Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Uwielbiam to, że Ty zawsze wiesz :D. Dzięki!
Uwielbiam Twoje pytania o Christie:) To, oczywiście, "Tajemnicza historia w Styles":)
„Miłość aż po grób” jest kontynuacją kryminału „Deszczowa kołysanka”, ale można te pozycje czytać też osobno, ponieważ historie zawarte zarówno w pierwszej, jak i w drugiej cześci są niezależnymi całościami, które pochłaniają czytelnika bez reszty. Świetny język, intryga kryminalna i miłość – to mieszanka, którą pije się jednym haustem, aż do dna. Poszczególne opowiadania kryminalne łączy w całość postać detektywa Daniela Grota. To facet z pr...
I znowu zdążyłam z ledwością. Samotny dom na standardowe cztery z plusikiem. Przy okazji, Hastings wspomina tutaj sprawę, którą Poirot rozwiązał dzięki swojemu fanatycznemu przywiązaniu do symetrycznego ustawienia ozdób na kominku. Czy ktoś z Was może kojarzy, w której książce to było opisane (o ile w jakiejkolwiek)?
Na początku maja ukazała się nakładem wydawnictwa Agora książka Pokochawszy , w której Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil rozmawiają z Karoliną Oponowicz o miłości. Jerzego Bralczyka nikomu chyba nie trzeba przedstawiać, w polonistycznym światku jest kimś w rodzaju celebryty. Lucyna Kirwil to psycholog, zajmuje się agresologią. Bralczyk i Kirwil są ze sobą od 35 lat i z przyjemnością określają się mianem „starego do...
W tym miesiącu tylko jedna: Uciekinier: Wspomnienia wojenne pilota spitfire'a A czytam: Dzieje literatury powszechnej
Maj czytelniczo był niezły, ale znów więcej książek kupiłam niż przeczytałam. Dalsze gawędy o sztuce: XVII wiek - pani Fabiani trzyma poziom, ten tom podobał mi się nawet bardziej, bo znalazłam w nim malarzy bliższych memu sercu niż opisywani wcześniej Włosi. Bardzo przyjemna lektura. Dwa dni w maju - bardzo porządny kryminał i bardzo porządna powieść obyczajowa, dwa w jednym. Z radością odkryłam, że pan Sierra i Fabra napisał dalsze przyg...
Rewelacyjny zbiór reportaży. Do przeczytania w jeden wieczór, z emocjami i niedowierzaniem.
HUMOR 1. Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego (4,5) MŁODZIEŻOWA 2. Ciotka Zgryzotka (5) JĘZYKOZNAWSTWO-FELIETONY 3. Pypcie na języku (5) LITERATURA POLSKA 4. Jak zawsze (5,5) NAUKOWA 5. Śląsk wymyślony (4,5) SENSACJA 6. Infiltratorzy (5) 7. Upał (5) AUTOBIOGRAFIA SZPIEGA 8. Akwarium (4,5) KRYMINAŁ 9. Niewiadoma (5) 10. Powiew śmierci (4) powtórka 11. Do trzech razy Natalie (4,5) 12. Trzy dni i jed...
Nie wiem czy wiesz ale w tamtych czasach też byli tchórze i konfidenci,więc nie generalizuj bo być może zachowali by się lepiej od Ciebie.
„Bruksela Noir” to kolejna pozycja z serii noir, przedstawiającej mroczne oblicza światowych metropolii. Dla wszystkich tych, którzy zamiast chodzić turystycznym szlakiem wolą skręcić w boczną uliczkę. Nawet jeśli okaże się ślepa. [Claroscuro, 2017]
„Świat, w którym nic nie jest takie, jak było. Widok był przygnębiający. Nieruchome kikuty drzew, brunatne, posępne, martwe… Przed domem porzucony samochód, obok rozpadająca się szopa. Wszystko pokryte warstwą wulkanicznego pyłu. Po plecach przebiegł mi dreszcz, gdy zdałam sobie sprawę, że mój świat umarł (…)”. „Namiętna gra zmysłów, ale… czy jest w niej miejsce na miłość? Przesunął lekko dłonią po moich nagich piersiach, właściwie prawie ich ...
