Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W "Ani ze Złotego Brzegu" jest tam tego od metra, podobnie w "Ani z Szumiących Topoli". "Wymarzony dom" też lubię, dlaczego nie, i "Dolinę Tęczy", i "Rillę ze Złotego Brzegu".
Oryginalny tytuł pierwszej książki z serii o Anastazji Kamieńskiej, w Polsce wydanej jako „Kolacja z zabójcą”, brzmi „Zbieg okoliczności” – i wydaje mi się, że mógłby on pasować każdej z trzech następnych. Zbiegi okoliczności rządzą „Zabójcą mimo woli”, czwartą książką Marininej – to właśnie przypadek sprawia, że Dasza Sundijewa, młoda wizażystka, jest na stacji metra świadkiem przekazania tajemniczej przesyłki i przez to staje się celem Igora J...
Mnie też! 1 Nadfiolet - recenzja będzie w "Fabulariach" 2 Tajemniczy przeciwnik [komiks] - 3+ - jest recenzja: Tommy i Tuppence na [komiksowym] tropie 3 Wielki Ogarniacz Pracy czyli Jak robić i się nie narobić - 4 - ocena z sympatii dla autorów. 4 Maryla z Zielonego Wzgórza - 4 - recenzja na blogu. 5 Dobre dziecko - 5 - spontanicznie wypożyczyłem tę książkę pod wpływem polecanki Marylka (dzięki, Marylko!). Przypomniałem sobie, dlaczego daw...
Fantasy polska 1. Niebo ze stali: Opowieści z meekhańskiego pogranicza tom 3 (5,5) 2. Pamięć wszystkich słów: Opowieści z meekhańskiego pogranicza tom 4 (5,5) 3. Każde martwe marzenie: Opowieści z meekhańskiego pogranicza tom 5 (5,5) Fantasy zagraniczna 4. Roland (4) tom 1 cyklu "Mroczna wieża" 5. Elantris (5) Thriller 6. Login (4) Powieść obyczajowa 7. Szczęście przy kominku (3) 8. Hotel złamanych serc (4)
Styczeń/Luty STYCZEŃ: Kolor milczenia - 5,5 (Hiszpania) W połowie życia - 5.5 (Hiszpania) Asymetria - 4 Anka - 5 Początki - 5,5 Wybrzeże śmierci - 4 (Hiszpania) Nasza szkapa - 4,5 Przygody Meliklesa Greka - 5 LUTY: Pocałunki składane na chlebie - 4 (Hiszpania) Czarny ogród - 5 Non stop - 4 Dobra pani - 4 Nuselski punk - 5 Matka i córka - 4,5 (Hiszpania) Niemka - 4 (Hiszpania) Tatami kontra krzesła: O Japończykach i Jap...
Hm... A mnie na przykład "Wymarzony Dom Ani" podobał się dużo bardziej niż "Ania z Avonlea" - i moralizatorstwa nie pamiętam.
Luty całkiem zadowalający lekturowo: Maryla z Zielonego Wzgórza (4,5) [recenzja: Zanim zjawiła się Ania] Historia naturalna zmysłów (4,5) [recenzja: Na co nam oczy, uszy, nos, język i skóra?] Spod kozetki: O pewnym psychiatrze i jego najdziwniejszych przypadkach (5) [recenzja: Usłyszeć to, co niewidoczne, naprawić to, co nienamacalne ] Inne pozytywne uczucia też wchodzą w grę: Korespondencja 1972-2011 (5) [recenzja: Napisane, naklejone] D...
Ten podręczny tomik jest niezastąpionym kieszonkowym przewodnikiem pomagającym zrozumieć architekturę epoki nowoczesnej. Pokazuje, jak historia nowoczesności zapisana jest w cegłach, betonie, stali i szkle i w jaki sposób nowoczesne budynki symbolizują ponad sto pięćdziesiąt lat nieustających innowacji i inspiracji. Oprowadzając czytelnika po nowoczesnej architekturze, prezentując jej najbardziej charakterystyczne i znaczące budynki, ten zaska...
Fascynacja górami, któż z nas jej nie doświadczył? Zachwyt ich potęgą, majestatem i tajemniczością nie był także obcy wizytującym Zakopane i okolice pierwszym turystom XIX wieku. Byli wśród nich wielcy pisarze (B. Prus, A. Asnyk, K. Przerwa-Tetmajer), malarze (W. Gerson, S. Witkiewicz), politycy, dziennikarze i ciekawi świata podróżnicy. Niektórzy opisali swoje wrażenia i przeżycia, publikując je w gazetach i tomach wspomnień. Niniejsza książk...
Kiedy płaczą świerszcze; ocena: 2,5 O niektórych osobach mówi się, że plotą co im ślina na język przyniesie. O Martinie można powiedzieć, że pisze co mu fantazja na myśl przyniesie. Niestety, niewiele w tym zdrowego rozsądku, a co gorsze, sprzeczne z regułami, według których funkcjonuje normalne społeczeństwo. Barman nie może podawać rozwodnionego piwa, klientom którzy są już na rauszu, ani też serwować piwo niealkoholowe, w miejsce normalnego, ...
