Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Nowe przygody Mikołajka" czytałem na dzień przed maturą. I płakałem ze śmiechu:)
Widziałam nową książkę Stefko w księgarni (EMPIK mały przy Saskim, ale on się zamyka właśnie) - "Diablak" :)
Rozbitkowie. Rzecz o paryskich kloszardach. - tytuł mówi sam za siebie. Po południu przyniósł listonosz. Ponad 500 stron spostrzeżeń o tej grupie (?) społecznej. Jeśli wciągnie to dziś przeczytam. Następny w kolejce Ostatni pasaż Krzysztofa Rutkowskiego.
"Miarka za miarkę" Szekspira (zainspirowana wykładami Lampedusy) "Śmierć krytyka" Martina Walsera (dobrze wiedzieć, co się dzieje w literaturze za miedzą) "Pod nieobecność mężczyn" Philippe Besson (intrygujący tytuł ;), przewija się Proust, ciekawa seria) "According to Queeney" Beryl Bainbridge (polecane na okładce przez M. Atwood) "A Favourite of the Gods" Sybille Bedford (wszystkie powyżs...
(Uwaga: spojlery!) Czytając dalsze dwa tomy powieści: "Det stumme romet" i "Hudløs himmel" (u nas w Polsce jeszcze niewydane), bardzo szybko pomyślałam: "No, tak, Olga w swoim komentarzu miała, niestety, rację". Ale nie spodziewałam się aż takiego pesymizmu, takiego smutku, takiej nieuchronności losu. Przypomina mi to nasze filmy: "Plac Zbawiciela", "Nic", "Wrony", "Pręgi" itp. Resztę można sobie bez trudu dopowiedzieć. Jedynym pozytywnym...
A to moje przeczytane w kwietniu :) - "Syn innego mężczyzny" K.Stone - "Zabójstwo przy moście" A.C.Doyle - "Mort" T.Pratchett - "Eden-4" Hiroki Endo - "Eden-5" Hiroki Endo - "Eden-6" Hiroki Endo - "Autobiografia" A.Christie - "Eden-7" Hiroki Endo - "Eden-8" Hiroki Endo - "Eden-9" Hiroki Endo - "Formy nacisku" S.Martini - &qu...
Bo ja mam tyle różnych książek, że zaproponować nie potrafię.Poza tym pisałam Ci co mam z tego co było w Twoim schowku.
I zdecydowanie "Cyberiada" jako dzieło absolutne!
Zna ktoś? Może czytał jakimś cudem po francusku? Co nieco, dowiedzieć się można z tego artykułu: http://serwisy.gazeta.pl/df/1,34467,3637700.html Przyznam szczerzę, że zaciekawiła mnie ta pozycja. Napisałem ponad pół roku temu do wydawcy [Ha!Art] z prośbą o bliższe informacje. Otrzymałem jedynie odpowiedź, iż premierę przesunięto na jesień'07. Czy wiecie cokolwiek na temat K. Niemczyka, lub jego książki?
Ja mam wszystkie cuda Jelinek jeszcze przed sobą, nie tylko najnowszą. :-) Swoją przygodę z komiksami, o których (ach, głupia) wyrażałam się wcześniej wyłącznie pogardliwie, zaczęłam właśnie od Mausa i Persepolis, i to był strzał w dziesiątkę, już nie będę się wzbraniała przed tym gatunkiem. Pamiętam przede wszystkim drugą część. Nie lubię tego słowa, i zresztą ono tu nie do końca pasuje, ale określę ją jako wzruszająca. Ale tak wzruszającą, b...
Oczywiście, że pamiętam! Czytając dalsze tomy bardzo szybko pomyślałam "No, tak, Olga miała rację." Ale nie spodziewałam się aż takiego pesymizmu, takiego smutku, takiej nieuchronności losu. Przypomina mi to nasze filmy: "Plac Zbawiciela", "Nic", "Wrony", "Pręgi" itp. Resztę Olgo, dopowiedz sobie sama. Jedynym pozytywnym akcentem w życiu Tory jest zdobycie przez nią wykształcenia, odnalezienie...
