Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Noah jest bardziej, czyli Noah po raz drugi.
Recenzja własna Recenzent: bemaxi Od pewnego czasu na półkach czytelniczych pojawił się nowy trend. Wystarczy wyjść do marketu po mleko, by w oczy rzucił się któryś z tytułów inspirowanych historiami z Auschwitz. I tak, niesiona falą nowego trendu, trafiłam na "Położną z Auschwitz". Historii Stanisławy Leszczyńskiej raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Położna, przyjaciółka, "Mama". W kontraście do zła zimnego, najgorszego z najgorszych. Po...
Książka by mogła przeleżeć, ale blurb to wątpię ;-) Mam ją w audiobooku z Legimi, to porównam sobie z tym Parafianowiczem - jego też właśnie kończę słuchać.
Ciekawe czasy to, jak wynika z moich rozmów z czytelnikami Pratchetta, jedna z najmniej lubianych pozycji. Zastanawiam się czy to dlatego, że to Pratchett wcześniejszy czy tematyka nie jest tak znana i niektóre żarty trudno wyłapać. Dla mnie - rewelacja i jak piszesz i śmiechu i spostrzeżeń mnóstwo. (moją najmniej ulubioną były przy pierwszy czytaniu Bogowie, honor, Ankh-Morpork, aż kolega z roku wyjaśnił mi co to jingoizm itd... tyle u tego Pr...
Tak, myślę że to problem wynikający częściowo z tej chęci/potrzeby? napisania trylogii. Rozmywa się, bo on jednak w krótkich formach dobry. Też nie mam zamiaru sięgać po kolejne części. Dużym atutem jest dla mnie, że to książka trochę intymna/prywatna i podoba mi się, że opisuje, że był w X, kiedy w radiu usłyszał Y... i jakoś to jego życie wplata się w wydarzenia, które dotyczyły nas wszystkich, nie próbuje się odseparować, zwłaszcza na począt...
WAB, ja mam wydanie III, 2012
Jakiś potwór tu nadchodzi to moje najsłabsze doświadczenie z Bradburym chyba, chociaż nadal udane. Szelest złotolitego brokatu jaki piękny tytuł, ja jestem jednak frajerem, jeśli chodzi o dobre, znakowe tytuły, jak Kwiat śliwy w złotym wazonie albo Sen na dziewięciu obłokach W ogóle dużo koreańskich powieści jest trochę takich, że mogłyby się dziać wszędzie. Popularny jest pod tym względem np. Kim Young-ha (Kim Youngha), ale też szeroko ko...
Fantasy 1. Przekraczając granice (4,5) 2. Wierni wrogowie (4,5) 3. Wilczyca i Córka Ziemi (4,5) 4. Wojna wilków (4,5) 5. Dziewczynka, która wypiła księżyc (5,5) 6. Sezon burz (5) Kryminał 7. Faza REM (4,5) 8. Panaceum (5) Dziecięca 9. Piaskowy Wilk (3) Młodzieżowa 10. Jeszcze będziemy szczęśliwi (6) moja recenzja Wenn ein Glückliches fällt [1]
Nie wiem czy to styl amerykański czy Blooma, bo nie znam się aż tak. Słuchałam go kilka razy w różnych audycjach radiowych (które obecnie przemianowały się na podcasty). Ma bardzo suchy styl, z pewnością ma wiedzę, ale wydaje mi się, że trochę w starym stylu mówi o rzeczach w trudny sposób celowo, tworząc pozory ekskluzywności. Nie lubię takiej narracji. Prywatnie wydał mi się też bardzo antypatyczną osobą. Ale dwie książki stoją na półce i czeka...
Chyba mam:) 6. W Dolinie Muminków 7. Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa
W imię wiecznej przyjaźni (5) [recenzja: Rodzinna firma, nie tylko rodzinne sekrety ] Człowiek, który kochał Syberię (4,5) [recenzja: Miłość bezwarunkowa, ale… ze strzelbą w garści ] Amerykański kapelusz: Feliks (3) + Eldorado nad Biebrzą - Zofia (3,5) [czytatka: Przodkowie odtworzeni jak żywi ] Mapa kulturowa: Jak skutecznie radzić sobie z różnicami kulturowymi w biznesie (5) [recenzja: Z tą mapą łatwiej trafisz na ścieżkę porozumienia ] I...
