Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Brandon Sanderson - Droga królów Richard Matheson - Jestem legendą Terry Pratchett - Panowie i damy Timothy Snyder - Skrwawione ziemie
Z przyjemnością poprawię i dziękuję. Liczę na wzajemność, to znaczy, że na Państwa stronie pojawi się prawdziwy opis nie pełnego audiobooka "Filip", i nikt nie będzie wtedy wprowadzany w błąd;)
Szanowny Recenzencie :) Chcielibyśmy sprostować pewne informacje. Audiobook "Filip" został zrealizowany przez OSORNO (http://www.osorno.pl/), Audioteka jest tylko dystrybutorem. Z tego względu, również opis na naszej stronie pochodzi bezpośrednio od producenta audiobooka. Uprzejmie prosimy o poprawienie recenzji, aby nie wprowadzić nikogo w błąd. Pozdrawiamy serdecznie, Audioteka
Filip Trafił w moje ręce nowiutki, świeżutki audiobook Tyrmanda. "Filip", wydany przez Audiotekę (tu błąd, Audioteka zwróciła mi uwagę, że to wydało Osorno, a oni tylko rozpowszechniają) we współpracy z polskim radiem. Ogółem książka świetna. Opowiada o II Wojnie światowej z perspektywy kelnera, młodego polaka pracującego przymusowo w Rzeszy. Chłopak walczy na swój sposób, kantuje Niemców na kartki żywnościowe, podrywa młode Niemki i tak dale...
Obrzydliwy język. W ogóle cała książka Zbyszewskiego jest nie do czytania przez ten oślizgły twór - jakbym czytał tygodnik NIE z jego najlepszych lat - widać, gdzie Urban terminował.
No to od drugiej (albo trzeciej) strony: Bieda jako wyzwanie nota wydawcy
Morderstwo na polu golfowym (4,0) Rok wydania: 1923. Miejsce akcji: nadmorska miejscowość Merlinville, północ Francji, niedaleko portowego miasta Calais. Czas: Chyba lata 20. zeszłego wieku. Na pewno późnej niż 1909. Osoby: Paul Reunald, jego żona, ich syn Jack, była dziewczyna, obecna dziewczyna Martha, jej matka. Nadto: sekretarz Stonor, stara służąca, dwie pokojówki, ogrodnik, tajemniczy "Kopciuszek", sędzia śledczy Hauter, komisarz Bex,...
Poczytałem o książce i stwierdzam, że nie będzie ona dla mnie. Marksizm już dawno zaliczył swój upadek i nie potrzeba do tego wracać (co nie znaczy, że Marks mówił wyłącznie głupoty, ale jako całość jego teoria nadaje się na śmietnik). Ja zresztą nie jestem bynajmniej jakimś super socjalistą-lewicowcem. Uważam, że kapitalizm to dobry twór, powinien być jednak odpowiednio regulowany, tak, aby wyrównywać szanse (bo ludzie nie rodzą się równi, ani ...
"Była pewna tylko jednego (…) Da sobie szansę na życie". O miłości pisano i mówiono już tyle, że chyba nic nie powinno mnie w tej materii zaskoczyć. A jednak nadal, pomimo setek przeczytanych książek oscylujących w temacie kochania, potrafią zdziwić mnie ludzkie dylematy i problemy, jakie miłość właśnie wywołuje. Odcieni tego uczucia jest bowiem na świecie tyle, iż wydaje się, że nigdy nie przestanie być inspiracją dla ludzi. Jedną z jej twa...
Dyskusja jest strasznie długa, ja mam straszne deficyty czasu, ale na pewno w końcu przeczytam i - mam nadzieję - wypowiem się :) A tymczasem dla równowagi (także psychicznej) polecam nowowydane: Marksizm: Krytyka (warto zajrzeć choćby do nota wydawcy )
Przeczytałem. U mnie ocena 4,5. Powieść mocno nierówna. Miejscami pomysły bardzo ciekawe (niekoniecznie oryginalne), a miejscami sztywne dialogi i wręcz naiwne sytuacje. Można przymknąć oczy na takie rzeczy, choć jednak kłują one i nie lubię sytuacji, w których autor nie do końca trzyma się własnych założeń (choć to dotyczy raczej spraw trzecioplanowych i nie wpływa specjalnie na fabułę) - za bardzo nawydziwiał. Językowo też czasami zgrzyta, ale ...