Zawsze wieczorem, na leżąco. Z tą szkodliwością to prawda? Trochę się zaniepokoiłam.
Ha! Widziałam dziś nową powieść Jelinek w księgarni. Chciałam się podzielić :) Mausa czytałaś...byłam pod wrażeniem tego komisku o Zagładzie. Ten temat jest mi b. bliski a Art świetnie pokazał i wspomnienia ojca i to, co zostało w ojcu i w nim samym po przeżyciach wojenno-obozowych. Anna In jeszcze w planach i to niestety dalszych. Kolejka długa. ALe ostatnio czytałam Szafę i byłam oczywiście zachwycona. Ale Anna In jest inna ;) od opowiadań, p...
Niniejsza książka zawiera cztery medytacje nad tajemnicą paschalną, wygłoszone dla Domu Papieskiego w Wielkim Poście 2004 roku przez ojca Raniero Cantalamessę, oraz homilię wygłoszoną w Bazylice św. Piotra w Wielki Piątek tego samego roku podczas Liturgii Męki Pańskiej pod przewodnictwem Ojca Świętego. O tajemnicy paschalnej nigdy dosyć - nunquam satis - gdyż dla wiary chrześcijańskiej jest ona w pewnym sensie wszystkim. W niniejszych medytac...
Kolejny całkiem dobry miesiąc... - "Poezje wybrane" P. Neruda (5) - "Miasto Śniących Książek" W. Moers (5) - "Nic nie mogło być inaczej: Listy Oskara Wilde'a" (5) - "Lala" J. Dehnel (5) - "Jeden dzień Iwana Denisowicza" A. Sołżenicyn (3) - "Portret w sepii" I. Allende (5) - "451 stopni Fahrenheita" R. Bradbury (6) - "Historie cmentarne" B. Akunin (4) - &quo...
Kwiecień u mnie raczej romański (ach, te klasycikacje ;)). "Szekspir" Giuseppe Tomasi di Lampedusa (5) To wykłady L. o twórczości Szekspira. Mówi prawie o wszystkich dziełach Williego ;) Bardzo ciekawe, tym bardziej, że oczywiście osobiste :) Zdradzę tylko, że jego ulubionym dramatem S. jest "Miarka za miarkę". Dziś przeczytałam ten esej i dzisz kupiłam "Miarkę za miarkę" :)) "Możliwe sny" Jolanta Ste...
Witaj, Misiak. Napisałem komentarz przeznaczony tutaj, pod Twoją czytatkę, a moje gapiostwo wkleiło go w inne miejsce, ale chyba go znajdziesz :) Ojej, jak wiele zmieniło się przez ostatnie kilkanaście miesięcy! Tylko parę krótkich recenzji książek Prousta było wtedy, a teraz tylu biblionetkowiczów czyta je i rozmawia o nich! Misiak, gratuluje raz jeszcze. Czytaj dalej, i odkrywaj kolejne piękności!
Będę pamiętać, tylko się muszę wyrobić najpierw z innymi lekturami.
Gratulacje z powodu przyłączenie do grona wielbicieli Prousta, Misiaku. Nie wiem jak właściwie powinno się pisać recenzję, ale opisywanie swoich przeżyć związanych z lekturą nie wydaje mi się być złym przepisem na nią, i dlatego uważam, że śmiało mogłeś zamieścić swój tekst właśnie jako recenzję. Myślę, że możliwe jest czytanie tomów „W poszukiwaniu” w takiej kolejności, jaką proponuje Twój znajomy, tylko nie bardzo widzę potrzebę zm...
