W końcu zebrałam się, żeby zrobić podsumowanie zeszłego roku. No i po raz pierwszy robię to w czytatce, chyba pozazdrościłam innym Biblionetkowiczom :)
Książkowe podsumowanie
Przeczytałam 44 książki, w tym 3 powtórki.
Z bibliotek:32
E-book:10
Z własnej półki:2
Pożyczone od znajomych/Biblionetkowiczów:0
W oryginale: 6
Po polsku: 38
Kraj pochodzenia autora (jeżeli czytałam więcej książek tego samego autora, to liczę każdą z nich jako sztukę):
Wielka Brytania-20
Polska-11
Francja-4
Stany Zjednoczone-3
Japonia-2
Szwajcaria-1
Szwecja-1
Irlandia-1
Niemcy/kraje Zakaukazia (ciężko sprecyzować)-1
Książki roku:
Tajemna historia (
Tartt Donna)
, cały cykl
Pan Lodowego Ogrodu,
Nocne czuwanie (
Moss Sarah)
Kryminał roku:
Lamentacje (
Sansom C. J.)
Klasyka roku:
Pani Bovary (
Flaubert Gustave (Flaubert Gustaw))
Reportaż/zbiór reportaży roku:
Gaumardżos!: Opowieści z Gruzji (
Dziewit Anna (Dziewit-Meller Anna),
Meller Marcin)
Rozczarowania roku:
Pieniądz (
Zola Émile)
,
Klęska (
Zola Émile),
Złote jabłka (
Welty Eudora)
Podsumowanie filmowe:
Obejrzałam 19 filmów, najlepsze z nich to:
"Jutro będziemy szczęśliwi" (2016) reż. Hugo Gélin - https://www.filmweb.pl/film/Jutro+b%C4%99dziemy+szcz%C4%99%C5%9Bliwi-2016-757040
"Najlepszy" (2017) reż. Łukasz Palkowski - https://www.filmweb.pl/film/Najlepszy-2017-772700
"Ali i Nino" (2016) reż. Asif Kapadia - https://www.filmweb.pl/film/Ali+and+Nino-2016-730137
"Wind River. Na przeklętej ziemi" (2017) reż. Taylor Sheridan - https://www.filmweb.pl/film/Wind+River.+Na+przekl%C4%99tej+ziemi-2017-763812
"Cicha noc" (2017) reż. Piotr Domalewski - https://www.filmweb.pl/film/Cicha+noc-2017-790309
"Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" (2016) reż. David Yates - https://www.filmweb.pl/film/Fantastyczne+zwierz%C4%99ta+i+jak+je+znale%C5%BA%C4%87-2016-697720
"Kler" (2018) reż. Wojciech Smarzowski - https://www.filmweb.pl/film/Kler-2018-810402
"Zimna wojna" (2018) reż. Paweł Pawlikowski - https://www.filmweb.pl/film/Zimna+wojna-2018-764039
Obejrzane seriale (zaliczam te, których nowe sezony jeszcze nie wyszły): 15
Najlepsze z nich:
"Tabu" (sezon 1) (2017-) https://www.filmweb.pl/serial/Tabu-2017-708201
"Człowiek z Wysokiego Zamku" (sezon 3) (2015-) https://www.filmweb.pl/serial/Cz%C5%82owiek+z+Wysokiego+Zamku-2015-724735
"Wataha" (sezon 1,2) (2014-) https://www.filmweb.pl/serial/Wataha-2014-697374
"Alienista" (sezon 1) (2018-) https://www.filmweb.pl/serial/Alienista-2018-744874
"Biała królowa (sezon 1 - miniserial) (2013) https://www.filmweb.pl/serial/Bia%C5%82a+kr%C3%B3lowa-2013-665898
"Biała księżniczka (sezon 1 - miniserial) (2017) https://www.filmweb.pl/serial/Bia%C5%82a+ksi%C4%99%C5%BCniczka-2017-767767
"Chilling Adventures of Sabrina" (sezon 1) (2018-) https://www.filmweb.pl/serial/Chilling+Adventures+of+Sabrina-2018-800447
"Grace i Grace" (sezon 1 - miniserial) (2017) https://www.filmweb.pl/serial/Grace+i+Grace-2017-783174
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.