Dodany: 19.12.2010 18:49|Autor: Gusia_78
Książka roku 2010
Kochani,
tradycyjnie zapraszam na coroczne podsumowanie, zachwyty zachęty, zapełnianie schowków...:-)
Moje tegoroczne typy z podziałem na kategorie:
W kategorii reportaż:
Biała gorączka (
Hugo-Bader Jacek)
(5,5) – za odkrycie roku
W rajskiej dolinie wśród zielska (
Hugo-Bader Jacek)
(6) – za najlepsze reportaże o Rosji jakie czytałam
Głową o mur Kremla (
Kurczab-Redlich Krystyna)
(6) – jak wyżej
Wyspa klucz (
Szejnert Małgorzata)
(6) – za pierwszą w wersji polskiej i fascynującą opowieść o Ellis Island
Powieść:
Ziele na kraterze (
Wańkowicz Melchior (pseud. Łużyc Jerzy lub Majewski M. P. Dr))
(5,5) – za to, że czasem warto powrócić do zapomnianej lektury szkolnej i zachwycić się po raz pierwszy
Książka popularnonaukowa:
Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (
Thorwald Jürgen (właśc. Bongartz Heinz))
(6) - za to, że o historii chirurgii laik może czytać z wypiekami na twarzy
Science fiction:
Kongres futurologiczny; Opowiadania Ijona Tichego (
Lem Stanisław)
(5,5) – za to, że Lem Wielkim pisarzem był
Biografia:
Toulouse-Lautrec: Biografia (
Frey Julia)
(5,5) – za to, że zazwyczaj biografie nie stwarzają atmosfery powieści, ta jest wyjątkiem
Audiobook:
Narrenturm (
Sapkowski Andrzej)
(5,5) – za fenomenalną realizację i dowcip autora
Dwór (
Singer Isaac Bashevis)
(5,5) – za znakomite pióro i odkrycie Singera,interpretację Zbigniewa Zapasiewicza i za to, że chcę tam znowu wrócić
Córka fortuny (
Allende Isabel)
(5,5)- za niesamowitą atmosferę tworzącą powieści Allende
Serdecznie zapraszam!