Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W tamtym tygodniu czytałam książkę Anna i wodorosty [1 część Letniej akademii uczuć], niedawno skończyłam czytać Pięć najważniejszych słów [2 część]. Obie książki po prostu rewelacyjne. Dzięki tym książkom zrozumiałam, czym tak naprawdę jest miłość, czasami jak wiele wyrzeczeń wymaga.. Myślę, że te książki powinien przeczytać każdy. Szczególnie wzruszyła mnie historia Ani i Bogdana. Wiele czasu się zastanawiałam, co bym zrobiła na miejscu Anny. I...
23.05. Podniesie się - myślałem o mgle wyjeżdżając. Nie podniosła się; to ja, wchodząc na Wysoki Kamień, wszedłem w nią. Trudno, nie zobaczę odległego horyzontu, ale za to mijane skałki widzę inne: tajemnicze, baśniowe, wynurzające się z mgły jak ze snu - pocieszałem się. Gdzieś w okolicach Zawalidrogi mgła skropliła się. Wyciągnąłem kurtkę nieprzemakalną wiedząc, że chroni od deszczu tylko przez pierwsze dwie minuty - dłużej jakoś nie chce. Gdy...
Cokolwiek ryzykanckie, brawurowe i ogólnie szaleńcze jest pisanie o jakiejkolwiek książce, iż to świetna lektura na lato, jeśli lato to ma oblicze 38 stopni w cieniu, z rzadka urozmaicane bliznami błyskawic, ale co mi tam: "Czarodziejka z Florencji" to idealna lektura na lato. Ładnie skrojona błyskotka, baśniowa opowieść o przenikaniu kultur, a jeszcze bardziej opowieści. Nic wielkiego, i na szczęście Rushdie o tym wie, nie próbując ze swojej ...
"Szwajowy 'romans' ma tyle wspolnego z innymi romansidlami, co 'kryminaly' Chmielewskiej z Chandlerem ;-)" Rozwiń bo nie rozumiem i dodaj jeszcze o co chodzi w tym kontekście z harlekinami- bo też nie mogę pojąć :) Zapewne o to, że w harlekinie jest 150 stron a w "Romansie" trochę więcej :P I dopóki u Szwaji będą wyskakiwać bohaterkom na wywiadówkach wolni amanci w wieku jak najbardziej produkcyjnym, będą znajdować się chaty na wsi na lecze...
Skończyłem. Jestem wstrząśnięty. Cóż więcej rzec?
Gratuluję słusznego rozeznania w menu Bnetki - ja długo poruszałem się tylko na forum :-) Genialnym umysłom zdarzają się różne dziwactwa, ale myślę, że największym atutem filmu Formana jest muzyka Mozarta. Podobnie jak z polskim filmem o Chopinie i z jego muzyką (choć nijak zestawiać obie te produkcje). Piszesz zachęcająco o tej książce, dzięki za polecankę.
Ponieważ lubię się czepiać ;) to czepnę się jeszcze jednej rzeczy z mojego podwórka. "Złamanie hasła w komputerze Dahlmana zajęło Salander mniej wiecej trzy minuty. Kolejne dwie minuty trwało skopiowanie zawartości twardego dysku na iBook Mikaela" *) Hasło złamać można nawet szybciej. Imię psa, data urodzenia, numer telefonu etc. Ludzie bywają niepokojąco infantylni jeśli chodzi o wymyślanie haseł. Niemniej skopiowanie zawartości przeciętni...
Dzięki za wytknięcie błędu, oczywiście chodzi o bullshit (pozwoliłam sobie poprawić), ja zdecydowanie anglojęzyczna nie jestem, chyba muszę częściej zaglądać do słownika ;). A przy okazji - co znaczy bool shit? (niech się pognębię jeszcze bardziej) No właśnie to wrażenie się wzięło stąd, że autor (słowami pani pastor) używa określenia "przez niektórych uważane" oraz "przez innych włączane". Jeśli o sobie (swojej grupie) używa się określenia "n...
Oprócz książek czytam także mangi...listę znajdziecie pod linkiem: http://myanimelist.net/mangalist/Kuroi22
Hmmm Nie wiem skad wrazenie, ze ktos sie tu stawia "ponad" chrzescijanstwem, jest wrecz przeciwnie. O ile dobrze pamietam znaczenie Apokryfow wyjasnia Blomkvistowi protestancka pastor, wiec nic dziwnego, ze uzywa protestanckiego okreslenia (kwestionowalabym zreszta "protestanckosc" tej nazwy, znam swiadomych katolikow, ktorzy jej uzywaja, ja sama tez tak je okreslam i nie widze w tym nic dziwnego, uzywam tego w znaczeniu pisma ukryte a nie ...
Brent Weeks "Na krawędzi cienia"
Kawę można pić i najzwyklejszą, byle we dobrym towarzystwie. :)
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Z przerażeniem przeczytałam, że miało być ich dziesięć... Z przerażeniem, bo książka okazała się na tyle nietuzinkowa, że chcę przeczytać pozostałe dwie części, lecz na tyle nudna, że kilka razy zbierałam się do tego, żeby rzucić ją w kąt niedokończoną. Zaczyna się koszmarnie - ekonomia, dziennikarstwo ekonomiczne, afery i nudy na pudy. Po około setce stron Mikael Blomkvist przyjmuje zlecenie od Henrika Va...
