Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To świetna ekranizacja! Dobra książka i dobry film.
Koniecznie obejrzyj:) To było moje pierwsze spotkanie z Pratchettem i spodobał mi się bardzo. I nawet tak sobie myślę, że w tym roku może zawrę z nim bliższą znajomość, bo książki nie czytałam jeszcze żadnej...
Niech żyje Faulkner! Tak trzymać! ;-) A Bielickiego i jego Sumerów nie ma?
A jutro w HBO "Piekło pocztowe", chyba nawet ja obejrzę :-)
"Wiara za słuchania"Józef Tischner.
Haker kojarzy się zwykle z wrogiem publicznym, przed którym przestrzegają nas media. Najczęściej kojarzymy hakerów z włamaniami do systemów komputerowych i wielomilionowymi stratami zaatakowanych przez nich firm. Prawda jest jednak zupełnie inna. Haker to ktoś, kto potrafi w niekonwencjonalny sposób wykorzystywać nieprzewidziane lub przeoczone właściwości systemów, bądź też stosuje znane wszystkim metody do celów nie mających nic wspólnego z ich ...
Tak DorSzu, książka jest genialna. Podobnie jak tłumaczenie Piotra Cholewy w nowym wydaniu, co nie oznacza, że deprecjonuję tu dokonanie dokonanie Doroty Malinowskiej - nie czytałem. W ogóle, to na Pratchetta wpadłem dopiero po obejrzeniu paru filmów ze Świata Dysku i mimo że bardzo mi się podobały muszę stwierdzić że oddają zaledwie drobną część tego co zawierają książki.
Moje tegoroczne zachwyty: Tysiąc wspaniałych słońc Chłopiec z latawcem obie cudowne choć smutne Powieść: Biblia jadowitego drzewa Zapach cedru Zabić drozda O zwierzętach na poważnie i z humorem: Rodzinne gniazdo: Jak zwierzęta rozwiązują swoje problemy rodzinne Moje ptaki, zwierzaki i krewni Indie i Japonia w tle: Siostra mojego serca Liana pragnień Japońska parasolka O wojnie inaczej: Pięcioksiąg Izaaka Muzyka fal S...
Zerknij tu:) 4.12.2010 "Cukiernia pod Amorem: Zajezierscy" i nie tylko... A swoją drogą dokonałem już ostatecznego podsumowania: Książka roku: Christopher Isherwood "Samotny mężczyzna" Odkrycie roku: Majgull Axelsson "Dom Augusty" Kicz roku: Nikt "Jak umiera miłość"
Misiak, bo to świetna książka jest! Zaczynając lekturę "Cukierni" nie sądziłam, że tak mi spodoba. Lubię takie książkowe niespodzianki. Drugiego tomu jeszcze nie czytałam, ale chodzą słuchy, że jest jeszcze lepszy niż pierwszy. Zobaczymy! :)
Na mojej liście też znalazła się ta Gutowska-Adamczyk:)
Mam w domu tom z konferencji na temat realizmu magicznego ("Realizm magiczny. Teoria i realizacje artystyczne", Łódź 2007), w którym analizowane są teksty rosyjskie (m.in. Bułhakov), polskie (Tokarczuk, Stasiuk, Huelle, Chwin), bułgarskie, hiszpańskie, czeskie, niemieckie i afroamerykańskie. Widać niektórzy naukowcy uznali, że nie tylko pisarze hiszpańskojęzyczni mają monopol na ten nurt. Jak rozumiem wykładowcy na Twojej uczelni mają inne podejś...
W kategorii autor roku (świeżo zupełnie odkryty): Muratow Paweł za styl, kulturę, temat, sztukę i za otwarcie furtki do innych podróży W kategorii książka w temacie (starożytnym): Bogowie, groby i uczeni: Powieść o archeologii za pasję i radość kopania W kategorii książka niespodziewana: Absalomie, Absalomie... za opowieść, język i klimat Poza tym to był rok dobrych książek i dobrych autorów. :)
Byli potęgą. W swych rękach trzymali skarb wielu państwowości. Wzrost ich populacji był jedną z niewielu stałych w najjaśniejszej Rzeczypospolitej okresu XVII i XVIII wieku. Ale przecież zamieszkiwali całą nowożytną Europę i ciesząc się zaufaniem monarchów, tworzyli w chrześcijańskich społeczeństwach odrębny, nieco wyizolowany, stan. Dlaczego to się zmieniło? Dlaczego potędze tych niestrudzonych "sługów Skarbu" (jak ich nazywano), niezłamanej prz...
"Książka poświęcona: Sanyutei Encho Edgarowi Allanowi Poe Georges'owi Simenonowi Robertowi van Gulikowi Arthurowi Conan Doyle'owi Patricii Highsmith Agacie Christie Washingtonowi Irvingowi Umbertowi Eco Maurice'owi Leblancowi" i teraz trzeba dopasować...
