W tym roku przeczytałam 101 książek (w zeszłym 90) - 50 z własnej biblioteczki, 24 z biblioteki miejskiej i 27 od biblionetkowiczów.
Za najbardziej interesujące uznałam (w kolejności przeczytania):
W dżungli zdrowia (
Pawlikowska Beata)
(ocena 4,5)
Jeść, by żyć zdrowo (
Fuhrman Joel)
(5,5)
Trafny wybór (
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert))
(5,5)
Żywność pełna kłamstw: Jak przemysł spożywczy świadomie rujnuje twoje zdrowie (
Grimm Hans-Ulrich)
(5,5)
Pory roku (
Czchartiszwili Grigorij (pseud. Akunin Boris (Akunin Borys), Borisowa Anna, Brusnikin Anatolij))
(5)
Dziwna i piękna opowieść o Percy Parker (
Hieber Leanna Renee)
(4,5)
Opowiedzcie, jak tam żyjecie (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
(5)
Moja podróż po Imperium (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
(5)
Szajba na peronie 5. (
Obuch Marta)
(4,5)
Drobne szaleństwa dnia codziennego (
Malanowska Kaja)
(5,5)
Tam, gdzie nie sięga już cień (
Kowalewska Hanna)
(5,5)
Zatrute ciasteczko (
Bradley Alan)
(5)
Koło życia: Autobiografia (
Kübler-Ross Elisabeth)
(5)
Mord na zamku (
Klunder Małgorzata)
(5)
Broad Peak: Niebo i piekło (
Dobroch Bartek,
Wilczyński Przemysław)
(6)
Pokolenie Kolosów: 15 historii na 15-lecie (
Tomza Piotr)
(6)
Syn (
Nesbø Jo)
(5)
Tęsknota atomów (
Reichlin Linus)
(4,5)
Piękni i martwi (
Woon Yvonne)
(4,5)
Dlaczego jesteśmy ateistami (antologia;
Blackford Russell,
Downey Margaret,
Everitt Nicholas i inni)
(6)
Południe (
Muszyński Andrzej)
(5)
Rykoszet (
Stelar Marek (właśc. Biernawski Maciej))
(5,5)
Chwast (
Banach Iwona)
(6)
Nanda Devi: Tragiczna wyprawa (
Roskelley John)
(5)
Rozmowy o Evereście (
Cichy Leszek,
Wielicki Krzysztof,
Żakowski Jacek)
(5)
Książki roku:
Broad Peak: Niebo i piekło (
Dobroch Bartek,
Wilczyński Przemysław)
- moja recenzja książki
Czy warto?
Pokolenie Kolosów: 15 historii na 15-lecie (
Tomza Piotr)
Gnioty roku:
Insekt (
Castillon Claire)
(1,5)
Siostra (
Saramonowicz Małgorzata)
(1,5) - żałuję bardzo, że ją przeczytałam, gdyż można mieć po niej nocne koszmary, brrr...
W 2015 r. kupiłam 118 książek (w zeszłym 201). Książki kupuję głównie przez internet. W tym roku na prowadzenie wyszła internetowa:
Tania Książka - 52 książki, w tamtym roku 14
Aros - 22, w tamtym roku 81
Znak - 14, w tamtym roku 0
Nieprzeczytane - 8, w tamtym roku 6
Ravelo - tylko 2 książki, podczas gdy w tamtym roku 68, a w 2013 r. ponad 80
Najwięcej książek kupiłam w kwietniu (23), lutym (19), listopadzie (19). Najmniej w czerwcu (1), sierpniu (3).
Książki, które kupiłam w 2015 r.
Podarowałam 90 książek:
32 - w ramach akcji Biblionetkołaj
10 - biblionetkowiczom
30 - osiedlowej bibliotece
18 - rodzinie
Obejrzałam 121 filmów i 32 seriale.
