Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeremy Irons? Ooooch... Aż muszę zerknąć w której adaptacji wystąpił!
Och a mnie Vetinari w Piekle kompletnie zniechecil. Glos nie ten. Pamietam wciaz Jeremy Ironsa, ktory pojawil sie jako Vetinari w kilku scenach zaledwie w innej adaptacji i to bylo to. Pomijam juz Sucheta w roli gangsterskiej. Przeciez ten akurat gangster powinien byc dzentelmenem w kazdym calu (Moist sam to przyznaje) a tu mamy szalenca z piracka przepaska. Natomiast Groat i Sam! OHOHOHO! I bardzo mi sie podobaly te wstawki w stylu Sta...
Meszuge zaiste ma świętą rację. Jestem wielkim fanem takich bajek, przy okazji Dukaja. Urzekła mnie jego pokręcona fizyka, ale w tym przypadku chyba autor chciał dostać Nobla albo Guinnessa (i chyba mu było obojętne którą z tych nagród) za najgrubszą książkę świata. Nie udało się - bo nie starczyło wytrwałości. Tak jak i mnie - ostatnich 100 stron sobie darowałem. Książka wymaga też znajomości rosyjskiego, ale nie jest pisana cyrylicą, więc nawe...
Mój grudzień: * RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą 4,5 Trochę za krótkie, czyta się w mgnieniu oka. Zabawne, jak to u Manna. * Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru (powtórka) Dobrze napisana książka dla dzieci jest na wagę złota! * Uśmiech Pol Pota: O pewnej szwedzkiej podróży przez Kambodżę Czerwonych Khmerów 5 Kilka perspektyw, kilka warstw czasowych, trochę fabularyzacji, trochę reporta...
Tak, wspaniałe Agatki, wspaniałe... Mam ambicję (bo nie chcę tego nazywać postanowieniem) przeczytać wszystkie :) na razie kończę cykl z Poirotem - zostały mi dwie : Zbrodnia na festynie i Zło czai się wszędzie
Może te 30 stron zdążysz jeszcze doczytać w starym roku:) Co Cię poruszyło w książce Mazzucco? Przymierzam się do niej i być może przeczytam ją już w styczniu. Sporo sobie po niej obiecuję:)
:)
Temat nie jest do końca sprecyzowany (ten - jak wiadomo - ustala się na końcu:D), ale generalnie zajmuję się przemianami polskiej literatury gejowskiej na przykładzie "Kochanków z Marony", "Nie znanego świata" i "Śmierci w darkroomie":)
Ile wspaniałych Agatek!:) Mój grudzień przedstawia się następująco: 1 William S. Boraughs "Pedał" - 3 2 Małgorzata Gutowska-Adamczyk "Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy" - 5+ 3 Kenneth J. Dover "Homoseksualizm grecki" - 4+ 4 Eva Schilling "Codzienność" - 4 (a jednak chyba powinienem dać jeszcze plusik) 5 Arystofanes "Chmury" - 4+ (akcja klasyka) 6 Peter Abrahams "Złudzenie" - 4+ 7 Marian Pankowski "Putto" - 3 8 Joanna Trollope "Najle...
Paddington (książka) jest do szpiku kości angielski, nieprawdaż? Super mi się go czytało!
Hihi, no nie, i ten dla Herty Muller też zasłużony, ale... taki Fo(!), Le Clezio, Lessing Dorris albo Pamuk... Nie, nie, to nie to. Wydaje mi się, że naprawdę było wielu wartościowszych pisarzy, którym ten Nobel mógł być przyznany. To oczywiście zdanie "czytacza" zniechęconego decyzjami komisji. ;-)
Moje oceny niespodziewanie wysokie! Może tak powinno być. Taki pozytywny akcent na koniec roku! 1. Lalka - 6 2. Książę Mgły - 4 3. Wesołe kolegium - 4 4. Miś zwany Paddington: Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru - 5+/6 (Waham się, ale Paddington mnie zauroczył!) 5. Wyprawa w głąb szafy: Opowieści z Narnii i ich twórca - 5+ 6. Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana - 6 7. Ziele na kraterze - 6 8. Ś...
