Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pora na jakieś podsumowanie, skoro przeczytałem niemal ciurkiem 4 zaplanowane powieści Faulknera. Wrażenia szczegółowe wraz z tym, co udało mi się zapamiętać z fabuły, znaleźć można wyżej. Jestem zadowolony, że udało mi się choć trochę poznać tego wielkiego amerykańskiego pisarza - nawet pomimo tego, że na podstawie tych lektur wydał mi się twórcą trochę nierównym. Jego powieści są lekturą niebanalną, stanowią wyzwanie czytelnicze z najwyższe...
Widzę, że oglądałaś Ali i Nino, a czytałaś książkę? Ja po książce troszkę się zniechęciłam i nie obejrzałam filmu, ale może to błąd?
Książka ta strasznie mnie zmęczyła. Nie jest to literatura przyciągająca.
W końcu zebrałam się, żeby zrobić podsumowanie zeszłego roku. No i po raz pierwszy robię to w czytatce, chyba pozazdrościłam innym Biblionetkowiczom :) Książkowe podsumowanie Przeczytałam 44 książki, w tym 3 powtórki. Z bibliotek:32 E-book:10 Z własnej półki:2 Pożyczone od znajomych/Biblionetkowiczów:0 W oryginale: 6 Po polsku: 38 Kraj pochodzenia autora (jeżeli czytałam więcej książek tego samego autora, to liczę każdą z nich ja...
Brałam udział w akcji: 52 książki w 2018 STYCZEŃ: Zbieracz Burz: Tom 1 (4) Zbieracz Burz: Tom 2 (4,5) LUTY Tylko martwi nie kłamią (4,5) MARZEC :( KWIECIEŃ Stąd aż do Brighton Beach (4) MAJ Piekło pocztowe (5,5) CZERWIEC Pozorność (2,5) LIPIEC :( SIERPIEŃ Ali i Nino (3) WRZESIEŃ Sowa (3,5) PAŹDZIERNIK Florystka (5) LISTOPAD Opactwo Northanger (4) GRUDZIEŃ Złodziej czasu (5) + Ciekawe i...
Można wierzyć, tak jak chrześcijanie (czasem bez zrozumienia), iż Jezus Chrystus umarł za nas na krzyżu, albo w to nie wierzyć (czasem bez namysłu) - to kwestia przekonań czy dyskusji. Bezdyskusyjnie jednak jest osoba, za którą (a raczej ZAMIAST której) musiał On ponieść śmierć - tą osobą jest Barabasz. Opis jego (fikcyjnych - apokryficznych?) losów, po uwolnieniu na sądzie Piłata, otrzymujemy w cieniutkiej książeczce Barabasz. Barabasz jest ...
Kilka słów podsumowania po spotkaniu styczniowym. :) Osoby: benten - nareszcie! :-) Mama Benten - na krótko :-( białykruk z Towarzyszką - niespodziewanie i nareszcie! :-) Czajka zandra5 - po raz pierwszy :-) zochuna i ja - niestety też tylko na chwilę przez co na pewno wiele straciłam... ;-( Książki: Aleja tajemnic Droga do domu Dysonans Elita zabójców Emily: Tajna Księga Dziwów Emily the Strange - Dziwna Emily "Historia dziad...
Moreless in progress ;) Dla Faulknera już w dużej mierze uzupełniłem w czytatce zbiorczej dla spotkania z nim: Yoknapatawpha - forsowne zwiedzanie z Faulknerem
Co tu tak pusto? Kiedy minirecenzje?
To był mój pierwszy Michniewicz i od razu mnie zachwycił. Dzięki za tropy!
Uprzedzam, że młodszy Michniewicz jest mniej dojrzalszy i bardziej podróżnicze książki wydawał, ale "Swoją drogą" i "Świat równoległy" zdecydowanie warto przeczytać!
Wyzwanie czytelnicze podjęte. Cel: przynajmniej 52 w rok. Realność celu: prognozując na bazie lat poprzednich - powinno się udać. A więc do dzieła. Styczeń 1. Śniadanie mistrzów 2. Rzeźnia numer pięć 3. Niech pana Bóg błogosławi, panie Rosewater 4. Jak dawniej po Tatrach chadzano 5. Chłopiec na szczycie góry 6. Matka noc 7. Slow life według ojca Leona 8. Szpadel Luty 9. Pejzaże metropolii śmierci: Rozmyślania o pamięci i wyobraź...
„Muszki owocówki” Danuty Sadownik to przede wszystkim opowieść o chęci dokonania zmian w życiu. A pragnienie to – czasami świadome, czasami nie – wywodzi się z nałogu. Bo bohaterami są osoby uzależnione. Uzależnione od pracy, zakupów, seksu, hazardu czy seriali. Każda z nich żyje w innym środowisku, ma swoją historię, własny dom, prowadzi własne życie. Nie znają się. Nigdy wcześniej się nie widziały, łączy ich jedna wspólna cecha – każda z nich j...
Patrząc na podtytuł tej książki „Zakochane hipopotamy, naćpane leniwce i inne dzikie historie" spodziewałam się pełnych humoru opowiastek o zwierzętach, otrzymałam natomiast solidną porcję wiedzy na temat stworzeń dzielących z nami miejsce na Ziemi oraz historii ich poznawania przez ludzi. Uczennica Richarda Dawkinsa, autorka i producentka programów przyrodniczych w BBC, National Geographic i ITV bezpardonowo rozprawia się z mitami i niesprawied...
