Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytaj "zwierzenia Georgi Nicholson" naprawdę świetne! Jest chyba 6 części! Ubawisz sie naprawdę :)
Hm... Poszukam.
Hmm... Nazwałabym to opracowaniem Jeżycjady. Jest i o języku, i o bohaterach, i o narratorze, i o świecie przedstawionym... Ale cudowne jest to, że jest to książka o Jeżycjadzie. Czuć klimat... Czasu na ponowne przeczytanie Jeżycjady aktualnie nie mam, a dzięki Biedrzyckiemu poczułam ten klimat... :) To tak w skrócie, a gdybyś miał ochotę kiedyś osobiście się zapoznać - to książka stoi u mnie na półce. ;)
Mnie swojego czasu "prześladował" "Harry Potter" ;) teraz nie mam takiej książki, chyba, że "Ono" Terakowskiej. To była najlepsza powieść jaką w życiu przeczytałam i mam ochotę zrobić to jeszcze raz...
Nemeczek wcale nie umarł, na Placu wcale nie będzie żadnej kamienicy, a dla urozmaicenia może jeszcze... Feri Acz został wyrzucony z Czerwonoskórych. Powód: Pastorowie szykują kolejny napad, ale nie chcą informować o tym wroga, Acz się nie zgadza, postanawia ostrzec chłopców, ale oni nie wierzą mu od razu... Hmmm...
Marzą mi się wznowienia książek których nigdzie już nie można dostać - Wampira Marii Janion, bajek Poego, które co prawda ostatnio wyszły, ale fragmentarycznie, Stworzy i zduszy i innych. Ciekawe, czy na wydawców można jakoś wpłynąć
Ja płakałam na "zielonej mili" i to bardzo. Naprawdę śliczny film. Często płaczę na filmach. Również wzruszył mnie "Katyń" i wszystkie wojenne filmy jakie miałam okazję oglądać...Co najdziwniejsze płakałam nawet na "klik i robisz co chcesz" choć to komedia :)
Jeśli nie podobają Ci się smutne zakończenia książek, wymyśl inny. Pole do popisu mamy bardzo duże. Przecież wszystko może się zdażyć...
Jeśli ALKU to skrót od Apetycznego Likieru Kojącego Utrapienia to MTV może być skrótem od Muzeum Tanich Win...
Kiedy wymawia się hasło "polska fantastyka" przed oczami staje mi marka "Fabryka słów" i nazwiska: Sapkowski, Grzędowicz, Dukaj i Wolski - bo to moi ulubieńcy. Gdzies dalej - Baniewicz i Jabłoński. Reszta wydawanych przez "Fabrykę" autorów jakoś mi do gustu nie przypadła, ale tez nic dziwnego jesli wydawany jest tam chłam a'la Anna Kańtoch - "Diabeł na wieży"
Chyba masz rację... Ale tego już nie da się naprawić...
NIEPRAWDA!!! Nieprawdą jest, że Wędrowycz wyjdzie kiedykolwiek z mody. Ten trochę szalony i nieco stuknięty, ale mimo wszystko dobroduszny i zawsze spieszący z pomocą staruszek tak głęboko zakorzenił się w historii literatury, że nie zdziwiłabym się, gdyby następny minister edukacji włączył tę książkę do lektur szkolnych. (dla starszych klas oczywiście)
Między 18. a 35. rokiem życia ma miejsce wszystko, co najważniejsze: egzamin dojrzałości, szukanie pracy, studia, magisterium, zaręczyny, małżeństwo, usamodzielnienie się, dom, dzieci, zaangażowanie polityczne. Te najważniejsze etapy życia są często przeżywane bez jakiegokolwiek odniesienia do wiary chrześcijańskiej. Oto 366 okazji, by jeszcze raz przemyśleć, odkryć, dotknąć, zgłębić naszą wiarę. Znajdziesz tu odpowiedzi na swoje pytania, ...
Zgadzam się, dla mnie także jest to jedna z bardziej wzruszających scen w całym filmie. Ogólnie podobał mi sie ten film, choć nie wywołał we mnie potoku łez.. mimo wszystko warto go obejrzeć.
Mnie też się ta książka podoba Wędrowycz - zakaźna choroba.
Nie wiem na razie za dużo... Miałem duże opory co do tej książki... ale jak przebrnąłem przez prolog... Ten poetycki opis! Dzieło zaczyna się w dzień wybuchu 1szej wojny światowej... opis świata pogrążającego się w wojnie. A co mi tam, przepiszę fragment... Opis reakcji na wieść o wojnie. Przypomina mi lepiej dopracowaną "Dżumę". "Nawet pary kochanków przytulone na ławkach miejskich ogrodów lub odurzone sobą w zaroślach Prateru...