Jeśli zechcesz wykorzystać motyw niedoskonałości człowieka, proponuję skontrastować utopie z antyutopiami, w których z jednej strony człowiek niedoskonały biernie poddaje się władzy zwierzchniej, a z drugiej ta właśnie władza nie osiąga ideału. Jeśli chodzi o Lema, 'Powrót z gwiazd' pasuje cokolwiek lepiej. Moim zdaniem.
Latami już dochodzę do prawdy, która może wydawać się banalna, ale to tylko z pozoru, bo tak naprawdę prawda to trudna do zgłębienia i o licznych konsekwencjach. Milton w swoim „Raju utraconym” napisał, że piekło jest w nas, a jeśli dopowiem, że i raj jest w nas, to i tak będzie to tylko część prawdy, ponieważ w nas jest wszystko, prawie wszystko, Olgo. Wychodząc od tak znanych faktów, jak różne odbicie w nas (to tylko przykład, ale ...
Co było utopijnego w "Edenie", nie pamiętam. Ale pomysł dobry, ja dorzuciłbym jeszcze na przykład "Fundację" Asimova, "Wechikuł czasu" Wellsa czy coś podobnego. I coś z komunizmu :D
Bardzo się cieszę :D
Zamierzam zabrać się za Strindberga - co mi bardziej polecasz na początek: "Pannę Julię" czy "Ojca"?
-> "Pigmalion" G. B. Shaw (ocena 4) -> "Makbet" Szekspir (po raz drugi; ocena 4 - awans o jeden stopień w porównaniu z tą wcześniejszą) -> "Zapiski na pudełku od zapałek" U. Eco (ocena 4+ - felietony na dość różnym poziomie, ale ogólne wrażenie pozytywne) -> "O bibliotece" U. Eco (ocena 4+ - nie dałam 5, bo chociaż ksiązka dobra, to nic nadzwyczajnego. Liczyłam na coś więcej) -> "Lis...
Przez te przeklęte egzaminy gimnazjalne nie mogłam się skupić nad żadną książką, niestety. Będę nadrabiać w maju. Małgorzata Musierowicz „Żaba” – Piętnastoletnia Ida była znacznie ciekawsza. Żaba zasługuje wyłącznie na 4. Bogumil Hrabal „Zbyt głośna samotność” i „Miasteczko, w którym czasie się zatrzymał” – „Zbyt głośną...” smakowałam słowo po słowie, zadnie po zdaniu, czekałam aż ...
Hehh... patrząc na takie zdjęcia ten dowcip pasuje... Fakt, ale są fotografowie, którzy są tylko papartziami, niestety, dać im aparat i kazać im zrobić zdjęcie doskonełe technicznie jakiegoś tam aspektu martwej natury to polegną... Trzaskają tysiące zdjęć by wybrać to jedno najlepsze a potem jeszcze poświęcić kilka godzin dopieszczając je w programie komputerowym... Troche to przykre, ale wejdź w takim razie na któryś ze stron galerii foto które ...
Przeczytane najprawdopodobniej w kwietniu (wybrane z przeczytanych w ostatnich 30 dniach, więc lista może być nieścisła): 1) "Barabasz" Johnson Grace- Ciekawa książka, w oryginalny sposób wiąże ze sobą postacie biblijne. 2) "Swedenhielmowie" Bergman Hjalmar /5/- Bardzo interesująca komedia, dziwię się, że dopiero teraz przetłumaczono ją na polski. 3) "Uciekinierka" Deveraux Jude /4/- Czytadło 4) "Pomysł gu...
Tej książki nie czytałem, ale co złego, ze nie jest sprzed roku, tylko sprzed 40 lat? To chyba nie znaczy, ze jest gorsza.
Pomysł fajny. :) Ja już od pewnego czasu czytam to, co mam na półkach lub też na biurku bo na półkach się nie mieści. A mam co czytać. Całą sagę liczącą dwadzieścia kilka części. Z biblioteki pożyczam książki tylko wtedy, jeśli są mi akurat potrzebne :).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)