Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
3 bez minusika, chyba dlatego że Misiak jest mruk i gbur i się śmiać nad Pratchettem nie umie, choć wie kiedy śmiać się powinien:) A jednak nie. Mam najlepsze chęci, ale po prostu bardziej mnie to irytuje niż śmieszy... A właśnie skoro już jestem w tym wątku to moja lipcowa lista:D Anna Kłodzińska "Za progiem mroku" - 5 Tove Janson "Kometa nad Doliną Muminków - 6!! Phillipe Besson "Przypadkowy mężczyzna" - 5+ Roland Topor "Cztery róże dl...
Michael Crichton. Jeden z najinteligentniejszych i najpopularniejszych pisarzy świata, którego życiorysem można by wypełnić kilka niezwykłych filmów i powieści. "Sława autora osiągnęła niespotykane w historii literatury rozmiary. Według magazynu »Forbes« Michael Crichton jest najlepiej zarabiającym pisarzem świata". "Publishers Weekly" Michael Crichton - doktor Harvard Medical School, reżyser i pisarz - to autor największych przebojów ksią...
Przeczytane w lipcu: 1.Sapkowski Andrzej " Ostatnie życzenie" 2.Sapkowski Andrzej "Miecz przeznaczenia" 3.Sapkowski Andrzej "Krew elfów" 4.Hrabal Bohumil "Obsługiwałem angielskiego króla" 5.Wiśniewski Janusz L. "Zespoły napięć" 6.Marquez Gabriel Garcia "Miłość w czasach zarazy"
Holly de Chastel, przez bardów okrzyknięta najpiękniejszą kobietą Anglii, sama uważa swoją urodę za przekleństwo. Za pomocą najprzemyślniejszych forteli potrafi odprawić z niczym tuziny gorliwych zalotników. Dzieje się tak do momentu, w którym los czyni ją nagrodą w rycerskim turnieju... [Wydawnictwo Lucky, 2009]
Skrywane uczucie i wstrząsający salonami skandal w powieści zdobywczyni prestiżowych nagród dla romansu historycznego. Adrian Carter, wicehrabia Weller, szukając schronienia przed deszczem, odkrywa leśną altankę, a w niej... nieprzytomną dziewczynę. Usiłuje ocucić piękną nieznajomą, a rano odwozi ją do jej rodzinnej posiadłości. Jednak Madeline jest skompromitowana - spędziła całą noc sam na sam z mężczyzną! Jedynym ratunkiem byłoby małżeństw...
A to moje lipcowe lektury. Intruz O czym ptaszek śpiewa Zmierzch Jutro będzie lepiej Ewangelia według Piłata Cień wiatru Znajoma z lustra Pan Geldhab: Komedya w trzech aktach wierszem Mąż i żona Damy i huzary Pan Jowialski Bidul Klucz niebieski albo Opowieści budujące z historii świętej zebrane ku pouczeniu i przestrodze Przystupa Białe zęby Dożywocie Świeczka zgasła: Komedja w jednym akcie Wreszcie przeczytałem "Cień wiat...
Przeczytane w lipcu : 1. Urbanowicz Witold - "Świt zwycięstwa"(5). 2. Wańkowicz Melchior - "Szczenięce lata" (5,5). 3. Beevor Antony - " Walka o Hiszpanię 1936-1939: Pierwsze starcie totalitaryzmów" (4). 4. Wańkowicz Melchior - "Ziele na kraterze"(6). 5. Wańkowicz Melchior - "Ojciec i córki: Korespondencja "(5).
Jeśli ma exlibris, to moje. :)
Jasne. Czy "10 możliwych przyczyn smutku" jest Twoje? Wezmę też "Szkołę bezbożników", "Moją teczkę" i Brysona jak znajdę.
Nie, na pewno i zdecydowanie "letko"! Właśnie to chciałam napisać, co napisałam.
Chyba "lekko"...
No cóż, z moich doświadczeń wynika jednak, że piszą:-) Jak widać, w każdym wydawnictwie jest inaczej.
Tak, to ja to właśnie oglądałam. Ciekawam, czy to jest ekranizacja, bo mam tę książkę na własność. Nieprzeczytaną. A film był świetny, o ile pamiętam.
Oooo, to super! To znaczy, że mogę przynieść Twoje książki? Bo dużo ich mam. :-)
Na 90% wpadnę choć na chwilę. Przyniosę wam Miller:)
"Rubinowe czółenka" należą (stety lub niestety) do tego typu utworów, które dosyć trudno ocenić, zwłaszcza kiedy ma się porównanie z pierwszą częścią (w tym wypadku - "Czekoladą"). Akcja powieści zaczyna się w cztery lata po zakończeniu "Czekolady" - Vianne wraz z córkami, Anouk i Rosette, mieszka w Paryżu. Prowadzi co prawda sklep z czekoladą, ale pralinek nie wykonuje już własnoręcznie, nie korzysta również ze swoich niezwykłych zdolności. ...