A ja nie zgodzę się z twoją opinią :) Książka wciąga,jest ciekawa i zabawna. Motywuje także do zastanawiania się nad tym,co się może za chwilkę przydarzyć :) A dialogi są zrozumiałe, trzeba tylko je uważnie przeczytać i zrozumieć. Swoją drogą, przytoczony przez ciebie fragment nie ma związku z pracą detektywów. Miał opisywać tylko zachowanie i sposób myślenia denata,i nie miał ani rozbawiać, ani przytłaczać :-) Tak czy siak, książka jest warta uw...
"Kroniki Jakuba Wędrowycza" To lektura ciekawa. Jakub ma fajny tryb życia. Denaturat, nie kawa...
Budzyńska pisze na potrzeby młodocianej żulerii, wystarczy spojrzeć na okładki - tleniony drechol gryzie kanapkę, Ala robi minę etc. Beznadzieja, słowo daję! Jeszcze żadna książka mnie tak nie oburzyła, jak ta. W dodatku napisane to-to jest tak prostackim językiem, jakby to pisał pięciolatek. I jeszcze jedno - naśmiewanie się z kultury wysokiej jest zwykłym chamstwem, a pani Budzyńska robi to nieustannie w tych swoich produkowanych masowo tasiemc...
Napisz proszę coś więcej o tej książce Biedrzyckiego:) A to określenie: jest dobrze, jak najtrafniejsze:D
Jakub na kacu I Jakub przy kuflu Z Semenem Korczaszko Przy dobrym kumplu...
I.Karpowicz - Cud - 4 K.Biedrzycki - Małgorzata Musierowicz i Borejkowie - 4 A.Gavalda - Po prostu razem - 4 F.Fannie - Smażone zielone pomidory - 4 Jest dobrze. ;) (A kolejność alfabetyczna...)
O, Sprawa samotnej dziedziczki to moim zdaniem jedna z najlepszych pozycji Gardnera dostępnych na polskim rynku. On ma naprawdę niesamowite pomysły! Za to Alexa nie trawię... Nie sięgnę po niego po lekturze "Gdzie przykazań brak dziesięciu"... A aktualnie czytam kryminał polski "Śmierć w darkroomie", chociaż to bardziej powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym...
Ja również polubiłam nieco stukniętego egzorcystę. Jakub prowadził bardzo prosty tryb życia. Pić, spać, zabijać wampiry, toczyć wojnę ze znienawidzonymi sąsiadami o nazwisku Bardak... Po dobrej imprezie trzeba się też odtruć z kaca... ;-))
Hitowy autor w swojej najlepszej pisarskiej formie. Zaskakuje, rozśmiesza, demaskuje mity, czasem oburza. Jeśli więc chcesz wiedzieć: - jakich mężczyzn wybierają kobiety? - czego mężczyźni boją się najbardziej? - dlaczego lubią grać w biliard i oglądać football? - i … czy mężczyzna jest w ogóle światu potrzebny? tę książkę musisz mieć! Najnowsza książka Janusza L. Wiśniewskiego to próba zbudowania pomostu pomiędzy naukową teorią i „gł...
Rafa (Wharton Edith) 3 (rozczarowanie) Jak kochać dziecko (Korczak Janusz (właśc. Goldszmit Henryk)) 5 Zmącony spokój Pani Labiryntu (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz)) 4 Wszystkie poranki świata (Quignard Pascal) 4 Sprawa samotnej dziedziczki (Gardner Erle Stanley) 5
Ja zaczęłam od "Magicznej biblioteki Bibbi Bokken" dobre parę lat temu, kiedy byłam jeszcze nastolatką i zaszufladkowałam ją do ulubionych książek. Dalej sięgnęłam po "Przepowiednię Dżokera", ale już nie pamiętam fabuły. Potem "Świat Zofii", którego nie przeczytałam do końca z powodu matury i będę musiała powtórzyć przygodę."W zwierciadle niejasno"- historia była przejmująca i mimo optymistycznej wymowy - b...
Rasputin został zamordowany w nocy z 16 na 17 grudnia 1916 roku. Najpierw go otruto, potem zastrzelono, wreszcie utopiono w skutej lodem Newie. Dokonali tego rosyjscy arystokraci z księciem Jusupowem na czele. Obawiali się wpływu charyzmatycznego mnicha na cara Mikołaja II i carycę Aleksandrę. Byli przekonani, że to za sprawą Rasputina władca podejmuje zgubne dla kraju decyzje. Chcieli ratować Rosję. Tak brzmi wersja oficjalna. Nowe dowody wsk...
Dom rzeczywiście szalony, ale bardzo zabawny... Kilka nieudanych zabójstw i śmiechu, aż za dużo...
jest super i nic nie może się z nią równać
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)