Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Adams Douglas - Życie, wszechświat i cała reszta (3) 2. Adams Douglas - Cześć, i dzięki za ryby (3) 3. Christie Agatha - Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie (4) 4. Siesicka Krystyna - Dziewczyna Mistrza Gry (4) 5. Proulx Annie - Kroniki portowe (5) 6. Rudowski Krzysztof - Cz@t (4) 7. Funke Cornelia - Król Złodziei (4) 8. Yoshimoto Banana - Tsugumi (5) 9. Hearn Lian - Po słowiczej podłodze (5)
Lista kwietniowa: 74. „W cieniu inkwizycji” A. Perez- Reverte. 3 75. „Łowca krokodyli” S.&T. Irwin. 5 76. „Podróże z Ryszardem Kapuścińskim: opowieści 13 tłumaczy”. 4 77. „Przygody dobrego wojaka Szwejka. Szwejk na tyłach” J. Hasek. 5 78. „Przygody dobrego wojaka Szwejka. Szwejk na froncie” J. Hasek. 5 79. „Przygody dobrego wojaka Szwejka. Przesławne lanie” J. Hasek. ...
Skąd wygrzebałeś te "Aforyzmy i refleksje" Sienkiewicza? Z wielką przyjemnością bym coś podobnego przeczytała, bo cenię niefabularną twórczość tego autora, a w moim wydaniu dzieł zebranych są tylko "Listy z podróży do Ameryki".
Ogromnie mnie ta Grodzieńska pociąga. Kupić nie kupię, bo już jestem totalnie zrujnowana na książki, ale mam nadzieję, że sie pokaże w mojej bibliotece. A znasz wcześniejsze - "Wspomnienia chałturzystki" i "Urodził go Niebieski Ptak" (o Jarossym)? Bardzo fajne były. A "Muzyka duszy" mi się obłędnie podobała, do tego stopnia, że po kilku miesiącach od przeczytania nie zdzierżyłam i kupiłam, po czym zaraz przeczytała...
hejka:) myślę że dobrą książką dla młodzieży jest seria "Jeżycjada" Musierowicz i myślę że dobre też są książki o narkomanach np:"my dzieci z dworca ZOO" oraz "pamiętnik narkomanki", polecam również "w ślepym zaułku wolności. dzieci ulicy" Jany Frey, oraz "na odwrót" tej samej autorki. pozdrówki:)papa
Dla Darby przeprowadzka była niezasłużoną karą. Dziewczyna musiała pożegnać ukochane stare kąty, a także rozstać się ze wszystkimi przyjaciółmi i szkołą. Dzięki pomocy swej kuzynki Aimee, bardzo szybko przystosowuje się do nowych warunków i zaprzyjaźnia z wieloma ludźmi. Jest jednak osoba, której towarzystwa nie może znieść ani przez moment. To Bruce, szkolny kolega, tak bardzo drażni ją i denerwuje. W rzeczywistości jednak nie zasługuje on na ta...
Diano, Droga! A pamiętasz? Chciałaś zobaczyć na końcu "Domu ze ślepą werandą" nadzieję; a ja nie dostrzegłam jej. Pisałyśmy o tym. Bardzo jestem ciekawa dalszych losów Tory, chociaż odczuwam teraz jakiś dziwny smutek; i nie wiem czy już bym chciała je znać, bowiem Tora to - zdaje się - trochę autorka właśnie. Może mylę się... Napiszesz o tych dwóch tomach "jedno" słowo?
Leniwy dzisiaj jestem. Nie będę tu każdej książki z góry opisywał. ;) Ale jeśli chcecie poznać moją opinię na temat którejś pozycji stąd - to zapytajcie, a chętnie odpowiem. ;) • Ryszard Kapuściński "Podróże z Herodotem" (5) • Ernest Hemingway "Stary człowiek i morze" (6) • Umberto Eco "O bibliotece" (4) • Adam Mickiewicz "To lubię..." (6) • Neil Gaiman "Rzeczy ulot...
