Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Perfect- "Autobiografia" "Kołysanka dla nieznajomej" Cheap Trick-"If you want my love" John Lennon-"Women" "Imagine" John&Vangelis "I'll find my way home" Republika "Biała flaga" Czesław Niemen - "Sen o Warszawie" Fiction Factory - "Feels Like Heaven" Maanam "Jesteśmy ze stali" Chris Rea "The road to hell" Marillion "Kay...
W moim wypadku to była miłość od pierwszego...przeczytania. Teraz wielu znajomym polecam tą książkę i wyrażam się o niej w samych superlatywach, gdyż dotychczas spotykałam ludzi, którzy mieli (delikatnie mówiąc) bardzo niechętny stosunek do tej powieści lub byli po prostu do niej uprzedzeli.
Ja też w ramach nocy sylwestrowej czytam "Cień wiatru":) I też dopiero zaczynam - więc łączę się we wspólnym doświadczeniu:) A w domu jestem też niekoniecznie z wyboru... Bo akurat osoba, którą lubię, bawi się osobno... Ale pozdrawiam i życzę nam miłej lektury:)
Ja też jestem pod dużym wrażeniem Myśliwskiego, z którym zetknęłam się pierwszy raz czytając "Widnokrąg". Zaintrygował mnie także Odojewski, po lekturze "Zasypie wszystko, zawieje", chociaż przyznam, że stosunkowo długo "walczyłam" z tą książką, a jej wartość poznałam dopiero jakiś czas po jej przeczytaniu. No i oczywiście "Lot nad kukułczym gniazdem" i "Ulica marzycieli". Z nieco lżejszej literat...
Biedna Izuś! Trzymaj się! Siedzę w domu z wyboru; przed chwilą obejrzałam (nie wiem, który raz) C. K. Dezerterów; podjadam różne różności, zaglądam do BiblioNETki i noszę się z zamiarem czytania Piątego elefanta... dzielnie udaję, że nie słyszę barbarzyńskiego huku petard, w czym mi bardzo pomaga musujące bardzo schłodzone. Wszystkich pozdrawiam i ściskam sylwestrowo - w domu jest super!:-)))
Recenzje przejrzę po przeczytaniu. ;) A za sam "Cień wiatru" zabiorę się już po północy. Właśnie zakończyła się moja "impreza" - cudowna, gorąca kąpiel z dużą ilością pachnącej pianki. :)
Ja też z mężem siedzimy w domu w dodatku najstarsza córka dostała wiatrówkę i jest super. Jakby dawno moje dzieci nie były chore :)))Pozdrawiam
dziękuję za miłe słowa, cieszę się, że Ci się podobało to, co miałam do powiedzenia o tej książce :o) pozdrawiam i dużo szczęścia w Nowym Roku :o)
No i cegła na pierwszym:)
Urza Zwycięzca. Wojna pomiędzy Urzą i Mishrą skończyła się. Rozpaczając nad śmiercią brata z rąk demonicznych sił, Urza wędruje pomiędzy światami. Lecz zakończenie Bratobójczej Wojny przekształciło go w kogoś potężniejszego. W głębi jego serca rozbłysła iskierka, która stała się zarzewiem płomienia nie do ugaszenia. Urza zamienił się w wędrowca. [Wydawnictwo ISA, 2000]
A porpos Cienia wiatru, ja sobie dla śmiechu poczytałam recenzje mazalovej - naprawdę są świetne! Polecam! :) Ale nie czytaj tej na temat Cienia... bo jest zniechęcająca (zresztą wg mnie słusznie).
Opowieści z Płaskiej Ziemi. Kiedy świat był płaski, a bogowie nie zmienili jeszcze struktury Wszechświata, całe miasta i królestwa zdane były na łaskę i niełaskę kapryśnych nieśmiertelnych Władców Ciemności. W drugim tomie cyklu Uhlum Pan Śmierć zawiera układ z ziemską królową. Wówczas Ażrarn, Demon Nocy, który także miesza się w ludzkie sprawy, rzuca mu wyzwanie, podważając jego władzę nad wszystkimi śmiertelnymi istotami. Kiedy zaś czary obu...
Ja też siedzę dziś w domu, ale nie jest mi przykro z tego powodu. Podgryzam czekoladę z orzechami (moja ulubiona!), czytam "Błogosławieni, którzy robią ser", jednym słowem -odpoczywam. Pozdrawiam wszystkich siedzących w domu.:)
Tak, siedzę sobie w wygodnych ciuchach, a nie jakiejś kreacji, czy obcisłej bluzeczce i spodniach. ;) Choć i na codzień takowych nie noszę. ;) Siedzę, szperam w Biblionetce i jest fajnie. :)
Witaj, w domu też jest fajnie, naprawdę :-) Pozdrawiam!
