Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A to zwierzątko z okładki jest syntetyczne, w pierwszej chwili widzisz w nim swoje ulubione, a potem się przyglądasz i te pozostałe też tam jakoś jednak są...
Dzięki. Zdecydowanie, muszę poczytać o szczegółach, to ciekawe :-).
Niezupełnie - one słyszą drgania, jak coś się w pobliżu rusza.
Znaczy, jak na nie zagwiżdżesz - usłyszą/zorientują się?
Lektury - LISTOPAD 2017 r. 1. Odlotowa czternastka (5) 2. Gabinet Nr 13 (4,5) 3. Hiszpański kwiat (4) 4. W wąwozach Bałkanów (powtórka - po bułgarsku - ocena bzm) (6) 5. Początek (5) 6. Krew (4) 7. Numer; Laboratorium nr 8 (6) 8. Czar Lazurowego Wybrzeża (4) 9 - 10. Dziewczyna z baru; Jak być księżniczką (4)
No bo one nie mają uszu w sensie takim, jak ptaki czy ssaki, czyli otwartych kanałów prowadzących do narządu słuchu, co nie znaczy, że nie mają "odbiorników". Mają, tylko pod skórą, i inaczej zbudowane, a w związku z tym metoda odbioru dźwięków jest nieco inna.
Tylko mnie pogłaszcz…: Listy do Haliny Poświatowskiej - 4,5 Religa: Biografia najsłynniejszego polskiego kardiochirurga - 5 Pierwszy śnieg - 4 Grace i Grace - 5 Płytkie nacięcie - 4 Sztuka kochania - 5 Dolina umarłych - 3,5 Opowieść podręcznej - 5 Hańba - 4
Z klasycznych kryminałów polecam: Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz) i Quentin Patrick (Q. Patrick właśc. spółka aut. Wheeler H.C., Webb R.W., Kelley M.M. i Aswell M.L.W.)
Jeśli ta książka wpadnie mi w ręce, pewnie ją przeczytam, ale zanim to nastąpi – proszę Cię, Dot, powiedz, „Jakim cudem węże mogą cokolwiek usłyszeć, skoro nie mają uszu” – muszę to wiedzieć już! :-)
"Nomen Omen" to oddzielna historia, do kontynuacji "Dożywocia" jeszcze nie dotarłam. I bardzo polecam "Wiedźma.com" Białołęckiej, to podobne klimaty, a u mnie na 6 :) Gdy czytałam "Więźnia Azkabanu" jako mała dziewczynka, wydawał mi się słabszy od dwóch pierwszych, głównie z powodu braku Voldemorta i złamania schematu, według którego wpierw narastała groza, później dochodziło do pojedynku i chwilowego odegnania czyhającego zła. Obecnie także t...
Przezabawna historia dla każdego, kto (nie) lubi odpuszczać! Poznajcie Koalę, który najbardziej na świecie lubi: spać, żuć, a ponad wszystko uwielbia się TRZYMAĆ. Dlatego też niechętnie schodzi ze swojego drzewa. Gdy jednak okoliczności niespodziewanie zmuszają go do opuszczenia ulubionego miejsca, okazuje się, że świat nie jest aż tak straszny, jak mu się do tej pory wydawało. Przecież można zrobić tyle fascynujących rzeczy, kiedy nic cię nie...
Masz na imię Camille - nieudany zakup. Bardzo ciekawa postać Camilli Claudel, interesujące czasy w sztuce i historii, plejada artystów w tle, a efekt mizerny, bo przekombinowany. Biografia w formie monologu skierowanego do wybitnej rzeźbiarki to nie jest dobry pomysł. Dobrnęłam do końca, ale odradzam podążanie moim tropem, już lepiej przeczytać notkę w wikipedii i pooglądać zdjęcia rzeźb Claudel. Pypcie na języku - pychotka. Nic takiego, ciast...
