Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Anioł Stróż (Sparks) 4 Bestia (Omilianowicz) 4 (!) Dziady IV (Mickiewicz) 4 Fabula rasa: Rzecz o egoizmie (Stachura) 6 Faust (Goethe) 4 Giaur (Byron) 3 Kłopoty to moja specjalność czyli Kroniki socjopaty (Koziarski) 4 Konrad Wallenrod (Mickiewicz) 5 Kordian (Słowacki) 4 Krucjata Bourne'a (Ludlum) 4 Tożsamość Bourne'a (Ludlum) 4 O bibliotece (Eco) 3 Poradnik dla leni, czyli Jak robić, żeby zrobić, a się nie narobić (Wieczerska...
Teraz śmieję się z mojego fatalnego gustu ;) moja siostra np. wzdychała do Kevin'a :)
Ja właśnie byłam oryginalna, bo za Nickiem nie przepadałam;)
J. Irving: „Świat według Garpa” (5) Uroczyście postanawiam, że jak tylko przebiję się przez stos książek czekających na przeczytanie, to udaję się obrabować bibliotekę ze wszystkich dzieł Irvinga. Moje pierwsze spotkanie z twórczością tego pana przebiegło nadzwyczaj pomyślnie. Książka jest po prostu czarująca i czyta się błyskawicznie. Na uwagę zasługują fragmenty twórczości Garpa, książki w książce. Poza tym mamy tu kopalnię mądrych cytatów i...
Tak, ja miałam całą ścianę w plakatach Backstreet Boys, a Nicka wielbiłam ponad wszystko :P
Idziemy po wąskiej taśmie normalności. Pod stopami zieją dziury niepamięci, po bokach cisną się oślizłe ściany wstrętów i obrzydliwości, nad głową zawrotna ciemna przestrzeń, w perspektywie chmury napierających strachów. Idziesz wąską taśmą normalności. Brakuje tylko kroku, żebyś się zapadł w czeluść nieczułości, apatii, żebyś nabrał uprzedzeń, kompleksów, żebyś się dał pochłonąć lękom, niepokojom. Brakuje tylko kroku, żebyś przestał odbierać pra...
Trzymaj się, jestem z Tobą :-)
Backstreet Boys... Tak...;) Pamiętam. Nie dało się nie znać, chociaż byłam jedyną dziewczyną w klasie, która nie miała ich kasety. Ale plakat Howie'go wisiał na szafie;) Na New Kidsów się już nie załapałam, moda akurat minęła;) A w liceum lawinowo wszyscy słuchali Nirvany i tym podobnych klimatów. Dla mnie był to okres odrycia The Cranberries. Za to ostatnio na nowo odkryłam Edytkę Górniak, słuchaną jeszcze gdzieś w podstawówce.
Bardzo mi przykro, że nie mogłam dzisiaj się z Wami spotkać. Exilvia wie o co chodzi, generalnie jest to doświadczenie, którym nie chciałabym się dzielić na forum, ale co nas nie zabije to nas wzmocni :-) Trzymam kciuki i za Ciebie Verdiano i mam nadzieję, do następnego spotkania...Aga
Juz byly dyskusje na ten temat: lekarstwo na wyczerpane nakłady Książki, które domagają się wznowień Upominamy się o wznowienia
"Sprawa samotnej dziedziczki" to dopiero mój drugi Gardner i na pewno nie ostatni. Wcześniej czytałam "Sprawę fałszywego biskupa", która jakoś niezbyt przypadła mi do gustu, dlatego z następnym podejściem czekałam rok. Za to "Dziedziczka" bardzo mi się podobała. Co do Alexa to nie wiem, niby nie była zła ta "Pani Labiryntu" a jednak...w każdym razie spróbuję jeszcze coś innego tego autora przeczytać. A dla...
Dobrze zatem zrobiłam, że zaopatrzyłam się w tę książkę Hena :) - dzięki Ci za ten opis.
Październik: Dom nad rozlewiskiem (2) Numer zerowy (5) Cierpienia młodego Wertera (2) Zero osiemset (4) Aleje wykolejeńców (4) Lucka rzecz (5) Monologi waginy (4) Giaur (2) Dojczland (4) Wojna żeńsko-męska i przeciwko światu (3) Niech pana Bóg błogosławi, doktorze Kevorkian (3) Emily the Strange - Dziwna Emily (4) Bądź moim Bogiem (3) Dziady IV (5) Dziady II (5)- powtórka
Carson Beckett postanawia spełnić prośbę dziadka i uregulować dług sprzed lat. Z trudem odnajduje Kit Dixon, dziewczynę, która należy do niewielkiego kręgu spadkobierców wygasającego rodu. Jedzie więc do niej, by wręczyć jej czek na ogromną sumę. Niestety, poznaje ją w złym momencie - Kit wyraźnie się czegoś obawia i przez pomyłkę bierze go za napastnika. Wkrótce okazuje się, że naprawdę grozi jej niebezpieczeństwo, a obecność Carsona będzie o wi...