Jak dla mnie jest on typowym rzemieślnikiem. Ma czasami genialne pomysły, jak np. w "Stacji Hawksbilla", których nijak nie potrafi pociągnąć do końca,a w wielu wypadkach totalnie je knoci. Jedynym chlubnym wyjątkiem pozostaje na razie "Człowiek w labiryncie" który niemalże jest doskonały. Niemniej przede mną jego "opus magnum", a mianowicie Kroniki Majipooru. Po lekturze tego cyklu będę w stanie wyrobić sobie ostateczną opinię na temat Silverberg...
Właśnie ją czytam! Świetna! :)
Czy ludzie są uprowadzani do UFO? Czy córy Ziemi zachodzą w ciążę z istotami z odległych gwiazd i rodzą osobliwe hybrydy? Przedstawiciele nieznanej inteligencji kontaktowali się z Ziemianami od zarania dziejów. Kiedyś ludzi uprowadzano do "statków powietrznych". "Wróżki" i "skrzaty" wykradały kobietom dzieci, a inkuby i sukkuby obcowały z ludźmi cieleśnie. Dziś są to spotkania pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego, piątego stopnia. I...
Tylko jedna, ale za to jaka ? "Portret w sepii" Isabel Allende Już przeczytana ;)
Toy Story - o kobiecie zwanej "Zabaweczką". Pies wojny o zabójczym uroku Lolitki, wytrzymałości G.I. Jane, skuteczności Ripley i obcego ósmego pasażera "Nostromo" razem wziętych. Z dowódcą o ksywie Dante zgłębia kręgi ziemskich piekieł. Była narkomanka i prostytutka. Odziedziczy miliony, jeśli przez 10 lat utrzyma się z pracy prywatnego detektywa. Tylko kto zatrudni Marlowe'a o wyglądzie licealistki... Czekając na robotę, mieszka w biurze i...
Dla innych są wzorem idealnej pary, lecz życie układa własne scenariusze Ewelina jest młodą, zadbaną kobietą. Jej mąż Rafał to dobrze zapowiadający się architekt. On robi karierę. Ona pracuje, ale o karierze nie myśli. Dla niej liczy się tylko Rafał i wspólnie spędzone wieczory. Pewnego dnia w ich związku pojawia się pierwsza rysa, a wkrótce kolejne... Ewelina - zapatrzona w Rafała jak w lustro - za wszystko, co złe wini wyłącznie siebie. W k...
Były takie zamierzchłe czasy, kiedy w telewizorze mieliśmy zaledwie dwa programy, a ja byłem w wieku, gdy cieszyłem się z kolejnej nocy, podczas której udało mi się kontrolować pęcherz na tyle, że rano miałem suchą piżamkę. W owych szczęśliwych czasach emitowano „Polskie zoo”, satyrę na aktualne wydarzenia polityczne, gdzie główne osobistości ówczesnej sfery politycznej przedstawione były w postaci zwierząt. O polityce wtedy wiedziałem tyle, że n...
A pamiętasz może coś bardziej konkretnego-np. czy to był autor polski czy zagraniczny? Coś mi w głowie majaczy, ale potrzebne jest więcej danych...
Mężczyzna był chory i leżał w łóżku, była noc, przez okno widział psa, coś dobijało się do drzwi, miał manię czy aby na pewno zamknął wszystkie zamki i czy jest bezpieczny, bał się, że zwariował. Czy ktoś pamięta jak brzmi tytuł tej książki?
Musiałam być strasznie grzeczna bo dostałam "Opowiadania kołymskie" Warłama Szałamowa i "Mój Auschwitz" Władysława Bartoszewskiego :)
Romantyczna historia Jana z Tęczyna i Cecylii Waza była w XVI w. dość głośna. Opisał ją Jan Kochanowski w "Pamiątce Janowi Baptyście...", a Julian Ursyn Niemcewicz w powieści "Jan z Tęczyna". Potem ten historyczny romans poszedł w zapomnienie. W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, Kazimierz Gutaker podejmuje próbę jak najwierniejszego odtworzenia biegu wydarzeń towarzyszących owemu głośnemu romansowi. Autor "Sarmackiego Odysa" wykorzys...
Ja dostałam książkę "Ever" Alyson Noel. Już przeczytałam. Tak mi się spodobała że juz pobiegłam kupić drugą część :)
Dostałam jedną z moich ulubionych książek - Zabić drozda. Poczytam ją sobie po raz n-ty z przyjemnością w przyszłym roku, to znaczy za dwa dni.
Zgadzam się z Tobą, książka jest o wiele ciekawsza od filmu:). Ale zarówno książka, jak i film są niesamowite.
Znalazłam: Stalin. Dwór czerwonego cara - Simona Montefiore :), ale zakopana w śniegu (po odśnieżaniu to tylko kocyk i łóżeczko, oczy się kleją :) ), i okopana książkami w czytaniu, w liczbie chyba pięciu - do każdego pomieszczenia jedna :), jeszcze nie zaczęłam. I tak pyszni się na półeczce... ... ale wyznam Wam szczerze, że prosiłam Brodacza o - Życie i los. chlip trochę no...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)