Autor: Rbit
Data dodania: 28.01.2014 22:30
1. Kapitan i wróg (3,0)
Choć obserwacje Greene'a należy uznać za trafne, a pogłębiona analiza miłości i kłamstwa zasługuje na uznanie, to sama fabuła jest strasznie wydumana i nieprawdopodobna.
2. Przygody misia Kazimierza (4,5)
3. Lato misia Kazimierza czyli Kronika wypadków wakacyjnych (5,0)
Jest recenzja: Jak Kazik stał się Kazimierzem
4. Chochoły (5,5)
Szostak czaruje językiem i stylem. Imponuje rozmachem wizji, kameralnością akcji i głęboką, choć nie rzucającą się w oczy, podbudow...
Autor: Rbit
Data dodania: 23.12.2015 10:04
"Trwaliśmy w tym rytuale, zakorzenieni od lat, bezbłędnie rozpoznający kolejne akty dramatu, ciągle na tej samej scenie, wobec tych samych twarzy. Skończyłem z ulgą jeść i rozejrzałem się po napiętych obliczach moich bliskich. Ja już przeszedłem ten etap, mam go za sobą, oni ciągle zdążają, są w drodze. Jakby każda z potraw przeprowadzała nas bliżej i bliżej do tego celu, dla którego się tutaj zebraliśmy. Jednocześnie samo przechodzenie absorbowało nas tak dalece, przygotowanie potraw, kolejność...
Autor: Louri
Data dodania: 20.05.2016 11:14
2008: Lód
2009: Kameleon
2010: Struktura
2011: Chochoły
2012: Science Fiction [minipowieść]
2013: Czarne
2014: Holocaust F
2015: Pokój światów
2016: Niebiańskie pastwiska
2017: Czterdzieści i cztery
2018: Różaniec
2019: Imperium chmur
2020: Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli
Inne nagrody literackie: Nagrody literackie
Autor: Monika.W
Data dodania: 04.01.2018 08:51
Nowy Rok, nowe książki. Pora na zbiorczą czytatkę - ku potomności:
STYCZEŃ
1. Osioł na ósmym piętrze, ocena: 4,5
Wiedeń to Pluszakowo. Żyje w nim od 22 lat Polak, Ludwik Wiewurka. Ludwik jest outsiderem, lubi naleśniki swojej matki, niezależność. Nie wpisuje się w główny nurt. I raczej mu z tym dobrze. Dostaje jednak austriackie obywatelstwo, co powoduje parę zmian. Ale zmiany są dobre. Czarująca opowieść w duchu tych sprzed 100 lat. Znów mamy Europę Środka, jak za Franciszka Józefa, nastr...