Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kolejny tom Kroki w nieznane: 4 udało mi się przeczytać szybciej, niż poprzedni. I w tym przypadku jeszcze mniej sobie przypominam, dosłownie pojedyncze motywy, więc właściwie to raczej poznawanie od nowa, niż powtórka. Tym razem nawet jedna ocena maksymalna, dla „Autostrady” Raya Bradbury’ego – nie ma znaczenia, że motyw fantastyczny jest w zasadzie iluzoryczny (nadeszła wojna atomowa? Nie widać jej, bohater dowiaduje się o tym od uciekający...
Niech stanie się światłość "Niech stanie się światłość" to najnowsza powieść znanego na całym świecie brytyjskiego pisarza thrillerów, powieści szpiegowskich i historycznych - Kena Folleta. Autora, któremu największą popularność przyniosła seria "Filary Ziemi" o miasteczku Kingsbrigde, które jest tłem opisywanych przez pisarza historycznych wydarzeń, dziejących się na przestrzeni kilku wieków. Wydawać by się mogło, że Follet nie potrafi r...
Jeszcze mi zostały dwa tomy z tej starej serii, a potem powolutku wezmę się za nową. Chociaż nie wiem, czy moja opinia będzie miarodajna, bo ze mnie raczej laik w temacie, ale na pewno jakieś podsumowanie sporządzę.
Ciekaw jestem porównania dwóch wersji antologii - starej i nowej fantastyki nieznanej. W zamierzeniu te serie miały chyba zbierać teksty, które odstają od ogółu fantastyki i prezentują inne spojrzenie na podejmowane tematy (a przynajmniej tak była reklamowana ta nowa seria).
Ja też do końca nie wiem, dlaczego niektóre opowiadania do mnie nie trafiają - chyba jednak człowiekowi się z czasem jakieś progi percepcyjne przestawiają :-). W temacie SF jestem niemalże nowicjuszką - bo "Gwiezdne Wojny" to raczej space fantasy, niż SF - i sama byłam zaskoczona, że takie super nazwiska nie wywołały u mnie swoimi tekstami należytego echa. Ekranizacji "Kongresu" nie widziałam, za to "Lokisa" nie czytałam, a widziałam ekraniza...
Mam zamiar czytać konsekwentnie po kolei; biblioteka ma, zdaje się, wszystkie.
No to widzę, że Sheckley nadal na topie :) A propos „Papier czy włosy” - a znasz świetne opowiadanie "Ciemność i pleśń" Lema? To jest naprawdę dobry portret problemów, które mogą przynieść manipulacje naukowców, czy to przy genach, czy przy "usprawnianiu świata". Nie do końca pojmuję, czemu "Sami" Zajdla tak nisko - to po pierwsze opowiadanie z gatunku statek-arka, a po drugie dla mnie był czymś wspaniałym pomysł, by komendy sterowania st...
A znasz te nowe "Kroki w nieznane"? Ja mam całą serię (i jeszcze nowe "Rakietowe szlaki"), ale czytałem pierwsze cztery. Całkiem niezłe, jak na takie przekrojowe antologie.
Kolejne 15 poleciało, niektórym może jeszcze kiedyś dam szansę (Piekielny Brooklyn czy Moskwa-Pietuszki), ale niektóre zdecydowanie out.
Trzeci tom antologii Kroki w nieznane: 3, jak się okazało, ledwie pamiętam, to znaczy, przypominam sobie z grubsza fabuły kilku tekstów, ale które mi się spodobały przed paru dekadami, już niekoniecznie. Tym razem przy wyborze opowiadań nie użyto jakiegoś szczególnego klucza tematycznego, zadowalając się ogólnym warunkiem „różnych spojrzeń w przyszłość”. Za najlepsze w zbiorze, czyli zasługujące na więcej, niż piątkę, uznałam: – „Jutro…” Kurt...
Sformułowanie „To się nie powinno wydarzyć.”*) pada na kartach „Archipelagu Lewiatana” Marcina Cieleckiego wielokrotnie. A jednak stało się i, co ważne, ma decydujące znaczenie dla bohaterów i ich dalszych losów. Dla każdego z osobna i wszystkich razem. Cielecki otwiera powieść mocnym akcentem. Bartek Ostrowski – główny bohater – zabija. Zbrodni dokonuje w piwnicy, a do akcji jest drobiazgowo przygotowany. Wszystko wyliczył, przemyślał, ma pod ...
Ha! Pullman, po dwudziestu latach pokusił się o prequel do swojej trylogii "Mroczne materie" i wyszło mu świetnie! Nie wiem jak dalej pójdzie "zazębianie" obu historii, ale "La Belle Sauvage" wydaje się być nawet lepsza od "Złotego kompasu". Co prawda zapatrzył się autor chyba na ekranizację i pani Coulter z brunetki stała się blondynką, ale to pikuś! Bardziej przeszkadzały mi zmiany, które zaszły w polskim tłumaczeniu. Po pierwsze pojawia ...