A we wtorek będziesz? Warszawa, 4 VIII 2009
Dzięki Twojej recenzji - właśnie sobie powtórzyłam. I dobrze. Styl mnie momentami irytował, ale to ich gadanie ciągle do mnie trafia. I jest ważne. Szata graficzna jest rzeczywiście koszmarna.
Film jest na pewno, tylko nie wiem, czy to ekranizacja.
A czy nie było filmu pt. "Papillon", nakręconego wg. tej książki? Bo wydaje mi się, że coś takiego kiedyś oglądałam.
"Design XX wieku" to niezastąpione źródło informacji dla zainteresowanych wzornictwem ubiegłego wieku. Wielu z nas swobodnie wypowiada się na temat "historii sztuki użytkowej", ale ile tak naprawdę wiemy o tej rozległej dziedzinie? Jakie są główne nurty? Jakie są cechy charakterystyczne i przedstawiciele poszczególnych stylów? "Design XX wieku" odpowiada na te pytania poprzez wnikliwą analizę zjawisk, które definiują bliskie nam wzornictwo. Cz...
Zapewne każdy z was zastanawiał się kiedyś nad zasadami, jakimi powinniśmy kierować się w życiu. Jak należałoby postąpić w danej sytuacji i czego w związku z tym oczekujemy? A może jesteśmy zupełnie bezinteresowni w naszych moralnych/uczuciowych wyborach i staramy się działać w sposób, dzięki któremu uszczęśliwilibyśmy najwięcej osób? David Hume jako jeden z najwybitniejszych szkockich filozofów (a ponadto historyk i pisarz), w „Badaniach dot...
Sięgnąłem po tę pozycję, ponieważ na jednej ze stron internetowych traktujących w głównej mierze o literaturze science fiction wyczytałem, iż jest ta absolutna klasyka wspomnianego gatunku literackiego i nie tylko. Szczerze mówiąc, zastanowiło mnie to, ponieważ (niestety) książki fantastyczne zwykło się umieszczać w zupełnie innych kategoriach niż resztę literatury, co jest według mnie zwykłą ignorancją. Czyż w książkach spod znaku fantastyki nie...
Bitwa morska w Zatoce Świeżej rozegrała się w czasie wojny trzynastoletniej między zakonem krzyżackim a Rzeczpospolitą. Wprawdzie sama bitwa nie wniosła wiele do rozwoju morskiej sztuki wojennej, jednakże sposób jej taktycznego rozegrania, właściwe wykorzystanie warunków atmosferycznych i nawigacyjnych oraz dobre wyszkolenie i wysokie morale załóg okrętów gdańskich i elbląskich przyniosły w efekcie zwycięstwo słabszej liczebnie flocie polskiej. N...
Masada - ruiny starożytnej twierdzy żydowskiej w Izraelu, w Okręgu Południowym, na północny wschód od miejscowości Arad, która znajdowała się na górze wznoszącej się ponad 400 m nad poziomem Morza Martwego w pobliżu jego zachodniego brzegu. Pierwsze umocnienia pochodzą z II w. p.n.e.; rozbudowane i ufortyfikowane w latach 37-31 p.n.e. przez Heroda Wielkiego, po jego śmierci obsadzone przez garnizon rzymski. W 66 r. n.e. w czasie wojny żydowskiej ...
Moje wakacyjno-lipcowe lektury: Leśne wygi (5) – historia napisana z myślą o młodzieży, myślę, że jest znakomitą pozycją dla wszystkich grup wiekowych, szczególnie jeśli jej lektura odbywa się w leśnych ostępach W salonie i w kuchni: Opowieść o kulturze materialnej pałaców i dworów polskich w XIX wieku (5) – zainteresowanym tematyką-szczerze polecam Poczet cesarzy rzymskich Dominat (4) Piękni dwudziestoletni (5) – wspomnienia niesłych...
Dzisiaj w moje łapiszcza wpadła: Uciekinierka Munro oraz Międzynarodowy komunista Krasuckiego.
"Co rzadkie, „Imię róży” z jednej strony zawiera w sobie wartości uniwersalne, odwołujące się do ludzkiego doświadczenia, z drugiej zaś jest dobrze napisaną powieścią umilającą czas" - czy aby na pewno jest ta aż tak rzadkie współwystępowanie literackich cnót? Mam inne doświadczenia lekturowe...
Marilyn Monroe morderstwo zatuszowane-Milo Speriglio i "Aniołek"Beaty Pawlak; niewiele, ale i tak jestem zadowolona z zakupu(mimo iż ta pierwsza jest w nie najlepszym stanie(antykwariat się kłania;p))
Nie kuś mnie, tylko streszczenie pisz. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)