Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Na początek chcę się pochwalić :) Dostałam książkę Gwiazdozbiór Psa z dedykacją Admina na tegorocznym Ogólnopolskim Zjeździe BiblioNETkowym, gdy nasza grupa (Olimpia, Syrenka i ja) wygrała w Dixit'a. Admin napisał: "Dla Joyeuse z okazji przytłaczającego zwycięstwa w Dixit na Zjeździe BiblioNETki 2014" :) :) :) W 2014 r. przeczytałam 90 książek (w zeszłym roku 93) - 38 swoich, 37 ze spotkań biblionetkowych, 15 z biblioteki. Najbardziej interes...
Och Czajko droga, ja świetnie rozumiem, że można odczuwać zmęczenie miastem - przy takiej hiperwrażliwości na hałas i inne bodźce i takim głębokim związku z przyrodą jak u Mansfield albo przy takim zwykłym, fizycznym zmęczeniu upałem jak u Ignacego - ale budowanie całej powieści na takiej dychotomii, że oto w mieście nie ma dosłownie NIC pozytywnego, a wszyscy miastowi poza Borejkami są be trochę mnie drażni. Miasto może wszak mieć pozytywną ener...
Książka "Niemieccy Artyści w Karkonoszach w latach 1880-1945" powstała w wyniku wielu lat pracy pani Agaty Rome–Dzidy i wpisuje się w nurt badań nad sztuką regionu. Autorka przewartościowuje mit tzw. kolonii artystycznej w Karkonoszach, a także omawia zjawisko niemieckiej sztuki ojczyźnianej, którą określa się, nieprzetłumaczalnym terminem Heimatkunst. Pani Agata Rome-Dzida opisuje życie artystyczne Karkonoszy przed wojną, przedstawia losy art...
Pełne podsumowanie mojego roku czytelniczego: przeczytanych książek: 219 w tym 9 powtórek, w 2 przypadkach z podniesieniem oceny (z 4,5 na 5 i z 5 na 6; Pratchett czytany po raz drugi jest lepszy!) z czytanych po raz pierwszy: 5 szóstek 34 piątki z plusem 57 piątek 35 czwórek z plusem 45 czwórek 17 trójek z plusem 10 trójek 2 dwójki z plusem 2 dwójki 1 jedynka z plusem 2 niedoczytane, bez oceny Pod względem gatunkowym (nie ...
W takim razie wnioskuję, by go udostępnić wszystkim - to chyba nie jest bardzo tajna, masońska opcja ;D
Przeczytane w 2014 roku: styczeń 1. Biała gorączka 5,5 - dobry początek roku 2. Lewa strona życia 5,5 (post na blogu http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2014/01/ostry-zakret-w-lewo.html) 3. Wymówkom precz!: Jak pozbyć się złych nawyków myślenia i osiągnąć pełne zadowolenie z życia 4,0 4. Księżniczka z lodu 3,0 5. Arlin 5,0 6. Szkoła żon 2,0 7. Opowieści ostateczne 5,0 (Regionalna, cudna! Czarny humor i niesamowity klima...
A to już chyba widok tylko dla adminów katalogu. Nie przyszło mi to do głowy wcześniej. :-)
W wolnych chwilach czytam także dzieła klasyczne, jak na przykład ‘’Historię sekretną’’ (link: Historia sekretna), której autor Prokopiusz z Cezarei opisał rządy bardzo znanej cesarskiej pary - Justyniana i jego niecodziennej żony Teodory, która swego czasu władała państwem bizantyjskim (Cesarstwem Wschodniorzymskim). Będąc w zupełnej zgodzie z jego słowami, znajdującymi się na samym początku omawianej pracy można stwierdzić, że jego dzieło rzecz...
Grudniowe lektury, za wyjątkiem zrecenzowanych i "sczytatkowanych" w innym miejscu: Świat lodu i ognia: Nieznana historia Westeros oraz Gry o tron (4,5) Coś dla fanów „Pieśni Lodu i Ognia” – obszerne uzupełnienie podanych w sadze w sposób dość wyrywkowy informacji o historii Westeros i Essos, spisane i zilustrowane w sposób podobny do tego, w jaki sporządza się opisy światów w podręcznikach do RPG. Bardzo dopracowane pod względem edytorskim, ...
Po wierszach przyszła kolej na prozę brata Brontë, niestety, zachowaną tylko fragmentarycznie, a w jeszcze mniejszym stopniu dostępną (mimo, że okres, po którym twórczość pisarza przechodzi do domeny publicznej, nawet według najostrzejszych przepisów minął dobrze ponad pół wieku temu... Owszem, można w zagranicznych księgarniach nabyć np. stukilkudziesięciostronicowy zbiorek paru najważniejszych utworów za równowartość jakichś 300 zł, no ale aż t...
