Pełne podsumowanie mojego roku czytelniczego:
przeczytanych książek: 219
w tym 9 powtórek, w 2 przypadkach z podniesieniem oceny (z 4,5 na 5 i z 5 na 6; Pratchett czytany po raz drugi jest lepszy!)
z czytanych po raz pierwszy:
5 szóstek
34 piątki z plusem
57 piątek
35 czwórek z plusem
45 czwórek
17 trójek z plusem
10 trójek
2 dwójki z plusem
2 dwójki
1 jedynka z plusem
2 niedoczytane, bez oceny
Pod względem gatunkowym (nie będzie się sumować, ponieważ niektóre pozycje nakładają się gatunkowo, np. klasyka obca+poezja):
proza współczesna obca 52
biografie, wywiady, wspomnienia, dzienniki 36
thriller/kryminał 19
proza współczesna polska 18
literatura faktu/ reportaż 14
fantasy 14
klasyka obca 13 (w tym 3 poezja)
poezja 12
popularnonaukowe – historia 10
publicystyka literacka i eseje 9
dla dzieci i młodzieży 7
historyczne 5
klasyka polska 2 (w tym 1 poezja, 1 dramat)
językoznawstwo 2
listy 2
popularnonaukowe – nauki ścisłe 2
publicystyka polityczna 2
satyra 2
dramat 1
poradnik 1
ezoteryka (która miała być psychologią!) 1
Pod względem źródeł:
własne 78
pożyczki Biblionetkowe 70
recenzyjne 62
inne (pożyczki od rodziny i koleżanek z pracy, kupione na prezent i przed wręczeniem przeczytane itd.) 9
Najbardziej satysfakcjonujące lektury wkleiłam w wątku
Książka roku 2014
Rewelacja roku:
Głosy Pamano (
Cabré Jaume)
Odkrycie roku:
Poems of Patrick Branwell Brontë (Brontë Patrick Branwell)
Rozczarowania roku (ocen poniżej 3 było łącznie 5, ale w tych 3 przypadkach liczyłam na coś więcej)
jesteśmy przynętą kochanie! (
Jelinek Elfriede)
Cienka kreska (
Zagajewski Adam)
Wypadek (
Kadare Ismail (Kadaré Ismail))
Gniot roku:
Kod duszy: W poszukiwaniu charakteru człowieka i jego powołania (
Hillman James)
Plany na przyszły rok: nadal uczestniczyć w akcjach "Czas na klasykę" i "Projekt nobliści", systematycznie powtarzać Pratchetta.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.