Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja aż tak setnie się nie ubawiłam podczas "Dnia Zwycięstwa", ale było nieźle. Zdecydowanie bardziej interesujące wydały mi się wszelkie dygresje autora, niż sam wątek kryminalny. A Nemhauser tym razem jakoś tak blado wypadł w tej całej aferze, wszystko się działo jakby poza nim, no i mało gotował ...:)
Moje, dostałam od Oli. :)
Oto moje styczniowe przeczytanki. Jeśli wierzyć w to, że jakie książki, taki cały rok, to oznacza, że 2015 będzie bardzo udany czytelniczo: 1 Duma i uprzedzenie - 6 - powtórka i ocena z 5 powędrowała na sam szczyt. 2 Śmierć -6 - jest recenzja "Sezon na AIDS"[1]. 3 Gwiazd naszych wina - 4 - dziękuję, Dot 4 Zamień chemię na jedzenie: Nowe przepisy - 4 5 Przeznaczenie - powtórka w ramach akcji Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christ...
Już nie pamiętam, kiedy miałam na koncie tyle przeczytaych książek ;) Ale może to wynikać z tego, że w tym miesiącu czytałam zdecydowanie chudsze książki, a nie tylko grubaski powyżej 450 stron. 1. Testament Marii - 4,5 - Maria jako zwykła matka, która cierpi po stracie syna, ale nie wierzy, że był synem bożym i że jego śmierć miała jakieś znaczenie dla świata. Ból, poczucie porażki i zgorzknienie. 2. Marsjanin - 5 - na początku miałam wątpli...
Otóż łączy je rodzina Hanny Cudny, która zamieszkała w sąsiedztwie starszej pani, a Maks Cudny, syn Hanny, a brat Miśki, pomaga starszej pani w sprawach komputerowych. Czyżby zalążek cyklu książek?
"Pretensjonalny, egzaltowany styl." Można prosić o jakiś przykładowy cytat?
No dobra, to ja też się podsumowuję. 1. Góra śpiących węży - dobra i bardzo klimatyczna książka ze świetną psychologią postaci, ale niestety trochę zepsuta wprowadzeniem jakichś dziwnych intryg, które do głównego wątku w ogóle nie były potrzebne. (4,5) 2. Gwiazd naszych wina - książka piękna i wzruszająca o chorobie i odchodzeniu, trochę w stylu amerykańskim. Ekranizacja też bardzo dobra. (5,0) 3. Przeznaczenie - królowa nadal w dobrej formie....
Moja ulubiona !!! Często do niej wracam :) Bohater - Aleksiej, ma w sobie to coś, co mnie fascynuje, lubię czytać o takich mężczyznach :) Jeśli ktoś jeszcze nie czytał, (a książka ma już swoje lata) to GORĄCO POLECAM !!!
Cejlon kusi rozłożystymi plantacjami herbaty na zboczach gór. Soczystą zielenią pól przetykaną kolorowymi sari zbieraczek herbaty i pastelowymi, rozłożystymi niczym rozgwiazdy kwiatami plumerii. Umykającymi pięknymi motylami i intensywnie ubarwionymi papugami. Przede wszystkim jednak malownicza wyspa nęci aromatyczną cejlońską herbatą, która pochodzi z trzech zbiorów. „Second flush to zbiory letnie (...). Z kolei rain flush odbywa się w porze mon...
Właśnie skończyłam czytać powieść z serii Leniwa niedziela pt.: "Słodka zemsta". Zaskakujące jest to, że niemiecka pisarka - a Niemcy są przecież znani z powiedzenia „Ordnung muß sein”, w lekki sposób opisuje niecny plan zemsty na mężczyznach. Ellen Berg pokazuje do czego zdolna jest kobieta, a w tym przypadki trzy kobiety, które pragną odpłacić panom pięknym za nadobne. Evi, Beatrice i Katharina niegdyś nierozłączne przyjaciółki, takie co to ...
Bukareszt: Kurz i krew 5,5 Wystarczy przejść przez rzekę 4,5 Wypalanie traw 4,5 Trębacz z Tembisy: Droga do Mandeli 4,0 Co w mowie piszczy? 4,0 System Białoruś 4,0 Ograbiony naród: Rozmowy z intelektualistami białoruskimi 4,5 W trakcie: W głębi kontinuum (ale najpewniej skończę jeszcze dzisiaj) i "Our Babies, Ourselves: How Biology and Culture Shape the Way We Parent" (Meredith F. Small)
Ja już nawet nie robię postanowień. Zawsze ktoś na forum napisze coś ciekawego o książce, która mnie zainteresuje albo znajdę wzmiankę o jakiejś nowości na blogach albo w którejś z gazet. Jedyne co chcę odchudzić, to schowkową część "pożyczone od kogoś", ale też mi nie wychodzi, bo nie sposób wrócić ze spotkań bez książek. ;)
Adam Kendall jest dziś bogaty i potężny. Może mieć wszystko, co tylko zechce. Kiedy dziesięć lat temu opuszczał miasteczko, był nikim. Dziś każdy chciałby go poznać - każdy z wyjątkiem Lacy Morgan. Po wyjeździe Adama Lacy wyszła za mąż dla pieniędzy, ale tylko dlatego, że nie miała wyboru. Niektórzy utrzymują, że musiała pracować ciężej niż Adam, by zyskać swój obecny status. Adam jednak ma na ten temat inne zdanie. I zadawnione, nie załatwione p...
