Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
O Różańskim pisze Zofia Chądzyńska{znana tłumaczka Cortazara}że miała z nim spotkanie i mniej więcej że był czarujący{ a ona wiedziała co z niego za ziółko było],Brystygierowa też na "sadystkę "nie wyglądała. Książka Chądzyńskiej to "Nie wszystko o moim życiu".
Najciekawsza w pozycji jest jej budowa i metoda prowadzenia narracji. Dopiero bardzo późno, gdzieś w połowie dowiadujemy się o co chodzi, że to jest pościg za zbiegiem a nie polowanie, ale tak naprawdę prawie na sam koniec jesteśmy informowani kim jest ten zbieg... Tajemniczy, niesamowity klimat tej książki jest naprawdę robi wrażenie :) Polecam gorąco.
Spotkanie z Januszem Krasinskim w Toronto bylo najciekawszym i najwazniejszym wydarzeniem literackim w jakim uczestniczylam w ciagu ostatnich lat. Jego ksiazki, bardzo przejmujace, prawdziwe i literacko na najwyzszym poziomie sa ciagle malo znane, a on jako autor prawie kompletnie nieistniejacy, pomijany. Jakie to smutne, ze promowani sa pisarze, ktorzy ani ze wzgledu na tresci swoich utworow, ani ich poziom literacki, zupelnie na taki rozglos ni...
Do Twojego opisu poniekąd pasuje mi Tajemna historia, ale trochę strzelam, bo dopiero jestem w trakcie lektury.
Wrzesień: Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - Anna Brzezińska (4) Straż nocna - Terry Pratchett (5) Zbójecki gościniec - Anna Brzezińska (3) Przygoda z owcą - Haruki Murakami (5) Złodziej czasu - Terry Pratchett (6)
Niezła książka ale nie o to mi chodzi. Podobny klimat, grupa studentów, studiują chyba filologie klasyczną. Próbują naśladować misteria starożytne. Głównym bohaterem jest student, który trafia na grupę takich trochę bardziej "elitarnych" studentów, wśród nich jest chyba rodzeństwo.
"Elegancja jeża" to literackie ciastko francuskie. Lekkie i treściwe zarazem, wielowarstwowe i słodkie. Rozpływa się w ustach. Kopciuszek zamieszkał w Paryżu. Ma 54 lata i ukrywa się w stróżówce. Ale to nie stanowi przeszkody dla prawdziwego księcia. Świat oglądamy z perspektywy zbuntowanej 12-latki i pogodzonej z losem 54-latki. Pierwsza jest córką bogaczy, druga pochodzi z najniższych nizin. One o sobie nie wiedzą, a my stopniowo odkrywam...
"Miasto Ślepców"-Jose Saramago.
Bardzo przepraszam, ale poza - jak widać - chronicznym brakiem czasu, pewne inne i o wiele ważniejsze względy skłaniają mnie, aby zaproponować kontynuowanie dyskusji na tematy literackie na tychże stronach. Wiem, że może się to wydać niezrozumiałe lub wręcz nieuprzejme, ale zapewniam - nie jest ani jednym, ani drugim. Być może zresztą domyślasz się, co przez to rozumiem. Niemniej będzie mi miło przeczytać Twoja opinię o "Marzeniu",a ...
"Stambuł" oceniłaś na 6,czyli warto przeczytać.
No nie, ja miałam na myśli filmy;) Przedsprzedaż już w piątek!
Lili Brik do historii przeszła jako muza Majakowskiego, który dedykował jej poematy i większość wierszy lirycznych. Jako pierwsza kobieta w Rosji włożyła spodnie i prowadziła samochód. Znała się na literaturze i malarstwie, sama pisała, tłumaczyła, grała w filmach - jeden wyreżyserowała, tańczyła, rzeźbiła. Obracała się w samym centrum awangardy artystycznej swoich czasów. Przeżyła rewolucje i terror, Lenina, Stalina i Chruszczowa, odeszła za ...
Z całkiem innej beczki, ale ja zarezerwowałam bilety na występ Gaelforce Dance (tańce irlandzkie). :)
Praca poświęcona lękowi w twórczości Lieberta, Sebyły i Rymkiewicza próbuje przyjrzeć się niepokojom, które stanowią swoistą jednostkową aberrację, będącą nie tyle skutkiem przemian cywilizacyjnych, ile wynikającą z indywidualnej konstrukcji pojedynczej jaźni. Strach w tym przypadku nie jest skutkiem, lecz niezrozumiałą reakcją człowieka informującą go o wydarzeniach, które jeszcze nie miały miejsca, a które tylko mają nastąpić. fragment "Wst...
Również wolę od antologii tomiki poświęcone jednemu pisarzowi. Tutaj raczej chodzi o zwrócenie uwagi na kilku pisarzy, nie na ich wyeksploatowanie. A szkoda rzeczywiście i szkoda ogromna, że cały czas pomija się wszędzie Meyrinka i Hodgsona - moich ulubieńców chyba. Ale i tak rzecz czyta się świetnie i polecam ją - szczególnie, że zawiera po prostu kilka trudnych do znalezienia tekstów - a całą masę świetnych. I mam nadzieję, że w przyszłości doc...
No dobrze, to na co warto rezerwować bilety w tym roku?
