Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Recenzuje: Katarzyna Julke-Bogacka „Geniusz to 1% talentu i 99% ciężkiej pracy” – powiedział kiedyś jeden z największych naukowców naszych czasów, Albert Einstein. Czy określenie to opisuje także jego samego? Prywatne życie Einsteina możemy poznać, czytając książkę Dennisa Overbye’a „Zakochany Einstein. Życie z Milevą”. Wielce zwodniczy jest jednak ów tytuł, książka ma bowiem z romansem niewiele wspólnego. Choć rzeczywiście opisuje losy zwią...
Ostatnie resztki konkursowych wakacji uciekają galopem, już jutro wieczorem rozpoczniemy kolejny konkurs :) Pora więc pomyśleć także o zapisach na zorganizowanie konkursu w 2015 roku. Zapisy rozpoczną się jutro, czyli w poniedziałek 1 września, o godz. 22:00 (przypomnę jeszcze na forum, kiedy ta pora nadejdzie ;) ). Od tego czasu będę czekać na Wasze zgłoszenia na PW lub na maile pod adresem: konkursy[maupa]biblionetka.pl Proszę już ...
Recenzuje: Tomasz Chmielik Sieroce pociągi. Dla jednych szansa na lepsze życie, dla innych odpowiednik niewolnictwa. Szeroko zakrojona akcja społeczna, która trwała od 1853 do 1929 roku i spowodowała przesiedlenie prawie ćwierć miliona osieroconych oraz bezdomnych dzieci z miast Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Trafiały one do rodzin zastępczych na obszarach wiejskich Środkowego Zachodu. Większość otrzymała prawdziwy dar od losu, c...
Recenzuje: Tomasz Chmielik Ziemianie kontra Obcy. Pomysł równie stary, co sama literatura science-fiction. Wykorzystał go już Herbert George Wells w „Wojnie światów”, a jedną z najbardziej dojrzałych wizji zaprezentował Joe Haldeman w „Wiecznej wojnie”. Byli już Marsjanie, Tauranie oraz wielu innych, przyszedł więc czas i na Mimów. Hiroshi Sakurazaka to autor w Polsce nieznany. I gdyby nie przeciętna ekranizacja jego powieści, z Emily Blu...
Recenzuje: Jakub Janik Halina Poświatowska to w polskim pisarstwie prawdziwy fenomen - oprócz samej twórczości posiada ona w zasadzie wszystkie składowe, aby stać się legendą. Kalina Błażejowska w swojej książce ożywia dla nas raz jeszcze historię częstochowskiej poetki. I robi to doskonale. „Uparte serce. Biografia Poświatowskiej” to tytuł tyleż trafny, co dwuznaczny. Zręcznie przy tym oddaje koleje losu poetki: jej zmagania z chorym s...
A czytałaś "Sagę rodu Forsyte'ów"? Z "Buddenbrookami" to nie chodzi tylko o przegadanie. Potencjał wątków jest niewykorzystany, postaci w większości płaskie, a konstrukcyjnie całość po prostu kuleje. To ogromne rozczarowanie.
Recenzuje: Dorota Tukaj Była już odwaga, była walka – pojęcia o konotacjach całkiem lub przynajmniej częściowo pozytywnych – a teraz jest grzech. „Grzech jest kobietą” brzmi niczym fraza zaczerpnięta z wywodów jakiegoś średniowiecznego kaznodziei, w którego epoce z całym przekonaniem uważano (opierając się wyłącznie na biblijnym micie o Adamie i Ewie), że to płeć żeńska jest przyczyną całego zła tego świata. I po dziś dzień są tacy, którzy sąd...
Coś z tym Mannem jest na rzeczy... Jeśli już mówimy o grubych tomiszczach jego autorstwa, to Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny u mnie mają zdecydowane 6,0. Natomiast z książki Doktor Faustus usunęłabym co najmniej połowę... Czytałam ją kilka lat temu i wspominam to nie najlepiej. Dałam co prawda ocenę 4,5 - czyli całkiem dobrą - ale to tylko dlatego, że mniej więcej ostatnie 100 stron było świetne.