Spędzam Sylwestra w domu z chorym synkiem, z drugim, któremu nie udało się "wyjście" - obydwu staram się umilić te nieliczne chwile starego Roku pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w tym, który zawita u nas po północy:)
Zapraszam do mojego czytatnika. Stworzyłem ranking 20 najlepszych książek, które w tym roku przeczytałem. Na czele Stephen King, Agatha Christie, Anna Onichimowska, Christiane F., Dan Brown i Dorota Masłowska. Czytatnik bez tytułu Przedstawiam pierwsza dziesiątkę (w kolejności: miejsce, tytuł, autor, ocena): 1. "My, dzieci z dworca ZOO" Christiane F. (6) 2. "Kod Leonarda da Vinci" Dan Brown (6) 3. "Wojna polsk...
Oprócz już wymienionych znalazłam Kapuścińskiego - dość małym druczkiem. ;)
Chętnie zostałabym w domku, wskoczyła pod kołdrę i przywitała Nowy Rok 2007 z biografią Oscara Wilde'a w ręku ;) ale nie mogę koleżanki na lodzie zostawić. Nie podoba mi się ten 'przymus' zabawy w Sylwestra... Tak więc empe zazdroszczę :)
Zdecydowanym numerem jeden jest Stephen King. Pisze świetne trzymające w napięciu i niezwykle ciekawe książki. Polecam tego autora, nikt nie powinien się na nim zawieść. Oczywiście zaczynając przygodę z Kingiem, należy starannie wybrać pierwsze lektury, ponieważ nie wszystkie książki tego autora są dobre na początek.
Wywołana przez wody zagłada ludzi i ich dzieł to przerażająca katastrofa, której potęgę wzmaga jeszcze straszliwa niemoc obrony. Kiedy nizina Mezopotamii została zatopiona, człowiek zapamiętał tę historię i przetransponował ją w micie o Potopie. Babilon przejął jego podstawy w dawnych pismach sumeryjskich, Biblia zaś uczyniła zeń jeden ze swych wielkich tematów. We wszystkich częściach świata można odnaleźć podobne wzmianki o rozmaitych kat...
tegorocznym zdecydowanym numerem jeden, jest zdobycie i przeczytanie książki "Jak pisać: pamiętnik rzemieślnika" Stephena Kinga. Niestety (o ile się nie mylę) żadne wydawnictwo w Polsce nie ma praw do wydania tej pozycji. Na allegro ceny sięgają dwustu złotych. Mam nadzieję, że marzenie się spełni :-)
Jeszcze nigdy sprawy nie układały się dla Norwegii tak pomyślnie, jak w mijającym roku. Państwo zapewnia opiekę socjalną, w tym najniższą emeryturę nawet dla tych, co nigdy nie pracowali. Mają bezpłatne szkoły, uczelnie, szpitale oraz rewelacyjny system pomocy inwalidom i niepełnosprawnym. Bezrobocie utrzymuje się na minimalnym poziomie. Przyrost naturalny jeden z najwyższych w Europie. Zamrożone fundusze pochodzące z wydobycia ropy zapewniają ś...
:-)))
W moim wypadku ich liczba niemal równa się liczbie wystawionych ocen, bo wydaje mi się, że przypomniałam sobie niemal wszystkie przeczytane w przeszłości (w końcu nie jest ona jeszcze tak strasznie odległa). Można by najwyżej dodać, powiedzmy, dziesięć, o których mogłam zapomnieć. Wszystko wydaje się więc proste i oczywiste, do momentu w którym miałabym też liczyć powtórki, bo był taki czas, gdy skupiałam się głównie na nich. Teraz trudno mi powi...
A ja dostałam wcześniej prezent urodzinowy na to konto - "Czarna polewka" byłaby idealna, ale niedawno czytałam, więc ograniczam się do szukania tych najśmieszniejszych fragmentów. ;) Więc wbrew moim planom, odstawię na tę noc "Mistrza i Małgorzatę" (jestem na fragmencie opowieści o Jeszui, a te czyta mi się trudniej) i dam sobie spokój z "Procesem", a wezmę się za "Cień wiatru", który dostałam od Gwiazdora...
Akrim, wysłałam Ci maila. :)
Błąd w myśleniu. Książka absolutnie nie musi być obiektywna! To naawet lepiej, jeśli nie jest - vide poglądy Wojciecha Cejrowskigo.
Jestem świeżo po lekturze "Pielgrzyma", w niewielkim stopniu poznałem więc sposób pisania Coelho i nie sądze, zeby przecietny gimnazjalista zrozumiał co autor chce mu przekazać.
Z zadowoleniem mogę zaobserwować duży postęp w stylu pisania Miernickiego. Pisze dużo "Samochodzików", jadnak nie wpływa to na spadek jakości. Książka napisana jest ciekawie, ukazana jest także "duchowa" strona Pawła Dańca, co jest tu plusem. Polecam.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)