Czytanie świadome jest dobre. Plany czytelnicze na rok 2017 (
Plany czytelnicze na 2017 rok) okazały się świetnym pomysłem. Planuję zatem rok 2018. Nie chcę powtarzać tylko, choć byłoby najprościej.
I. Poznać historię Polski ze starych i zapomnianych książek - seria
Biblioteka Wiedzy Historycznej: Historia Polski. Zwłaszcza to o XIX mnie intrygują.
1.
Samotnik brukselski: Opowieść o Joachimie Lelewelu (
Kieniewicz Stefan)
2.
Dramat trzeźwych entuzjastów: O ludziach pracy organicznej (
Kieniewicz Stefan)
II. Czytać polskich współczesnych pisarzy. Tych zaszufladkowanych przeze mnie jako "wartych czytania": Twardoch, Szostak, Dehnel, Dukaj. I tych, których podobno warto (choć sama jeszcze nie próbowałam): Małecki, jakieś tropy pewnie powstaną. Niech będzie, że co najmniej 6 książek.
1.
Chochoły (
Szostak Wit (właśc. Kot Dobrosław))
2.
Dygot (
Małecki Jakub [pisarz])
III. Czytać literaturę obcą współczesną, która mi gdzieś umknęła. Taką jak Mulisch - mój zachwyt początku roku. Drugi na liście jest Flanagan. I czekam na dalsze tropy. Przestałam taką właściwie czytać, bo wszystkie próby były nieudane, doszłam do wniosku, że nic się tam nie dzieje i wszystkie okrzyknięte rewelacje są po prostu słabe i nie dla mnie. Dotyczą rzeczy, które w ogóle mnie nie interesują. Niech będzie 6.
1.
Odkrycie nieba (
Mulisch Harry)
2.
Kot, który spadł z nieba (
Hiraide Takashi)
3.
Zapach mężczyzny (
Pleijel Agneta)
4.
Busola (
Énard Mathias)
5.
Rudowłosa (
Pamuk Orhan)
6.
Zgiełk czasu (
Barnes Julian (pseud. Kavanagh Dan))
7.
Pod śniegiem (
Soukupová Petra)
8.
Okruchy codzienności (
Strout Elizabeth)
9.
Życie zaczyna się w piątek (
Pârvulescu Ioana)
IV. Realizować wyzwanie z 2015 roku -
Mity, Obrazy, Symbole - seria na 2015 rok - zostało mi 6 książek. Ale uparłam się, że kiedyś skończę tę listę. Nie lubię zostawiać pozaczynanych rzeczy.
V. Skończyć listę
Klasyka: reaktywacja - lista Instytutu Książki. Zostały mi już tylko 2 książki.
1.
Dom i jego głowa (
Compton-Burnett Ivy)
2.
Rzeczy (
Perec Georges)
VI. Przeczytać co najmniej 6 Noblistów -
Nobliści
1.
Drzewo człowiecze (
White Patrick)
2.
Hańba (
Coetzee John Maxwell)
3.
Rudowłosa (
Pamuk Orhan)
4.
Pogrzebany olbrzym (
Ishiguro Kazuo)
5.
Śmierć w Wenecji (
Mann Thomas (Mann Tomasz))
VII. Przeczytać co najmniej 12 pre-wersalek, średnio po 1 na miesiąc.
1.
Syzyfowe prace (
Żeromski Stefan (pseud. Zych Maurycy))
2.
Ludzie bezdomni (
Żeromski Stefan (pseud. Zych Maurycy))
3. Dziwna historia, Bolesław Prus
4.
Mendel Gdański (
Konopnicka Maria)
5.
Kobieta trzydziestoletnia (
Balzac Honoré de (Balzak Honoriusz))
6.
Podrzutek (
Czechow Antoni)
7. Pasażer pierwszej klasy, Antoni Czechow
8.
Oświadczyny: Żart sceniczny w 1 akcie (
Czechow Antoni)
9. Scyta, Antoni Czechow
10. Trzpiotka, Antoni Czechow
11.
Śmierć w Wenecji (
Mann Thomas (Mann Tomasz))
12.
Szkarłatna litera (
Hawthorne Nathaniel)
13.
Odludki i poeta (
Fredro Aleksander)
VIII. W każdym miesiącu przeczytać co najmniej 1 książkę z szeroko rozumianego kręgu paryskiej Kultury.
1.
Korespondencja [Zeszyty Literackie] (
Hartwig Julia,
Międzyrzecki Artur,
Herbert Zbigniew,
Herbert Katarzyna (Dzieduszycka-Herbert Katarzyna))
2.
Listy 1957-1991 (
Giedroyc Jerzy,
Lipski Jan Józef)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.