S. Cowell Poslubić Mozarta Wygląda niepozornie, a przeciętny Czytelnik już tak wiele widział książek o Mozarcie, że zapewne nie zwróciłby uwagi na kolejną. A warto ! Czytałam kilka tekstów dotyczących życia wielkiego kompozytora, zarówno beletrystykę, jak i popularnonaukowe. I muszę stwierdzić, że dopiero ta książka mnie zadowoliła- przedstawia Mozarta jako normalnego człowieka, borykającego się z życiowymi trudnościami i własną ...
Skąd to?
Dzięki, na pewno przeczytam. Przy okazji: szukam książek o wspinaczce - tylko nie podręczników czy innych opracowań, najlepiej beletrystyka. Znalazło by się coś?
Książka Hanny Kowalewskiej "Tego lata w Zawrociu" otrzymała nagrodę za najlepszą polską powieść 1997 roku. Doprawdy dziwi mnie to bardzo. Czy aż tak źle jes z polską literaturą współczesną, że nagrody dostają czytadła? Żeby było jasne, nie mam nic przeciwko czytadłom, nie zawsze czyta się Dostojewskiego czy Prousta. Czasami trzeba pozwolić sobie na wolne od myślenia. Książka Kowalewskiej, jakkolwiek nieźle się ją czyta, jest o niczym. Matylda otr...
Nie za całą wieczność, na szczęście, lecz dzisiaj. Oto kolejne (obiecane) cytaty z "Perfum...": "Alobar się cofnął, nie chcąc nic mówić, dopóki jego struny głosowe nie przestaną drżeć. Niestety, czekał zbyt długo, przegapił znak i usłyszał, jak jego głos omija etap spokoju i kamienieje. Najlepszy grawer we Francji z dumą wyryłby swój znak na każdym słowie w następującym zdaniu: "Starzenie się to wysoka cena za normalność."" "Ciemność na...
"Pozwólcie, że wam powiem, czego nauczyłem się na Dnie. Nauczyłem się, że w cierpieniu odnajdujemy prawdziwą miarę naszej siły. Nauczyłem się, że człowiek może być tchórzem jednego dnia, a bohaterem drugiego. Zrozumiałem, że nie jestem tak dobry, jak myślałem. Ale najważniejsze jest to: nauczyłem się, że chociaż cena jest ogromna, mogę się zmienić. Nauczyłem się, że to co złamano można naprawić."
O, a może trafi także do Taniej Książki? Byłoby miło! Zdobyłam w ten sposób tj. po przystępnej cenie, parę fajnych książek np. "Księgę pustki" i "Tybetańską Księgę Umarłych". :-)
W sumie nie lubię recenzować autobiografii. Jak dla mnie nie dają całkowitego pola do popisu. Co tu oceniać poza stylem? Czyjeś życie? Osobowość? To - łagodnie mówiąc - nieprofesjonalne. Nie uśmiechało mi się zatem, że dostałem do zrecenzowania "Noce i dnie mojego życia" Jerzego Antczaka. Pocieszałem się, że przynajmniej dowiem się czegoś o kulisach powstania jednego z najpiękniejszych filmów w historii polskiego kina. No i cóż - autobiografia ...
1. Zielone drzwi 2. Żona senatora 3. Fascynacja
KSIĄŻKI: Diana Wynne-Jones "Stealer of souls" (ang.) MANGI: Chayamachi Suguro "Lamento ~Beyond the void~" tom1 (jap.) CLAMP "Legal Drug" tom1 (ang.) CLAMP "Tsubasa Reservoir Chronicle" tom1 (ang.) Hiroyuki Takei "Shaman King" tom1,2 (ang.) Takeshi Konomi "Prince of Tennis" tom15 (ang.) Yun Kouga "Loveless" tom1 (jap.)
Może z czasem, choć oprawny w złoto, trafi do bibliotek... ;-)
Nie widziałam "Anny i króla", ale jeśli nadarzy się okazja, na pewno jej nie zaprzepaszczę. :-)
Aj, aj! Widzę, że moja odpowiedź będzie trochę za bardzo spóźniona, żeby można to było podciągnąć pod kwadrans akademicki. Wybacz, Olgo. Mam ostatnio na pieńku z czasem i mnóstwem rzeczy dużych i małych, które pochłaniają go w całości, dla przyjemności w rodzaju Biblionetki nie zostawiając ani skrawka. Poza tym, choć może to dzisiaj zabrzmieć nieprawdopodobnie, dużo czasu spędzam w miejscu, w którym nie ma dostępu do Internetu. Ale oto jestem i o...
Jedynym autorem, z którego książkami się spotkałam, a którego ty wymieniłeś w tej czytatce jest Schmitt. Co prawda z 'Ulissesem...' jeszcze nie miałam do czynienia, ale może kiedyś spotka mnie taka okazja. Ja niestety nie spotkałam się z żadnymi przygodami z książką w trakcie podróży. Pewnie dlatego, że nie potrafię czytać jak jadę. No tak, niby teraz będzie praca, ale może jendak książka ci się spodoba. Przypuszczam, że jednak pisanie rec...
Dziękuję za poprawkę również :)) Doszlifuję :)
Dziękuję za poprawki :) Za dużo zajmuję się angielskim i mój polski na tym jak widać, zaczyna ubolewać.
Nie wiem, czy Empik w jakiś sposób monitoruje książki, których ludzie szukają na ich stronie lub dodają do schowka. Mam niejasne wrażenie, że tak, bo nieraz książki, na których bardzo mi zależało, ni z tego, ni z owego pojawiały się w katalogu. Tydzień temu znów spotkała mnie taka niespodzianka. W "Nowościach" zauważyłam "Japońską Parasolkę" Rani Manickiej, a po kliknięciu - bez większych nadziei, mechanicznie... - jej nazwiska odkryłam, że wydaw...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)