Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jako nałogowa konkursowiczka postanowiłam zaraz wziąć udział, po czym po kilkunastu minutach się poddałam. Musiałabym tych książek tu dopisać ze 30. Jedną wybrać? Jakim cudem? Samej Aleksijewicz są jeszcze cztery i trudno powiedzieć, żeby któraś z nich była mniej ważna. I te wszystkie doskonałe biografie, i tyle świetnych reportaży...
... i z tej okazji ukazał się interesujący wywiad z szefową wydawnictwa Moniką Sznajderman. http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,42699,20534141,wydawnictwo-czarne-ma-20-lat-nie-mielismy-pieniedzy-nie-wiedzielismy.html Polecam serdecznie i przy okazji dodam, że wydawnictwo Czarne ogłosiło konkurs na uzupełnienie listy dziesięciu najważniejszych pozycji, które wypuściło na rynek, o jedną ostatnią, najlepszą wg czytelnik...
„(…) Espinozę należy wykląć i usunąć z ludu Izraela. Na mocy aniołów i z wyroku świętych wyklinamy, wypędzamy, przeklinamy i potępiamy Barucha de Espinozę (…) Przeklęty będzie w dzień i w nocy, przeklęty będzie, kiedy się kładzie, i przeklęty, kiedy wstaje, przeklęte będzie jego wejście i wyjście. Oby Pan nie zmiłował się nad nim, oby Jego gniew i zazdrość wybuchły ogniem przeciwko temu człowiekowi i oby wszystkie przekleństwa, które zapisano w t...
Przeczytam kiedyś, bo mam własną. Kieeedyś tam... :-/
W takim razie może powinnaś poczytać Gogol w czasach Google'a ;D [disclaimer dla dociekliwych pt. "jak trafiłem do tej dyskusji": otóż tropem George Sand, której twórczości w ogóle nie znam, choć właśnie czytam Korespondencja ; kojarzyłem ją dotąd jeno z Chopinem, ale wiedziałem, że była pisarką; dla chętnych po linii skojarzeń: jeden z piękniejszych utworów Chopina: https://www.youtube.com/watch?v=m6u1xz55adI ]
"- Ja ze swojego domu rodzinnego w okresie świątecznym zapamiętałem nade wszystko stękanie: ojca stękającego wciąż w kiblu i matkę nieustannie stękającą w kuchni. Ojciec stękał zajadle na sedesie, bo potrawy świąteczne wyjątkowo źle wpływały na jego gastrykę, a kłopoty gastryczne mojego ojca były tak słynne, że już od dzieciństwa o nich wiedziałem. Matka zaś stękała w kuchni, obierając, krojąc, siekając, czyszcząc. Stękała podsmażając, zawijając...
Tę niezwykłą powieść Susan Sontag czytać należy uważnie, bo jest zapisem stanu świadomości człowieka na krawędzi życia. Już tytuł "Zestaw do śmierci" informuje czytelnika, o czym traktuje książka. Bohater to mężczyzna w średnim wieku, Dalton Harron zwany Dudusiem nie chce żyć. Popełnia samobójstwo. Tak w skrócie zawiązuje się akcja. To wszystko, co wydarza się dalej jest tajemniczym snem umierającego człowieka poprzeplatanym z rzeczywistymi zd...
Już jestem ciekawa jaki. :P
„Widzi pan, człowiek nie może wyrysować sobie linii i przegródek i oświadczyć, że nie rusza się poza nie na krok. Czasem musi wykorzystać porażki jako szczeble do sukcesu. Trzeba utrzymywać delikatną równowagę między nadzieją i rozpaczą (…). W ostatecznym rozrachunku jest to kwestia równowagi”[1]. Tę skądinąd słuszną uwagę na temat życia wypowiedział jeden z drugoplanowych bohaterów powieści Rohintona Mistry’ego. Niemniej jednak poznając kole...
Minęły 4 lata akcji - 54 książki, w ostatnim roku: 7. Całkiem dobrze. Obecnie moje polskie przykurzątka to na ogół wynik zaglądania do antykwariatu na Solcu. Są tam książki za 1 zł, zupełnie nieznane i zapomniane. Kupiłam kiedyś kilka pozycji z wydawanej po Październiku serii Literatura XXlecia, teraz wyczytuję. Więcej przypadków, mniej planów - ale całkiem ciekawie.