Książka Głosy Pamano chyba mnie prześladuje! "Wyszła" już w rozmowie z kilkoma znajomymi i teraz widzę kolejną dobrą recenzję. Wniosek - trzeba przeczytać :)
-- sierpień -- Nie lękajcie się (5) Ostatnie rozdanie (5) Rosemary znaczy pamięć (4,5) Szklany zamek (5)
Przeczytane w sierpniu: 1.Wyścig tajemnic (5) 2.Wpływowe kobiety Drugiej Rzeczypospolitej (3,5) 3.Krzyżowiec (4,5) 4.Deyna (4,5) 5.Ogród kości (5) 6.Marker (5) 7.Gwiazdy Drugiej Rzeczypospolitej (4,5) 8.Wojna Lance'a Armstronga (4,5) 9.Major Hubal: Historia prawdziwa (4)
Mój sierpień: Gringo wśród dzikich plemion - 4,5 Zaklinacz słów - 4,5
Milioner Reece Callahan zamierza opublikować dokumenty, które skompromitują zmarłego ojczyma Lauren Courtney. Gotów jest zrezygnować z tego zamiaru tylko pod jednym warunkiem: piękna rzeźbiarka musi przez tydzień udawać jego kochankę. Lauren, by chronić dobre imię ukochanego ojczyma, godzi się na ten poniżający układ. Nie przewidziała jednak, że Reece ma również inne, ukryte cele. We wspaniałej scenerii luksusowych rezydencji zaczyna się tocz...
Mi natomiast Accelerando niespecjalnie podeszło. Pierwsze 50 stron mi się podobało, ale później tak wszystko przyspiesza i nabiera tak dziwnych wymiarów, że dla mnie to było już za wiele. Musiałem się zmuszać do czytania ostatnich linijek tekstu. Jeśli jednak ktoś lubi mocno "odjechane" książki, to z pewnością się nie zawiedzie ;)
Uroczo i niezwykle estetycznie wydana (W.A.B., 2005) książeczka Haliny Pawlowskiej to sympatyczna i humorystyczna opowiastka o Oldze, kobiecie od dzieciństwa pełnej kompleksów wynikających z tuszy i niezbyt dużej urody, która za wszelką cenę chce czuć się szczęśliwą, a swoje szczęście widzi tylko w trwałym związku z mężczyzną. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Oto moje wrześniowe lektury. Niestety sporo rozczarowań (Mann, Tubylewicz, Błażejewska) 1 Spóźnione wyznania - 4+ - dziękuję, Ktryo, jest recenzja: Dawne grzechy rzucają długie cienie 2 Łza i morze - 4 3 Uparte serce: Biografia Poświatowskiej - 4 - dziękuję, Dot 4 Zbrodniarz i dziewczyna - 4 5 Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny - 4+ 6 Zbyt wiele szczęścia - 4+ - dziękuję, Stephanie 7 Rówieśniczki - 3+
Akurat kiedy byłem w okolicy, to jakoś nie skusiłem się, aby zobaczyć ten skansen. Wiele dobrego o nim czytałem, więc trochę żałuję. Ale za to u mnie w okolicy też są podmiejskie wioski, do których XXI wiek nie może dojść, a XIX jest tuż tuż :)
Serdecznie gratuluję nagrodzonym osobom ciekawych tekstów.
I od tej klasyki, z której nie dałoby się niczego usunąć są wyjątki - vide moje wielkie rozczarowanie z tego miesiąca: Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny Dałem 4+, a spodziewałem się uczty w rodzaju "Forsyte'ów".
Zaintrygowana jestem tym Accelerando. Pierwsze słyszę, ale w schowku umieszczam.
Recenzuje: Adam Wieczorek Wielki sukces i późniejsza tragedia na szczycie Broad Peak w Karakorum, jak nigdy dotąd poruszyła polskie społeczeństwo. Zarówno eksperci, jak i kompletni laicy wypowiadali się na temat programu Polski Himalaizm Zimowy, krytykowali kierownictwo oraz samych uczestników wyprawy. W zgiełku medialnym łatwo było zatracić obiektywne spojrzenie. Dlatego też tak cenna jest książka „Broad Peak. Niebo i piekło”. Tytuł ten ...