Zuzanna, nauczycielka plastyki, przeżywa trudny okres. Bezrobotny mąż odchodzi nie wiadomo dokąd, córka wybiera spokojny kąt i dobre obiadki u babci, a na dodatek rozpoczyna się nowy rok szkolny. A w szkole kochane koleżanki, dyrektorka, uczniowie i ich rodzice dają jej do wiwatu. Ale Zuzanna się nie poddaje. Czynnie uczestniczy w życiu szkolnym. Oryginalnymi lekcjami stara się zyskać opinię twórczej nauczycielki i sympatię uczniów. Udziela się t...
Fakt: Specjaliści od broni biologicznej tworzą śmiercionośne, genetycznie modyfikowane formy życia, inicjowane dzięki genom związanym z rasą i przynależnością etniczną. Fakt: Analiza DNA wykazuje, że w odległej przeszłości ludzkość była już raz bliska wymarcia. Pytanie: Czy genom śmierci znów doprowadzi ludzkość na krawędź zagłady? Lara Blackwood, wybitna specjalistka w dziedzinie inżynierii genetycznej, odbiera telefon z prośbą o pomoc w zw...
Oj tak, płyta fantastyczna!
"Oszczędna egzaltacja"? Hm, no nie wiem, dla mnie Zagańczyk jest od zawsze nieznośnie zbyt egzaltowany;) Ale pewnie się czepiam...
Przeczytałam te anegdoty melancholijne. I nie wiem, czy zgodnie z zamysłem samego autora melancholijnie mi się zrobiło... Kundera za każdym razem mnie nie zawodzi. Rozwinął się przede mną w całej okazałości Sympozjon, będąc jednocześnie Zwiastunem błogiej myśli, że Nikt nie będzie się śmiał i nawet gdyby w sprawę wmieszali się jakimś dziwnym trafem Edward i Bóg, nie zwracając uwagi, że gdzieś szosą pomyka Fałszywy autostop, to i tak pozostanie rz...
Przebudzenie księżyca Elizabeth Hand?
Ten tytuł wykluł mi się z polecanek typu "znajomy znajomemu mówił, że fajne". To historia lekarza psychiatry, który odkrywa, że kości, takie zwykłe, do gry, mogą kierować jego życiem. Kostka ma sześć ścianek, toteż bohater siada, wymyśla sobie sześć różnych działań, jakie ma podjąć, rzuca kostką i spełnia życzenie kości. Prosty i urzekający pomysł - przerzucić odpowiedzialność za wszelkie podejmowane decyzje na bezduszną kostkę z plastiku, a same...
Cieniutki, bladawy odrobinę egzemplarz "Myśli nieuczesanych" wypatrzyłam u przyjaciela na regale. Zapiszczałam z uciechy i uciekłam do domu unosząc w ramionach zdobycz. Miałam zamiar przeczytać wszystko naraz, ale nie powiodło mi się. Bo Leca trzeba czytać, a nie pochłaniać. O "Myślach..." coś kiedyś gdzieś słyszałam i tyle. Spodziewałam się rewelacji, a spotkała mnie miła niespodzianka - w miarę czytania przyszła fascynacja. W paru słowach od...
Zdecydowanie "Sympozjon"! Mi się jeszcze podobały "Edward i Bóg", "Nikt nie będzie się śmiał", "Zwiastun" i "Fałszywy autostop"... w zasadzie podobały mi się wszystkie. Ich kosztowanie zaspokoiło co nieco mój apetyt. :) Kundera to mój numer 1. Czytam i czytam... ale odkąd odkryłam go rok temu, ciężko mu dorównać.
"Musiała jednak poczekać na swoją kolej, gdyż wcześniej chciałem skończyć „Braci Karamazow”" No dobra to już wiemy, że jesteś wielkim intelektualistą więc na przyszłość oszczędź sobie literatury romansowej. Ach, taki intelektualny snobizm doprawdy rozjaśnia mój dzień!!! :D
A czy Nobla kiedykolwiek dostał ktoś, o kim mówiło się, że może dostać? Mam wrażenie, że takie spekulacje są równoznaczne z utrąceniem kandydata.
Rzetelny naukowiec po pierwsze nie pisze podręczników, tylko rozprawy naukowe: to nie on dostosowuje wiedzę do poziomu studenta, tylko student ma obowiązek dostosować swoją wiedzę do wymogów nauki. Sytuacja idealna oczywiście. Po drugie, rzetelny naukowiec wystrzega się wplatania w tok wywodu własnych opinii, wyroków, kategorycznych sądów. I nie kreuje gustów, bo nie jest projektantem mody. Tekst o komiksie też mnie zirytował, chociaż ani ...
E.de Heriz "Kłamstwa" (4) S.Minot "Wieczór" (5) W.G.Sebald "Wyjechali" (5) M.Konarzewski "Na początku był głód" (5) L.Ullmann "Przemiany" (5) K.Ishiguro "Okruchy dnia" (6) K.Varga "Gulasz z turula" (4) E.Hakl "O rodzicach i dzieciach" (4) C.Dexter "Ostatni autobus do Woodstock" (4) W.Szymborska "Nowe lektury nadobowiązkowe" (4) J.Lahiri ...
Przeczytałam, skasowałam ze schowka.. i nie umiem ocenić. Z jednej strony zasługuje na pięć, ale z drugiej - ciągle mi mało. Może jest za krótka? Może. Czegoś mi brakuje, i nie mogę wystawić z czystym sumieniem ani trójki, ani czwórki.. no niczego po prostu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)