W ubiegłym roku przeczytałam 114 książek (w 2017 - 79). Najwięcej własnych - 64, ze spotkań biblionetkowych 27, a z biblioteki 23.
Moimi książkami roku są:
-
Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej (
Sykes Bryan)
(ocena 6)
-
O Bogu: Norman Mailer rozmawia z Michaelem Lennonem (
Mailer Norman Kingsley (właśc. Mailer Nachum Molech),
Lennon Michael)
(6) powtórka z lat ubiegłych, teraz bardziej doceniona
czytatka z fragmentami książki -
O Bogu - przemyślenia Normana Mailera
---------------------------------------------------------------------------
Książki, które mi się najbardziej podobały lub mnie poruszyły to:
Literatura społ.-obyczajowa
1.
Pod śniegiem (
Soukupová Petra)
(5,5)
2.
Jak pokochać centra handlowe (
Fiedorczuk-Cieślak Natalia (Fiedorczuk Natalia))
(5,5)
Wyprawy polarne
3.
Terror (
Simmons Dan)
(5,5)
Fantastyka
4.
Dziesięć tysięcy żyć (
Poore Michael)
(5)
5.
Metro 2033 (
Glukhovsky Dmitry (Głuchowski Dmitrij))
(5)
6.
Czas zmierzchu (
Glukhovsky Dmitry (Głuchowski Dmitrij))
(5)
7.
Jak zawsze (
Miłoszewski Zygmunt)
(5,5)
Reportaż/Esej
8.
Dysforia: Przypadki mieszczan polskich (
Kołodziejczyk Marcin)
(5,5)
9.
Oswajanie świata (
Bouvier Nicolas)
(5)
Kryminał/sensacja
10.
Informacjonistka (
Stevens Taylor)
(5,5)
11.
Ślad na piasku (
Ferraris Zoë)
(5)
12.
Alienista (
Carr Caleb)
(5)
Autobiografia
13.
Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy (
Bowen James)
(4,5)
Zdrowie/jedzenie
14.
Roślinne kłamstwo: Dlaczego pozornie zdrowe owoce i warzywa mogą być szkodliwe dla zdrowia (
Gundry Steven R.)
(5,5)
15.
Siła smoothies (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
(5,5)
---------------------------------------------------------------------------
Odkrycia roku:
- czeska pisarka
Soukupová Petra
- rosyjski pisarz
Glukhovsky Dmitry (Głuchowski Dmitrij)
---------------------------------------------------------------------------
Nowe dla mnie cykle, które bardzo mi się podobały:
Nielegalni
tom 1 -
Nielegalni (
Severski Vincent V. (właśc. Sokołowski Włodzimierz))
(5,5)
Kryminał pod psem
tom 1 -
Tajemnicza śmierć Marianny Biel (
Matyszczak Marta)
(5)
Peter Grant
tom 1 -
Rzeki Londynu (
Aaronovitch Ben)
(5)
--------------------------------------------------------------------------
Gnioty roku:
-
Rok królika (
Bator Joanna)
(2)
-
Jak zdobyć męża czyli Skok stulecia (
Legut Lucyna (Legut-Werecka Lucyna))
(2)
---------------------------------------------------------------------------
Z tych 114 książek:
56 - napisały kobiety
54 - mężczyźni
4 - wspólnie
Język oryginału:
50 - polski
38 - angielski
10 - niemiecki
5 - rosyjski
3 - francuski
3 - norweski
3 - szwedzki
1 - fiński
1 - czeski
Tematyka:
31 - kryminał
14 - literatura zagraniczna
11 - sensacja
10 - literatura polska
10 - hobby - głównie zdrowie i jedzenie
9 - popularnonaukowa
8 - fantasy
5 - literatura faktu
5 - autobiografia
4 - publicystyka i eseje
3 - SF
2 - młodzieżowa
2 - książka obrazkowa
---------------------------------------------------------------------------
Na koniec 2017 r. miałam 1113 książek. W 2018 sprzedałam przez internet 53 książki, 20 podarowałam miejscowej bibliotece i biblionetkowiczom. Kupiłam 76, dostałam 21.
I na koniec 2018 roku posiadałam 1137 książek, chociaż chciałam minimalizować, ale znowu sobie pofolgowałam z zakupami (w poprzednim roku zmniejszyłam zakupy do 33), a ponadto książki same do mnie przychodziły :) Z tych 21 które dostałam - od biblionetkowiczów było 14, a od Biblionetki/Ravelo 7.
Najwięcej kupiłam w:
47 - Aros
9 - Tania Książka
5 - Biedronka
5 - Bonito
5 - Znak
Więcej w czytatce
Książki, które kupiłam / dostałam w 2018 r.
---------------------------------------------------------------------------
Zaczęłam brać udział w konkursach biblionetkowych polegających na odgadnięciu autora i tytułu książki na podstawie zamieszczonych fragmentów książek (przeważnie 30, 25 lub 20 fragmentów). Wzięłam udział w 7 konkursach i w każdym zostałam laureatem, czyli osobą, która wszystko odgadła :)
1.
POCIĄGI w LITERATURZE - KONKURS nr 215 - luty, prowadziła Imonka
Rozwiązanie konkursu nr 215: POCIĄGI W LITERATURZE
2.
SEZAMIE, OTWÓRZ SIĘ!, czyli DRZWI w LITERATURZE - KONKURS nr 216 - marzec, prowadziła dot59
Rozwiązanie konkursu nr 216: SEZAMIE, OTWÓRZ SIĘ, CZYLI DRZWI W LITERATURZE
3.
POMNIKI w LITERATURZE - KONKURS nr 217 - kwiecień, prowadziła asia_
Rozwiązanie konkursu nr 217 - POMNIKI w LITERATURZE
4.
KONKURS po ZBÓJU! czyli ZBÓJCY w LITERATURZE - KONKURS nr 218 - maj, prowadził Louri
Rozwiązanie konkursu nr 218: ZBÓJCY w LITERATURZE
5.
STRACH w LITERATURZE - KONKURS nr 221 - październik, prowadziła Imonka
Rozwiązanie konkursu nr 221 - STRACH W LITERATURZE
6.
SERY w LITERATURZE - KONKURS nr 222 - listopad, prowadził KrzysiekJoy
Rozwiązanie konkursu nr 222: SERY w literaturze
7.
TROCINY ZE SMUTKIEM, czyli CHOMIKI W LITERATURZE - KONKURS nr 223 - grudzień, prowadziła dot59
Rozwiązanie konkursu nr 223: TROCINY ZE SMUTKIEM, czyli CHOMIKI W LITERATURZE
---------------------------------------------------------------------------
Na Ogólnopolskim Zjeździe Biblionetkowym w Jagniątkowie k/Jeleniej Góry na przełomie sierpnia i września - nasza grupa: Imogena, Marylek, Syrenka, Hurlin, Margines i ja - zdobyła I miejsce w grze Dixit.
---------------------------------------------------------------------------
Gdy przeprowadzałam się, pozbyłam się telewizora, a filmy oglądałam głównie w TV, więc w tym roku nie robię podsumowania filmowego.
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2013
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2014
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2015
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2016
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2017
Rok 2019 - podsumowanie mojej książkowej diety
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2020
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2021
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2022
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2023
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.