Masz bardzo ciekawy czytatnik :D Nie wiem co udało Ci się zrealizować z listy zamieszczonej w 2018 roku, ale masz dwie kategorie: 9) Książka, która ma tylko jedno słowo w tytule. 16) Książka, którą napisał ktoś przed trzydziestką. Mam u siebie czytatkę Lula i inni ...... , gdzie gromadzę sławnych autorów, którzy debiutowali młodo (poniżej 28 lat) i swoją najlepszą książką. Jest tam ktoś, kto wpisuje się w Twoje dwie powyższe kategorie, ...
„Dziś rano, dziś wieczór, tak prędko” to podobno najwybitniejsze opowiadanie Jamesa Baldwina. Narrator jest popularnym śpiewakiem i aktorem. Pochodzi z amerykańskiego Południa, ale od kilkunastu lat mieszka w Paryżu. Kocha to miasto, wie, że dzięki niemu wyzbył się kompleksów związanych ze swoją czarną skórą, a także został mężem Szwedki. W Ameryce nie byłoby to możliwe – nie znalazłby odwagi, by oświadczyć się białej kobiecie, ona zaś uważałaby...
Wspaniały wybór cytatów z Kundery.... ja też zachowałem w moich notatkach cytat z "Nieznośnej lekkości bytu". Nieznośna lekkość bytu Wydawnictwo W.A.B. Warszawa 2014 str. 242-243 "Wśród mężczyzn uganiających się za wieloma kobietami możemy bez trudu dostrzec dwie kategorie. Jedni szukają we wszystkich kobietach swego subiektywnego i zawsze takiego samego snu o kobiecie. Innych gna pragnienie, by posiąść nieskończoną różnorodność obiektywn...
A teraz pora na pierwszego laureata Nagrody Nobla na naszej liście. W roku 1963 cenioną (ale w Polsce znacząco pomijaną, co przekłada się na znikomą listę tłumaczeń) francuską nagrodę literacką Prix Renaudot otrzymał 23 letni, urodzony w Nicei na Lazurowym Wybrzeżu Jean-Marie Gustave Le Clézio. Jego debiut literacki i zarazem najsłynniejsza powieść Protokół (szczęśliwie przetłumaczona na język polski już w 1963 roku) znajduje się na 72 miejscu li...
72. Winda widmo Ocena: 4 Gatunek: dziecięca, młodzieżowa Pośmiałyśmy się trochę z mody, porozmawiałyśmy o absurdach z nią związanych, jednym słowem - przydało się dziecku do kształtowania poglądów. :) 73. Uwięziony krzyk Ocena: 4,5 Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik Jak w każdej opowieści autobiograficznej bardzo subiektywnie. Dużo słuszności, ale tyle samo generalizowania, często krzywdzącego. Książka upewnia w przekonaniu, że w...
Nike 2020 zdobyta! Dziś otrzymała ją Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli Statuetkę i nagrodę oczywiście odebrał autor, czyli Rak Radek. Serdecznie gratuluję!
Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi, nieczęsto zaglądam do Biblionetki. Snu Kolumba nie czytałem, a Zgody na gniew nie pamiętam. Niewykluczone, a nawet prawdopodobne, że czytałem, ale ponad ćwierć wieku, jaki upłynął od moich lektur książek Bratnego, zrobił swoje. Przy najbliższej okazji przejrzę moją domową bibliotekę, bo zwykłem czytać książki, które są moją własnością. Myślę, że zawsze bohaterowie byli zwykłymi ludźmi, dopiero po ich bohater...
Picie: Opowieść o miłości (US/MASS-1996); ocena: 3,5 Alkoholizm i walka z nałogiem to nie jest temat, który by mnie specjalnie interesował, ale ponieważ książka ma doskonałe recenzje, a wspomnienia/autobiografie należą do lubianych przeze mnie gatunków, postanowiłam się z nią zmierzyć. Caroline Knapp raczej rozczarowywuje. Jej wyznania to sucha, pozbawiona emocji narracja, pisana jakby na zamówienie dla klubu AA. Dostajemy niekończącą się...
Tu kilka książek, na których recenzje w tym miesiącu nie starczyło mi weny: Podróże z Ryszardem Kapuścińskim: Opowieści czternastu tłumaczy (5) Ukazanie się drugiej części „Podróży z Kapuścińskim” jakoś przeoczyłam i dopiero po ładnych paru latach uświadomił mi jej istnienie jej szczęśliwy właściciel, od którego zaraz książkę pożyczyłam. Nie okazała się szczególnym zaskoczeniem, bo wiedziałam, czego się mam spodziewać: kilkunastu historii, ...
Przeczytane: 32. Poza Kompanią Braci: Wspomnienia wojenne majora Dicka Wintersa - 5 (z półki) W trakcie: Biblia Wołanie w górach Jak uczy się mózg Dewiza Woosterów Wy(sz)czekana miłość
Tak, to już tyle lat. Ale ten czas leci. ;) Dziękuję za życzenia. ;)
Łooooooo, to już tyle?! Starsza o rok b-Netkowa siostro, przyjmij najcieplejsze i najksiążkowsze życzenia :D!
Dziękuję. ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)