Lektury styczniowe, niezaszczycone pełnymi recenzjami: Ciasta, ciastka i takie tam (2,5) Na jednej z półek odkryłam dwie książki o tematyce kulinarnej, które dostałam w prezencie, jak mi się zdaje, dobre 10 lat temu. Na pierwszy ogień wzięłam tę, zapowiadającą słodkie – przynajmniej w wyobraźni – przeżycia, a rekomendowaną na okładce nader gorąco przez Marka Bieńczyka. I rozczarowałam się tak, jak mi się już dawno nie zdarzyło, przynajmni...
Może książka czekała na druk tak długo, że się blurb zdezaktualizował? Zresztą – w dobie umieszczania etykiety "bestseller" na pierwszym wydaniu takie szczegóły to już dla wybitnie drobiazgowych ;)
Właśnie kończę Wajraka, tyle, że w audiobooku. Jak to Wajrak - fajny. Ale nie masz wrażenia, że strasznie przegadany? I że przez to przegadanie - jednak traci?? Bo rozmywa się to wartościowe. Na chwilę obecną stwierdziłam, że kolejnych części już nie będę słuchać. Za mało treści, jak na objętość.
„Czerń i purpura” Wojciecha Dutki to oparty na prawdziwych wydarzeniach złożony obraz losów dwojga ludzi pochodzących z odmiennych światów - słowackiej Żydówki i austriackiego członka SS - których niechlubna historia II wojny światowej sprowadziła do piekła na ziemi, jakim był obóz koncentracyjny w Auschwitz. Autor postarał się, aby czytelnik nie miał wątpliwości, że termin „piekło” jest tu jak najbardziej zasadny. Autor wprowadza czytelnika...
Nowy rok zaczęłam z przytupem. Ilościowym. Jakościowo szaleństw nie ma, ale 3 porządne 5 wystawiłam. W tym za czarującą powtórkę "Błękitnego zamku". 1. Słoneczne wino 2. Jakiś potwór tu nadchodzi 3. Green Town Przeczytałam grubaśny tom - Green town, w Biblionetce jako pozycja 3 z w/w listy. Według opisu obejmuje: Słoneczne wino; Pożegnanie lata; Letni ranek, letnia noc; Jakiś potwór tu nadchodzi. Dużo realizmu magicznego, bardzo dużo, z...
O jakim wydaniu Itali Calvino mowa? Jaki rok, wydawca?
Benton świetny. Zaraża pasją. Gdybym znów był uczniem, zapaliłbym się do paleontologii.
Jak czytać i po co (4,0) O czytaniu literatury po amerykańsku. To nie europejski esej skrzący się erudycją. Więcej tu warstwy czysto informacyjnej. Suchy, akademicki styl nie pozwala się wciągnąć. Rozdział o wierszach zupełnie był dla mnie obojętny, niczym nie zainteresował. Ale z opowiadaniami i powieściami jest już lepiej. Do lektury kilku bardzo mnie zachęcił. Tytuł nieco mylący. Nie tyle "jak czytać i po co?", ile "jak czyta Bloom i po co?"....
Najbardziej brutalne wojny nie są toczone między ludźmi, którzy czują do siebie wyłącznie nienawiść, ale między tymi, których kiedyś łączyła miłość. Natalia Cruz została wychowana jak księżniczka. Dorastała w bogatej, kochającej się rodzinie, ciesząc się przywilejami, które zapewniło jej bycie córką przywódcy meksykańskiego kartelu. Ale już w dzieciństwie przekonała się, że otaczająca ją forteca nie jest niezniszczalna. Teraz pragnie tylko uci...
"Her Soul for Revenge" to pełen kontrowersji dark romance, w którym przerażenie i pożądanie dzieli cienka granica. Lektura dla odważnych! W wieku piętnastu lat Juniper Kynes odkryła, że świat jest pełen potworów. W najbardziej przerażającą noc swojego życia przekonała się nie tylko o tym, że nadprzyrodzone istoty z legend naprawdę istnieją, ale także o tym, że nie może ufać absolutnie nikomu. Zdradzona przez bliskie osoby, cudem uniknęła śmi...
Wąski pas lądu ); ocena: 3 Powieść reklamowana jako literacki portret amerykańskiego malarza, Edwarda Hoppera. Niewiele w niej samego artysty, dużo więcej jego wiecznie niezadowolonej żony. Całość nudnawa, przerysowane postaci, brak nie tylko akcji, ale jakiejkolwiek historii, która by mogła zatrzymać moją uwagę na dłużej. Trochę ożywienia na końcu powieści, ale to zbyt mało, by uczynić ją wartą trudu przedzierania się przez kilkaset stron o nic...
