Autor: anek7
Data dodania: 28.06.2011 14:29
Dawno temu (ponad ćwierć wieku już minęło) któryś z moich ówczesnych kolegów zaprosił nieletnie dziewczę (znaczy mnie) do kina - głównym celem tej wyprawy było zajęcie wakującej posady "boy-friend'a" więc film był oczywiście amerykański, bilety do krakowskiego kina "Kijów" (najlepsze kino w mieście) wystane w jakiejś niesamowitej kolejce w "Filmotechnice" i w ogóle pełen wypas. Czy starania się owemu absztyfikantowi opłaciły nie jestem w stanie sobie przypomnieć, natomiast moje wrażenia z obejrz...
Autor: anek7
Data dodania: 13.10.2011 17:53
O matko, ale miałam trudny wybór. Żeby nie było jednostajnie (tylko Tolkien, Sienkiewicz i Jane Austen) postanowiłam się ograniczyć tylko do jednego bohatera danego autora. Kolejność alfabetyczna, bo też nie potrafię tych facetów jakoś ustawić wg sympatii.
Kurczę, nawet sobie sprawy nie zdawałam, że ja taka kochliwa jestem...
Aragorn Drużyna Pierścienia
No tu miałam problem Aragorn czy Legolas? Po długim namyśle wypadło na Aragorna. Dlaczego? Chyba przeważyło to, że Aragorn jest postacią...
Autor: Louri
Data dodania: 05.05.2016 15:56
1939: (RETRO HUGO 2014) Miecz dla króla
1941: (RETRO HUGO 2016) Slan
1943: (RETRO HUGO 2018) Heinlein Robert Anson "Beyond This Horizon"
1945: (RETRO HUGO 2020) Brackett Leigh (Brackett Leigh Douglass) "Shadow Over Mars (The Nemesis from Terra)"
1946: (RETRO HUGO 1996) Asimov Isaac "The Mule"
1951: (RETRO HUGO 2001) Heinlein Robert Anson "Farmer in the Sky"
1953: Człowiek do przeróbki
1954: (RETRO HUGO 2004) 451º Fahrenheita
1955: Clifton Mark i Riley Frank "They'd Rather Be Right"
1956...
Autor: ketyow
Data dodania: 07.05.2016 13:24
Nagroda literacka dla utworów fantastycznych, przydzielana przez Science Fiction and Fantasy Writers of America - Stowarzyszenie Amerykańskich Pisarzy Fantasy i Science Fiction.
1966: Diuna
1967: Babel-17
Kwiaty dla Algernona
1968: Punkt Einsteina
1969: Panshin Alexei "Rite of Passage"
1970: Lewa ręka ciemności
1971: Pierścień
1972: Czas przemian
1973: Równi bogom
1974: Spotkanie z Ramą
1975: Wydziedziczeni
1976: Wieczna wojna
1977: Człowiek Plus
1978: Brama do gwiazd
197...
Autor: Stormbringer
Data dodania: 03.11.2017 14:39
Nagrody Sfinks dla książki roku, najlepszej powieści polskiej oraz najlepszej powieści zagranicznej:
1995
Książka roku: Niedokończone opowieści
Powieść polska: Krew elfów
Powieść zagraniczna: Hyperion
1996
Książka roku: Lewa ręka ciemności
Powieść polska: Pieprzony los Kataryniarza
Powieść zagraniczna: Wieczna wojna
1997
Książka roku: Człowiek z Wysokiego Zamku
Powieść polska: Chrzest ognia
Powieść zagraniczna: Płyńcie łzy moje, rzekł policjant
1998
Książka roku: Wieża Jask...
Autor: Rbit
Data dodania: 24.01.2020 11:06
1. Wielkie porażki militarne: Jak pogoda wpłynęła na losy wojen (4,0)
Bzdurny polski tytuł skrywa w sobie "Mud a military history", interesującą rozprawkę o błocie w aspekcie militarnym. Od samego czytania o zmaganiach żołnierzy w śliskiej, gęstej masie można się samemu zmęczyć.
2. Asiunia (4,5)
Autobiograficznie o przeżywaniu wojny przez małe dziecko. Ładnie wydane, dobre ilustracje.
3. Czas umierania: Ostatnie dni życia mnichów (2,5)
Olbrzymie rozczarowanie. Na wielu poziomach. Poczyn...
Autor: J
Data dodania: 13.04.2020 22:18
K w i e c i e ń 2 0 2 0
1 (10). Kółko się pani urwało (4,5) audio
Empik Premium przez dwa miesiące za darmo z okazji pandemii. Normalnie kosztuje to 10 zł miesięcznie i obejmuje rozmaite benefity w rodzaju darmowej dostawy, jakichś zniżek, oraz dostępu do podzbioru ebooków i -- co mnie tutaj zainteresowało -- audiobooków oferowanych w ramach abonamentu Empik Go. Szału nie ma jeśli chodzi o repertuar, no ale czego można się spodziewać za dychę miesięcznie, a tym bardziej za darmo. Ni...
Autor: Monika.W
Data dodania: 01.01.2021 13:34
STYCZEŃ
1. Złoty róg, ocena: 5
Szymiczkowa trzymają poziom (że skopiuję konstrukcję gramatyczną z Lutka). Przemiła opowieść o Krakowie z początków XX wieku, gdzie intryga kryminalna jest tylko warunkiem sine qua non. Ta cała reszta, oj tak... Aż mi się zamarzył kapelusz z kokardą lub wronimi skrzydłami.
2. Człowiek, który był Czwartkiem, ocena: 3
Co to właściwie ma być? Jeśli sensacja z kryminałem - nuda, przewidywalność, zestarzało się okrutnie. Jeśli zaś powiastka filozoficzno-chrześci...
Autor: karolina_helena
Data dodania: 03.01.2021 18:16
Tak jak rok wcześniej, wielu książek, które przeczytałam w 2020, nie ma na BiblioNETce, stąd taka kompilacja.
LUTY
Color and Light: A Guide for the Realist Painter (Gurney, James)
3,5
MARZEC
Girl, Woman, Other (Evaristo Bernardine)
~ Książka nagrodzona Man Booker Prize 2019, ex aequo z "Testamentami" Atwood. Nagroda zasłużona moim zdaniem, mam nadzieję, że książka zostanie wydana po polsku.
6,0
KWIECIEŃ
Noot meer slapen (Hermans Willem Frederik)
~ Klasyka dwudziestowieczn...
Autor: ilia
Data dodania: 24.10.2023 23:13
Fragmenty tych książek znalazły się w moim konkursie PUSTYNIE W LITERATURZE - konkurs nr 245 (luty 2021 r.)
1. Mały Książę
2. W pustyni i w puszczy
3. Noc ognia
4. Alchemik
5. Samotna wiosną
6. Południe
7. Podróże z Herodotem
8. Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Północ - Południe
9. Lwy Al-Rassanu
10. Roland
11. Pustynia Tatarów
12. Młode lwy
13. Homo Faber: Relacja
14. Poczta na Południe
15. Harib
16. Starcie królów
17. Diuna
18. Aleja Potępienia
19. Buntowniczka z pust...