Widzę, że i Tobie spodobała się opowieść o powrocie Hitlera. Zaskakująco dobra.
Uwielbiam grube książki, te wszystkie Lalki i Sagi rodów Forsythów. Problem w tym, że w tamtych nic się nie da usunąć, żeby książka nie straciła. A u Kinga - owszem. W każdym razie takie miałam wrażenie czytając. Czułam w tym rzemieślnicze wykonanie kontraktu na ileś tam arkuszy. A nie artystyczną konieczność napisania jeszcze olejnych 100 stron. No ale ja nie jestem fanką współczesnej amerykańskiej powieści, może za mały kredyt dostał King na we...
Mnie się spodobało, że kręcą w Miasteczku Galicyjskim w skansenie nowosądeckim. Rzeczywiście ma swój niesamowity urok. Za każdym razem, jak tak jestem, czuję się właśnie, jakby mnie wciągał XIX wiek.
Recenzuje: Katarzyna Julke-Bogacka Poznajcie Marcina Hłaskę (nie, nie jest spokrewniony z TYM Hłaską), byłego policjanta i mistrza w odnajdowaniu osób zaginionych, któremu „ten od małej Madzi mógłby buty czyścić”. Najnowsza książka Mariusza Czubaja, „Martwe Popołudnie”, rozpoczyna nowy cykl kryminalny z Hłaską w roli głównej. Zdobywca Nagrody Wielkiego Kalibru w roku 2008 za najlepszą polską powieść kryminalną udowadnia, że świetnie czuje...
Recenzuje: Dorota Tukaj Znacie? Znamy! No to posłuchajcie… Była sobie ładna i miła sierotka, której los nieustannie rzucał kłody pod nogi, lecz ona, żyjąc w ubogiej chatce z ukochaną babunią, nieustraszenie czekała na księcia. A kiedy książę przybył i zabrał ją do swego zamku, dalszy ciąg okazał się z zupełnie innej bajki… Ów schemat fabularny wykorzystywało już wielu pisarzy. I nic w tym dziwnego, ponieważ toksyczny związek pełen przemoc...
Recenzuje: Grzegorz A. Nowak Gdyby Don Kichot urodził się we współczesnej Polsce, byłby młodym doktorem polonistyki z Krakowa, fanatycznym pasjonatem rodzimej fantastyki i miałby skłonność do ubrań z tweedu. Kreując takiego bohatera, Wit Szostak postanowił zmierzyć się z nadwiślańską społecznością akademicką i już na wstępie należy zaznaczyć, że nie pozostawia na niej suchej nitki. Wit Szostak dał się poznać jako twórca wszechstronny, któ...
Jedno porządne tomisko i kilka chudzinek. Bez piątek, ale i tak było bardzo miło :) Demon ruchu i inne opowiadania (3,5) - Grabiński w małych dawkach mnie wciągnął, ale w tym wypadku co za dużo to niezdrowo. Niektóre opowiadanka wyraźnie się wyróżniały, ale większość po jakimś czasie stała się monotonna. Do tego w książce są one poukładane tematycznie, a czytanie 10 historii o pociągach pod rząd było lekko nużące. Dilvish Przeklęty (3,5) - ...
A ja niedawno czytałem książkę pióra podopiecznej Iwony Majewskiej-Opiełki - Kariny Sęp - "Mapa marzeń, mapa celów". Bardzo ciekawa pozycja.
Jasne, że musi dźwigać – aż rozboli kręgosłup ;) Majewska-Opiełka pisze, że sukces jest wypadkową wkładu pracy i zaangażowania każdego pracownika, ale to zadaniem szefa jest zespół zgrać i właściwie nim pokierować. Każdy pracownik jest inny, z innym bagażem doświadczeń, zainteresowaniami, osobowością, kompetencjami i zdolnościami. „Umysł lidera” radzi, jak to wykorzystać. Jedna osoba jest bardzo skrupulatna i zorientowana w przepisach, druga - pr...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)