Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Podchodzę dość sceptycznie do różnych nowinek medycznych i dietetycznych, gdyż często to, co zakazane/trujące/szkodliwe za rok (po kolejnych badaniach) okazuje się całkiem pożądane, a to nad czym się zachwycano, okazuje się złe...Trendy się zmieniają, a ostatnio takie nowinki są dość popularne i głośne (ot choćby gluten, kuchnia bez pszenicy itd). Ale jeśli to książka popularnonaukowa, to pewnie się skuszę.
Moja promotorka też się zachwycała. Ja myślę, że tu występuje problem pokoleniowy. Może kiedyś ta historia trójkąta miłosnego, ten obraz współczesnej kobiety - to wszystko sprawiało, że opowieść była przejmująca. Dzisiaj, pół wieku po wydaniu, "Pestka" trąci myszką i dla mnie jest to trywialna historia, jakich już wiele w różnych konfiguracjach przeczytałam/obejrzałam. I to nie tak, że od literatury oczekuję ciągle czegoś nowego, zwłaszcza od lit...
To streszczenie najważniejszych tez i działań I i II fali feminizmu wraz z uwypukleniem nazwisk działaczek. Plusem jest to, że obejmuje ono cały świat, więc także można dowiedzieć się jakie działania podjęto w tym czasie np. w Indiach. Minusem jest to, że jest za krótko i że poza II falę, jeśli dobrze pamiętam, nie wychodzi. Polski komentarz tłumaczki wzbogaca problem o rodzime działania w tej kwestii. Nie mogę powiedzieć, że nic nowego z książ...
Alicja w Krainie Czarów - 5 O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra - 5,5 Udany powrót po wielu latach. Szalony świat Alicji nadal zachwyca. Dom po drugiej stronie lustra - 3 Dałam 3 tylko ze względu na smaczki dotyczące powstawania "Alicji...", bo główna bohaterka (guwernantka w domu Liddellów) była potwornie szablonowa i zwyczajnie nieinteresująca. Pomysł ciekawy, gorzej w z wykonaniem. Ostatnia arystokratka - 5 Arystokratka w ...
Niestety, aż chciałoby się by książka była "prawdą objawioną", napisaną przez jakiegoś nawiedzonego dietetyka owładniętego manią zdrowego odżywiania się. Piszę niestety, gdyż wszystko co jest przedstawione w książce, jest chyba prawdą. Napisał ją doświadczony wiekiem i stażem lekarskim chirurg podiatra. To książka popularnonaukowa i może nawet rozczarować,jeśli oczekuje się typowego poradnika - co jeść, a co nie jeść, by być zdrowym. Autor m.i...
Niedawno natrafiłem na ten tekst. Oczy przecierałem, nie wierząc w to co czytam, ale przynajmniej wyjaśniła się zagadka tego zamotania pewnych szczegółów przez autora książki. To po prostu nie autor zamotał, ale tłumacz ZMASAKROWAŁ, bo nie da się tego inaczej określić. Swoją drogą ostatnio zastanawiam się nad tym, dlaczego język w dawniej przetłumaczonych pozycjach jest aż tak ubogi, no i powoli dochodzę do wniosku, że to nie jest tak, że SF ubie...
Umawiałyśmy się wstępnie na 07.05.2016 w Silva Rerum (o 12.30). I co Wy na to? Jedyna (prawdopodobnie) okazja majowa, zapisujcie się i przychodźcie! :)
Kolejny leniwy miesiąc czytelniczy: Poszukiwanie przodków: Genealogia dla każdego - 6 - dużo przydatnych wskazówek. Atutami są słowniczki (rosyjski, łaciński i niemiecki), omówienie metod zapisywania danych oraz rozdział o genealogii genetycznej. Za mało miejsca poświęcone poszukiwaniu danych w internecie, co jest dziś podstawą, bo większość informacji o przodkach zdobędziemy nie ruszając się z domu. Próba niewinności - 4 - ciekawa. Oczywiśc...
Maj miesiącem pożyczek bibliotecznych! Nie mogłem się powstrzymać i z trzeciej (sic!) bteki przyniosłem: dokańczanie "Świata dysku" (zostanie mi jedna wydana, i jedna z zapowiedzi): Niuch Para w ruch zupełnie ad hoc z półki nowości w btece: 100 zakazanych książek: Historia cenzury dzieł literatury światowej do CSA: Człowiek z Wysokiego Zamku ze schowka (w którym znalazła się pod wpływem Nie ostatnia lista potencjalnych bestselleró...
1. Bez słów - (6) 2. Kubuś Puchatek - (5,5) 3. Raven - (4) 4. Akademia pana Kleksa - (5,5) 5. Podróże pana Kleksa - (5,5)
"Cukier..." mnie zaintrygował, wrzucam do schowka. Tylko się zastanawiam, ile w tym wszystkim prawdy, a ile "prawdy objawionej", modnych dziś diet, sloganów itd...
1. Siódemka - 4,5 2. Szału nie ma, jest rak - 5,5 3. Dziunia na uniwersytetach - 4,0 4. Second Hand - 4,0 5. Światło, którego nie widać - 5,0 6. Najdroższa - 4,0 7. Pod osłoną nocy - 4,0 8. Nie ma ekspresów przy żółtych drogach - 5,0 7. Wilk z Wall Street - 5,0 8. Aminata – siła miłości - 5,5 9. Czarne mleko: O pisaniu, macierzyństwie i wewnętrznym haremie - 4,0 10. Mechaniczna pomarańcza (wersja R) - 5,0 11. 13 pięter - 5,0 12. Pępo...