Moja zasługa w tym żadna, ale cieszę się, że znalazłaś źródło przeżyć estetycznych. :-)
Maj: Elfie, gdzie jesteś? (5,5; 31 maja 2018) - „psiejsko czarodziejsko” (to z „Piątku z Pankracym”), bo marżin woła: „Elfie, gdzie jesteś?” Złoty puchar (6, 30 maja 2018) - z wątku Przygody Kajka i Kokosza zostaną zekranizowane - marżin wychyla Złoty puchar Piotruś Królik (5, 29 maja 2018) „pokatowicko” - margines i Piotruś Królik Dwie niegrzeczne myszy (4,0; 29 maja 2018) grzeczny margines i Dwie niegrzeczne myszy - „pokatowicko” Na marg...
Ludzie na drzewach (3) Wzburzenie (4,5) Łzy diabła (3,5) Świat po niewidomemu (5) Chleb olbrzyma (4) Oberki do końca świata (4,5) Skrawki (4,5) Oszukana (5) Chciwość: Jak nas oszukują wielkie firmy (4) Ciotka Flora (4,5) Modlitwy zwierząt (5) Od zwierząt do bogów: Krótka historia ludzkości (6) Decyzja (4,5) Szczegóły tu: Przeczytane w roku 2018
Cześć, już chyba z dobrą godzinę szukam w Internecie i nijak nie mogę znaleźć. Czy ktoś potrafiłby mi przypomnieć tytuł opowiadania Zamiatina, w którym burmistrz miasta chce, aby wszyscy byli 'równi', więc wszyscy są sprowadzeni do jednego, niskiego, poziomu intelektualnego, mają ogolone głowy i mieszkają razem w wielkim baraku? Potrzebuję do pracy magisterskiej i nigdzie nie mogę znaleźć ot tak, po opisie. Będę wdzięczna za pomoc!
Teraz będzie „psiejsko czarodziejsko” (to z „Piątku z Pankracym”), bo marżin woła: Elfie, gdzie jesteś?
Mam nadzieję, że Kajko i Kokosz nie będą karykaturami w stylu takim, jak w przymiarce sprzed paru lat.
Mam problem z ocenieniem tej książki. Sam pomysł jest świetny, sposób pisania dość ciekawy (liczne wulgaryzmy, nieźle oddany sposób myślenia spaczonej nastolatki), ale! Po pierwsze - zakończenie zanadto hollywoodzkie. Po drugie - całość prześlizguje się po psychologii bohaterów, choć przy takiej fabule mogłaby zdruzgotać czytelnika. Myślę, że gdyby to Ketchum Jack (właśc. Mayr Dallas William) napisał "Moją najdroższą", długo nie mogłabym się otrz...
Nie, nie jestem z tej książki zadowolona. Kilka opowieści przyniosło liczne informacje o żydowskiej kulturze i zwyczajach (to było świetne), ale większość była nieciekawa, wręcz oczywista. Jedyny wniosek z całości, to ten, że asymilacja jest podstawą funkcjonowania społecznego - a im słabiej byli zasymilowani bohaterowie, tym gorzej oceniali Polaków w trakcie Holocaustu. No zaskakujące, doprawdy.
Nesser w dobrej formie - jak zawsze przesympatyczni bohaterowie, zgrabna intryga, trochę psychologizowania. Znowu mi się przypomniało, czemu dawkuję sobie jego książki raz na kwartał ;).
Niezwykle interesująca książka o tym, jak zrozumieć kocie zachowanie. Opisane przez znaną „kocią psycholog” rozmaite przypadki niepożądanych zachowań kotów, ich diagnozy i sposoby leczenia pozwolą każdemu miłośnikowi tych zwierząt lepiej poznać swego przyjaciela. Ta cenna na księgarskim rynku pozycja ma za zadanie pomóc opiekunom kotów szczególnie wówczas, gdy kocie problemy wydają się trudne lub wręcz niemożliwe do rozwiązania. Gorąco polecam. ...