Wrażenia na gorąco z "Wichrowych Wzgórz", bez czytania (jeszcze) cudzych komentarzy. Czytałem w nowym tłumaczeniu Piotra Grzesika - polecam! Zapapluję wszystko, by nie psuć radości pierwszego kontaktu tym, którzy mają zamiar przeczytać :) (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
To nie jest górnolotnie:) Po prostu nie przekonuje mnie argument, że tego "nie da się czytać":)
Odchudzanie schowka jest jak walka z wiatrakami ;) Ten temat, co miesiąc dostarcza mi kilka ciekawych pozycji i często 2-3 z nich pochodzą właśnie od Ka.ji :) Tym razem dodałem "Wszystko, co lśni" oraz "Austerlitz".
Błyskotliwe i odważne "Wyznania buddyjskiego ateisty" to relacja z osobistej wędrówki przez buddyzm, której owocem jest nowy, przełomowy portret historycznego Buddy. Stephen Batchelor wychował się pod Londynem. W latach sześćdziesiątych, podobnie jak inni ludzie poszukujący wtedy sensu życia, porzucił szkołę i wyjechał w świat. Osiedlił się w Indiach i został mnichem buddyjskim w Dharamsali, siedzibie tybetańskiego rządu na uchodźstwie. Nale...
Dobra, wskrzeszamy na jakiś czas temat. Na rozruszanie wątku oddam: Niewolnica pornobiznesu: Burzliwa historia gwiazdy filmu "Głębokie gardło" Chętni proszeni są o wrzucenie książki do schowka, kategoria "poszukuję". W okolicach przyszłego weekendu dokonam losowania.
Ja w ogóle nie lubię James'a. Nudziarz.
Sięgnęłam po książkę zachęcona pozytywnymi opiniami znajomych z Biblionetki. Niestety, z trudem przebrnęłam. To, że fabuła rozwija się tak wolno, że niemal wcale, nie przeszkadzało mi niemal w ogóle. Przeszkadzało coś innego - wiele razy Isabel przedstawiana jest przez narratora jako osoba inteligenta, o wyrafinowanych poglądach etc. To samo mówią o niej inni bohaterowie. Ja jednak nie zauważałam owej nadprzeciętnej inteligencji w poczynaniach i...
Przeczytałam tylko trzy: 1. Terytorium Komanczów - 3,5 2. Sosnowe dziedzictwo - 4 3. Pół życia - 5 Zaczętych mam tyle samo: Bóg rzeczy małych Przedziwne śląskie powiarki Zatrute pióro ;)
Obiecałam sobie, że w tym roku trochę odchudzę mój schowek, ale nie mogę się oprzeć i co chwilę coś dorzucam. Przez to zestawienie- wędruje do mojego schowka Broniewski: Miłość, wódka, polityka. Dziękuję Ka.ju i pozdrawiam Cię serdecznie.
Grzech aniołów (5) Vatran Auraio (4) Lisia dolina (5) Kapłan diabła: Opowieści o nadziei, kłamstwie, nauce i miłości (5) Bieguni (4) Towarzyszka panienka (4,5) Eli, Eli (6) Drach (6) Pieski, kotki, niespodzianki (5) Więcej w czytatce na bieżący rok: 2015 - przeczytane
Ha! Oceniasz książkę po "twarzowej okładce"! Nieładnie! :))) Ale Couto naprawdę sympatycznie wygląda a pisze rewelacyjnie! Nie wiem, czy przypadkiem nie skierować Cię najpierw na "Taras z uroczynem" albo do "Lunatycznej krainy", ale ja też czytałam Couto od pierwszej wydanej w Polsce powieści, czyli "Ostatniego lotu flaminga" i już przy nim zostałam. :)))
Ja wiem, że nie potrafię górnolotnie dyskutować. Dlatego się nie odzywam. Czasem jednak coś się wypsnie.
Tak na siłę? Nie, ja nie lubię.
Cześć. Mam do sprzedania kilka książek. Część z nich wystawiona jest na Allegro http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=13492442 Pozostałe tytuły to: "Pasja" według objawień bł. Anny Katarzyny Emmerich "Zaginiona księga z Salem". K. Howe "Czas zabijania" J. Grisham "Zaklinacz deszczu" J. Grisham "Fałszerz" F. Forsyth "Jak jeść zdrowo" dr J. Górnicka "Pokolenie Ikea" "Negocjator" B. Lopez "Na zdrowie!" dr J. Pokryw...
Antyk zmęczonej Europy - 5 Jaszczur - 4 Łzy Nemezis - 3,5 Ogień z niebios - 4,5 Perski chłopiec - 5 Igrzyska żałobne - 5 Ostateczny argument królów (92%) - 5 On wrócił - 4,5 Gubernator (57%) - 5 Przenośne drzwi - 4 Zemsta najlepiej smakuje na zimno - 4,5 Samotnia - 4,5 Statystyki na blogu.
Nowy stylowy poradnik autorki bestsellerowych "Lekcji madame Chic". Kiedy przyjechała do Paryża, Jennifer była zwykłą dziewczyną z Kalifornii, niemającą pojęcia, czym jest styl i elegancja. Tego wszystkiego oraz sztuki życia à la française nauczyła ją dopiero madame Chic. Minęły lata, Jennifer wróciła do USA, wyszła za mąż i założyła rodzinę. Wychowując dwie córeczki i prowadząc dom, wpadła w monotonię prania, prasowania, zmywania i sprzą...
"Więcej niż możesz zjeść" to zbiór publikowanych przez Dorotę Masłowską w magazynie "Zwierciadło" w latach 2011-2013 tekstów o jedzeniu. Tekstów, które jednak mocno odbiegają od tradycyjnego pojęcia rubryki kulinarnej, jeśli go wręcz jawnie nie przedrzeźniają. Zilustrowane przez wybitnego rysownika Macieja Sieńczyka, przewrotne w formie i treści, nie uchylają się od szerszej refleksji socjo- i antropologicznej. Dorota Masłowska o swojej...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)