STYCZEŃ - 3 książki (Aros)
1.
W królestwie lodu: Tragiczna wyprawa polarna USS "Jeannette" (
Sides Hampton)
(przeczytana, ocena 5,5)
2.
Kronika słowiańsko-sarmacka (
Prokosz)
* 3.
Zdrowe jelita: Dietetyczne metody zapobiegania i leczenia w przypadku zaparć, zapalenia uchyłka, wrzodów i innych powszechnych problemów z układem pokarmowym (
Tessmer Kimberly A.)
(przeczytana, ocena 2,5)
-------------------------------------------------
Dostałam na urodziny:
*- 1.
Astrofizyka dla zabieganych (
Tyson Neil deGrasse)
(przeczytana, ocena 4) prezent
*- 2.
Wszechświat w twojej dłoni: Niezwykła podróż przez czas i przestrzeń (
Galfard Christophe)
*- 3.
Rzeczozmęczenie: Jak żyć pełniej, posiadając mniej (
Wallman James)
(przeczytana, ocena 5)
---------------------------------------------------
Dostałam od Biblionetki w podziękowaniu za "wkład w rozwój Biblionetki"
Noworoczne podziękowania dla Biblionetkowiczów
*- 4.
Garść żwiru (
Wariner Ruth)
LUTY - 3 książki (Aros)
4.
Spod zamarzniętych powiek (
Bielecki Adam (ur. 1983),
Szczepański Dominik)
5.
Dom pod biegunem: Gorączka (ant)arktyczna (
Bożek-Andryszczak Dagmara,
Andryszczak Piotr)
* 6.
Metaboliczne IQ: Twój kod do zdrowia (
Pająk Agnieszka)
-------------------------------------------------
Dostałam od biblionetkowiczów:
- 5.
Czerwień na czerwieni (
Kamsza Wiera)
*- 6.
Rok królika (
Bator Joanna)
(przeczytana, ocena 2)
*- 7.
Kiedy ciebie zabraknie (
Lippman Laura)
MARZEC - 0 książek
KWIECIEŃ
-------------------------------------------------
Dostałam od Biblionetki jako nagrodę
Rozwiązanie konkursu nr 216: SEZAMIE, OTWÓRZ SIĘ, CZYLI DRZWI W LITERATURZE
*- 8.
Trzy dni i jedno życie (
Lemaitre Pierre)
(przeczytana, ocena 3)
MAJ - 9 książek (w tym 5 na prezenty)
Aros
* 7-8.
Kuchenny Kredens: Polska kuchnia przedwojenna (
Śmigielska Monika)
- na prezent
* 9.
Ciotka Zgryzotka (
Musierowicz Małgorzata)
- na prezent (przeczytana, ocena 5)
* 10.
Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego (
Pani Bukowa (pseud.))
- na prezent (przeczytana, ocena 4,5)
11.
Bramy Światłości: Tom 2 (
Kossakowska Maja Lidia)
- i coś dla siebie :) (przeczytana, ocena 5)
Aros
12.
Górska korona Polski: Wędrówka przez cztery pory roku (
Andrzejewski Bartosz)
* 13.
Okruchy szczęścia (
Piñeiro Claudia)
(przeczytana, ocena 4,5) wymiana
* 14. Baśnie braci Grimm - na prezent
Biedronka
15.
Raport specjalny: 20 niesamowitych historii (antologia;
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
--------------------------------------------------
Dostałam od biblionetkowiczów:
- 9.
Duma i uprzedzenie (
Austen Jane)
(przeczytana, ocena 6)
*- 10.
Niebezpieczna gra (
Opiat-Bojarska Joanna)
(przeczytana, ocena 3,5)
- 11.
Podróże z Ryszardem Kapuścińskim: Opowieści trzynastu tłumaczy (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
(przeczytana, ocena 5)
CZERWIEC - 4 książki
Biedronka
* 16.
Moje życie polarnika (
Kamiński Marek)
prezent
17.
Widmopis: Powieść w dziewięciu częściach (
Mitchell David (ur. 1969))
Internet
18.
Siła smoothies (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 19.
Spotkania z wybitnymi ludźmi (
Gurdżijew Georgij)
(przeczytana, ocena 4)
LIPIEC - 7 książek
Aros
* 20.
Jelita wiedzą lepiej: Jak zrewolucjonizować sposób odżywiania i zmienić od wewnątrz swoje ciało (
Mosley Michael)
(przeczytana, ocena 5)
* 21.