Luty całkiem niezły. A najlepszy Sienkiewicz. 9. Człowiek w poszukiwaniu sensu: Głos nadziei z otchłani Holokaustu, ocena: 5 Polecanka Biblionetkowa. Zaskakująca i niespodziewana rzecz. Spodziewałam się kolejnych wspomnień ocalałego z Holokaustu. A mamy w 1 części esej o nadziei i istocie sensu życia, wpisany co prawda we wspomnienia obozowe, ale jednak esej, głębokie przemyślenia, a nie łatwe epatowanie ogromem cierpienia. Niesamowity w swej...
Jak tak patrzę, to całkiem sporo udało mi się w lutym przeczytać:) Tajemnica wirującego stolika - 4.5 Ania z Szumiących Topoli - 4.0 Osobliwy dom pani Peregrine - 4.5 Hodowla - 5.0 Kancelaria - 4.0 Tabu - 3.5 Jak się ma twój ból? - 5.0 Idź, kochaj - 3.5 Daleko od Niflheimu - 5.0 Dzieci milionerów - 5.0 Polskie morderczynie - 4.5 Kraina Chichów - 4.0
The Bookshop of the Broken Hearted – Robert Hillman (AU/Vic-2018); ocena: 3 I znów opowieść ciężka i gęsta od ludzkich tragedii. Czy dziś nikt już nie pisze optymistycznych, podnoszących na duchu powieści? A choćby tylko zwyczajnych, o sprawach z życia wziętych, o ludziach, których mijamy nas ulicy? Widzę, że ten ponury literacki trend dotarł także do Australii. Bohaterowie powieści Hillmana to ludzie ciężko doświadczeni przez los. Tom Hope...
W tym miesiącu udało mi się stosunkowo dużo lekturowych reminiscencji pomieścić w osobnych tekstach, ale i tak do remanentki coś zostało: Szczypta Wenecji czyli Ulubione dania komisarza Brunettiego (4,5) Zachciało mi się „czegoś innego”, i gatunkowo, i klimatycznie, w rezultacie której to zachcianki wygrzebałam z przyłóżkowego stosu nabytą ładnych parę lat temu „Szczyptę Wenecji”. Miałam zamiar ją przeczytać dopiero po zapoznaniu się z cytow...
Jeśli są już wydane w Polsce to może wypadałoby podlinkować do odpowiednich stron w Biblionetce? Nawet jeśli naprawdę przełożono na polski chyba tylko Serotoninę i Ósme życie.
Czekałam na ten piekielny Nóż ponad pół roku. Popędziłam do biblioteki niemal natychmiast po odkryciu, że jeden z kilku egzemplarzy właśnie został zwrócony i – hurra! – przez nikogo nie zarezerwowany. Przeczytałam jednym tchem, zarywając kawałek nocy. I… żałuję, że w ogóle po tę książkę poszłam. Nie dlatego, żeby była źle napisana, bo nie jest – pod względem technicznym absolutnie niczego nie można jej zarzucić: ta sama płynność języka, ta sa...
Z pierwszego czytania „Dlaczego nie Evans?” zapamiętałam jedynie powód, dla którego bohaterowie tak długo nie wiedzieli, o kogo chodzi w tytułowym pytaniu, oraz nieobecność wśród nich moich ulubionych postaci w osobach Herculesa Poirota i Jane Marple. Poza tym żadnych szczególnych wrażeń, i pewnie głównie dlatego na początku swojej biblionetkowej drogi, gdy oceniałam wszystkie książki, które tylko sobie mogłam przypomnieć, tej nie zaszczyciłam wy...
Masz przed sobą biblię każdego szanującego się miłośnika gotowania. Powstała dzięki pasji pary Kanadyjczyków do eksperymentowania (i zakręcania). To kompendium wiedzy o konserwowaniu w stylu batch, czyli partiami, oszczędnie i w pełni naturalnie. Dzięki tej książce już nigdy nie sięgniesz po sklepowe przetwory – bo i po co, jeśli wykorzystując 25 sezonowych warzyw i owoców i 7 metod konserwacji, możesz wyczarować zakręcone i zdrowe potrawy dla si...
Morderstwo w zaułku - 3,5 Zapisane w wodzie - 4,5 Ostatnie chwile: Bardzo ludzkie historie - 5,5 Gdyby to nie był Everest- 5,5 Światy równoległe: Czego uczą nas płaskoziemcy, homeopaci i różdżkarze - 5 Zdążyć przed Panem Bogiem - 6 Kochaj wystarczająco dobrze - 3,5 Koniec rozdziału - 5,5 Zgodnie z planem -5 Czarni - 5 Zemsta "Wilka" - 4,5 Nikt nie idzie - 4 Na południe od Brazos - 6 Co mówią zwłoki: Opowieści antropologa sądowego - ...
