W tym roku miałam już nie zakładać czytatki o zakupach książkowych, gdyż chciałam do minimum ograniczyć ilość kupowanych książek. Jak na razie, udaje mi się tylko mniej kupować. Ponieważ nie są to jednak ilości minimalne, dlatego lepiej mieć te zakupy zanotowane w jednym miejscu, aby później wiedzieć, co się kupiło. Przez pierwsze trzy miesiące tego roku nabyłam tylko 16 książek.
----------
Myślałam, że poskromiłam już trochę swoją żądzę kupowania nowych książek, a okazuje się, że w praktyce nie bardzo to wychodzi, gdyż w następnych trzech miesiącach (IV-VI) kupiłam 44 książki.
-------------------------------------
* oznaczyłam książki, których już nie mam, gdyż je sprzedałam, dałam w prezencie rodzinie, biblionetkowiczom lub oddałam do biblioteki
STYCZEŃ - 4 książki - Matras (1), Ravelo (3)
* 1.
Pod błękitnym greckim niebem (
Barclay Jennifer)
(przeczytana, ocena 3,5)
2.
Podróżniczki: W gorsecie i krynolinie przez dzikie ostępy (
Kielich Wolf)
* 3.
Tajemnica Prezbitera: Śladami papieskiego emisariusza z Wenecji do Etiopii (
Jubber Nicholas)
prezent
4.
Brzechwa nie dla dzieci (
Urbanek Mariusz)
----------------------------------------------
Dostałam na urodziny:
- 1.
Wybraniec: Życie po śmierci na Evereście (
Hall Lincoln)
- 2.
Żyjący z wilkami (
Ellis Shaun,
Junor Penny)
LUTY - 4 książki - Aros
* 5.
Cała ja: Pasja do ośmiotysięczników (
Kaltenbrunner Gerlinde,
Steinbach Karin)
* 6.
Ludzka raso, powstań z kolan: Tropienie lwa (
Icke David)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 7.
Ludzka raso, powstań z kolan: Przebudzenie lwa (
Icke David)
* 8.
Iluzja percepcji: Stek bzdur (
Icke David)
MARZEC - 8 książek - Bonito (2), niePrzeczytane (6)
9.
Ostatni Lampart: Życie Giuseppe Tomasi di Lampedusy (
Gilmour David (ur. 1952))
* 10.
Nie powinnam tego jeść: Proste rozwiązania dietetyczne na problemy zdrowotne (
Cross Maria)
(przeczytana, ocena 4)
* 11.
Cukier - cichy zabójca: Jak pozbyć się uzależnienia od największej trucizny naszych czasów (
Jacoby Richard,
Baldelomar Raquel)
(przeczytana, ocena 5)
* 12.
Transsyberyjska: Drogą żelazną przez Rosję i dalej (
Milewski Piotr (ur. 1975))
prezent
* 13.
Wyspa czyli Usprawiedliwienie bezsensownych podróży (
Gołowanow Wasilij (ur. 1960))
* 14.
Na prastarej ziemi (
Ghosh Amitav)
* 15.
Bracia z Bronksu (
Adrian Luc)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 16.
Primabalerina (
Gąsiorowska Dorota)
(przeczytana, ocena 2)
KWIECIEŃ - 19 książek - Znak (13), Aros (3), Olimpia (3)
17.
Polskie Imperium: Wszystkie kraje podbite przez Rzeczpospolitą (
Morys-Twarowski Michael)
* 18.
Lodowe piekło: Katastrofa na Grenlandii (
Zuckoff Mitchell)
* 19.
Punkt przełomowy: O małych przyczynach wielkich zmian (
Gladwell Malcolm)
prezent
20.
Pomieszkanie (
Baxter Greg)
(przeczytana, ocena 5)
* 21.
Dotknij Boga: W poszukiwaniu ludzi, którym pozostało tylko szczęście (
Świątek Patryk)
22.
Dziennik watykański: Serce Kościoła katolickiego od kuchni: Władza, ludzie, polityka (
Thavis John)
* 23.
W objęciach jasności (
Eadie Betty J.)
(przeczytana, ocena 4)
* 24.
Bez słów (
Sheridan Mia)
(przeczytana, ocena 3)
* 25.
Czarownica (
Rudnicka-Litwinek Anna (Litwinek Anna))
(przeczytana, ocena 3,5)
* 26.
Uroczysko (
Kordel Magdalena)
(przeczytana, ocena 4)
27.
Opowieści królowej pustyni (
Bell Gertrude)
* 28.
Czas przebudzeń: 12 podróży do wolności (
Chyb Manana)
(przeczytana, ocena 4,5)
29.
Superodporność: Jak z posiłków czerpać zdrowie (
Fuhrman Joel)
(przeczytana, ocena 6)
* 30.
Od początku do końca (
Morawska Olga (Puncewicz Olga),
Morawski Piotr (1976-2009))
* 31.