Kolejna po "Diagnozie ryzyka samobójstwa", praca na ten ważny temat. Tym razem, autor rozpatruje kontekst tzw. "zaburzeń depresyjnych" i ich związku z samobójstem. Wnioski do jakich dochodzi, a właściwie dowody jakich dostarcza, dotyczą m.in. tego, że: – depresja nie istnieje i jest ekonomicznym oszustwem, – antydepresanty trzeciej generacji (m.in. SSRI) nie są lekami na depresję, – leki te mają poważne skutki uboczne szczególnie, gdy są ...
We wtorek dopiero kupiłam, więc jeszcze nie czytałam. Zostawiam ją na czerwiec. Ale jestem bardzo jej ciekawa, bo póki co śledzę recenzje i krytycy są wyjątkowo zbieżni w ocenach.
1. Afrykańska odyseja (5) - ważna książka o emigrantach z Afryki: co ich motywuje, z czym muszą sobie radzić po drodze i w wymarzonej Europie, która wcale nie czeka na nich z otwartymi rękami. Sytuacja może nieco się zmieniła od napisania książki, ale raczej nie na lepsze. Trochę dziwne, że Czarne puściło takie byki, jak nazwanie Kano rejonem Algierii czy "syndrom stresu posttraumatycznego". 2. Angole (5) - krótkie, ale wymowne historie współc...
„Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” Patron honorowy konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak „»Nieustraszony strach na wróble« to pięknie opowiedziana, magiczna historia o niezłomnej przyjaźni, wiernym sercu i odwadze, by szukać własnej drogi, czyli o tym, co w życiu najważniejsze.” Renata Piątkowska, autorka książek dla dzieci i młodzieży „To książk...
Samotność - 4,5 Poncjusz Piłat - 3 Księga Sądu Ostatecznego - 4 Zawsze mieszkałyśmy w zamku - 5 Dziennik Anaïs Nin: Tom 1: 1931-1934 - 5 Dziennik Anaïs Nin: Tom 2: 1934-1939 - 5 Ilustrowany człowiek i inne opowiadania - 5,5
Kocia kołyska - 4 Trójkąt Baphometa (Nałęcz Jerzy) - 4 Jak zawsze - 5 Pozdrawiam i przepraszam - 5 7EW (87%) - 5 Ostatni Wielki Brat: Korea Północna - 4 Ostatnie królestwo - 5 Zwiastun burzy - 5 Panowie Północy (83%) - 5 Pieśń miecza (82%) - 5 Płonące ziemie - 5 Polska odwraca oczy (62%) - 5 HMS "Surprise" (83%) - 5 Zmiana - 4,5 Pył - 5 Idealny stan - 4 (opowiadanie) Dzikowy skarb: Powieść z czasów Mieszka I (powtórka) - 5 Więc...
Tak słabego miesiąca czytelniczego nie miałam odkąd notuję przeczytane książki, tj. od 12 lat. Tylko 2 książki. Już w kwietniu 4 książki były wynikiem fatalnym, ale wynik majowy to porażka czytelnicza. Nie mam siły czytać, wieczorami po prostu zasypiam. A w ciągu dnia nie mam wolnej chwili. Mam nadzieję, że czerwiec będzie wreszcie lepszy. 21. Zapach mężczyzny, ocena: 4,5 Właściwie ta książka nie powinna mi się podobać - dzielenie włosa na cz...
„Wariatka” to prawdziwa historia o walce z nowotworem złośliwym tarczycy, który z roku na rok atakuje coraz więcej osób. Znaleźć w niej można opisy własnych przeżyć autorki, jej drogę ku wyzdrowieniu oraz metody leczenia, którym została poddana. Szczere zwierzenia przeplatają się z nutą poczucia humoru, a wszystko to okraszone jest nadzieją na pokonanie groźnej choroby. [Poligraf, 2018]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)