W 2016 r. przeczytałam 101 książek, czyli tyle samo co w ubiegłym roku. 52 z własnej biblioteczki, 20 z biblioteki miejskiej, 29 pożyczyłam od biblionetkowiczów.
Książki, które najbardziej mi się podobały lub były dla mnie najbardziej interesujące:
LITERATURA GÓRSKA
-
Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów (
Kukuczka Jerzy)
(5,5)
-
Śnieżna pantera (
Matthiessen Peter)
(5)
-
Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (
Krakauer Jon)
(5,5)
BIOGRAFIE
-
Oriana Fallaci: Portret kobiety (
Stefano Cristina de)
(5)
OBYCZAJOWA
-
Sad (
Marciniuk Agnieszka)
(5,5)
-
Wiedźmy (
Uri Helene)
(5,5)
-
Pomieszkanie (
Baxter Greg)
(5)
-
Małe życie (
Yanagihara Hanya)
(5,5)
REPORTAŻ
-
Bracia z Bronksu (
Adrian Luc)
(4,5)
-
Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości (
Aleksijewicz Swietłana)
(6)
-
Nie mam keine buty: O ludziach między Odrą i Wisłą (
Hirsch Helga)
(5,5)
KRYMINAŁ
-
Zbrodnia w szkarłacie (
Kwiatkowska Katarzyna (ur. 1976))
(5,5)
-
Twardy zawodnik (
Stelar Marek (właśc. Biernawski Maciej))
(5)
-
Wiatr (
Ciszewski Marcin)
(5)
-
Zmowa milczenia (
Pisarzewska Katarzyna)
(5)
-
Podpalacz (
Chmielarz Wojciech)
(5)
-
Łaska (
Kańtoch Anna)
(5)
-
Mgła (
Malanowska Kaja)
(5)
-
Jedwabnik (
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert))
(5)
-
Sherlockista: Fascynująca historia poszukiwań dziennika Arthura Conan Doyle'a (
Moore Graham)
(5)
HORROR W KATOWICACH
-
Ciemność płonie (
Ćwiek Jakub)
(5)
JEDZENIE
-
Cukier - cichy zabójca: Jak pozbyć się uzależnienia od największej trucizny naszych czasów (
Jacoby Richard,
Baldelomar Raquel)
(5)
-
Kto nam podkłada świnię?: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o jedzeniu z supermarketów i ekożywności, ale nikt wam tego nie powie (
Pollmer Udo,
Fock Andrea,
Niehaus Monika,
Muth Jutta)
(5)
MINIMALIZM
-
Minimalizm daje radość (
Jay Francine)
(5,5) - moja recenzja
Minimalizm naprawdę daje radość?
-
Slow fashion: Modowa rewolucja: Kupuj mniej, wyglądaj lepiej (
Glogaza Joanna)
(4,5)
-
Mniej: Intymny portret zakupowy Polaków (
Sapała Marta)
(5,5)
ANTYPORADNIK
-
Ch...owa Pani Domu (
Kostyszyn Magdalena)
(5)
TEORIE SPISKOWE
-
Ludzka raso, powstań z kolan: Tropienie lwa (
Icke David)
(4,5)
--------------------------------
ODKRYCIE ROKU
Aneta Jadowska i jej cykl fantasy o policjantce/wiedźmie Dorze Wilk - 6 tomów, każdy oceniłam na 5,5
Dora Wilk
Tom 1 -
Złodziej dusz (
Jadowska Aneta)
KSIĄŻKI ROKU
-
Czarnobylska modlitwa: Kronika przyszłości (
Aleksijewicz Swietłana)
(6)
-
Małe życie (
Yanagihara Hanya)
(5,5)
Obie te książki są wstrząsające, poruszające do głębi, nie do zapomnienia.
ROZCZAROWANIE ROKU
-
Uprawa roślin południowych metodą Miczurina (
Murek Weronika)
(2)
Niektórych książka zachwyca, zwłaszcza krytyków literackich, mnie znudziła, była o niczym, chyba stworzona aby pokazać, że się umie pisać, taka sztuka dla sztuki.
W 2016 kupiłam 100 książek (w zeszłym 118), większość w "Znaku" (60). Najwięcej książek nabyłam w kwietniu (19), czerwcu (16), wrześniu (14). Najmniej w październiku (0), listopadzie (3), styczniu (4), lutym (4). Więcej na ten temat w
Książki, które kupiłam w 2016 r.
Podarowałam:
- 27 książek w ramach akcji Biblionetkołaj
- kilka biblionetkowiczom
- 16 rodzinie
- 1 bibliotece miejskiej
W ubiegłym roku podarowałam bibliotece 30 książek, niektórych z nich nie miała żadna z ponad 30 filii MBP. Gdy po paru miesiącach chciałam zobaczyć (poprzez internetowy biblioteczny katalog OPAC), gdzie poszły te książki, których biblioteka nie miała, a które dostała ode mnie (w bardzo dobrym stanie), to okazało się, że nigdzie ich nie ma. Tak się zniechęciłam, że w tym roku oddałam do biblioteki tylko jedną książkę.
