Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I skończyłem. Jest to zdecydowanie najsłabsza z powieści Charlotte Bronte, co nie znaczy, że zła. Jest poprawna, ale brakuje tu namiętności, które targały bohaterami "Jane Eyre". Ukochana bohatera jest zaś płaska i mdła - zupełnie niepodobna do silnych kobiet Charlotte Bronte - Jane Eyre, Shirley, Lucy Snow czy Caroline Helstone. Może gdyby narracja była jej oddana, sama książka byłaby lepsza. Dałem 4+.
Spotkałam się z opinią, że ten nowy Dawkins jest dla młodzieży. A jakie jest Twoje zdanie? Ocena zachęcająca. :)
Nie ma problemu;)
Zniknąć (5) Bielszy odcień śmierci (5) Bez pudła (5) Czasami warto umrzeć (5,5) Godzina pąsowej róży (4,5) [powtórka, zmiana oceny] Zamek Königswald (4,5) Umierający dandys (5) We własnym gronie (4,5)
Pierwszy tom ekscytującej sagi o losach Bree Whelan, dziewczyny z rodu aniołów. Żeby znaleźć się w Nirgali, wystarczy mieć magiczny kryształ farin i przejść przez most... Na północ od rzeki Rondane rozciąga się bowiem świat niezwykłych istot. I choć na pierwszy rzut oka wydaje się on idealny, Bree Whelan szybko dochodzi do wniosku, że to tylko pozory. Co gorsza, Bree ma zgubną skłonność do pakowania się w kłopoty. Jej śladem podążają tajemnic...
Ja mam obie biografie "Balzaca" według Zweiga, tzn. w starym i nowym wydaniu. To starsze jest dla mnie nawet lepsze, ma większą czcionkę, bardzo dobrze się czyta. Jeśli chodzi o Zweiga, to na drugim miejscu, zaraz po "Balzacu" stawiam jego autobiografię "Świat wczorajszy". Dość trudno ją dostać, ale niektóre biblioteki jeszcze ją posiadają, a mnie nawet udało się zakupić na allegro (trzeba polować). Jeśli lubisz Zweiga, to bardzo Ci ją polecam. N...
Ładny gips! - 5 Aleja samobójców - 4 Dziecko piątku - 5 Dziesiąty krąg - 4 Jak z obrazka - 4 Bez mojej zgody - 6 Krokodyl z Kraju Karoliny - 4,5 Zwyczajne życie - 5 Lapidarium II - 5 Lapidarium III - 5 Mistrz i Małgorzata - 4 Przybierz dom swój ostrokrzewem - 4
jeżeli ta sama seria to poproszę
W taki razie poproszę o adres na PW:) A "Psów z Rygi" nie chcesz? To ta sama seria.
Rodzina Decimy Ross od dawna próbuje bezskutecznie znaleźć kandydata do jej ręki. Kiedy panna Ross kończy dwadzieścia siedem lat i nabywa pełnię praw do majątku, postanawia sama o sobie decydować. Gdy zostaje zaproszona na przyjęcie do znajomych brata, odmawia, spodziewając się kolejnej próby swatania. Zdenerwowana, nie zważając na padający śnieg i późną porę, udaje się na przejażdżkę. W środku lasu pojazd Decimy zakopuje się w śniegu. Nagl...
dziś w TVP 1 o 20:25 film "Mgła", adaptacja opowiadania Stephena Kinga, ze zbioru Szkieletowa załoga . Zwiastun - http://www.youtube.com/watch?v=y7VJtHxkRA0
Październik: Wyspa skazańców -(5.0) Pies Baskerville'ów -(4.5) Studium w szkarłacie -(4.0) To nie jest kraj dla starych ludzi -(3.0) Wyspa Złoczyńców -(4.0) Pan Samochodzik i templariusze -(4.0) i czytam Księga strachów
ja była bym zainteresowana męzczyzną który się uśmiecha
Teraz dopiero zauważyłem, gdy spojrzałem na początek tekstu: "Zamieszczę tu kilka swoich luźnych myśli, które nasunęły mi się podczas czytania lub zaraz po nim" W takim razie cofam to i owo.
Strasznie chaotyczna recenzja. Właściwie bardziej przemyślenia przelane na papier. Szkoda, że nie popracowałeś więcej nad tekstem, bo mogłoby z tego wyjść coś dobrego. A co do pytania na końcu: „Po co człowiekowi miłość do drugiego człowieka?” W filozofii Rand miłość odgrywa duże znaczenie, tyle że trzeba na nią patrzeć przez pryzmat kolektywnego egoizmu. Istnieją dwa podstawowe założenia: - jestem najważniejszy; - nie mam prawa wtrącać ...