Roślinne kłamstwo: Dlaczego pozornie zdrowe owoce i warzywa mogą być szkodliwe dla zdrowia (
Gundry Steven R.)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 22.
Jedz zgodnie z dietą FODMAP: Bez objawów zespołu jelita drażliwego (
Antonsson Sofia)
(przeczytana, ocena 2,5), prezent
* 23.
Niebezpieczny dar (
Sakey Marcus)
Aros
24.
Artur Hajzer: Droga Słonia (
Dobroch Bartek)
* 25.
Berezyna: O męskiej przyjaźni, podróżach motocyklem i micie Napoleona (
Tesson Sylvain)
(przeczytana, ocena 3,5)
26.
Odetchnij od miasta: 62 wyjątkowe domy gościnne w Polsce (
Bogusławska Aleksandra)
SIERPIEŃ - 14 (w tym 1 na prezent)
Biedronka
* 27.
Tysiąc jesieni Jacoba de Zoeta (
Mitchell David (ur. 1969))
Tesco
28.
Zdarza się: Kurt Vonnegut: Życie (
Shields Charles J.)
* 29.
Jednym strzałem (
Child Lee (właśc. Grant Jim))
(przeczytana, ocena 5) prezent
Aros
* 30.
Siła smoothies (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
- na prezent (przeczytana, ocena 5,5)
31.
Dzieci północy (
Rushdie Salman)
* 32.
Mordercza góra: Od triumfu do tragedii - najbardziej dramatyczne dni na K2 (
Gyalje Sherpa Pemba,
Falvey Pat)
prezent
* 33.
Dryft (
Gillece Karen)
(przeczytana, ocena 3,5) prezent
* 34.
Rzeki Londynu (
Aaronovitch Ben)
(przeczytana, ocena 5)
Księgarnia stacjonarna
35.
Cisza: Opowieść o tym, dlaczego straciliśmy umiejętność przebywania w ciszy i jak ją odzyskać (
Kagge Erling)
(przeczytana, ocena 4)
Znak
* 36.
Zaginione miasto Z: Amazońska wyprawa tropem zabójczej obsesji (
Grann David)
37.
Kapuściński non-fiction (
Domosławski Artur)
* 38.
Bluzgaj zdrowo: O pożytkach z przeklinania (
Byrne Emma)
(przeczytana, ocena 4)
* 39.
Podróż w stronę czerwieni (
Zientek Sylwia)
(przeczytana, ocena 4,5) prezent
40.
Kuchenny Kredens: Polska kuchnia przedwojenna (
Śmigielska Monika)
(ocena 6)
WRZESIEŃ - 10 książek
Aros
41.
Wszystko za K2: Ostatni atak lodowych wojowników (
Trybalski Piotr)
42.
Drapieżny ród Piastów (
Leśniewski Sławomir)
43.
Jakoś to będzie: Szczęście po polsku (
< praca zbiorowa / wielu autorów >)
(przeczytana, ocena 4)
* 44.
Wielki marynarz (
Poulain Catherine)
Aros
* 45.
Społeczeństwo nadzorowane: W poszukiwaniu prywatności, bezpieczeństwa i wolności w świecie permanentnej inwigilacji (
Angwin Julia)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 46.
Obsesja piękna: Jak kultura popularna krzywdzi dziewczynki i kobiety (
Engeln Renee)
* 47.
Ścieżka (
Puett Michael,
Gross-Loh Christine)
(przeczytana, ocena 4)
* 48.
Wzgórze psów (
Żulczyk Jakub)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 49.
Lepszy świat (
Sakey Marcus)
* 50.
Ogniem pisana (
Sakey Marcus)
--------------------------------------------------
Dostałam od biblionetkowicza
*- 12.
Ołowiane żołnierzyki (
Aleksijewicz Swietłana)
Dostałam od Ravelo na Zjeździe Biblionetkowym w Jagniątkowie - za zdobycie I miejsca w Dixicie przez naszą grupę (Imogena, Marylek, Syrenka, Hurlin, Margines) - wybrałam sobie:
*- 13.
Marzenia szyte na miarę (
Wilczyńska Karolina (ur. 1973))
(przeczytane, ocena 4)
Z dosyć pokaźnego stosiku książek ravelowskich, które zostały po Dixicie i nikt już ich nie chciał, wzięłam jeszcze:
*- 14.
Przerwa w emisji (
Durczok Kamil)
(przeczytane, ocena 4,5)
*- 15.