Pomyliłam tytuły, racja, zasugerowałam się tym, że rozpoczęłaś kilka nowych, obiecujących cykli. W takim razie cieszę się, że podobała ci się całość. :)
Siła wcale nie musi tkwić w rozmiarze! Poznajcie małą Mysz, która najbardziej na świecie chciałaby, żeby inni zwracali na nią uwagę.Bycie małym nie jest łatwe... Mysz chciałaby zostać zauważona, lecz jej rozmiar okazuje się DUŻYM problemem. Dochodzi do wniosku, że jedynym stworzeniem, które może jej pomóc, jest wielki i groźny lew. Kiedy zbiera się na odwagę, by poprosić go o lekcje ryczenia dzieje się coś, co całkowicie ją zaskakuje. Okazuje ...
Płomienna korona (99%) - 5 Niewidoczny wróg: Zarazy i historia - 4,5 Hel 3 - 4,5 Ganbare!: Warsztaty umierania (92%) - 5,5 Siła niższa (82%) - 5 Obca - 3 Dygot (57%) - 5 Helisa - 4 Wodnikowe Wzgórze (57%) - 5 Słowik - 5 Różaniec - 5,5 Lewa ręka Boga (powtórka) - 5 Anioł śmierci (powtórka) - 4,5 Trzepotanie jego skrzydeł - 4,5 Wściekłość i wrzask - 5 (Moi nobliści) Antropolog na Marsie (56%) - 5 Statystyki na blogu.
Ale jakie dalej? "Śmierć" to już ostatnia część cyklu.
Według mnie Potter zaczął się w widoczny sposób psuć już od "Zakonu Feniksa", a najgorsza moim zdaniem jest część szósta, która bardziej niż jakąkolwiek fabułą, zajmuje się szkolnymi romansami. Niemniej, żadna z tych trzech ostatnich części nie zasługiwała na takie niskie oceny, jakie im pierwotnie wystawiłam - to niestety efekt oceniania książek po długim czasie od przeczytania. Teraz jest bardziej adekwatnie. Ja zdecydowanie najbardziej lubię...
Szczęście dopisuje uczciwym, którzy dotrzymują obietnic. Dawno, dawno temu księżniczka została żoną czarnego kota, młodzieniec zmagał się z olbrzymami, a pewna sprytna dziewczyna oszukała sułtana... Poznaj niezwykłe opowiadania, których bohaterami są wróżki, zaczarowani królowie, mędrcy i sułtanki uwięzione w wieżach. To historie o odwadze, miłości, przyjaźni i sprawiedliwości, marzeniach o innym świecie, przeszłości, którą pragniemy poznać, ...
Wnioskując po twoich komentarzach w podsumowaniach do przeczytanych książek czułam, że docenisz Gardella. :) A dalej myślę, że również się nie zawiedziesz. To jest naprawdę na długo pozostający w pamięci cykl.
Książka właśnie dotarła. Zdaje się, że jestem ostatnia na liście. Rozumiem, że książka wraca do Ciebie po przeczytaniu.
Jego dziełami inspirował się m.in. J.R.R. Tolkien, C.S. Lewis był zagorzałym wielbicielem jego twórczości, Lewis Carroll prosił go o zaopiniowanie roboczej wersji "Alicji w Krainie Czarów", a Mark Twain planował napisać z nim wspólną książkę. Polscy czytelnicy dopiero poznają twórczość George'a MacDonalda – szkockiego pisarza epoki wiktoriańskiej. "Lekka księżniczka i inne baśnie" to pierwsze polskojęzyczne wydanie tego dzieła – w formie pię...
Dziękuję, Louri. Ta pierwsza książka, z muzyką sfer w tytule, zaciekawia tematyką. Dopiszę ją do swojej listy książek do zakupu. Ty amiszem? Czemu w to nie wierzę?
Dziękuję, Kubo. Źle mi się pisało recenzje i dość szybko z nich zrezygnowałem uznając, iż pisać takiej formy tekstu nie potrafię. Dużo lepiej się czuję w takich luźnych tekstach jak ten wyżej. Nie będąc związany żadnymi regułami, mogę pisać co poczuję, wplatać wspomnienia, wrażenia, zdarzenia a propos, albo i bez wyraźnego związku. Tak mi lepiej. Książkę Heisenberga kupiłem z polecenie autora innej czytanej książki, uznając jego wiedzę i dzielą...