Zastanawia mnie język, którego używasz. Nie jest to wyszukany język literacki, bliżej mu raczej do codziennego, powszechnie używanego. Jeśli mogę porównać - Sapkowski też używa języka potocznego, ale jest zupełnie inny, Twój wygląda trochę delikatniej, ale jest bardzo barwny, działający na wyobraźnię, przynajmniej w moim odczuciu. ;) Ciekawi mnie czy mimowolnie, bez większego zastanowienia użyłaś właśnie takiego codziennego języka, czy raczej był...
Kwiecień zbliża się ku końcowi, a ja tak mało przeczytałem. Wszystko z winy Prousta, który pochłonął większość moich czytelniczych zainteresowań, a z nim jak wiadomo trzeba powoli. Oto więc: 1 Jan Kochanowski "Treny" - powtórka (4) 2 Jarosław Iwaszkiewicz "Noc czerwcowa" - Jarek musi być obowiązkowo, a jak! (5) 3 Lucy Maud Montgomery "Pamiętniki - krajobraz dzieciństwa" (3) 4 Marek Nowakowski "Grecki bożek...
Napisz proszę coś więcej o tej "Huśtawce". I wreszcie skończyłeś tę wyczekiwaną mamałygę:D gratulacje:D
Klasyki widziałam ostatnio w wielu miejscach* po 12 zł za książkę. *Główna Księgarnia Naukowa, krakowski Empik, chyba Matras
"Marzenia i koszmary" - S. King. Jestem już w środku. Bardzo ciekawe opowiadania. A przede mną jeszcze jakieś 385 stron książki ;-)
Mihailo Lalić, jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy jugosłowiańskich. Urodził się w 1914 roku w Czarnogórze. Tam też rozgrywa się akcja wszystkich jego powieści, wśród surowego górskiego krajobrazu, który ukształtował typ silnego, nie poddającego się przeciwnościom człowieka. Taki właśnie jest bohater "Góry łez", partyzant Lado Tajavić, który utraciwszy łączność z towarzyszami, narażony na zasadzki i obławy ze strony polujących na komu...
- Ody - Ciemne ścieżki - Tristan przebrany - Podróż do Patagonii - Wiersze ulotne - Warkocz jesieni - Jutro żniwa - Krągły rok - Xenie i elegie - Śpiewnik włoski [Czytelnik, 1977]
Przewodnik, który pomoże ci dotrzeć do tajemnicy kobiecej duszy. Bóg chce odpowiedzieć na twoje pytanie i rozbudzić na nowo pragnienia twojego serca. Każda kobieta tęskni, by być kochaną, by odegrać niezastąpioną rolę w wielkiej przygodzie, oraz by posiadać własne piękno do odsłonięcia. Przypatrz się swoim ulubionym filmom. Przypomnij sobie zabawy z czasów, gdy byłaś małą dziewczynką. Te pragnienia tkwiące w twoim sercu pochodzą od Boga i stan...
Kiedyś czytałam już Poczwarkę, ale jakoś inaczej to odbierałam i chyba jej nie skończyłam. "Ono" mi tak średnio podeszło, Poczwarka o wiele bardziej mi się podobała. Diabeł ubiera się u Prady - film mi się podobał, taka rozrywka, nie trzeba specjalnie myśleć i się wysilać, więc stwierdziłam, ze trzeba przeczytać też książkę. W sumie fajnie i szybko się czytało, ale film mi się bardziej podobał. No i te drobne odstępstwa...
