Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Szeroko zakrojona powieść psychologiczno-obyczajowa na bogatym tle społecznym, uważana za najwybitniejsze dzieło noblistki. Wnikliwa panorama Zachodu połowy XX wieku, naznaczonego wojną, rozdartego między mieszczańskim "wolnym" modelem życia, między kapitalizmem a socjalizmem... Anna, czterdziestoletnia pisarka, prowadzi cztery notesy. Opisuje w nich swe nieudane związki uczuciowe, młodość spędzoną w Afryce, działalność w partii komunistycznej i ...
- Lustro - Obiad - Admiralska noc - Pewna pani - Zanik pamięci - Korzystne małżeństwo - Pasterka - Wróżka - Pielęgniarz - Akademie syjamskie - Piękna i upragniona - Sam - Osobliwe zdarzenie - Kuzynki z Sapucai - Galeria pośmiertna - Ostatni rozdział - Psychiatra [Wydawnictwo Literackie, 1975]
W naszej serii prozy iberoamerykańskiej "Quincas Borba" ukazuje się jako druga z kolei - po "Wspomieniach pośmiertnych Brasa Cubas" - powieść Machado de Assisa, klasyka literatury brazylijskiej. Do pewnego stopnia stanowi ona kontynuację "Wspomnień". Prezentowana powieść odznacza się finezją konstrukcji i stylu, mistrzostwem psychologicznym oraz trafnością obserwacji stosunków społecznych i obyczajów, dając obraz zaprawiony ironią i drwiną (ty...
Najbrutalniejsze światowe bestsellery pisane przez kobietę o kobietach. Najgorętszy tytuł w Wielkiej Brytanii w lutym 2009 Najlepsze wejście tygodnia: najwyższa sprzedaż w brytyjskich księgarniach w tygodniu premiery. Wybiera je według niezrozumiałego planu. Krzyczą, a on rozkoszuje się ich strachem... W Atlancie giną młode kobiety. Zbrodniarz naśladuje seryjnego mordercę sprzed trzynastu lat. Zabija w identyczny sposób kobiety podobne do...
Właśnie słucham sobie List do M. . . .
Polecam "Przypomnij sobie" Eliny Hirvonen. :)
Mi poleciła ją bibliotekarka, okraszając powieść słowami "lekka i przyjemna". A ja nie lubię książek lekkich i przyjemnych. Lubiłam je czytać w ciąży i tylko wtedy, ale to dlatego, że nie mogłam skupić się na niczym innym. Zaczęłam czytać i już po trzech pierwszych stronach zaczęłam podejrzewać, że to będzie coś, co bardzo mnie wciągnie. Jeszcze się broniłam: bo okładka straszna i ten opis z tyłu...jeszcze próbowałam dopinać jej etykietkę "lekki...
Nic dodać, nic ująć - 6!
Alejo Carpentier, pisarz kubański znany polskim czytelnikom z powieści "Królestwo z tego świata", "Eksplozja w katedrze", i "Podróż do źródeł czasu", w sześciu opowiadaniach zebranych pod wspólnym tytułem "Wojna czasu" podejmuje tematykę historyczną. Każde z tych opowiadań dzieje się w innych czasach - w okresie Wojny Trojańskiej, wypraw krzyżowych, w Hawanie lat dwudziestych... Bogata wyobraźnia autora znakomicie odtwarza klimat epok i ich reali...
1. Dziesięciu Murzynków! 1. Morderstwo w Orient Expressie! 1. Kurtyna! Nie jestem w stanie powiedzieć, która z nich jest najlepsza, ale stanowczo te trzy znajdują się w czołówce:D
Mroczny klimat smrodu codziennego życia XVIII wiecznego Paryża. Bohater rodzi się "przypadkiem" i również jedynie przypadkiem przeżywa. Ma pewien mankament i pewien dar, które być może współistnieją ze sobą. Darem jest niezwykle wyostrzony zmysł węchu, wokół którego kręci się cała akcja książki i który też, wraz z mankamentem, jest pośrednio powodem, który doprowadza do szeregu zbrodni, popełnianych przez tytułowego mordercę. Jest to niewąt...
Miłość na przekór wszystkiemu i wszystkim to oczywiście "Jeździec miedziany" Pauliny Simmons i dalsze jego części. Polecam także "Po prostu razem" Anny Gavaldy i proponowaną już wcześniej "Miłość ponad czasem".
Spróbuj "Kalevalę" - epopeję narodową Finów, elementarz mitologiczny tego regionu: Finlandii, Laponii, Karelii. Zdaje się, że to dość hermetyczna kultura.
