Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dzięki. Ten błąd widziałem jeszcze przed wstawieniem, dałbym głowę, że go poprawiłem (parę razy pod "kopiuj" została mi poprzednia wstawka, chyba przy tej ilości wstawiania palce/guziki odmawiają posłuszeństwa ;-)), ale jak widać coś nie poszło do końca jak należy. Za dużo rzeczy jednocześnie chciałbym zrobić. :-)
Prawdopodobnie lepiej będzie jak Ty tę czytatkę skonstruujesz, bo sam najlepiej wiesz jak powinna wyglądać. Ta nagroda ma już trzecią z kolei nazwę, więc nie za bardzo wiem jak to chcesz rozplanować. Oczywiście możesz korzystać z mojego zestawienia. Wszystkie książki które znalazłam w katalogu B-netki, są podlinkowane. Książki nagrodzone są na pierwszej pozycji. Folio Prize – z tej grupy tylko jedna książka jest przetłumaczona i w katalogu B...
Tarcza Gromu Troja. Złote miasto, do którego zbierają się wszyscy mali i wielcy władcy wschodu i zachodu. Miasto pełne intryg, spisków i snów o grabieży i podboju. Dało już o sobie znać w "Panu srebrnego łuku", gdzie byliśmy świadkami wewnętrznych knowań i morderczych zamiarów, między członkami rodziny królewskiej, i ataku mykeńskich wojowników, którzy podstępem dostali się do Troi, żeby ją zdobyć, ale zostali pokonani i ku zdziwieniu jej obro...
Chciałam tylko zwrócić uwagę, że w przypadku powieści sf za lata 2004 i 2005 dwukrotnie umieściłeś "Illion" Simmonsa. Tymczasem w 2005 tę nagrodę zdobył Neal Stephenson za Cykl Barokowy.
Za mną też chodzi Simmons (ale czekam aż wyjdzie cały z Artefaktów, bo jest nowe, lepsze tłumaczenie) oraz Stephenson (cały, stoi wszystko na półkach i straszy wielkością). Nie przeczytałem zbyt wielu pozycji z tych list, zastanawiające jest dla mnie, że trafia się na niektórych z nich sporo pozycji z ocenami na Bnetce 2,7 czy 3,0 - to już raczej nie świadczy dobrze o odbiorze tych książek... Natomiast Dicka nie ma prawie nigdzie, chyba tylko ...
Mówimy cały czas o dwóch książkach (biorąc pod uwagę liczbę Marsów Robinsona, to nawet o czterech). :-)
Film na tle książki to klęska... Mnie natomiast, jako zawodowego majterkowicza, faktycznie w książce pociągał temat "Do It Yourself na Marsie", niekoniecznie każdego będzie tak to kręcić. Jaka to książka o fizyce Interstellara?
Audiobooki oczywiście nie wszystkich cieszą, ale "Harry Potter" czytany przez Stephena Frya to najlepszy audiobook, jaki w życiu słyszałam. :) PS. Bujold to ona jest.
Nie no, chyba mówimy o obu...
Eee? Może nie załapuję żartu, ale pomieszały się chyba dwie książki: Marsjanin (sfilmowany) i Czerwony Mars ;D
Oj, nie chce mi się tego Marsjanina czytać. Oczywiście widziałam film. Wystarczy. Nic mądrego z niego nie wynikało. Natomiast czaję się na książkę o fizyce Interstellara. ;-)
Mnie, jak Hani, też nie przeszkadza, że znam przebieg akcji. :-) Rowling dobrze pisze. Doceniłam to przy "Trafnym wyborze" i właśnie 1. tomie HP w oryginale.
"Łatwo wymazać z pamięci ból i rozczarowanie, gdy staje przed tobą jedyny człowiek, za którym tęskniłaś". Nie jestem zaskoczona, bowiem drugi tom trylogii "Igrając z ogniem" dostarczył mi dosłownie takich samych wrażeń, jak część pierwsza. Igranie z uczuciami, nieposkromione żądze, miłość i erotyka – tego nie zabrakło przy lekturze tej książki. Tara Sivec to amerykańska pisarka, która po kilkunastu latach pracy jako broker, postanowiła na...
Ok, przekonaliście mnie. :-) Wypożyczę sobie HP po ang. Ale w wersji papierowej. Słuchać za bardzo nie mogę (szybko się wyłączam). :-) @Louri, wszystkie, które wymieniłeś czytałam, oprócz Jo Walton (odstrasza mnie opis - godzenie się ze śmiercią i okładka - dziewczynka z laską). Mignęła mi ta okładka tak z rok temu na Goodreads, widocznie była popularna. Connie Willis znam, przeczytałam kilka jej książek z 10 lat temu - fajna sprawa. Na mni...
Autor: Marcin Wroński Tytuł: A na imię jej będzie Aniela Wydawnictwo: W.A.B. Liczba stron: 440 Przeczytana przeze mnie: Luty 2016 Oceniona przeze mnie na: 4,5 A na imię jej będzie Aniela Na Wrońskiego trafiłam w styczniu, całkowicie przypadkowo, a mówią, że przypadki są fajne. No i w tym wypadku faktycznie tak było. „A na imię jej będzie Aniela” jest trzecim tomem z cyklu o komisarzu Maciejewskim. Marcin Wroński zachwyca mnie stylem, zna...
