Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Piąta strona świata (5) Świetnie zachowany regionalny śląski realizm. Kutz jest świetny sytuacyjnie i dialogowo, trochę gorzej wypada, gdy tworzy coś w rodzaju własnej filozofii. Ogólnie polecam. Sentymentalny portret Ryszarda Kapuścińskiego (5,5) Niewielkie objętościowo wspomnienie, ale urocze, chwytające za serce i pięknie wydane. Madame (6) Rewelacja! Piękny język, żywe postacie i cytatów z literatury na okrasę w sam raz. Jutro możesz z...
Javier Cercas na polskim rynku debiutował "Żołnierzami spod Salaminy", błyskotliwą opowieścią o wojnie i współczesności. Traktującą o tym, jak wojna wpływa na - bardzo odległą nawet - przyszłość, ale również o tym, jak współczesność potrafi modelować obraz wojny w zależności od bieżących potrzeb. Upływający czas nie ułatwia rozrachunków, przeciwnie: zaciera ślady, gmatwa tropy, fałszuje wspomnienia. Najchętniej i z największym przekonaniem "jak b...
??? Przecież to nie Twój login... ani opis. :/ Ale jak już tu jesteś, to się wpisz! ;P
Przeciez kiedyś mozna mnie było normalnie po niebieski ptak wyszukac?
"Pamiętniki" Jana Chryzostoma Paska, spisywane około 1690 roku przetrwały w odpisach prawie 200 lat. Zachowały się bez początku i bez zakończenia, z lukami w tekście a mimo to, zostały uznane za arcydzieło pamiętnikarstwa staropolskiego. Ich sukces polega na specyficznym opowiedzeniu własnej historii, dzięki której na wiele pokoleń autor stał się modelowym przykładem szlachcica Sarmaty XVII wieku. Styl i język pamiętników, dowcip i rozmach opowie...
Ty wiesz jak mnie wybija? Dopiero tak: niebieski_ptak ale czemu tak to nie wiem? E-mail mam taki i gdzieś się tak kiedyś logowałam{ale nie tu}?
Twoją wypowiedź widzę i na profil wejść mogę, ale wyszukiwarka nadal utrzymuje, że nie istniejesz. :/ Wyniki wyszukiwania Szukasz: niebieski ptak Użytkownicy (0)
Daga spróbuj teraz "zobaczyć mnie"? Ja zaraz do admina napisze!
Bo mnie znudziły kompletnie, nudy na pudy, a spodziewałam się, że Kuczok nie napisze niczego słabszego niż to, co do tej pory wydał... :(
Bez interpretracji Kazika pewnie ten wiersz przeminąłby w mojej świadomości jak prawie wszystkie inne. Bez echa. Jednak dzięki niesamowitej piosence odczuwam ten wiersz każdą częścią swego ciała, nawet nie wiedziałem, że da się tak odbierać poezję poprzez muzykę. Zreszta nie tylko poezję. Do Kazika i jego niesamowitych utworów, które były inspirowane głównie twórczością ojca Stanisława, wrócę jeszcze na pewno nie raz w swojej czytatce. Piosen...
Zgadzam się z miłosniczką - czytajmy, oceniajmy, ale też RECENZUJMY książki, zwłaszcza te mniej popularne, a nawet i te, które ocen mają więcej, ale nikt jeszcze nic na ich temat nie napisał. Jakoś tak smutno wyglądają samotne tytuły. A przecież to nawet nie musi być od razu recenzja, czasem wystarczy kilka słów, jakaś luźna notatka, pojedyncze wspomnienie czy wrażenie "poksiążkowe".
A czemu "Spiski" oceniłaś tak nisko?
„Czarne malowidła” – przepełnione mrokiem, udręką i szaleństwem autora freski, naniesione na ściany Domu Głuchego, gdzie Francisco Goya spędził kilka lat starości i choroby. To podobno właśnie wtedy stworzył tych kilkanaście słynnych obrazów, projekcji jego lęków, bólu, a najprawdopodobniej także obłędu. Kiedy w 2003 roku ukazała się kontrowersyjna książka profesora Juana José Junquery, w świecie sztuki zawrzało. O co cały raban? Otóż Junquera wy...
Mam wyraźną słabość do dawania czwórek z plusem. Nie wiem czy wynika to z niezdecydowania, czy z dokładności? Mam nadzieję, że to drugie :) Poza tym mogę się pochwalić, że w tym miesiącu wypadł rekord przeczytanych książek w ciągu jednego miesiąca. Poprzednim rekordem było 8 a teraz jest aż 11! :) Martin Eden (6!) recenzja (Konny rycerz jest fikcją) Zdecydowanie książka miesiąca. Niezwykle wciąga i porusza cały ogrom ważnych tematów. Ogro...
Wszyscyśmy chyba to przerabiali w szkole - wyuczone, utarte interpretacje utworów i upór niektórych nauczycieli, że wielkim poetą był... (ten akurat był :-).
Przychodzą czasem takie dni, kiedy dopada człowieka myśl, że warto przeprosić się z klasyką. Może nie tyle w celu dowartościowania samego siebie, ile z powodu znużenia różnymi, czasem dość dziwnymi poszukiwania literackimi. A jak "Słowacki wielkim poetą był", tak Wańkowicz był królem reportażu i to w tej formie, jaką najbardziej lubię. Obszernej i przechodzącej momentami w beletrystykę. Czytało się ongiś "Szkice spod Monte Cassino", ale było t...