Dwa artykuły Michała Michalaka: Oszukał mnie Ronald Reagan http://fakty.interia.pl/tylko-u-nas/news-oszukal-mnie-ronald-reagan,nId,2214857 Prof. Leokadia Oręziak: Polska pominęła model skandynawski (wywiad) http://fakty.interia.pl/tylko-u-nas/news-prof-leokadia-oreziak-polska-pominela-model-skandynawski,nId,2214859 Sporo rzeczy się powtarza, z poprzednio podanych teksów (i można mieć odnośnie nic...
To tylko Mrocznej Wieży tak nie czytaj, tam rozrzut czasowy pisania kolejnych tomów był niezły :P
Nie, w ogóle Lewandowski dopiero przede mną. Dziękuję i dopisuję sobie do listy :-)
Klimat jest, nie zaprzeczam. Mi z ekranizacji zapadło w pamięć oglądane pewnie ze 20 lat temu "To", ale też raczej klimat, niż szczegóły (z tych ostatnich tylko tyle, że był jakiś chłopiec i krwiożerczy klaun). Dziękuję za rekomendacje. Co prawda na razie wciąż mam długofalowy plan przeczytania całej twórczości K. chronologicznie, ale chętnie skorzystam gdy stwierdzę, że jednak wszystkiemu nie podołam :-) Następny na liście: Rage z 1977 r.
Hotel New Hampshire "Hotel New Hampshire" to powieść opowiadająca o rodzinie Berrych, których historia zaczyna się od romansu między Winem Berrym i Mary Bates. Poznali się w pensjonacie Aburthnot-Na-Przymorzu, gdzie też się w sobie zakochali i postanowili związać na zawsze. Na świat przyszła piątka ich dzieci: Frank, Franny, John, Lilly i Jajo. Średni z nich, czyli John, jest narratorem odkrywającym przed nami losy swojej rodziny. Najważniejsz...
1. Tajemniczy ogród Ciepła, mądra, wzruszająca opowieść. Czyta się ją jak cudowną baśń dla dzieci, którą można by opowiedzieć przed snem. Przez kilka chwil na powrót stajemy się dziećmi, wnikając do umysłu 10-letnich bohaterów, przypominając swoje własne dziecięce fantazje i zabawy. Powieść z morałem, historia niby prosta, jednakże w swej prostocie idealna. - 5,0 2. Spirala Mentalny powrót do wojny między Styksami a Górnoziemcami jak najbard...
Nie należę do grona zagorzałych wielbicieli Sherlocka Holmesa, niemniej jednak nazwa Baker Street natychmiast przywodzi mi na myśl detektywa wszechczasów. Zdziwił mnie więc tajemniczy, niebudzący żadnych skojarzeń z Wielką Brytanią Xangô, który miałby zamieszkiwać pod tym samym adresem. Okazuje się, że Xangô to bóstwo z panteonu brazylijskiego condomblé a dziedziną, za którą odpowiada jest sprawiedliwość. Ot, taka brazylijska Temida w męskiej pos...
Ach, ja także żałuję, że tak wiele tytułów nie jest u nas wydawane - a na książki w oryginale (szczególnie sprowadzane) nie stać mnie za bardzo. Może Czarne by wydało? Z opinii Twojej w ostatnim akapicie wnioskuję, że mogę także Tobie coś polecić - co, prócz ewentualnej choroby psychicznej, opowiada o śledztwie w sprawie jednej z najbardziej szokujących zbrodni czasów hippisów. Książka o zbrodni sekciarskiej, pokazującej mechanizmy prania mózgu, ...
MAJ Z przeczytanych: 1) Książka, która ma ponad 215 stron. -> Małżeństwo we troje 2) Książka, której autorem jest kobieta. -> Głowa Niobe 3) Książka, która została wydana w 2015 roku. -> Cappuccino z cynamonem 4) Książka, która ma smutne zakończenie. -> Harry Potter i czara ognia 6) Książka, na podstawie której powstał film pełnometrażowy. -> Harry Potter i Zakon Feniksa 13) Książka, w której tytule jest imię. -> Ofiara Pol...