1. Książka powyżej 500 stron - Głosy Pamano 2. Biografia - Beksińscy: Portret podwójny 3. Książka w języku obcym 4. Książka na jeden dzień - Włoskie szpilki 5. Książka, napisana przez autora, którego jeszcze nie czytałam - Beksińscy: Portret podwójny 6. Książka z cyklu Jeżycjada - Nutria i Nerwus 7. Autobiografia - Towarzyszka panienka 8. Książka oceniana wysoko w Biblionetce (wśród 100 najlepszych książek) 9. Książka historyczna - Wiec...
Hmm, może wystarczy, tyle tylko, że ja nie mam takiego filtra (lub takiej wartości w filtrze istniejącym) :/ Jedynie "Książki zaklasyfikowane do:" oraz "Książki dodane w okresie:"
"Być może tak miało być (...) Ale przetrwamy". Literatura fantasy to gatunek po który sięgam stosunkowo rzadko w porównaniu z innymi rodzajami prozy. Jeśli jednak już zabieram się za taką książkę, to nastawiam się na uczestniczenie w spektaklu, w którym wyobraźnia autora kreuje świat niczym nieograniczonych możliwości. Świat, w którym wszystko jest możliwe. Do takiego właśnie miejsca zabrał mnie pierwszy tom, dobrze zapowiadającej się serii ...
A nie wystarczy do tego filtr "przeterminowane zapowiedzi"? Tutaj: https://www.biblionetka.pl/new_books.aspx?BookFilter=invalid_previews Czy chodziło o takie sortowanie w schowku?
Echopraksja "Posłuchaj - miał ochotę powiedzieć Brüks - 50 tysięcy lat temu na sawannie było sobie trzech gości. Każdy usłyszał w trawie jakiś szelest. Pierwszy pomyślał, że to tygrys, i zwiał ile sił w nogach, i to faktycznie był tygrys, ale gość przeżył. Drugi pomyślał, że to tygrys, i zwiał ile sił w nogach, lecz to był tylko wiatr, więc kumple go obśmiali, że jest cykorem. Za to trzeci pomyślał, że to tylko wiatr, olał sprawę i tygrys ...
Moje podsumowanie:) Liczba przeczytanych książek: 64 Rok rozpoczęłam z: Cień wiatru Rok kończę z: Moja kuzynka Rachela Rewelacja roku: Charlotte Brontë i jej siostry śpiące Odkrycie roku: Miłość Książka przyjaciel: Wnuczka do orzechów Gniot roku: Jak z obrazka Największe rozczarowanie czytelnicze: Upadłe damy II Rzeczpospolitej Więcej o książkach, które wywarły na mnie największe wrażenie w mijającym roku napisałam tutaj: Zachwy...
U mnie to wygląda tak: Rarytasy i cymesy: Beletrystyka: 1. Człowiek, który pokochał Yngvego 2. Rok 1984 3. Pocałunek Fauna 4. Chmurdalia 5. Pamiątkowe rupiecie: Biografia Wisławy Szymborskiej 6. Harry Potter i komnata tajemnic Literatura faktu: 1. Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] 2. Matrioszka w hidżabie: Reportaże z Dagestanu i Czeczenii 3. Bóg zapłać oraz Wściekły pies 4. Ołowiane żołnierzyki - abs...
Kolejny rok czytelniczy za mną i z dumą oświadczam, że udało mi się przeczytać całkiem sporo książek. Poza tym, po raz kolejny postanawiam zapisywać krótkie opinie o przeczytanych lekturach, coby pod koniec roku nie musieć wszystkiego robić na raz. Prawdopodobnie jednak pod koniec 2015 nadal będę bazować tylko na ocenach Biblionetkowych (błogosławić człowieka, który wymyślił sortowanie datami!). Styczeń: 1. Operacja "Dzień Wskrzeszenia" - Jak...