Ale fajnie, że znów podliczasz-opisujesz! Już ja, siostrosęp książkowy, zrobię z tego odpowiedni użytek. :>
Przeczytane w lipcu: 1. Księżniczka na różowo 2. Księżniczka uczy się rządzić 3. Gwiazdkowy prezent 4. Losing Hope Zaczęłam czytać: Przepowiednia Dżokera
Stanisław Lem - Solaris Terry Pratchett - Carpe Jugulum George R.R. Martin - Dzikie karty Komiks - Batman: Hush: Tom 1; Sprawa syndykatu chemicznego Brandon Sanderson - Słowa światłości
Ekożona (4,0) Oto lista Hedviki: 1. Dom 2. Ogród 3. Dzieci 4. Doula 5. Poradnia laktacyjna 6. Centrum Matki 7. Ekoklub 8. Edukacja 9. Działalność charytatywna 10. Mojmir Wcześniejsze wersje tej listy trochę się różniły, w szczególności tym, że Mojmir zajmował wyższą pozycję. Im starsza lista, tym miejsce wyższe... Ale nie uprzedzajmy wydarzeń. Wszysko zaczyna się przypadkowym spotkaniem na dworcu. Mojmir to znany czeski pisarz...
"Przypominamy na wpół sparaliżowane jamniki uwięzione na smyczy samozachowawczego instynktu. I więcej nic". Od dawna nie miałam takiej książki w ręku - pełnej żółci, polskiego jadu i zgnilizny, która potrafi zniszczyć najbardziej zdrowy organizm. Nie spodziewałam się, że powieść z taką okładką, okaże się tak psychodeliczna i jednocześnie pozbawiająca wszelkich złudzeń co do celu naszej egzystencji. Po lekturze tego dzieła samemu można nabawić ...
Bardzo zawiłą drogą (nie pytaj!) trafiłem na tę czytatkę - widzę, że sierpień nastraja Cię na powrót do BNetki - ale szkoda, że zaglądasz tak rzadko. Może dasz się skusić i wrócisz na dobre?
"Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa (…)". Kompleks Riese, czyli jak twierdzą niektórzy, podziemne miasto wybudowane przez Niemców podczas II Wojny Światowej w Górach Sowich, to miejsce, które do dnia dzisiejszego wzbudza wiele emocji i wywołuje różnorakie dyskusje. Zagadka, jaka je otacza to gotowy pomysł na powieść, w której wyobraźnia pisarza ma niczym nieograniczone pole do popisu. Udowodniła to Jolanta Maria Kaleta, budując sens...
Pozwoliłem sobie dodać link do tej czytatki w zestawieniu Nagrody literackie - mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :) Dziękuję Ci za wykonaną przy tym pracę!
Nie mieszałabym się do akcji z nagrodami, gdybym ciągle nie natykała na horrory opatrzone na okładce informacją np. zdobywca Bram Stoker Award. Z kategorii wybrałam dwie: powieść i debiut. Oczywiście pominęłam nominowane, które warto zauważyć, również często były wydawane w Polsce. Powieść 1987: Misery 1987: Łabędzi śpiew: Księga 1 (2 części) 1988: Milczenie owiec 1989: Trupia otucha 1990: Mine - Robert R. McCammon 1991: Chłopięce lata ...
Z Polską w tle Co się stanie z wisienkami Historia Genii, pochodzącej z ubogiej farmy z okolic Jasnej Góry i Polackville w Kanadzie. Jest to przygnębiająca książka - molestowanie seksualne, alkoholizm, bieda i ojciec-despota. Dziewczyna budzi sympatię determinacją do poprawy losu, mimo swojej nieporadności, ale też antypatię skłonnością do kłamstwa. Toczy się w dwóch światach prowincji, gdzie rządzi kościół i mieszkańcy nie stronią od kielisz...
Autor: Camilla Lackberg Tytuł: Latarnik Wydawnictwo: Czarna owca Liczba stron: 496 Przeczytana przeze mnie: grudzień 2014 Oceniona przeze mnie na: 5. Latarnik Do przeczytania skłoniła mnie trochę recenzja, trochę praca licencjacka, a trochę ciekawość, co będzie dalej (ta ostatnia jednak najmniej), bo od jakiegoś czasu powieści Lackberg mnie męczą. Czemu tak mówię, skoro oceniłam wysoko? Ocena jest spowodowana głównie zakończeniem, ale od p...