Najbardziej podobały mi się (w kolejności oglądania)
Filmy:
Jesteś Bogiem - http://www.filmweb.pl/film/Jeste%C5%9B+Bogiem-2012-544545
Joanna - http://www.filmweb.pl/film/Joanna-2010-509889
Koralina i tajemnicze drzwi - http://www.filmweb.pl/film/Koralina+i+tajemnicze+drzwi-2009-184151
Służące - http://www.filmweb.pl/film/S%C5%82u%C5%BC%C4%85ce-2011-567127
Poradnik pozytywnego myślenia - http://www.filmweb.pl/film/Poradnik+pozytywnego+my%C5%9Blenia-2012-506803
Obława - http://www.filmweb.pl/film/Ob%C5%82awa-2012-639947
Róża - http://www.filmweb.pl/film/R%C3%B3%C5%BCa-2011-564694
Prosta historia - http://www.filmweb.pl/film/Prosta+historia-1999-821
Pokłosie - http://www.filmweb.pl/film/Pok%C5%82osie-2012-624892
Moja wielka grecka wycieczka - http://www.filmweb.pl/film/Moja+wielka+grecka+wycieczka-2009-400788
Wenecja - http://www.filmweb.pl/film/Wenecja-2010-518872
Radio na fali - http://www.filmweb.pl/film/Radio+na+fali-2009-467136
Ksiądz - http://www.filmweb.pl/film/Ksi%C4%85dz-2011-254275
Chce się żyć - http://www.filmweb.pl/film/Chce+si%C4%99+%C5%BCy%C4%87-2013-648982
Drzazgi - http://www.filmweb.pl/film/Drzazgi-2008-478170
Transporter 3 - http://www.filmweb.pl/film/Transporter+3-2008-466637
Smak curry - http://www.filmweb.pl/film/Smak+curry-2013-665908
Parker - http://www.filmweb.pl/film/Parker-2013-621676
Protektor - http://www.filmweb.pl/film/Protektor-2012-572703
Ambassada - http://www.filmweb.pl/film/Ambassada-2013-662460
Ida - http://www.filmweb.pl/film/Ida-2013-546529
Wyścig śmierci - http://www.filmweb.pl/film/Death+Race%3A+Wy%C5%9Bcig+%C5%9Bmierci-2008-219437
Elita zabójców - http://www.filmweb.pl/film/Elita+zab%C3%B3jc%C3%B3w-2011-545796
Piąta władza - http://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%85ta+w%C5%82adza-2013-677880
Prawdziwe męstwo - http://www.filmweb.pl/film/Prawdziwe+m%C4%99stwo-2010-506212
Seriale:
Rodzina Borgiów - http://www.filmweb.pl/serial/Rodzina+Borgi%C3%B3w-2011-556595
Backstrom - http://www.filmweb.pl/serial/Backstrom-2015-707274
Fortitude - http://www.filmweb.pl/serial/Fortitude-2015-694371
Homeland 4 - http://www.filmweb.pl/serial/Homeland-2011-595358
The Honourable Woman - http://www.filmweb.pl/serial/The+Honourable+Woman-2014-694517
Happy Valley - http://www.filmweb.pl/serial/Happy+Valley-2014-703470
Broadchurch - http://www.filmweb.pl/serial/Broadchurch-2013-662945
Transporter - http://www.filmweb.pl/serial/Transporter-2012-567233
Rush - http://www.filmweb.pl/serial/Rush-2014-708318
Zabójczy instynkt - http://www.filmweb.pl/serial/Zab%C3%B3jczy+instynkt-2014-661794
Demony da Vinci 3 - http://www.filmweb.pl/serial/Demony+da+Vinci-2013-644580
Wataha - http://www.filmweb.pl/serial/Wataha-2014-697374
Vera 4 i 5 - http://www.filmweb.pl/serial/Vera-2011-592691
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2013
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2014
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2016
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2017
Książkowe (już nie filmowe) podsumowanie roku 2018
Rok 2019 - podsumowanie mojej książkowej diety
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2020
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2021
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2022
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2023
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.