Gdyby nie wywiązała się między nami wymiana zdań to zapewne nie odważyłbym się tego czytać. Jednak zawziąłem się i przeczytałem. Cóż... Emocji od "Metra". Podsumowując: Ci, którzy mają podobne upodobania do moich niech nie czytają "Czasu zmierzchu".
W sumie masz trochę słuszności, twierdząc, że uogólniam. Mam tego świadomość. Może zresztą niezbyt adekwatnie dzielę pisarzy/artystów na lewicowych i prawicowych. Pewnie bardziej trafne (w odniesieniu do tego, co mam na myśli) byłoby ich dzielenie na popierających status quo i jemu przeciwnych. Na krytycznych w stosunku do tradycji i krytycznych w stosunku do postępu. Na takich, którzy lubują się w wynoszeniu na wyżyny tego, co religijne i nacjo...
Wiem właśnie, na allegro są dość horrendalne ceny za tom 3, pozostałe są tanie.
Na początku rzeczywiście mnie trochę drażnił lektor, ale potem się przyzwyczaiłam i było fajnie. Właściwie, to ja miałam tak z każdym audiobookiem. A Czerwone i czarne dobre :-D Trochę się obawiałam tej książki, że będą trochę przysłowiowe flaki z olejem, a tu było bardzo przyjemnie.
Już zdążyłam się zakochać. I on przetłumaczył w całości "Notatnik osobisty" Sei Shonagon!!!! Ten Morrison! I w tym "Świecie..." są kolejne cudne fragmenty jej dziennika! Hurra!!! Chyba zacznę zapisywać wszystkie i może uskłada mi się choć 1/4? ;-) Dziękuję, bo tylko dzięki Tobie zmobilizowałam się do tej wyprawy (przy okazji upolowałam jeszcze dwie inne książki, których gdzie indziej nie ma: "Eposy Czarnej Afryki" i "Azania Zamani"! I zajadam...
Zapraszam do mojego schowka - w dziale Oddam/Wymienię znajduje się kilka książek, które najchętniej wymieniłabym na coś z zakresu Poszukuję, ale jeśli nic takiego się nie znajdzie - po prostu oddam. To dobre książki, które nie zasługują na to, żeby stać bezczynnie na półce i zbierać kurz. Nie ich wina, że nie potrafię ich docenić.
Rozmawiał z bydlętami, ptakami, rybami...: Opowiadania o zwierzętach. A Twój facet audio też tak irytująco czytał? Tak czy inaczej, fajnie, że Ci się podobało. Czerwone i czarne też się nieźle czyta, nie?
Ja też chyba sobie dorzucę.
Czterdzieści troje przestraszonych, głodnych, zaniedbanych rumuńskich dzieci porzuconych w samym środku Sztokholmu. Ciało zakłutej nożem kobiety z twarzą zjedzoną przez szczury, znalezione w podziemiach szpitala. Przytłoczony masą bieżących dochodzeń i prześladowany wyrzutami sumienia z powodu wypadku, który kiedyś spowodował, inspektor Evert Grens bez entuzjazmu przystępuje do uczestnictwa w kolejnych dwóch śledztwach. Poprowadzi je razem z m...
Dla mnie najlepsza jest Nauka Świata Dysku II - mnóstwo Shakespeare'a, dużo lepsza niż I. Więc jeśli kiedyś zatęsknisz za Pratchettem, to może ta pozycja nie będzie rozczarowaniem. III już do mnie nie przemawiała.
Mój październik: Na rozstaju dróg - 5,0 Sunset Park - 4,5 Uratuj mnie - 4,0 Małe miasteczko - 3,5 Dom na plaży - 3,5
Warto poszukać po antykwariatach, także internetowych! Najciężej oczywiście będzie z 3.-cim tomem...
Józefina i ja – 2 Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi – 6 Zielony trabant – 5 Czysta jak łza – 4 Sprężyna – 6 Królowa Słodyczy - 2 Książę Mgły - 5 Podróżuj, módl się i kochaj – 5 Ostatni sprawiedliwy – 4 Śmiertelne zlecenie – 4 Świąteczna podróż – 4 Pod wiatr – 4 McDusia – 3,5 Harry Potter i Zakon Feniksa – 6 Entliczek pentliczek - 5
Trzecia część fantastycznej trylogii kryminalnej o kulisach zabójstwa szwedzkiego premiera. "Swobodny upadek, jak we śnie" to arcydzieło suspensu i klasycznego spisku, w którym Leif GW Persson rozwiązuje zagadkę zabójstwa szwedzkiego premiera sprzed 25 lat, wskazując na ciemne siły, grupy interesów oraz zakulisowych graczy. To mroczny obraz współczesnego społeczeństwa. Jednak największa siła tej powieści tkwi w niezwykłej zdolności Perssona d...
Wlasnie gdzies wyczytalam, ze w wersjach roboczych tlumacz bral pod uwage "Quo Wakis" i "Samogon Szweyk" :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)