„Najgorsze były napady padaczkowe. Wszelkiego rodzaju: od delikatnego drżenia rąk, kilkusekundowych, niemal nieustających wyrzutów kończyn, oczopląsu, przez gwałtowne skurcze mięśni, aż po ciężkie ataki połączone z zatrzymaniem oddychania. (…) U Emilki zarejestrowali nawet trzysta ataków na dobę, różnego rodzaju i o różnym natężeniu, a zapisy EEG kazały przypuszczać, że je fale mózgowe w ogóle się nie uspokajają. Filip miał około stu napadów w ci...
Miłość w czasach zarazy Kiedy otworzyłem zakładkę prezentującą "Miłość w czasach zarazy", byłem zaszokowany informacją "Nie czytałem". Jak to? Ile razy? Pierwszy raz po angielsku. Już wtedy dech mi zaparło. Po raz drugi po polsku. Jeszcze silniejsze emocje, bo takiego przekładu to ze świecą szukać. Uwielbiam Cię, Carlosie!!! Potem był kolejny raz, tym razem audio w wykonaniu Machalicy. Nie zawiodłem się, ba niekiedy współczułem aktorowi, bo teks...
Rok 2019. Trudny był dla mnie miniony rok. Niewiele przeczytałam - dwadzieścia książek, kilka razy więcej rozpoczęłam, ale nie skończyłam. Do części z nich już nie powrócę, natomiast kilka czeka. Czas, czas, czas. Książki nie przeczytane dopisuję do lektur na rok 2020. Grudzień 20/ Kobiety i mężczyźni 4.5 Bardzo duszna proza. Zawikłana w relacje i w czas odzyskiwania wolności. 19/ Rzeczy: Iwaszkiewicz intymnie 5.0 Ciekawe, chyba zacz...
STYCZEŃ - 9 książek Aros * 1. Amundsen: Ostatni wiking prezent * 2. Góry: Stan umysłu prezent 3. Gawędy o wilkach i innych zwierzętach (przeczytana, ocena 5,5) * 4. Mali ludzie (przeczytana, ocena 2) Ravelo 5. Wilki (przeczytana, ocena 5) * 6. Gwiazda Ratnera * 7. Japoński kochanek (przeczytana, ocena 4,5) prezent 8. Dynamo: Niemożliwe nie istnieje 9. Pan Whicher w Warszawie --------------------------------------------------- ...
Witajcie, Udało się usiąść i napisać sobie kilka słów o minionym roku w kontekście przeczytanych przeze mnie książek. Mały człowiek rośnie i potrzebuje ciągle dużej uwagi, wspólnych zabaw, trudno przy nim czytać, ale udaje się znaleźć te wolne chwile, głównie w tramwaju albo kiedy synek śpi. Dzięki tym chwilom dla siebie w minionym roku przeczytałam 31 książek , a właściwie 30, bo ta ostatnia to był mój pierwszy audiobook!!! Pod koniec grudni...
STYCZEŃ 1. Opowieści z meekhańskiego pogranicza: Wschód-Zachód ( bez zmian) LUTY 2. Nie oświadczam się (4,5) MARZEC 3. Niebo ze stali ( bez zmian) KWIECIEŃ 4. Światu nie mamy czego zazdrościć (4,5) 5. Pamięć wszystkich słów. Opowieści z meekhańskiego pogranicza (5,0) 6. Sońka (4,0) MAJ 7. Każde martwe marzenie. Opowieści z meekhańskiego pogranicza (5,0) 8. Malowany welon (3,5) CZERWIEC 9. Zjawa (3,5) 10. Balsam dla duszy ...
1. Dan Simmons - Terror 2. Andrzej Sapkowski - Narrenturm 3. Jeffrey Archer - I tak wygrasz
Dom nad jeziorem Jak nakarmić dyktatora Witaj, jutro cię porzucę Co umie mała biała rybka? Opowiadania do chichotania Dziś na wokandzie Muminek i gwiazdka z nieba Wilk, który się zgubił Zielenina party
Błękitna krew - zbrodnia w świecie golfa. Agent sportowy i detektyw-amator w jednym. Czwarta książka z cyklu, ale ja od niej zacząłem spotkanie z Myronem Bolitarem. Trochę zbyt zagmatwane zakończenie zwłaszcza że 85% tekstu bardzo precyzyjnie i szczegółowo prowadzi czytelnika. W sumie OK Pionek nareszcie kryminał który na mnie zadziałał. Czyta się niczym Millenium i czytając czeka się co będzie dalej. Chociaż kilka rozwiązań oczywistych to jes...
Super! To mi przypomina, że i ja muszę się zawziąć, by zaktualizować inne czytatki nagrodowe...
Zrobione. Przy okazji uzupełniłem laureatów z 2018.
Tak zachęcająco napisałeś, że trzeba będzie sięgnąć po „Demony”. :)
A, to zmień w czytatce nagrodowej i podczep pod książkę, bo na razie świeci pustkami jej strona :)
Nie mam pojęcia. Obie powieści miały premierę w 2016 roku. Duch czasów? A zaschowkowałem, bo Barry zdobył Nagroda Waltera Scotta dla powieści historycznych w 2017 roku
Widziałem, że zaschowkowałeś Dni bez końca - czy nie wydaje Ci się ta książka fabułą mocno podobna do Nowiny ze świata ?
STYCZEŃ: 1. Pamiętnik (5,0) Wspaniała, choć krótka pozycja na rozpoczęcie roku. Ależ to jest świetnie napisane. Prosto z mostu, szczerze, bez zbędnego oratorstwa. Szkoda, że obejmuje tylko pierwsze 26 lat życia. Czas, który ukształtował charakter wielkiego, acz pechowego, męża stanu. Próbka stylu [w rolach głównych Chodkiewicz i Władysław IV, rok 1617] (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)