Dom tysiąca nocy (
Wolny-Peirs Maja (Wolny Maja))
* 32.
Za minutę pierwsza miłość (
Ożogowska Hanna)
(przeczytana, ocena 4)
* 33.
Kto nam podkłada świnię?: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o jedzeniu z supermarketów i ekożywności, ale nikt wam tego nie powie (
Pollmer Udo,
Fock Andrea,
Niehaus Monika,
Muth Jutta)
(przeczytana, ocena 5) prezent
* 34.
Pij mleko, będziesz chory: Wszystko, czego nie wiesz o nabiale, przyswajaniu wapnia oraz dowody na to, że bez mleka można być wielkim (
Hamilton Alissa)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 35.
Cuda: Czym są, czemu się zdarzają i jak mogą zmienić twoje życie: Świadectwa i prawdziwe historie osób, które doświadczyły cudów (
Metaxas Eric)
MAJ - 9 książek - Tania Książka (6), Znak (3)
* 36.
Rozmyślania (
Marek Aureliusz (Marek Aureli))
* 37.
Św. Charbel, mnich cudotwórca: Życie, cuda, orędzia, modlitwy (
Cattaneo Patrizia)
(przeczytana, ocena 4)
* 38.
Mnisi i ja: Jak w znalezieniu miejsca na Ziemi mogą pomóc: nasienie granatu, wypchana walizka i grupa śpiewających buddystów? (
Paterson Mary)
* 39.
W domu innego (
Brook Rhidian)
(przeczytana, ocena 4,5) prezent
* 40.
Język baklawy: Wspomnienia (
Abu-Jaber Diana)
41.
Romy i Alain: Szalona miłość (
Krenn Günter)
42.
Wywiad z władzą (antologia;
Fallaci Oriana,
Nguyễn Ngọc Loan,
Chomejni Ruhollah i inni)
* 43.
Klasa (
Rettinger Dominik W.)
(przeczytana, ocena 5)
* 44.
Jedz inaczej: Dlaczego jemy to, co jemy (
Cooper Leanne)
CZERWIEC - 16 książek - Ravelo (2), Znak (14)
* 45.
Małe życie (
Yanagihara Hanya)
na prezent (przeczytana, ocena 5,5)
* 46.
Książka o czytaniu czyli Resztę dopisz sam (
Sobolewska Justyna)
(przeczytana, ocena 4) wymiana
* 47.
Ostatnie Imperium: Historia upadku Związku Sowieckiego (
Plokhy Serghii (Plokhy Serhii))
48.
Zapomniany Legion (
Kane Ben)
49.
Srebrny orzeł (
Kane Ben)
* 50.
Wiatr (
Ciszewski Marcin)
(przeczytana, ocena 5)
* 51.
Londyn NW (
Smith Zadie)
* 52.
Mroczny zakątek (
Flynn Gillian)
53.
Księżyc nad Bretanią (
George Nina)
(przeczytana, ocena 4,5)
54.
Minimalizm daje radość (
Jay Francine)
(przeczytana, ocena 5)
- Moja recenzja książki -
Minimalizm naprawdę daje radość?
* 55.
W dżungli życia: Wydanie III, napisane na nowo (
Pawlikowska Beata)
(przeczytana, ocena 4,5)
56.
Futu.re (
Glukhovsky Dmitry (Głuchowski Dmitrij))
* 57.
Mgła (
Malanowska Kaja)
(przeczytana, ocena 5)
* 58.
Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender (
Walton Leslye)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 59.
Love, Style, Life: Jedyna książka o stylu, której potrzebujesz (
Doré Garance)
(przeczytana, ocena 4)
* 60.
Dzika strona jedzenia: Utracone ogniwa zdrowego odżywiania (
Robinson Jo)
(przeczytana, ocena 5,5) prezent
LIPIEC - 8 książek - Znak (2), antykwariat (2), niePrzeczytane (4)
* 61.
Nareszcie wolna (
Mahmoody Mahtob)
prezent
* 62.
Celebryci z tamtych lat: Prywatne życie wielkich gwiazd PRL-u (
Szarłat Aleksandra)
* 63.
Manikiur dla nieboszczyka (
Doncowa Daria)
* 64.
Poker z rekinem (
Doncowa Daria)
65.
Słowiańscy królowie Lechii: Polska starożytna (
Bieszk Janusz)
66.
Grecja po mojemu: Przewodnik dla grekomaniaków (
Pietrzyk Marcin)
67.
Numerologia Czasu Teraźniejszego (
Czarmińska Natasza)
* 68.
Iluzja percepcji: Demaskowanie bzdur (
Icke David)
SIERPIEŃ - 10 książek - Znak
69.
Jacqueline Kennedy: Historyczne rozmowy o życiu z Johnem F. Kennedym (
Kennedy Jacqueline,
Schlesinger Arthur M.)
70.
Droga do Rzymu (
Kane Ben)
71.
Cztery rzęsy nietoperza (
Kowalewska Hanna)
72.