Ostatnia część Pottera, jak dla mnie, jest najsłabsza ze wszystkich. Zdecydowanie bardziej podobało mi się powolne rozwiązywanie tajemnic i sporo "zwyczajnego" życia w Hogwarcie, aniżeli magiczna wojna. Skoro przypadło Ci do gustu "Jezioro Osobliwości", to bardzo polecam książki Chądzyńskiej. A druga książka Marty Kisiel, "Nomen Omen", również zabawna i warta uwagi. I choć nie tak dobra jak "Dożywocie", to jednak trzyma poziom (i udowadni...
Czy ja coś mówiłam w październiku o rekordowym miesiącu? :D Listopad był dobry i zaowocował szósteczką, dwiema nowymi kandydatkami na książkę roku i tylko jednym solidnym potknięciem. Skończyłam trzy cykle i zaczęłam dwa nowe, które bardzo obiecująco się zapowiadają. W którymś momencie stwierdziłam też, że za dużo czytam o śmierci, ale unikanie takich wątków okazało się trudniejsze niż się spodziewałam. Komentarze są w paplach, żeby post schl...
Średnia z miesiąca wyjątkowo niska (jak na mnie). Najlepszy był Wajrak. Najgorszy - Foer, który miał być perełką. 92. Listy 1944-1976, ocena: 4 Sięgając po listy eseistów zawsze oczekuję czegoś w stylu Stempowskiego czy Bobkowskiego. Niestety - trudno taki poziom osiągnąć. Panowie pisać umieją. Czynią to jednak w esejach. W listach jest codzienność, czasem jakaś perełka. Choć codzienność ciekawa. 93. Skarb Wysp Andamańskich: Powieść dla ...
Po ekstremalnie trudnym, a w związku z tym czytelniczo ubogim październiku, nastał spokojny listopad oraz era e booków, które, dzięki możliwości dostosowania tekstu do własnych potrzeb, czytam zdecydowanie szybciej. Z tego też powodu pojawiła się myśl o zakupie czytnika, który ma tę przewagę nad tabletem, ze jest dużo lżejszy. Dokładniejsze omówienia w czytatniku https://www.biblionetka.pl/readerNotes.aspx, a tu tylko skróty: Lichy p...
Kochany BiblioNetkołaju z Oceanu na Planecie K-PAXa! Bardzo, bardzo Ci dziękuję za Alfons Mucha i jego świat i za Marek Edelman: Bóg śpi. Obie książki bardzo chciałam mieć, prezent bardzo, bardzo trafiony! Dziękuję Ci też za liścik na karteczce z delfinami - uwielbiam snailową korespondencję. <3 Bnetkołaju, zrobiłeś mi cudowną niespodziankę. Kiedy kurier mi ją przyniósł, była u mnie akurat opiekunka i nam obu dech zaparło! Ja też życzę Ci z...
Najlepsza dostępna książka poświęcona wielkiemu światowemu bestsellerowi, „Kodowi Leonarda Da Vinci”. W przeciwieństwie do innych tego typu publikacji, stanowi niezwykle bogate źródło wiedzy na temat rewelacji przedstawionych przez Dana Browna. Autorzy z ogromną precyzją, a jednocześnie poczuciem humoru prowadzą swoje „dochodzenie w dochodzeniu”. [Bellona, 2005]
Siedmiogodzinne podróże pociągami sprzyjają czytaniu. 75. Niebezpieczne kobiety Ocena: 2 Beznadziejnie blade i nieciekawe opowiadanka, jedyne sensowne i z pomysłem było Deavera. Coraz bardziej zrażam się do antologii. 76. Życie po życiu Ocena: 5. Marinina w tym tomie w świetnej formie, ciekawa sprawa, w dodatku poruszany zajmujący aspekt przydatności społecznej ludzi po przejściu na emeryturę i ich samooceny wobec tego faktu. 77. Władca...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)