Miłość buja nad Szkocją (
McCall Smith Alexander)
(przeczytana, ocena 4)
*- 16.
Okruch (
Ficner-Ogonowska Anna)
(przeczytana, ocena 5), prezent
*- 17.
Czego o tobie nie wiem (
Rzepka Aneta)
(przeczytane, ocena 3)
PAŹDZIERNIK - 10 książek
Bonito
* 51.
Rok w lodach Antarktydy (
Czajkowski Ryszard (ur. 1933))
(przeczytana, ocena 4)
52.
Świat żelaznych szmat (
Kałużyński Zygmunt)
* 53.
Eksperyment Utopia (
Evans Dylan)
(przeczytana, ocena 4)
* 54.
Księżyc nad Soho (
Aaronovitch Ben)
(przeczytane, ocena 5)
55.
Przeproś: Przewodnik gracza (
Kościów Aleksander)
Biedronka
56.
Snowden: Nigdzie się nie ukryjesz (
Greenwald Glenn)
Aros
57.
Baranek Bronek (
Scotton Rob)
(przeczytana, ocena 5,5)
* 58.
Wściekły kucharz: Cała prawda o zdrowym jedzeniu i modnych dietach (
Warner Anthony)
(przeczytane, ocena 4,5)
* 59.
Szepty pod ziemią (
Aaronovitch Ben)
60.
Lalka (
Stevens Taylor)
--------------------------------------------------
Dostałam od biblionetkowicza
- 18.
Mandragora (
Eddy Paul)
Dostałam od przedwczesnego Biblionetkołaja :)
*- 19.
Kruchy fundament (
Sęk Barbara)
(przeczytana, ocena 4,5)
LISTOPAD - 11 książek
Tania Książka
* 61.
Wędrówka z Ablem: Podróż z nomadami przez afrykańską sawannę (
Badkhen Anna)
* 62.
Ubuntu: Motocyklowa odyseja samotnej kobiety przez Afrykę (
Ellis Heather)
* 63.
Lab Girl: Opowieść o kobiecie naukowcu, drzewach i miłości (
Jahren Hope)
(przeczytana, ocena 5)
* 64.
Perfumy: Stulecie zapachów (
Ostrom Lizzie)
* 65.
Wieczory w Umbrii (
Blasi Marlena de)
prezent
* 66.
Świąteczna kafejka (
Prowse Amanda)
(przeczytana, ocena 4), prezent
* 67.
Duchy niebiańskiej Jerozolimy (
Desombre Daria)
(przeczytana, ocena 3,5), prezent
* 68.
Diabelski Młyn (
Jadowska Aneta)
(przeczytana, ocena 5)
* 69.
Trup na plaży i inne sekrety rodzinne (
Jadowska Aneta)
(przeczytana, ocena 4,5)
Aros
70.
Głębia: Freediving, zbuntowani badacze i co ocean mówi o nas samych (
Nestor James)
71.
Bramy Światłości: Tom 3 (
Kossakowska Maja Lidia)
(przeczytana, ocena 5)
GRUDZIEŃ - 5 książek
Aros
72.
Limbo (
Mazzucco Melania)
(przeczytana, ocena 6)
* 73.
Ballada Lili K (
Callet Blandine Le)
(przeczytana, ocena 5) prezent
74.
Hiroszima (
Hersey John)
* 75.
Mróz (
Ciszewski Marcin)
(przeczytana, ocena 5)
* 76.
Nie! (
Altés Marta)
(przeczytana, ocena 4,5) na prezent
--------------------------------------------------
Dostałam od Biblionetkołaja
* - 20.
Odźwierny (
Diaczenko Marina,
Diaczenko Siergiej)
(przeczytana, ocena 4,5)
* - 21.
Biały gołąbek z Kordoby (
Rubina Dina)
--------------------------------------------------
* oznaczyłam książki, których już nie mam, gdyż je sprzedałam, dałam w prezencie rodzinie lub biblionetkowiczom
Książki, które kupiłam w II połowie 2012 i w 2013 r.
Wyznania książkowej zakupoholiczki - 2014 r.
Książki, które kupiłam w 2015 r.
Książki, które kupiłam w 2016 r.
Książki, które kupiłam w 2017 r.
Książki, które kupiłam w 2019 r.
Książki, które kupiłam w 2020 r.
Książki, które kupiłam 2021 - 2022 r.
Książki, które kupiłam w 2023 r.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.