Daniel Sempere z "Cień wiatru"- to jego pasjonujące poszukiwanie książek ulubionego autora.....
A u mnie październik wyglądał tak: Lemony Snicket Koniec końców (5) Starhawk Piąty święty żywioł (6) Jan Guillou Zło (5) Rani Manicka Matka Ryżu (5) Snicket - wiadomo;) Troszkę żal, że już ostatni. Za to w "Piątym świętym żywiole" się zakochałam. Szkoda, że nic więcej tej autorki w Polsce nie wydano. "Zło" było dla mnie lekturą dość ciężką psychicznie - mam trudność w zaakceptowaniu i zrozumieniu takiej kultury prze...
Przeczytane w październiku 2007: - Dawkins R. "Bóg urojony" (6) - Austen J. "Duma i uprzedzenie" (6) - Aronson E. "Psychologia społeczna. Serce i umysł" (6) - Sun Tzu "Sztuka wojny" (6) - Shakespeare W. "Sen nocy letniej" (6) - Christie A. "Zatrute pióro" (5) - Cezar "O wojnie galijskiej" (5) - Hass L. "Świat wolnomularski: Konkrety" (5) - Ábalos R. "Gri...
He he, u mnie było podobnie-najpierw NKOTB, Backstreet Boys i inne boysbandy, Ace of Base (cała klasa słuchała), Mr President, 2Unlimited, Roxette itp. Potem nastąpił okres buntu- Nirvana, Pearl Jam, Soundgarden, Offspring, Green Day, Marylin Manson, Therion, Lacrimosa (słucham ich po dzień dzisiejszy), cenię sobie "starszych" weteranów, jak np. Seweryna Krajewskiego, Roberta Gawlińskiego, a teraz to właściwie wszystkiego słucham, co wp...
Dickens "Klub Pickwicka" Argyle M. "Psychologia stosunków międzyludzkich"
Racja:) No to tym bardziej - kto by tam spał z piątku na sobotę?;)
Clarke Peter "Hope and Glory. Britain 1900 - 1990"
Trzeci jest w sobotę :-)
To jaka ksiązka by to była? Który bohater literacki wydaje się tak pasjonujacy, ze mielibyście ochotę, choc na chwilę zamienic sie z nim miejscami? Jeśli o mnie chodzi - to odpowiadałaby mi rola hrabiego Draculi Nocne zycie, chodzenie w seksownej pelerynie, niecodzienne menu i jakie pokręcone pasje :) I matki straszyłyby mną swoje dziatki.
też o tym ostatnio myślałam... jak to jest, że książka wydana kilka lat temu jest właściwie nieosiągalna? Myślę o "Dzienniku" Wacława Niżyńskiego [Iskry, 2003]. Niedostępna w żadnej księgarni ani internetowym antykwariacie, a na aukcjach staczane są o nią zażarte bitwy (albo walki nie ma, bo sam widok ceny powala)... Widać, że byłby popyt, więc czemu nie ma wznowienia?
Dawno, dawno temu, gdy jeszce byliśmy młodzi i piękni, słuchaliśmy różnych różności, po które już dzis nie sięgamy. W tym wątku przyznajemy się do tego jakich chłamów słuchaliśmy w młodości i wcale się tego nie wstydzimy :) Spowiedź dziecięcia wieku zaczynam od siebie - otóz w młodości nałogowo słuchałam New Kids on the Block, ciekawe czy ich jeszcze ktoś pamięta :) Byli także wykonawcy tacy jak Sabrina i Michael Jackson :D Ech - piękne to był...
Może i była nudna, ale strasznie mi sie podobała. Naprawdę mnie wzruszyło to, że główny bohater tak się namęczył, a nie wiele mu z tego przyszło. Smutne...
Nie wiem, czy z poprawnymi, ale na pewno przyślę:) Kto by tam spał o północy z soboty na niedzielę;)
Największe potoki łez wylałam na "Przełamując fale" von Triera. Jeszcze długo po filmie nie mogłam się uspokoić. A ostatnio płakałam na uroczym bollywoodzkim "Veer-Zaara". Choć tylko za pierwszym razem i raz przy powtarzaniu sobie ulubionych scen. Kiedy oglądałam całość po raz drugi, jakoś już spokojniej przeszłam. Aha, i tak syntonicznie płakałam na "Człowieku który płakał";)
Bardzo mi się, Nemesis, twoja wypowiedź podoba. Normalne podejście bez uprzedzeń - oto właściwe podejście. A wracając do właściwego tematu - czyli inteligentnej i ciekawej muzyki - to gorąco polecam mathmetal, nazywany też jazmetalem - czyli cięższe brzmienia okraszone zakręconą po diabelsku rytmiką i dysonansami melodycznymi. Jesli chodzi o ten gatunek to szczególnie goraco poleciłabym trzy zespoły - Spiral architect, Meshuggah i Cheval de fr...
chociaż to nie z tej serii ta Georgia, ale przeczytaj :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)