Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: jolekp
Data dodania: 04.01.2022 13:22
110. Odyseja kota imieniem Homer: Prawdziwa historia ślepego kota i kobiety, którą nauczył miłości
O tym, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.
Historia Homera - kota, któremu z powodu poważnej infekcji usunięto gałki oczne, gdy był jeszcze małym kociakiem.
Paradoksalnie w tej książce jest trochę za mało kota, a stanowczo za dużo autorki, która ewidentnie próbuje mu ukraść show. Ale bardzo mi przykro - jeśli piszesz książkę o swoim niezwykłym zwierzęciu, to naprawdę nikogo nie obchodz...
Autor: Losice
Data dodania: 14.01.2023 17:21
Jakiś czas temu ze strony jednego z włoskich internetowych serwisów literackich skopiowałem listę 100 rekomendowanych do przeczytania włoskich książek napisanych w ciągu ostatnich 200 lat. Niestety nie potrafię już odnaleźć strony tego włoskiego serwisu, jak również ocenić na ile skopiowana lista jest wiarygodna i kto "za nią stoi" (krytycy literaccy, czytelnicy, internauci, pisarze...). Z powyższym zastrzeżeniem umieszczam więc, tę listę w "strefie publicznej" mojego czytatnika.
Może będzie dl...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...
Autor: Losice
Data dodania: 06.05.2023 01:49
Pochylając się nad meandrami fabularnymi i kompozycyjnymi słynnej tetralogii Lawrence Durrella "Kwartet Aleksandryjski" (na którą składają się: Justyna, Balthazar, Mountolive i Clea), powróciłem myślą do innej, również "śródziemnomorskiej" tetralogii, napisanej przez Elenę Ferrante i często nazywanej, od tytułu jej pierwszej części , cyklem "Genialna przyjaciółka" (lub "Cyklem neapolitańskim", a w literaturze angielskiej "Kwartetem Neapolitańskim"). Najwyraźniej, klimat śródziemnomorski sprzyja...