Sprawdź sama. :-) To malutka książeczka, ale moim zdaniem naprawdę warta uwagi.
Grudzień jakościowo nieco lepszy, co mnie cieszy. Mam jeszcze kilka niepewnych powieści do przeczytania i ewentualnie pozbycia się, ale staram się przeplatać z tymi, które mają szansę na wyższą ocenę. :) Wygrana - 5 Król z żelaza - 4 Zamordowana królowa - 4 Trucizna królewska - 4 Prawo mężczyzn - 4 Wilczyca z Francji - 4 Lew i lilie - 4 Kiedy król gubi kraj - 3 Shantaram - 4 Czekając na barbarzyńców - 4 Tropiciel duchów - 5 Kochany ...
"Tzn. po ostatnich kilku nagrodach w ogóle przestałam oczekiwać czegokolwiek po laureatach tej nagrody" Nobel 2010 też zaliczasz do tej grupy?
Pomysł powieści narodził się w zimnym, wilgotnym i głodnym obozie jenieckim w Bergen Belsen, w którym znalazłem się na początku października 1944 r. Do Bergen skierowani zostali oficerowie tzw. "Grupy północ", tzn. tych oddziałów powstańczych, które broniły w sierpniu Starówki... Zwłaszcza wieczorami jeńcy zbierali się, snuli wspomnienia. Ich opowiadania, zespolone z własnymi doświadczeniami, budziły potrzebę pisania... Jan Dobraczyński (frag...
Widzisz, najwyraźniej nie można opierać się na opinii jednej osoby. Po przeczytaniu recenzji byłam pewna, że to dno jakieś kompletne (mam na myśli "Doskonały smak Orientu"). Stało tam jak byk, że brak zrozumienia dla miejscowych, spojrzenie z wyżyn człowieka Zachodu i styl fatalny, czyli żeby się nie zbliżać, bo szkoda czasu.
Kochanków z Marony muszę koniecznie przeczytać, natomiast Samotnego mężczyznę wspominam równie dobrze, jak Ty, choć nie wiem, czy zostanie moim numerem jeden :) Generalnie jednak w tym roku się trochę czytelniczo rozmijaliśmy, wielu tytułów z Twojej czytatki po prostu nie znam :) A mogę spytać jaki jest temat Twojej pracy magisterskiej, skoro "rozbierasz" w niej Iwaszkiewicza?
Przeczytane: 43 -2010 rok -(rok temu było 35!) Literatura polska : 14 Z własnej półki: 27 Z biblioteki : 16 Niedoczytane: 1. Filary ziemi - doczytałam do połowy i wkrótce mam nadzieję dokończyć 2. Wychowanie przez czytanie - tę książkę czytam sobie z doskoku. 3. Lśnienie - czytam obecnie, do końca zostało mi ze 30 stron -----> EDYCJA : Udało mi się dokończyć tę powieść w starym roku! Moja top lista 2010, czyli ranking książek,...
Mój grudzień był jednym wielkim nadrabianiem. Nie dość, że w październiku i w listopadzie nie przeczytałam żadnej (!) książki, to jeszcze po pierwszą sięgnęłam 19 grudnia. Widać więc będą to wspomnienia z drugiej połowy grudnia:) 1.Mechanizm serca - 4,5 2.Powiedziałabym ci, że cię kocham ale... - 3,5 3.Koralina - 4,5 4.Przyjdź i zgiń - 4,0 5.Słonie mają dobrą pamięć - 4,5 6.Małomówny i rodzina - 5,5 7.Śmierć w chmurach - 5,5 8.Tragedia ...
Szkoda, że uciekasz. Nie miałam pojęcia o politycznym podtekście Nobla dla Pearl Buck, nie przyszło mi to jakoś do głowy. Te książki można czytać ze względu na tło właśnie, ale wartość literacka niestety taka sobie, co do tego wszystkie się zgadzamy. Dla mnie nawet jako czytadła się nie sprawdziły, tzn. wynudziłam się zwyczajnie. "W stronę życia" kończyłam ładnych parę tygodni i skończyłam tylko dlatego, że lubię skończyć to, co zaczęłam. Może mi...
