Autor: karreu
Dodany 28.07.2011 19:28
Katarzynka
Czytałam "Katarzynę" dziecięciem będąc, bo stała na półce obok serii Goscinnego o Mikołajku. Nie lubiłam tej książeczki, wydawała mi się...
Autor: karreu
Dodany 18.07.2011 19:05
Zły
Mieszkam w Warszawie. Nie mam z tego powodu poczucia wyższości nad kimkolwiek, kto mieszka w innym mieście czy na wsi. Ja po prostu kocham mias...
Autor: karreu
Dodany 31.03.2011 00:05
Co widział pies i inne przygody
Najnowsza książka Gladwella wydana w Polsce to zbiór 19 artykułów, opublikowanych pierwotnie w "The New Yorkerze". ...
Autor: karreu
Dodany 16.03.2011 16:07
Prawiek i inne czasy
Mówi się, że proza Tokarczuk to przykład polskiego realizmu magicznego. Po przeczytaniu "Prawieku" stwierdzam, że z naciskie...
Autor: karreu
Dodany 08.03.2011 20:56
Panna Nikt
Pamiętam, że widziałam dosłownie fragment filmu na jej podstawie, maksymalnie 3 minuty; była to scena, gdy jedna z bohaterek (teraz wiem...
Autor: karreu
Dodany 01.03.2011 21:37
Tryby
Kiedy na zajęcia ze współczesnych zjawisk literackich prof. Z. mówił o tej książce, zafrapowała mnie jego opowieść, więc gdy ostatnio wpadłam...
Autor: karreu
Dodany 22.02.2011 10:06
Popiół i kurz: Opowieść ze świata Pomiędzy
"Pana Lodowego Ogrod"u bardzo lubię i niecierpliwe czekam na 4. tom. Żeby nie uschnąć z tęsknoty za proz...
Autor: karreu
Dodany 14.02.2011 16:37
Pod kopułą
Uwielbiam Kinga. Poznaliśmy się dawno temu za sprawą Carrie i od tamtej pory co jakiś czas sięgam po jego książki. Nic nie dorówna wraże...
Autor: karreu
Dodany 24.01.2011 08:59
[Z serii "Wszystko jest lepsze niż uczenie się poetyki"]
1. Gargantua i Pantagruel - czytałam Bachtina, narzekałam na Bachtina, a wygląda na to, że...
Autor: karreu
Dodany 30.12.2010 16:51
Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków 4.5/6
O czym jest ta książka? Podtytuł jasno to wykłada. Co się dzieje z doczesnymi szczątkami ludzi, gdy c...
Autor: karreu
Dodany 30.12.2010 16:43
Dwa teatry 5/6
Rzadko bywam w teatrze, nie orientuję się w najnowszych trendach w tej dziedzinie, nie znam nawet klasyków dramaturgii (poza Szekspi...
Autor: karreu
Dodany 30.12.2010 16:38
Ahatanhel 5/6
Dawno nie czytałam tak dobrego kawałka prozy. Jest jakoś tak zwięźle, absurdalnie i na temat. Z pozoru chaotyczna konstrukcja po prze...
Autor: karreu
Dodany 09.11.2010 01:34
Alicja i Ciemny Las
1.5/6
Na tak intertekstualną powieść filolog powinien rzucić się z entuzjazmem i przeczytać z rozkoszą. Wniosek: albo nie jest...
Autor: karreu
Dodany 09.11.2010 01:31
Cierpienia młodego Wertera
4/6
Nie jestem Boyem-Żeleńskim i nie napiszę tak błyskotliwie jak on (zachęcam do zapoznania się z jego felietonem pt. ...
Autor: karreu
Dodany 11.10.2010 20:47
Ostatnio wpadła mi w ręce płyta Buldoga "Chrystus miasta". Zainteresowałam się nią, bo na wokalu zamiast Kazika pojawił się Tomasz Kłaptocz, były głos...
Autor: karreu
Dodany 08.09.2010 18:09
Ale nas zbaw ode złego
3.5/6
Najpierw uwaga techniczna odnosząca się do polskiego wydania: nazwisko autora jest nieproporcjonalnie wielkie w stosu...
Autor: karreu
Dodany 31.12.2008 10:05
"Kocham Paula McCartneya" Joanna Szczepkowska 3/6
Literacką twarz aktorki znam głównie z jej felietonów w "Wysokich Obcasach", które są często traf...
Autor: karreu
Dodany 20.12.2008 15:47
"Betonowy ogród" Ian McEwan 3/6
Nastawiłam się na coś pomiędzy "Władcą much", "Lolitą" i "Zabiciem ciotki". Na studium psychologiczne postaci, prób...
Autor: karreu
Dodany 19.12.2008 17:40
"Wszystko jest względne" S. King 3/6
Kilkakrotnie rozczarowały mnie dokonania mistrza horroru, ale dałam mu kolejną szansę. Tym razem sięgnęłam po ...