Zaciekawiłaś mnie dwoma tytułami - "Końcem akcji "Arka"" oraz "Bonobo i ateistą". Rozejrzę się za nimi. :-)
"Sońka" na mojej półce :)
Zły Kocurek i dziecko - 4.0 Kąpielowy kocurek był znacznie lepszy, ale i ten może być. Juda nieznany - 3.0 Para bohaterów wywołująca u mnie ogromną irytację swoimi głównie sztucznie stworzonymi problemami. Wzór na diabelski ogon - 5.0 W szkolnym laboratorium fizycznym grasuje diabeł, który psoci niemiłosiernie i psuje fizykowi niemal każde doświadczenie. Zabawne i urocze. Królewskie sny - 4.5 Opowieść o królu Jagielle. Bez szału, al...
Mnie ostatnio jest potrzebny porządnie wykreowany świat. Nawet postaci specjalnie nie potrzebuję. No i jakaś myśl, która za nim stoi. Albo dwie. Akcja może być szczątkowa (lepiej mniej niż więcej). Czyli nie dla mnie Jacob.
Na razie za mną 90 stron. To nawet nie jest złe. Tylko chyba nie dla mnie. Poza akcją nic w tej powieści nie ma. Nawet opis faktorii handlowej bez emocji i wdzięku. A postaci płaskie.
Ja też jestem ciekaw. To moja 6.
Oj.. a ja chciałam się wreszcie przemóc do Mitchella właśnie tym Jacobem. :( Ale w kościach czuję, że to nie dla mnie. Tak samo jak "Światło, którego nie widać" - przeczytałam trzy strony i odłożyłam. Po co się zmuszać.
Moja ciotka kiedyś przeczytała i była zdziwiona pozytywnym odbiorem tej książki. Ja także próbowałem, ale po 20-30 stronach dałem sobie spokój - w ogóle mnie nie zaciekawiła, zwyczajnie męczyła.
A mnie ciekawi skąd taka niska ocena dla "Pestki"? Ja książki nie czytałam, ale wszystkie opinie, jakie do tej pory o niej słyszałam, były entuzjastyczne i w zdecydowanej większości pozytywne. Napiszesz coś więcej?
Zdecydowanie podoba mi się Twój opis. Dziś zaczynam lekturę.
Możesz powiedzieć coś o "Feminizmie"? Nie ma ani słowa na stronie książki, a jestem ciekawa. :)
Z uwagi na remont w domu - kwiecień bardzo skromny: Władcy elekcyjni [3] Mądrość psychopatów: Lekcja życia pobrana od świętych, szpiegów i seryjnych morderców [5,5] verdiana nieresponsywna - bardzo dziękuję :) Słynne agentki: Kobiety w służbie wywiadów [3] Straż! Straż! - powtórka dla przyjemności, nadal [6] Ukochany z piekła rodem [4] Proszę nikogo nie winić [4] Więcej o każdej z książek tutaj: Lektury 2016
Dziś przyjechali do mnie Eliza Radziwiłłówna i Wilhelm Pruski, żeby mi opowiedzieć o swojej miłości.
Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] - 4,5 Ostatnie życzenie - 4,5 Czytanie Irzykowskiego - 3 Widok cudzego cierpienia - 4 Dumanowski - 5 Zupa Franza Kafki: Historia literatury światowej w 14 przepisach kulinarnych - 5 Ed Stafford poza cywilizacją - 4 (recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/04/25/ed-stafford-poza-cywilizacja-ed-stafford/) Jak wydobyć się z depresji - 3 (recenzja: ht...
"Grandhotel" mnie nie zachwycił. Może za mało znam literaturę czeską? Ale tu wszystko było "niemal". Niemal zbyt wulgarna, niemal zbyt absurdalna (absurdu nie cierpię i unikam jak mogę). I cały czas wydawało mi się, że autor chciał stworzyć czeskiego "Rain mana".
O tak,tak:) Zgadzam się z Jabłonką w stu procentach. To książka, która przemawia do nas cichutko wręcz szeptem o stracie, przemijaniu i powrocie do tego co w życiu ważne. Polecam.
Podzielę się kolejnymi wrażeniami z wysłuchanych audiobooków. Miecz i kwiaty: Tom 2 - Ocena 4. Gratka dla miłośników wypraw krzyżowych. Drugi tom o przygodach Gastona de Baideaux i jego kompanów nie obniża lotów i trzyma stały dobry poziom. Bardzo dobrze oddany klimat tamtych czasów, ciekawa fabuła sprawiają, że czas spędzony z tym audiobookiem nie jest czasem straconym. W tej części Gaston nie jest już tylko zagubionym młodzikiem, tylko prawd...
W życiu bym nie zgadła, a dzienniki Herlinga-Grudzińskiego ciągle odkładam sobie na przyszłość. Strasznie ich dużo i wyglądają mi na coś, co wymaga skupienia, czasu i spokojnej głowy. Na szczęście emerytura jest coraz bliżej ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)