Halina Auderska - dramaturg, prozaik, leksykograf i pedagog, laureatka m. Warszawy (1971), Nagrody Premiera (1975) oraz Nagrody Państwowej (1977) - ukończyła studia w stolicy. W okresie okupacji - poza tajnym nauczaniem - działała w AK, była redaktorem dywersyjnej antyhitlerowskiej Akcji "N", brała udział w powstaniu warszawskim. Po wyzwoleniu była kierownikiem wydawnictw Trzaski, Everta i Michalskiego, sekretarzem "Dialogu", zastępcą redakto...
Dziwnym trafem, prawda?, moje najlepsze powieści i opowiadania w tym roku to te napisane przez Azjatów: Dzieci Apokalipsy Wybuchowe mango Między zabójstwami Bękart ze Stambułu Nieoswojona ziemia Reportaż: W Azji Popularnonaukowa: Bogowie, groby i uczeni: Powieść o archeologii (za te dołki w piaskownicy!) Zapomniany świat Sumerów (za pasję) Błądzą wszyscy (ale nie ja): Dlaczego usprawiedliwiamy głupie poglądy, złe decyzje i szkod...
Myślę, że tłumaczenie zostało to samo, po prostu tytuł zmienili, żeby rozreklamować film - nota bene cudny, chyba najlepszy z tych jakie widziałem w tym roku. Ja też lubię Szwaję i określenie "sympatyczne czytadełko" do jej książek bardzo pasuje. A jednak z tymi "Zapiskami..." mam problem. Czyta się dobrze, ale za bardzo przypominają mi byle jaki dziennik, pisany przez drażniącą osobę. Wydaje mi się, że Szwaję stać na więcej, ale i tak patrzę n...
Sortować nie będę, bo czytam bardzo nieregularnie i co mi wpadnie w ręce, więc mijałoby się to z celem:) Ocenę 6 w 2010 roku wystawiłam dla: Złodziejka książek Gringo wśród dzikich plemion Krótko mówiąc Mistrz i Małgorzata 5,5 otrzymały: Śmierć w chmurach Małomówny i rodzina Zamek z piasku, który runął Dziewczyna, która igrała z ogniem Trafiona przez piorun stałam u bram Nieba i piekła Ekspozycja bez tajemnic: Jak zrobić wspaniałe...
Miałem na oku właśnie "Samotność" i też zastanawiałem się o co chodzi z tymi tytułami.
Taaaa:P! A ja nie wiem kiedy wykaraskam się z przeczytania tych wyhaczonych przeze mnie polecanek numeru997! Zgroza ile tego jest, starczy chyba na 5 żyć!
Isherwooda przeczytałam lata temu, jak miało jeszcze tytuł "Samotność". Ciekawa jestem czy Samotny jest w nowym tłumaczeniu czy tylko tytuł zmienili. ;) Muszę sprawdzić. A filmu jestem bardzo, bardzo ciekawa. Tak, Axelsson można kupować w ciemno. Trudne, smutne, dławiące i bardzo prawdziwe. Lubię Szwaję, właśnie za to, że jej książki to takie sympatyczne czytadełka. Ale Zupy nie zmogłam. Znudziła i zirytowała mnie. Nie mój temat, a jak już ...
No tak, literacko nie ma co stawiać jej obok innych wielkich noblowskich nazwisk. Ale na zasadzie dobrego czytadła z Chinami w tle, chyba można polecić... :-) Pozdrawiam i już uciekam z Waszego wątku :-))
Tu: http://kamsha.ru/books/eterna/knk5/index3.html jest prezent Wiery Kamszy na Nowy Rok - ilustracje, aneksy, opinie, adnotacje i koniec piątego rozdziału "Niebieskiego spojrzenia śmierci". Już wiemy, kto był w Laik Suzą-Muzą! A pierwsza część ostatniego tomu wychodzi na początku lutego 2011 roku.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)