Przeczytane w maju: 1. Na zakręcie; Cena tajemnicy; Trzy tygodnie w Paryżu; Milionerzy 2. Burzliwa miłość 3. Miłość i paragraf 4. Wywiad z potworem Powtórki z: 1. Akademia pana Kleksa 2. Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów 3. Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów: Rok później Zaczęłam czytać: 1. Pamiętnik Księżniczki
"Zawsze się da, więc nie ma się co zamartwiać. Jak wszystko się da, to wszystko". Lubię czytać książki, które epatują optymizmem i dobrą myślą. Zawsze bowiem po takiej lekturze mam poczucie, że jeśli tylko się chce, można naprawdę zdziałać bardzo dużo. Niewątpliwie do takich właśnie dzieł należy kontynuacja powieści "Złodziejka marzeń", czyli książka pod wiele mówiącym tytułem "To się da!". Czy powieść z takimi słowami na okładce może być smut...
Czemuż, ach, czemuż nie przeczytałam tych opinii wcześniej? Zwiodła mnie wysoka ocena książki i patronat biblionetki na okładce. Czytam i nie dowierzam. Praca gimnazjalisty? Gimnazjaliście można wiele wybaczyć, pisarce (?) - nie. Gniot nad gniotami. Nie polecam. Dobrnęłam do końca, bo niegrube to to, a i ciekawa byłam, jakie kolejne banały autorka czytelnikom zaserwuje. Szkoda czasu. Podziwiam przedmówców za tak obszerne cytaty :)
Lektura „Columbine” była dla mnie niejako kontynuacją „Musimy porozmawiać o Kevinie”. Sam temat strzelaniny w szkole, a dodatkowo kilkakrotne napomknięcie w powieści o incydencie w Columbine, odświeżyły stare wspomnienia. Historię Columbine znałam z relacji medialnych i programów dokumentalnych nadawanych na bieżąco zaraz po wypadku. Wydarzenie to wstrząsnęło całą Ameryką, Kanadą też, i dokładnie pamiętam szok jaki wszyscy przeżyliśmy. Czas jedna...
1.Madame Picasso (Girard Anne) Początek XX w. Świat Picassa, jego twórczości,miłości, dziwactw i indywidualizmu -widziany oczyma jego kochanki Ewy Gouel. Bardzo ciekawa książka ! 2.Maria i Paul: Miłość geniuszy (Karpiński Maciej). Druga wielka miłość do Paula Langevina , skandal w życiu Marii Curie, który wiele ją kosztował.Dziś taka nagonka na sławnych ludzi jest nie do pomyślenia. Obecnie medialny szum sprzyja "popularności", wtedy groził wy...
Bardzo interesujące. Ciekawe, czy książka będzie dostępna kiedyś w Polsce... A jak to się dla Ciebie układa z Musimy porozmawiać o Kevinie , która wydana została w 2003 i o masakrze w Columbine także się tam mówi? Czy Kevin w jakiś sposób jest wzorowany na którymś z tych chłopaków? Czy Shriver udało się coś wyjaśnić, co byłoby spójne z obrazem z wyżej omówionej przez Ciebie książki faktograficznej?
Tak czy owak, King z pełną świadomością wykorzystał takie podejście do tematu. Jeżeli mogę coś polecić to przeczytaj Dallas '63 albo Ręka mistrza - może bardziej przypadną Ci do gustu. Ale od razu mówię, że nie traktuję książek Kinga jako horror i myślę, że one w zamierzeniu wcale straszyć nie miały, w filmowym sensie tego znaczenia. Jeśli miałbym ująć w jednym słowie co powoduje u mnie ogromną chęć po sięganie za Kinga to...: klimat.
A czytałeś Noteka 2015 [1996] ? To jest dopiero prawdziwie kunsztowny aktualny humor - satyra na polskie rzeczywistości ;) Co prawda pisane kilkanaście lat temu, ale śmieszy nieodmiennie. "Coś mocniejszego" dostało ode mnie 4.0 - "Noteka" bez wahania 6.0!
Racja, kołki ani tym bardziej świecące krzyże nie są zapewne infantylne per se. Tak mi się jednak kojarzą, może dlatego, że zbliżone klimaty, i to raczej w formie filmowej, przemawiały do mnie bardziej we wczesnej młodości niż teraz ;-)
Coś mocniejszego (4,0) Wydany w 2006 roku zbiór opowiadań podzielony jest na trzy części, różniące się tematyką utworów. Mi najbardziej do gustu przypadły te początkowe, w których autor ze swadą i przewrotnym humorem przetwarza i karykaturuje realia współczesnej mu Polski, a głównym bohaterem czyni swoje literackie alter ego, redaktora Rafała Aleksandrowicza, którego wplątuje w szereg fantastycznych historii, jak afera z inteligentnymi pienięd...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)