Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Trzeba jednak przytoczyć zdanie rządzące tym światem- cel uświęca środki.
Od razu Ci mogę powiedzieć, że koniecznie trzeba przeczytać to: Eleusis: Archetypowy obraz matki i córki. :D
Jak widać w ciągu pięciu minut można wymyślić ustawę 100 razy lepszą od proponowanej :) Słodycze, drobne upominki za książki, konkursy - cokolwiek, byle nie pieniądze...
Hmmm 1. Bahá'í Faith (100%) 2. Sikhism (87%) 3. Liberal Quakers (87%) 4. Reform Judaism (83%) 5. Jainism (82%) 6. Neo-Pagan (79%) 7. Orthodox Judaism (78%) 8. Hinduism (76%) 9. Unitarian Universalism (76%) 10. Mahayana Buddhism (75%) 11. New Age (73%) 12. Islam (72%) 13. Mainline to Liberal Christian Protestants (70%) 14. Orthodox Quaker (59%) 15. Theravada Buddhism (52%) 16. New Thought (47%) 17. Taoism (44%) ...
Wiesz, może nie do końca bym podchodziła z taką rezerwą do tego pomysłu. Jest niezbyt przemyślany, ale miło, że ktoś chce zachęcić do czytania. Płacenie rzeczywiście nie jest zbyt mądre, ale dlaczego nie rozdawać dzieciakom słodyczy, zrobić kącik na zrobienie soku albo herbaty, zorgnizować jakiś konkurs. Może zamiast pieniędzy niech zbierają punkty za odwiedzenie biblioteki, a jakaś tam ilość tych punkciuków premiowana będzie nagrodą? Dobrze po...
Jadę do Hiszpanii - muszę sobie tylko sfałszować metrykę urodzenia. A na serio = widać że nie tylko u nas politycy mają genialne pomysły....
hahaha byłabym bardzo bogatą osobą:D
Jak wglądniesz, to powiedz gdzie co znalazłaś, już się czuję zachęcona. :D
"Lacan. Przewodnik Krytyki Politycznej" zamówiłam sobie i mam własny. Hm, po tym, co napisałaś, chyba przeczytam, małe i cienkie, to nie zaburzy za bardzo mojego planu czytelniczego. Ale Elizabeth się oddali jeszcze bardziej. :)) "Lewica" dobra? Masz swoją? Pożyczysz? :)
"Pieśń Łowcy" Tad Williams "Abarat" Clive Barker Spróbuj sięgnąć po te pozycje.
Będę wglądać. :)) Szczególnie w misteria eleuzyjskie. :>
Mój styczeń wyglądał następująco: M. Zygmunt - "New Romantic" (3) S. Andruchowycz - "Kobiety ich mężczyzn" (4) J.M. Coetzee - "Foe" (4) T. Białkowski - "Mistrzostwo świata" (5) M. Haddon - "Drobny kłopot" (3) Y. Mishima - "Zimny płomień" (5) K. Desai - "Zadyma w dzikim sadzie" (4) A. Sumiński - "Efemeryda" (1) K. van Loon - "Ojciec i ojciec" (4) ...
A ja cały czas czekam aż mnie natchnie i przeczytam "Imię róży". :-)
McEwan jest świetny! Tym bardziej zszokowała mnie "Pokuta". To najsłabsza z jego książek, jakie do tej pory czytałam. Ja wiem, że nie da się tak, żeby każda książka była równie dobra, że czasami się ma obniżenie formy, ale żeby AŻ TAK? Dla mnie to kompletnie nie McEwan, wodolejstwo, przynudzanie, ocieranie się o grafomanię u pisarza, który POTRAFI przecież stworzyć dobrą powieść i świetne postacie, nie do wybaczenia. :( Doczytałam do końca w męka...
No faktycznie, niesamowicie ambitna inicjatywa... :/
Tak! Chociaż ja akurat - żeby mieć święty spokój - "publikuję" w tym wątku tylko wybrane tytuły z tych, które przez miesiąc przeczytałam. :P I na ogół są to właśnie te najwyżej przeze mnie ocenione. :)
Że co?
Czy to jest dobra powieść, czy kiepska, zdecydujmy. Raczej nie ma szans na honorowe miejsce w biblioteczce zaprawionego czytelnika. Albo na lekturę szkolną. Brak w niej odkrywczych wniosków, brak filozoficznego zadumania, brak eksperymentu formalnego, tak naprawdę to brak w niej nawet psychologicznej prawdy o bohaterach. To dlaczego ode mnie dostała piątkę? Ano dlatego, że jednak jakąś prawdę w sobie niesie. Jeśli nie o przedstawionym świecie i p...
Uważam, że bardzo dobry - byłem na nim w kinie kilka miesięcy temu i ze swej strony polecam..
:) Zaczęłaś już?
Muszę przyznać, że mnie zaintrygowała to Miasto Śniących Książek :) Dodałam do schowka i przy najbliższej okazji spróbuję przeczytać :)
Widzę, że między innymi książeczka Umberto Eco :) Genialna! Przynajmniej dla mnie, a ja mam lekkie skrzywienie na punkcie bibliotek, związane z kierunkiem studiów jaki studiuję :) Skrzywienie na punkcie Umberto zresztą też mam :)
A co Ci ta Pokuta takiego strasznego zrobiła?;) Nie powiem, żeby mnie Twoja ocena dziwiła, bo jestem przyzwyczajona, że nasze gusta - w niektórych sprawach - różnią się zasadniczo, ale żeby aż tak?;) Zwłaszcza że McEwan, o ile kojarzę, do tej pory Cię nie odrzucał;)
Nie wiem jak to jest, ale jak się zbliża sesja, to nagle czuję jakiś taki głód książkowy. Rezultatem tego było przeczytanie 4 książek, 5 w drodze. "Czasami wołam w niebo" (6) - pamiętniki i korespondencja osoby chorej na raka. Wzruszające i uświadamiające. Staram się nie rozdawać szóstek na prawo i lewo, ale tutaj bez wyrzutów sumienia, mimo, iż forma literacka sama w sobie dużo pozostawiała do życzenia, postawiłam. "Tęczowy ...
Kompletny nonsens, jak dzieci będą chciały coś przeczytać to przeczytają. Nic na siłę, a tym bardziej za pieniądze.
Przynajmniej starałbym się. Nikt z nas nie może powiedzieć jak by postąpił mając w oczach śmierć. To jest bardzo trudne pytanie.
ja (niestety) też mam dziwny nawyk, żeby czytać po kilka książek naraz... czasami nowo wypożyczoną książką jestem zauroczona i reszta idzie w "odstawkę", a w założeniu miało się skończyć tylko na przekartkowaniu, no powiedzmy przeczytaniu kilku stron:) ale nie umiem się odzwyczaić! i w sumie zauważam, że nie wczuwam się w każdą książkę. nie mówię już nic o gigantycznych karach w bibliotekach... a jak na ironię, sama w bibliotece obecnie...
Błagam jakiej znów katolickiej rodziny?! Ojciec Aliny jest pastorem ewangelickim! Podobała Ci się tak książkaa takiej podstawowej rzeczy nie zauwazyłeś???
Spokojnie, pobądź trochę, pogadaj z nami, napisz jakąś recenzję, pobaw się, a szybko uznamy, że jesteś "swoja". :-) Daj się poznać po prostu.
Hmm - chyba miałam to w polecankach nim je bezczelnie zamknięto :( Dzięki
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)