"Sudan. Czas bezdechu" Piskała (5) "Terra nullius" Lindqvist (4.5) "Cuba libre" Sanchez (4) "Bałkańskie upiory" Kaplan (4) "Pasażerka ciszy" Verdier (5) "Wieże z kamienia" Jagielski (5) "Życie przecięte" Wiszniewicz (5) "Chiński nowy wspaniały świat" Wasserstrom (4.5) "W 80 dni dookoła świata" Palin (4) "Od początku do końca" Morawscy (4) "Podróż na dźwiękach szamańskiego bębna" Gaup (3) "Spiski" Kuczok (3) "Córka polarnika" Herbert (...
Kto, kiedy i dlaczego wynalazł pieniądze? O ile na pierwsze dwa pytania odpowiedź jest bardzo trudna, to na ostatnie – dlaczego – już można odpowiedzieć. Pieniądze zostały wynalezione, bo istniała taka społeczna potrzeba. I nie ma znaczenia, czy chodzi tu o brzęczącą monetę, czy o jakąś walutę umowną. Może nią bowiem być każdy ekwiwalent towaru, o ile strony obrotu się na taką transakcję zgadzają. Wszak już dwadzieścia wieków temu Arystoteles okr...
Ja bym Ci poleciła : Niebo i piekło, Piętno skandalu i Zazdrość, to są chyba moje ulubione książki Brown. Piętno skandalu było moją pierwszą książką Brown, czytałam ją dawno temu i do dziś lubię do niej wracać. Za to nie polecam harlequinów, osobiście nie przypadły mi do gustu ;)
O, jak pięknie napisane. Miłosz w jednym miejscu przestrzega: Nie błagajcie śmiertelnicy - będziecie wysłuchani!
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W KWIETNIU 2011 R.: 1. Tadeusz Kostecki "Kaliber 6,35" (4) 2. Philip Margolin "Śpiąca królewna" (5) 3. François Mauriac "W co ja wierzę" (4,5) 4. Zbigniew Safjan "Strach" (4) 5. Zygmunt Kaczkowski "Opowieści Nieczui" a) "Kasztelanice lubaczewscy" (5) b) "Pierwsza wyprawa pana Marcina" (4,5) 6. Duncan Dave "Człowiek ze słowem" t. 2 "Kraje Baśni Zatracone" (5) 7. "Księga tysiąca i jednej nocy" a) "Opowieś...
Motyw tronu, walka o sukcesję, złowroga północ i sąsiedzi w krainie Westeros/Osten Ard, gdzie równowaga została zachwiana... No ale nie chcę zgadywać - jeśli Martin snuje intrygę tak zręcznie jak Williams, to warto zapoznać się z książką. :-)
Tak, te nasze biblioNETkowe różnice (i to czasem tak ogromne) w odbiorze i ocenie książek są fascynujące. Nieraz jest to dla mnie zupełnie niezrozumiałe, zaskakujące, a nawet szokujące. Tak sobie myślę, ze to musi być kwiestia dwóch czynników. Po pierwsze oczekiwań co do poziomu książki. Jeśli komuś wystarcza taki "kunszt", jaki na przykład prezentuje Daniel Steel, czy nasza Małgorzata Kalicińska, to trudno wtedy szukać wspólnych czytelniczych...
Jest już w testach :))
"A paradoksalna teza, że spełnienie się pragnień nie stanowi o szczęściu, przeniknęła nawet do poglądów niefilozoficznych; nawet w popularnych bajkach mówi się o tym, że nie są szczęśliwi ci, których pragnienia się spełniły." ("Pisma z etyki i teorii szczęścia", Władysław Tatarkiewicz)
Mam podobie, ale ostatnio nawet zauważyłam, że odpycha mnie od bestsellerów, przynajmniej wtedy, gdy jest na nie największy "boom". Lubię dawać szansę "zapomnianym" książkom :)
Kwiecień niestety dość skromnie, ciepłe dni i trzyletni brzdąc nie sprzyjają czytaniu:) Elżbieta II: Ostatnia królowa 2,5 Książka nie tyle słaba, co nie spełniająca moich oczekiwań. Za takie biografie dziękuję Po pogrzebie 6 Świetna, zakończenie zaskakujące, mimo że mam na koncie większość kryminałów Christie i niby wiem czego się spodziewać Tajemniczy przybysz 5 Tej książki nie da się przeczytać jednym tchem i natychmiast zapomnieć. ...
Taak, znany i "lubiany" problem z weną :D Tego się nie da uniknąć. Cóż, miejmy nadzieję, że większość niepopularnych książek okaże się na tyle inspirująca/zachwycająca/odpychająca, że będziemy się garnąć do klawiatury :)
O każdej książce napisać jakieś recenzujące ją zdania byłoby ciężko, bo - przynajmniej ja tak mam - do recenzji trzeba, jak do napisania czegokolwiek twórczego (a recenzja jest twórczą), natchnienia. Ale postaram się pisać częściej. :)
Jak się okazuje, u mnie też większość tego, co czytam, ma malutko ocen. Ale niech tam. A może i inni się zdeklarują? ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)