Lourie, wykres Nolana słaby - ok, porządkuje ale dalej upraszcza, pozycjonuje i nazywa. I nie ma znaczenia (dla mnie), czy jest w 3 D, czy procentowo określa różne rodzaje wolności, ponieważ to kawałkowanie rzeczywistości, a nie docieranie do istoty problemu/zagadnienia. Klasyfikacje są wygodne i jednocześnie niebezpieczne. Domyślam się, że nie jesteś fun'em Żakowskiego. Tym ciekawsza byłaby dla mnie twoja opinia/ zdanie dotyczące jego myśli (m...
1.Balzakiana (Dehnel Jacek). Autora nie trzeba przedstawiać, jego wnikliwej analizy ludzkich zachowań, żądz, ułomności też nie. Trochę przerażająca wizja życia, w którym wszystko pędzi ku podłości, egoizm ponad wszystko, interesowność i obłuda.. Czy życie tylko takie jest?..a może ja jestem naiwna i myślę,że "człowiek jest dobry,mądry.."..itd.?czegoś nie widzę? Opowiadania robią wrażenie..przygnębiają. 2.Na całym świecie tylko Ona: Zakazana m...
Jeszcze takie "coś": https://www.facebook.com/dalir.mardin/posts/1620620914917808 komentarz do filmu "prawa kobiet w islamie. każdy kto wpiera nam, że islam jest podobny do innych religii, a winna jest jedynie jego radykalna odmiana, powinien na dzień dobry dostawać kamieniem w łeb, jak ta kobieta ukarana zgodnie z zaleceniami Koranu"
Właściwie nie wiem, od czego zacząć. Chyba od tego, że powieść ta została zakwalifikowana do gatunku thrillerów, kryminałów i powieści sensacyjnej. Wprowadzający do biblionetki zapomniał o Oriencie. A jest on w Shantaram wszechobecny i to niekiedy dotkliwie weryfikuje nasze wyobrażenia o nim. Wiadomo, bliższa koszula ciału, a więc to nie te wątki kryminalno-bandyckie były dla mnie pasjonujące, ale zapach miasta, zauroczenie nim, fantastyczna ko...
Nie mówię, że Houellebecq zrobił najlepszą i najgłębszą analizę skutków. Zwłaszcza, że to political fiction także. No ale chyba nie powiesz, że Raspail pokazał skutki swojej wizji szerzej i głębiej? Co do Soboru Watykańskiego Drugiego - obawiam się, że w ogóle nie jestem zainteresowana. Jestem zupełnie chłodno-obojętna. Co najwyżej z ciekawości chciałabym kiedyś zobaczyć mszę w rycie trydenckim. Nie mogłam jednak przejść obojętnie obok 2 zacyt...
"Wszyscy nimi jesteśmy. Miliony pragnień, których nie sposób zaspokoić, by było inaczej, niż jest, by zdobyć więcej, niż nam potrzeba. To jedna z najsilniejszych skłonności naszego ego, od których bardzo trudno jest się uwolnić. Wszyscy to doskonale znamy". Śmierć osób publicznych, czy to aktorów, piosenkarzy bądź też innych, znanych szerszemu gronu społeczeństwa ludzi, od zawsze wywołuje szok i zainteresowanie ogółu. Gdy w czerwcu 2014 roku...
Literatura kobieca Narodziny dnia Kres życia Collete na prowincji. Obserwacje międzyludzkie i zwierząt, poetycki lekki język. Bardzo ładne Świniobicie Wiele dobrego słyszałam o tej pisarce i nie zawiodłam się. Perypetię członków rodziny mydlarzy, trudne rodzinne i miłosne związki. Napisana dobrze i dobry kawałek literatury obyczajowej. Kai czyli Miłość do ideałów Następne pokomplikowane rodzinne losy. Małżeństwo i dzieci, budowanie ...
Niestety: "Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej." Ale pewnie byłbym bardzo krytyczny, bo czytałem już parę artykułów imć Żakowskiego w życiu i ani nie podoba mi się jego ton, ani poglądy, ani nie zgadzam się z reguły z jego diagnozami. Oczywiście fakty społeczne nigdy nie są jednowymiarowe, natomiast można analizować powody i skutki takiego a nie innego...
A moim zdaniem Houellebecq był właśnie dość wybiórczy w swej wizji - pokazał, co te zmiany oznaczają dla zblazowanego profesora, i jak on się dostosowuje do nich. Choć prawdą jest także, że Raspail walił prosto z mostu swoje przemyślenia i frustracje - myślę, że kierowała nim mocna złość, która dziś już chyba przeszłaby w zrezygnowanie albo kaznodziejstwo. Co do Vaticanum II - może warto, abyś spojrzała na pewne kwestie z innej strony? Polecam...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)