Kiedy kończysz trzydzieści lat, to niezawodny znak, że powinnaś już poukładać swoje życie. Albo mieć na nie jakiś plan. A przynajmniej zalążek planu… Cóż, Chloe nie ma nawet tego. Chociaż wszyscy wiedzą, że w rzeczywistości to ona zarządza wydawnictwem, w którym pracuje, oficjalnie jest jedynie asystentką z najniższą pensją, a jej szefowa bardziej interesuje się stanem swoich paznokci niż stanem firmy. Ale to wszystko musi się zmienić po najbl...
"Projekt: szef" to romans biurowy od niezawodnej Vi Keeland i idealna książka na wiosnę! Merrick Crawford jest właścicielem jednego z odnoszących największe sukcesy funduszy hedgingowych na Wall Street. Jako dyrektor generalny Crawford Investments całkowicie poświęca się pracy i tego samego oczekuje od swoich podwładnych. Jednak nie każdy jest w stanie pracować jak robot, więc z powodu dużej rotacji pracowników zarząd podejmuje decyzję, aby ...
Poznaj zakończenie historii Aubrey i Jamesa z książki "Hush hush" i dowiedz się, czy wystarczy powiedzieć TAK, aby przeżyć swój happy end. Na początku James miał być tylko klientem. Jednym z wielu, z którym nic oprócz interesów jej nie łączyło. Jednak Aubrey postanowiła złamać obowiązujące zasady i zaryzykować. Okazało się, że był wszystkim o czym marzyła. Potężny, seksowny, pociągający i cały jej. A teraz on pragnie jeszcze więcej. Chce...
Jak Putin zatruł demokrację w Rosji Przestępcze korzenie wielkich fortun, wszechobecna korupcja i cyniczne fałszerstwa wyborcze. Prawdziwe przyczyny działań zbrojnych oraz zamachów bombowych. Trucizna jako broń w walce z opozycją od czasów rewolucji bolszewickiej. Tajemnice służb specjalnych. Jaką rolę w tym wszystkim odegrał i wciąż odgrywa Władimir Putin - człowiek, którego prawdziwej biografii Rosjanie do dziś nie znają? Jurij Felsztinsk...
> Pierwsza taka książka w Polsce. Raczej nie do końca, np.: Prywatne armie świata czyli Jak wyglądają współczesne konflikty albo wydana nieco wcześniej: Wagnerowiec: Spowiedź byłego dowódcy tajnej armii Putina Ciekawe, czy poziom fact-checkingu jest tutaj na podobnym poziomie :-)
Po raz pierwszy Marat Gabidullin, były dowódca grupy WAGNERA, ujawnia nieznane fakty z wojen Putina, demaskuje sieć powiązań rosyjskich oligarchów i opowiada o mafijnym zapleczu śmiertelnie niebezpiecznych akcji. Otwierając tę książkę, nie oczekuj wyznania win, skruchy ani przeprosin. Marat spisuje historię, o której wielu chciałoby zapomnieć. Zdradza kulisy operacji zbrojnych Rosjan w miejscach, w których oficjalnie ich nie ma. Odnosi się do ...
Precyzyjne zamachy, okrutne tortury, polityczne intrygi. Ogromne pieniądze, diamenty, złoto, ropa. Tajne układy z afrykańskimi dyktatorami i polowanie na prezydenta Ukrainy Zełenskiego. Z tym wszystkim stoją wagnerowcy, najbardziej znani na świecie najemnicy. Zarabiają krocie dla swego sponsora Jewgienija Prigożyna, słynnego kucharza Putina, ale też realizują tajne misje zlecone przez Kreml. Współpracują z armią i wywiadem Rosji, bo tak naprawdę ...
Z różnorodnych powodów, jako że temat jest w moim pobliżu już od ładnych paru lat, zapragnąłem czegoś więcej dowiedzieć się o blockchainie, kryptowalutach i całym hype'ie w temacie. W oczy rzuciła mi się książka Kryptowaluty: Dlaczego jeden bitcoin wart będzie milion dolarów? – gdy pojawiła się w bbtece, wypożyczyłem bez wahania. Książka składa się z kilku większych części: wprowadzenie techniczne do blockchaina, omówienie kryptowalut od strony f...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)