Plutopia: Atomowe miasta i nieznane katastrofy nuklearne (
Brown Kate)
73.
Moja walka/Twoja walka: Autobiografia legendy MMA (
Rousey Ronda)
* 74.
Opowieści Belzebuba dla wnuka: Obiektywnie bezstronna krytyka życia ludzi (
Gurdżijew Georgij)
* 75.
Sztuka porządkowania: Lepsze życie w zorganizowanej przestrzeni (
Loreau Dominique)
(przeczytana, ocena 4)
* 76.
Zmowa milczenia (
Pisarzewska Katarzyna)
(przeczytana, ocena 5)
* 77.
Dokąd teraz? (
Żytkowiak Iwona Małgorzata)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 78.
Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie (
Knoll Jessica)
WRZESIEŃ - 14 książek - Znak (13), Śląskie Targi Książki (1)
* 79.
Meryl Streep: Znowu ona! (
Schulman Michael)
80.
Kukuczka: Opowieść o najsłynniejszym polskim himalaiście (
Kortko Dariusz,
Pietraszewski Marcin)
* 81.
Wszystkie kolory nieba (
Mirek Krystyna)
(przeczytana, ocena 4)
* 82.
Za żadne skarby (
Falski Vera (pseud.))
(przeczytana, ocena 4), prezent
* 83.
Wiosna w Różanach (
Ziembicka Bogna (właśc. Ziembla-Ziembicka Bogumiła))
(przeczytana, ocena 4)
84.
Sekretne życie drzew (
Wohlleben Peter)
* 85.
4 pustynie: Biegnij i znajdź własną drogę (
Lewczuk Daniel)
(przeczytana, ocena 4,5)
* 86.
Ch...owa Pani Domu (
Kostyszyn Magdalena)
(przeczytana, ocena 5)
* 87.
Krótka książka o miłości (
Korwin-Piotrowska Karolina)
(przeczytana, ocena 5), prezent
88.
Ropuszki (
Jadowska Aneta)
* 89.
Śnieżny wędrowiec (
Herrmann Elisabeth)
(przeczytana, ocena 5)
* 90.
Coś dobrego (
Francis Wendy)
(przeczytana, ocena 3)
* 91.
Niebo nad Caryńską: Piosenki stamtąd (
Markowski Adrian)
(przeczytana, ocena 4), prezent
92.
Miasto z przypadku (
Turant Witold)
PAŹDZIERNIK - 0 książek
LISTOPAD - 3 książki - Aros
93.
Sherlockista: Fascynująca historia poszukiwań dziennika Arthura Conan Doyle'a (
Moore Graham)
(przeczytana, ocena 5)
* 94.
Dziewczyna z Dzielnicy Cudów (
Jadowska Aneta)
(przeczytana, ocena 5)
95.
Luchino Visconti (
Schifano Laurence)
GRUDZIEŃ - 5 książek - Znak
* 96.
Everest: Na pewną śmierć: Prawdziwa historia bohatera filmu "Everest" (
Weathers Beck,
Michaud Stephen G.)
(przeczytana, ocena 3,5)
* 97.
Clovis LaFay: Magiczne akta Scotland Yardu (
Lange Anna (pseud.))
* 98.
Anioł do wynajęcia (
Kordel Magdalena)
(przeczytana, ocena 4) prezent
99.
Sarmacja: Obalanie mitów: Podręcznik bojowy (
Kowalski Jacek (ur. 1964))
* 100.
Hammurabi, król Babilonu (
Mieroop Marc Van de)
----------------------------------------------
Dostałam pod choinkę:
*- 3.
Desperados: Pierwsze polskie przejście Campo de Hielo Norte w Chile (
Śmiały Andrzej)
- 4.
Podróż po Ameryce (
Fallaci Oriana)
Dostałam od Biblionetkołaja:
- 5.
Rok w Jemenie: Perypetie amerykańskiej dziennikarki w Sanie - najstarszym mieście świata (
Steil Jennifer)
*- 6.
Etyka na nowe tysiąclecie (
Bstan-'dzin-rgya-mtsho (Gjatso Tenzin XIV Dalajlama; Gjaco Tenzin XIV Dalai Lama))
*- 7.
Poza gatunek: Rozmowy o aktywizmie, prawach zwierząt i społeczeństwie (
Wydrych Joanna,
Skotnicka Paulina)
*- 8.
Żony pana Glassa (
Nathan Amy Sue)
Książki, które kupiłam w II połowie 2012 i w 2013 r.
Wyznania książkowej zakupoholiczki - 2014 r.
Książki, które kupiłam w 2015 r.
Książki, które kupiłam w 2017 r.
Książki, które kupiłam / dostałam w 2018 r.
Książki, które kupiłam w 2019 r.
Książki, które kupiłam w 2020 r.
Książki, które kupiłam 2021 - 2022 r.
Książki, które kupiłam w 2023 r.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.