- Pole gwiazd - Powrót do ziarnka - Podobny do nocy - Wybrańcy - Prawo azylu - Osaczenie [Czytelnik, 1974]
Czujesz się samotny?Nie masz partnera?Czujesz, że coś ci serce rozdziera?"Romans na receptę" w Twoim przypadku zdziała cuda!To nie jest żadna bzdura! ___________________________________
Musisz. ;) Jest naprawdę rewelacyjna.
Jeśli zastanawiałeś się nad Drakulą to może inny mocny klimacik?... Twierdza ...a po lekturze życzę niezapomnianych wrażeń podczas zwiedzania zamków :-) Pozdrawiam
4.50 z Paddington Z pozostałymi mam problem - jeszcze nie przeczytałem, ale ten kryminał wydaje mi się klasycznym przypadkiem tego gatunku.
No ba. Cortazar jest ge-nial-ny - peany mogę piać razem z Tobą. Co do reszty, to za bardzo nie jestem oblatana w Marquezach i tych innych, ale Llosa... "Ciotka Julia" była moim zdaniem tragiczna. :/
"Władca Pierścieni" - ta książka Cię odmieni!
"Fotografia - mowa ludzka. Perspektywy historyczne" to druga część wyboru tekstów Urszuli Czartoryskiej z historii i teorii fotografii. Książka przynosi pogłębiony obraz stanu fotografii oraz refleksji nad nią w okrasie burzliwych transformacji artystycznych i kulturowych. Znalazły się tutaj studia poświęcone historii fotografii polskiej lat 1918-1939, jedna z pierwszych analiz fotografii Witkacego oraz teksty o wybranych zagadnieniach artystycz...
Ja teraz zaczęłam "Duende" Jasona Webstera. Wypożyczyłam, bo o Hiszpanii i też właśnie dlatego, że spodobały mi się pierwsze zdania: "Często kończy się na tym, że że robimy coś, czego pragniemy tylko pozornie, ponieważ brakuje nam odwagi, żeby robić to, co naprawdę chcemy. Spędziłem całe lata we Włoszech, ponieważ pragnąłem mieszkać w Hiszpanii." Dalej - zobaczymy. :)
Tak, tak, tak! Śliczne. A podobno dalej - nie warto czytać... Prawda, czy mnie okłamali?
Nigdy , nigdzie . Zaginanie rogów to niszczenie książki i zawsze w takim kontekscie na to patrzyłam. Może dlatego denerwują mnie od zawsze zagięte rogi w bibliotecznych książkach, które staram się w miarę możliwości odginać . A zakładki uwielbiam :-) . Takie , śmakie , swoje , znalezione. Wszystko jedno . Ostatnio nawet znalazłam swoją zakładkę w "Winnetou" ! Już wiem na której stronie poległam.
"Nie jest zła, ale genialna też nie. Moja ocena to 4+." No, to chyba najtrafniejsza, a jednocześnie najbardziej treściwa recenzja tej książki. Bo rzeczywiście, do ideału jej trochę brakuje, ale ma naprawdę rewelacyjne momenty. I może postawiłabym 5, jednak hollywoodzkie zakończenie tak mnie potwornie zniesmaczyło, że nie mogłam wstawić więcej, niż Ty. Niestety, Dostojewski spartaczył sprawę epilogiem. A szkoda.
No ale faktycznie, Twoje książki to rób co chcesz:]
Genialny, nie genialny, ale książki się niszczą. Zobaczysz jak będą wyglądać za parę lat.
Na pewno urzeka. Jednak przyznaję, że na początku książkę uznałam za dość dziecinną.. Z tego względu, że jakaś młoda dziewczyna - Bella - dość naiwna.. do tego te wampiry.. Ale szybko zmieniłam zdanie. Może i książka nie należy do tych wybitnie ambitnych, ale to nic. Czasem dobrze się oderwać od poważnych tematów. Co mnie urzekło w "Zmierzchu"? To, że zaskakuje, rozśmiesza, zadziwia, wzrusza.. wszystko na raz. Cudowna pigułka szczęścia na ponure...
Z tego wszystkiego zaczęłam czytać Prousta, chociaż nie powinnam, bo jak zwykle mam stos pożyczonych do pilnego przeczytania. Hardy długo żył i dużo pisał. Co to jest "Ukochana", wiersz? Nie wiesz przypadkiem, jak się nazywa w oryginale?
Znajdziemy, będzie dobrze. :) Około godz. 11. Byłam u ortopedy, przewiduje 5 tygodni usztywnienia, a nie trzy miesiące! I ponoć po dwóch tygodniach podetną mi ten gips poniżej łokcia, tak jak mówiłaś. Od razu mam lepszy humor. :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)