--------------------------------
Obejrzałam 160 filmów i 31 seriali. Najbardziej podobały mi się (w kolejności oglądania):
FILMY
- Transporter - http://www.filmweb.pl/Transporter
- Transporter 2 - http://www.filmweb.pl/2.Transporter
- Siedem lat w Tybecie - http://www.filmweb.pl/film/Siedem+lat+w+Tybecie-1997-168
- Adwokat - http://www.filmweb.pl/film/Adwokat-2013-646045
- Grawitacja - http://www.filmweb.pl/film/Grawitacja-2013-564230
- Sierpień w hrabstwie Osage - http://www.filmweb.pl/film/Sierpie%C5%84+w+hrabstwie+Osage-2013-600590
- Atlas chmur - http://www.filmweb.pl/film/Atlas+chmur-2012-580801
- Twój na zawsze - http://www.filmweb.pl/film/Tw%C3%B3j+na+zawsze-2010-520790
- Pociąg - http://www.filmweb.pl/film/Poci%C4%85g-1959-8718
- Rozważna i romantyczna - http://www.filmweb.pl/film/Rozwa%C5%BCna+i+romantyczna-1995-166
- Bez przebaczenia - http://www.filmweb.pl/Bez.Przebaczenia
- Droga - http://www.filmweb.pl/film/Droga-2009-419050
- Centurion - http://www.filmweb.pl/film/Centurion-2010-504239
- Wesołych Świąt, pułkowniku Lawrence - http://www.filmweb.pl/film/Weso%C5%82ych+%C5%9Bwi%C4%85t%2C+pu%C5%82kowniku+Lawrence-1983-30642
- Kto się boi Virginii Woolf? - http://www.filmweb.pl/film/Kto+si%C4%99+boi+Virginii+Woolf-1966-12228
- Mamma Mia! - http://www.filmweb.pl/film/Mamma+Mia-2008-375547
- Matrix - http://www.filmweb.pl/Matrix
- Matrix Reaktywacja - http://www.filmweb.pl/Matrix.Reaktywacja
- Żandarm z Saint-Tropez - http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBandarm+z+St.+Tropez-1964-30768
- Żandarm się żeni - http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBandarm+si%C4%99+%C5%BCeni-1968-30781
- Żelazna Dama - http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBelazna+Dama-2011-584251
- Ścieżki - http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Acie%C5%BCki-2013-657658
- Siekierezada - http://www.filmweb.pl/film/Siekierezada-1985-9526
- Człowiek z marmuru - http://www.filmweb.pl/film/Cz%C5%82owiek+z+marmuru-1976-1123
- Bogowie - http://www.filmweb.pl/film/Bogowie-2014-694378
SERIALE
- Sherlock 1,2,3 (Filmbox) - http://www.filmweb.pl/serial/Sherlock-2010-528992
- Endeavour 3 (Ale Kino+) - http://www.filmweb.pl/serial/Endeavour-2013-639780
- Druga szansa 1,2 (TVN) - http://www.filmweb.pl/serial/Druga+szansa-2016-756850
- O mnie się nie martw 4,5 (TVP2) - http://www.filmweb.pl/serial/O+mnie+si%C4%99+nie+martw-2014-720696
- Homeland 5 (FOX) - http://www.filmweb.pl/serial/Homeland-2011-595358
- Wybrani 3 (Person of Interest) (TVN) - http://www.filmweb.pl/serial/Impersonalni-2011-618075
- Luther 4 (Stopklatka TV) - http://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
- Drugie życie (FOX) - http://www.filmweb.pl/serial/Drugie+%C5%BCycie-2016-742522
- W pułapce (Ale Kino+) - http://www.filmweb.pl/serial/W+pu%C5%82apce-2015-753852
- Sposób na morderstwo 2,3 (AXN) - http://www.filmweb.pl/serial/Spos%C3%B3b+na+morderstwo-2014-710594
- Nasze matki, nasi ojcowie (Stopklatka TV) - http://www.filmweb.pl/serial/Nasze+matki%2C+nasi+ojcowie-2013-625585
- Przystanek Bieszczady (Discovery Channel)- dokumentalny
- Doktor Thorne (Ale Kino+) - http://www.filmweb.pl/serial/Doktor+Thorne-2016-752897
Więcej w czytatce
Filmy, które oglądam - 2016 r.
-------------------------------
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2013
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2014
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2015
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2017
Książkowe (już nie filmowe) podsumowanie roku 2018
Rok 2019 - podsumowanie mojej książkowej diety
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2020
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2021
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2022
Książkowo-filmowe podsumowanie roku 2023
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.