Ależ ja dałem jej szansę - a ona mi się odpłaciła na 2. Co byś uznała za swoją rewelację/odkrycie/rozczarowanie/gniot roku?:)
Bardzo piękny rok, naprawdę! Parę rzeczy czytaliśmy wspólnie (część przypadkiem, a część bo mi wcisnąłeś, paskudo ;D) - dziękuję zwłaszcza za Gardella. I daj szansę Wnuczce! ;)
Zmiana studiów na studia z nieodpowiednich (nie dajcie sobie wmówić,że dobry humanista upienięży się i uposaży wyłącznie na prawie), na jedyne słuszne (polonistyka i tylko polonistyka!), przywróciła mi radość czytania i pisania o czytaniu:) Moje bibliofilskie nawrócenie umocniły wybory książkowe, jakie przyniósł ten rok. Rzutem na taśmę udało mi się zrealizować wyzwanie czytelnicze "52 książki", a nawet przekroczyć tę czarodziejską liczbę o całą ...
Oceniłem 129 książek ocenę 6,0 postawiłem 3 książkom 5,5 – 6 5,0 – 29 4,5 – 22 4,0 – 39 3,5 – 15 3,0 – 13 2,5 – 1 2,0 – 1 1,5 – 0 1,0 – 0 Co daje średnią ocen 4,24 (rok temu było 4,25) Na szczególne wyróżnienie, jako książki, które wzbudziły we mnie wiele emocji i zmusiły do głębszych przemyśleń, zasługują: Sprawa pułkownika Miasojedowa Rozmowa ze Spinozą: Powieść-pajęczyna Chochoły Poza nimi, ocenę 6,0 lub 5,5 postawiłem...
Czytatka antydemencyjna. Zanim zachorowałam na demencję naczyniową, takie czytatki nie były mi potrzebne, tymczasem to już druga. Ocena zawsze jest informacją dla polecanek, dla siebie dodaję po kilka zdań. Clue: DLA SIEBIE, nie po to, żeby udowadniać, że nie jestem wielbłądem. Styczeń 1. Zawód: Wiedźma: Tom 1 (4) [I] Nie jest złe, ale myślałam jednak, że będzie lepsze. Nie jest to fantasy fabularne, bo fabuły w zasadzie nie ma - niewiele si...
Tradycyjne ostatniego dnia roku robię podsumowanie czytelnicze. I tym razem Wam go nie oszczędzę:) To był udany czytelniczo rok. Może nie ilościowo (przeczytałem 21 pozycji mniej niż w 2013 r.), ale jakościowo poszło naprawdę dobrze. Ten rok zdecydowanie należał do Alice Munro. Przeczytałem siedem jej książek i choć niektóre były świetne, inne słabsze, już wiem, że przeczytam wszystko, co wyszło spod jej pióra. W tym miejscu chciałbym podzięko...
To ja bym jeszcze optował za dodaniem w zakładce zapowiedzi sortowania wg planowanej daty premiery - to powinno ułatwić weryfikację, czy książka rzeczywiście ukazała się w terminie i przeniesienie jej z kategorii zapowiedzi do regularnego katalogu :)
Nędznie. W tym roku zaledwie 35 książek. Nie ma co się tłumaczyć i usprawiedliwiać... Czasami tak się już po prostu układa... :( Aż 16 spośród tych książek to powieści Agathy Christie (Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie"), co świadczy dobitnie po pierwsze o mojej sympatii dla tej autorki, a po drugie o tym, że... mój umysł potrzebował wytchnienia. Przy Agacie chyba odpoczywam najlepiej. Zapoczątkowałam akcję Literatura ormiańska. W...
Nie sądziłam, że kiedykolwiek to powiem, ale ogłaszam uroczyście: przeziębienie w tygodniu przedświątecznym to całkiem fajna sprawa jest :) Oczywiście pomijając tak nieistotne rzeczy jak ból gardła, kaszel i katar, które dostaje się w pakiecie... Człowiek sobie leży w pościeli, popija na przemian herbatkę z cytryną i sok malinowy, a domowi mężczyźni udowadniają, że też potrafią przygotować święta ;) Tak więc Robert z Piotrkiem działali na niwie...
Grunt, że mówią dobrze ;)
A wiesz, że nie pomyślałem o tym, że w 3D może się to oglądać lepiej i że niektóre sceny mogły powstać na potrzeby trójwymiarowego obrazu. Ale to wina mojego utknięcia w poprzedniej technologicznej epoce ;)
Moje wyzwanie na nadchodzący rok. 52 książki na 52 tygodnie, plus wiele innych poza kategoriami, które sobie wyznaczyłam (bo jest duże prawdopodobieństwo, że w niektórych kategoriach zmieści się więcej niż jedna książka). Poszczególne kategorie znalezione w Internecie, kilka dodanych od siebie. Wyzwanie 2015 □ Bohaterowie nie są ludźmi. □ Autor jest przed 30. urodzinami. □ Ma tylko jedno słowo w tytule. □ Trylogia. □ Wydana w 2015 roku. ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)