Oto moja kwietniowa lista: 1. "Genom" (5) S.Łukianienko 2."Pachnidło" (4) P.Süskind 3."Podróż ludzi księgi" (5) O.Tokarczuk 4."Klub Dumas" (5) A.Perez-Reverte 5."Pasażer do Frankfurtu" (4) A.Christie 6."Kwiaty zła" (4) Ch.Baudelaire
- Iuvenilia - Oktostychy - Dionizje - Kasydy zakończone siedmioma wierszami - Księga dnia i księga nocy - Powrót do Europy - Lato 1932 - Inne życie - Elegie [Czytelnik, 1977]
Dziecioodporna (Giffin Emily) (4+) Eragon (Paolini Christopher) (3) Gorzkie złote serca (Cook Glen) (5) Metoda wodna (Irving John) (4+) Obiecaj mi (Coben Harlan) (4) Sprawa leniwego kochanka (Gardner Erle Stanley) (4) Zima Muminków (Jansson Tove) (5) Żmijowa harfa (Brzezińska Anna (4)
Hmm. King to na pewno mój ulubiony autor - choć jak na razie posiadam jego tylko trzy książki to zdołałem już go polubić. Polecam "Uciekiniera" - na pewno powieść którą należy przeczytać na początku swojej przygody z twórczością Kinga. Poza tym "Bezsenność" i "Marzenia i koszmary". "Marzenia i koszmary" najlepiej czyta się w nocy przy nocnej lampce. Wtedy jest świetny klimat grozy ;)
Która ryba nosi pancerz? Dlaczego kraby chodzą bokiem? O tym w tomie "Wieloryby śpiewają" Ta fascynująca książka przybliży dzieciom niezwykły świat podwodnych zwierząt i roślin. Dzęki niej nie tylko poznają nowe gatunki morskich stworzeń i ich zachowanie, ale dowiedzą się także, co należy robić, by chronić tę obfitość życia przed zagładą. [Firma Księgarska Jacek Olesiejuk, 2006]
Widzę, że wiele osób już pokrótce przedstawiło Wam obraz dziejów Matyldy Piołun. Mnie osobiście ta książka STANOWCZO się nie podoba. Ośmielę się ją nawet porównać z innymi książkami. Primo: Roald Dahl nie wysilił się na oryginalną powieść - mnóstwo takich można znaleźć na stoiskach z książkami dla nastolatek o "wrednych rodzicach", "okropnej dyrektorce", "paskudnym bracie" itp. Te książki są WYJĄTKOWO MAŁO AMBITNE! Szczerze - nie wiem, czym on...
Widząc pierwszy raz na wystawie księgarni książkę "Hannibal: Po drugiej stronie maski" Thomasa Harrisa, pomyślałem sobie: "No tak, Lecter stał się znany i lubiany, więc trzeba teraz pisać dużo książek z nim w tytule, bo się będą ładnie sprzedawać. Panie Harris, nie spodziewałem się tego po Panu". Jednak widząc ją na półce w mojej bibliotece miejskiej - postanowiłem wypożyczyć i sprawdzić. Muszę przyznać, że trochę się pomyliłem. Zasadniczo ksi...
Jeśli chcesz, to mam "Autobiografię" Agathy Chrisie.:-) A "Zakaz myślenia: Fundamentalizm w chrześcijaństwie i islamie" widziałam niedawno na podaju. Nawet bym wzięła, ale chwilowo nie mam za co.:-)
Tomik poezji ma prostą konstrukcję opartą na naturalnym rytmie przyrody, który wyznaczają następujące po sobie pory roku. Indywidualny sposób postrzegania porządku natury przez poetkę zaowocował utworami o niepowtarzalnej ekspresji. Polecam wszystkim, nie tylko miłośnikom poezji.
Zaczęłam wczoraj wieczorem "Operację Sodoma" Jurandota - zapowiada się świetnie.:-)
"Gra o tron" Martin (5) "Pippi i Sokrates" Gaare & Sjaastad (4) "Kolekcja" Dehnel (3) "Starcie królów" Martin (3)
1. Zabójca czarownic 2. Kabała 3. Łyżwiarz 4. Czciciel Słowa [Alma-Press, 1986]
A i trochę po temacie: Miasteczko Salem to jest o tym masowym procesie czarownic w średniowieczu? Tylko to mi się kojarzy... Lśnienie oglądałam film, niezły nawet. A co Kinga, ta jego nowa książka, p.t. "Komórka" zapowiada się bardzo ciekawie, szczególnie dla "nałogowych" użytkowników telefonów, takich jak n.p ja :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)