Z lekkimi modyfikacjami - moje wyzwanie czytelnicze na 2015 rok.
Jedna książka - max. do 2 kategorii.
Czas trwania - styczeń-grudzień '15
1. Książka z ponad 500 stronami -
Szaman (
Gordon Noah)
2. Klasyczny romans -
Emma (
Austen Jane)
3. Książka zekranizowana -
Niebiańska plaża (
Garland Alex)
4. książka wydana w tym roku -
Do trzech razy Natalie (
Rudnicka Olga)
5. Książka z numerem w tytule -
Położna: 3550 cudów narodzin (
Kalyta Jeannette)
6. książka napisana przez kogoś przed trzydziestką -
Drugi przekręt Natalii (
Rudnicka Olga)
7. Książka, której bohaterami nie są ludzie -
O czym szumią wierzby (
Grahame Kenneth)
8. Zabawna książka -
Straż! Straż! (
Pratchett Terry)
9. Książka napisana przez kobietę -
Tancerka Degasa: Opowieść o wielkiej miłości i wielkiej sztuce (
Wagner Kathryn)
10. Thriller lub kryminał -
Oślepienie (
Cook Robin)
11. Książka, której tytuł to jedno słowo -
Uwikłanie (
Miłoszewski Zygmunt)
12. Książka – zbiór opowiadań -
Kompromis: 13 opowiadań albańskich (
Aliçka Ylljet)
13. Książka z akcją poza Europą i Ameryką -
Samsara: Na drogach, których nie ma (
Michniewicz Tomasz (Michniewicz Tomek))
14. Książka z literatury faktu -
Witajcie w raju: Reportaże o przemyśle turystycznym (
Dielemans Jennie)
15. Debiutancka książka popularnego autora -
Człowiek nietoperz (
Nesbø Jo)
16. Książka ulubionego autora, której jeszcze nie czytałam -
Modlitwa za Owena (
Irving John)
17. Książka, którą polecił ktoś znajomy -
Myszy i ludzie (
Steinbeck John)
18. Książka, która zdobyła nagrodę Pulitzera -
Tłumacz chorób (
Lahiri Jhumpa)
19. Książka oparta na prawdziwej historii -
Przerwana lekcja muzyki (
Kaysen Susanna)
20. Książka z końca listy „do przeczytania” -
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku (
Ligocka Roma)
21. Książka, którą kocha moja mama -
Młode lwy (
Shaw Irwin)
22. Książka, która mnie przeraża -
Miasto ślepców (
Saramago José)
23. Książka, która ma ponad 100 lat -
Panienka z okienka (
Deotyma (właśc. Łuszczewska Jadwiga))
24. Książka wybrana za względu na okładkę -
Księgarenka w Big Stone Gap: O przyjaźni, wspólnocie i nadzwyczajnej przyjemności z dobrej książki (
Welch Wendy)
25. Książka którą miałam przeczytać w szkole, ale tego nie zrobiłam -
Trans-Atlantyk (
Gombrowicz Witold)
26. Książka historyczna -
Puszcza (
Gołubiew Antoni)
27. Książka do przeczytania w jeden dzień -
Z pokorą i uniżeniem (
Nothomb Amélie)
28. Książka z antonimami w tytule -
Noce i dnie (
Dąbrowska Maria)
29. Książka z akcją w miejscu, które zawsze chciałam odwiedzić -
Włosi: Życie to teatr (
Brzozowski Maciej A.)
Samsara: Na drogach, których nie ma (
Michniewicz Tomasz (Michniewicz Tomek))
30. Książka wydana w roku mojego urodzenia -
Mort (
Pratchett Terry)
31. Książka źle oceniana (poniżej 3,8 na Biblionetce) -
Idiotka: Miłość w Nowym Jorku (
Bakuła Hanna)
32. Książka, której akcja dzieje się w twoim rodzinnym mieście -
Morderstwo pod cenzurą (
Wroński Marcin)
33. Książka dla dzieci -
365 pingwinów (
Fromental Jean-Luc,
Jolivet Joëlle)
34. Książka z miłosnym trójkątem -
Kochałem ją (
Gavalda Anna)
35. Książka autora o takich samych inicjałach jak twoje -
Maria (
Malczewski Antoni)
36. Książka z akcją dziejącą się w przyszłości -
37. Książka z akcją w liceum -
Poczwarki Wielkiej Parady: Pamiętnik maturzystki (
Auderska Halina)
38. Książka z kolorem w tytule -
Czarna wołga: Kryminalna historia PRL (
Semczuk Przemysław)
39. Książka, która sprawi, że będę płakać -
Mały człowiek: Bajki z lewej kieszeni (
Prokopiev Aleksandar)
40. Książka z magią -
Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 1 (
Clarke Susanna)
41. Powieść graficzna -
Gdzie jest wydra? czyli Śledztwo w Wilanowie (
Sidor Dorota)
42. Książka autora, którego nie czytałam wcześniej -
Most na Drinie (
Andrić Ivo)
43. Posiadana książka, której nigdy nie czytałam -
Lapidarium (
Kapuściński Ryszard)
44. Książka napisana przez Noblistę -
Owocobranie (
Tagore Rabindranath (Thaakur Ravindranaatha))
45. Główny bohater ma takie samo imię co ja -
Bez mojej zgody (
Picoult Jodi)
46. Książka, której akcja rozgrywa się podczas świąt Bożego Narodzenia -
Ominąć święta (
Grisham John)
47. Książka polskiego autora -
Teatr: Tom 6 (
Mrożek Sławomir)
48. Zakazana książka -
Zwrotnik Raka (
Miller Henry)
49. Książka oparta lub zekranizowana jako program telewizyjny -
Szkarłatny płatek i biały (
Faber Michel)
50. Książka, którą zaczęłam, ale nigdy nie skończyłam -
Życie Pi (
Martel Yann)
51. Książka kilku autorów. -
Kruca fuks: Alfabet góralski (
Kuraś Bartłomiej,
Smoleński Paweł (pseud. Jerz Tomasz))
52. Książka rozgrywająca się podczas wojny -
W oblężeniu: Życie pod ostrzałem na sarajewskiej ulicy (
Demick Barbara)
53. Książka z miastem w tytule -
Miedzianka: Historia znikania (
Springer Filip)
54. "Przykurzątko" -
Corrida po polsku (antologia;
Niedoba Andrzej,
Wesołowska Marta,
Wójcik Ryszard i inni)
53/54
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.