Autor najpopularniejszej na świecie książki o fotografii cyfrowej – "Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego". Dziś dzięki powszechności aparatów cyfrowych fotografować może każdy. Niektórym wystarczy "pstrykanie fotek", inni chcą tworzyć piękne obrazy. Zrobienie poprawnego, ładnego zdjęcia nie jest trudne. Jednak jeśli chcesz tworzyć fotografie, które wzbudzą emocje i przykują uwagę widza, poza pomysłem musisz mieć pewną wiedzę i umiejętnośc...
Jak możesz uczynić swój dom miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla Ciebie i Twoich najbliższych? W jaki sposób poradzić sobie z wszechobecnym bałaganem panującym w mieszkaniu? Jak stworzyć miejsca przepełnione dobroczynną energią? Odpowiedzi udziela autorka będąca doradcą intuicyjnym, konsultantką feng shui i cenioną mówczynią. Tess Whitehurst udowadnia, że wielkie zmiany w funkcjonalności mieszkania możesz osiągnąć bez ponoszenia jakichkolw...
"Dopiero jako czterdziestolatek John Elder Robison otrzymał diagnozę: zespół Aspergera. Od tamtej pory pisze książki i działa na rzecz utrwalenia pozytywnego wizerunku osób dotkniętych spektrum autyzmu. Książka »Jestem inny« jest swoistym przewodnikiem po dorosłości osoby z zespołem Aspergera. Autor odtwarza liczne, nierzadko zabawne lub groteskowe, sytuacje ze swojego życia, czym umożliwia czytelnikom – w tym rówieśnikom, rodzeństwu, rodzico...
Seria wydawnicza "Przywrócić Pamięć" ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939. Książka, którą dajemy polskim czytelnikom, a działaczom harcerskim w szczególności, w postaci przekładu Baden-Powella „Aids to scoutmastership“, może i powinnaby mieć szersze znaczenie niż tylko dla kół harcerskich i najbliższych Harcerstwa przyjaciół. Autor, twór...
Gdyby tylko Maks nie poszedł na wagary… Gdyby tylko nie wpadł na tę tajemniczą kobietę... Gdyby tylko nie pomylił swojego plecaka z jej plecakiem... Przed Maksem najbardziej pechowy i najdłuższy dzień w życiu, a to wszystko za sprawą tajemniczej Milady i magicznego zegarka pradziadka. "Wskazówki" to pełna zwrotów akcji, szalona i niezwykła przygoda Maksa. Porywająca historia i nietypowa zagadka do rozwiązania wciągnie każdego! [Wilga,...
Wieczna wojna Wojna to temat rzeka od zawsze przewijający się w nieskończonej liczbie książek, filmów, tekstach muzycznych, malarstwie, ogólnie sztuce można powiedzieć. Siedzi w nas głęboko, nawet jeśli nie braliśmy w niej bezpośrednio udziału i nigdy nie będziemy. Zawsze potęguje emocje, zmusza do przemyśleń, zapoczątkowuje różne zjawiska. Największą w dziejach ludzkości była II wojna światowa, w której brało udział wiele krajów z całego św...
Aha, czyli jesteś zdania, że nie można oceniać, ale oceniłaś... Dobrze zrozumiałam? :]
"Jeśli kochacie zimę i lubicie spędzać aktywnie czas, sięgnijcie po książkę Łukasza Olkowicza »Na śniegu«. Znajdziecie tam informacje o pięciu najbardziej popularnych dyscyplinach sportów zimowych, w tym oczywiście o skokach narciarskich. Lektura książki daje młodym czytelnikom dużą dawkę wiedzy o sporcie i zachęca do aktywności. Kto wie, być może dzięki lekturze ktoś rozpocznie przygodę na zimowych arenach i pójdzie w ślady wielkich mistrzów,...
Sportowa seria książek dla dzieci 2018 "Książka Łukasza Olkowicza »Na ringu« to świetna lektura dla dzieci szukających odpowiedniej dla siebie dyscypliny sportowej i dla ich rodziców. Autor niezwykle zajmująco opisuje pięć bardzo różnorodnych konkurencji: judo, zapasy, boks, szermierkę i taekwondo. »Na ringu« Olkowicza pokazuje, że rozwijające ogólną sprawność, koordynację i asertywność sporty walki mogą stać się pasją, a na pewno będą wspan...
Zapraszam ;)
Sport jest twoją pasją? Jesteś kibicem, który nie ominie żadnego meczu, żadnej relacji z olimpiady? A może marzysz o tym, żeby zacząć uprawiać sport, ale nie wiesz, jaką dyscyplinę wybrać? Niezależnie od tego, do której z opisywanych grup należysz, "Na boisku" to książka dla ciebie. Znajdziesz w niej informacje o futbolu i innych sportach piłkarskich: siatkówce, koszykówce, piłce ręcznej i baseballu. Autor, znany dziennikarz sportowy Łukasz Olkow...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)