A, dzięki za zwrócenie uwagi. Wolę nie robić opisów, w tytule chciałbym zawrzeć najważniejsze, ewentualnie dodatkowe info w dopiskach :)
A tak na marginesie, w nawiasie masz wpisane "SF", ale nagroda tyczy się zarówno science-fiction jak i fantasy. Może lepiej robić krótkie opisy na wstępie?
1903: Wroga siła (Pamiętnik waryata) 1904: Frapié Léon "La Maternelle" 1905: Ludzie cywilizacji 1906: Tharaud Jérôme (Tharaud Hieronim) , Tharaud Jean (Tharaud Jan) "Dingley, l’illustre écrivain" 1907: Moselly Émile "Le Rouet d’ivoire" 1908: Pisane na wodzie: Romans 1909: Leblond Marius-Ary "En France" 1910: Od lisa do sroki 1911: Châteaubriant Alphonse de "Monsieur des Lourdines" 1912: Savignon André "Les Filles de la pluie" 1913: Elde...
Wprowadzone, dzięki! No, horror też się może zdać, choć ciekaw jestem, czy nie ma dużych luk w wydawaniu tych horrorów na rynku polskim?
Chyba każdy, kto lubi czytać, dobrze rozumie te "problemy z wielkimi" - ja mam także parę takich na półce: - Biblię we wczesnej młodości przeczytałem w 3/4, parę lat temu z żoną postanowiliśmy spróbować co dzień po 1 rozdziale czytać, ale gdzieś w połowie którejś z Ksiąg Królewskich nie wyrobiliśmy z samozaparciem przy noworodku i związanym z tym zmęczeniu! - Droga do rzeczywistości: Wyczerpujący przewodnik po prawach rządzących Wszechświat...
Dodałem: Nagroda Bursztynowego Motyla im. Arkadego Fiedlera 1996-- Proponuje zalinkować też Nagrodę Brama Stokera dla najlepszych horrorów. Mnie to niezbyt interesuje, więc może ktoś chętny doda?
Dla polskiego autora najlepszej książki o tematyce podróżniczej i krajoznawczej. 1996: Poszukiwanie zagubionych światów 1997: Madagaskar 1998: Terra incognita: Wyprawa do źródeł Amazonki 1999: Moje bieguny 2000: Pod słońce 2001: Z Afryki 2002: Blondynka w dżungli 2003: Modlitwa o deszcz 2004: Gringo wśród dzikich plemion 2005: Druga strona Księżyca: Przygoda na wyspach Pacyfiku 2006: Groch i kapusta czyli Podróżuj po Polsce! 2007: F...
Wrzucone! Dziękuję :)
Nagroda BSFA 1969--
Nagroda przyznawana powieściom science-fiction i fantasy przez British Science Fiction Association. 1969: Wszyscy na Zanzibarze 1970: Brunner John "The Jagged Orbit" 1971: Aldiss Brian Wilson "The Moment of Eclipse"* 1972: nie przyznano 1973: Spotkanie z Ramą 1974: Odwrócony świat 1975: Orbitsville 1976: Coney Michael G. "Brontomek!" 1977: Implanty 1978: Przez ciemne zwierciadło 1979: Fabryka bezkresnych snów 1980: Benford Gregory "...
Czytałem jej opowiadanie "Kwarantanna" w zbiorze Don Wollheim proponuje - 1985: Najlepsze opowiadania science fiction roku 1984 ale zupełnie go nie pamiętam :] A ogólnie z antologii Dona Wollheima najbardziej podobało mi się opowiadanie Waltera Jona Williamsa "Dinozaury" w Don Wollheim proponuje - 1988: Najlepsze opowiadania science fiction roku 1987 , polecam!
Obowiązkowo przeczytać coś Connie Willis! Szkoda, że tego Blackoutu coś u nas nie planują, chyba nadejdzie pora, że coś mi wreszcie każe przeczytać powieść po angielsku.
Wrzucone obie :)
Hm, ideą moją było stworzenie czytatek z tymi książkami (wg roku wydania), które zostały nagrodzone jako zwycięzca, bez nominowanych. Jeżeli masz ochotę, to oczywiście możesz stworzyć osobną czytatkę ustrukturyzowaną analogicznie jak te powyżej, ale zawierające tylko zdobywców wg roku, oraz podlinkowane książki - o ile były wydane po polsku. Ta ostatnia uwaga jest istotna np. w kontekście wymienionej poniżej przez Ciebie Folio Prize - czy te ksią...
Chyba jeszcze w liceum wypożyczyłem sobie "Czerwonego Marsa", bo z opisu przypadł mi do gustu - niestety, z jakiegoś powodu nawet chyba nie zacząłem czytać i więcej do niego nie wróciłem :/ Obecne kolejki czytelnicze raczej spychają go poza nawias... HP całość po polsku czytałem dwukrotnie, ten tom jest naprawdę świetnie napisany, coraz mniej cykl ten jest bajką - o czym zapewne wiesz, mając za sobą filmy. Swego czasu wysłuchałem także 3 tomów...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)