Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Złodziejka książek (Ocena 3,0) Pretensjonalny, egzaltowany styl. Niepotrzebnie zbyt udziwniona narracja, tylko po to, by czymś się wyróżnić. Granie na emocjach. Mam wrażenie że autor "celował" w bestseller. Oceniłbym niżej, lecz na "trójkę" wyciągnęło książkę jedno zdanie: "Niemcy zaczęli na serio płacić za to, co zrobili." Niestety mam wrażenie, że to zdanie umknie większości czytelników, którzy bezkrytycznie przyjmą narrację o Niemcach jako...
Witam, poszukuję książki pt. Mistrz . Autor: Andy Andrews. Jestem zainteresowana kupnem. Od jakiegoś czasu poszukuję tej książki, mam nadzieję że tu ją odnajdę ...
Co aktualnie warto przeczytać z szeroko rozumianych czeskich klimatów? Śmiesznie, absurdalnie, z dystansem i z uczuciem, tak na odetchnięcie?
Wygląda na to, że powoli powracam do świata czytających. Zobaczymy, na jak długo. 1. Czy jesteś psychopatą?: Fascynująca podróż po świecie obłędu (4,5) Interesująca, napisana sprawnie i z humorem, opowieść dziennikarza, który zainteresował się tym, jak szaleństwo rządzi światem. I który stopniowo przekonywał się, jak łatwo nadużyć narzędzi do pomiaru zaburzeń. Niby niczego nowego się nie dowiedziałam, ale z pewnością mogę polecić wszystkim ni...
- Pocałunek Judasza (Holt Victoria) 4,0 - Bajarka opowiada (Niklewiczowa Maria) 5,0 - Palindromadery (Morawski Tadeusz) 3,0 - Dom zbrodni (Christie Agatha) [ 4,5 - Pożegnanie domu (Żurakowska Zofia) 5,0 - Skarby: Powieść dla młodzieży (Żurakowska Zofia) 4,5 - Nie głaskać kota pod włos (Boglar Krystyna) 5,5 - Bzyk: Pasjonujące zespolenie nauki i seksu (Roach Mary) 4,0 - Lewa ręka ciemności (Le Guin Ursula K.) niezai...
No tak, racja, ten tryb przypuszczający...:)
W tym przypadku właśnie "musiałbym obniżyć", a nie obniżyłem, bo czwórka byłaby zbyt krzywdząca dla "Wołania kukułki". Słucham teraz "Jedwabnika" i Stuhr chyba poszedł po rozum do głowy i przestał udawać, że dubbinguje kreskówkę dla dzieci, bo póki co tylko jedna postać (na szczęście niezbyt ważna) ma "przegięty" głos.
Oj tak, ta pierwsza pozycja zdecydowanie nie jest dziecięca. :) Przygotowałam sobie listę, potem dodałam ten komentarz, bez głębszej refleksji, że to może z lekka kontrastować. ;) Mojej 10-latce uwielbiającej historie detektywistyczne też jeszcze długo nie będę polecać kolejnych na liście dzieł Nesbø. Ale następne z wymienionych można już bezpiecznie czytać, choć przy takich Karol i fabryka czekolady czy Dziewczynka z Szóstego Księżyca to nie...
Bardzo zabawnie (choć nieco i strasznie) wygląda zestawienie Twojej wypowiedzi z pierwszą pozycją na liście przeczytanych. Aż mi w oczach stanęły ilustracje Bohdana Butenki albo Emilii Dziubak do Lindqvista. Brrrrr!
W tym miesiącu nabijam sobie statystyki literaturą dziecięcą. ;) Wytępić całe to bydło - 4.5 Czuła jest noc - 3.0 Dziewczyna, która słyszała kolory 3.5 Czerwone Gardło - 4.5 Trzeci klucz - 4.5 Pentagram - 5.0 Felix, Net i Nika oraz Klątwa Domu McKillianów - 4.0 Niedźwiadek polarny - 4.5 Basia i opiekunka - 5.0 Tajemnica pływalni - 4.0 Kot Prot - 6.0 (powtórka) Kot Prot znów gotów do psot - 5.5 (powtórka) Kto zje zielone jajka sadzo...
Na razie bardzo, zwłaszcza że niezwykle pasuje mi akurat w tej chwili klimat, jak tworzy w tej książce, i perspektywa narratorki - ale póki co jestem dopiero po kilkudziesięciu stronach :)
Zawsze mnie zdumiewa, jakimi ścieżkami podąża nasze ocenianie. Rozumiem Twoją argumentację, Sznajperku, ale teoretycznie Rowling i jej książka nie miały ze Stuhrem nic wspólnego:) A przecież oceniamy książkę, nie lektora. Nie myśl, że się czepiam, tylko tak mi się pomyślało na marginesie. Mam podobny problem, kiedy obniżam ocenę za fatalne tłumaczenie.
Australijska pisarka, Colleen McCullough, autorka bestselleru „Ptaki ciernistych krzewów'' , który za sprawą telewizyjnej adaptacji przyniósł jej światową sławę nie żyje. Pisarka zmarła w czwartek, na wyspie Norfolk należącej do Australii gdzie mieszkała od 40 lat. Miała 77 lat. Więcej inf.: ksiazki.wp.pl Zd...
SPRZEDAM (cena podana wraz z kosztami przesyłki): 10 zł: Jak żyć z neurotycznym kotem - Stephen Baker Jak niczego nie rozpętałem - Harosław Jaszek Kazirodztwo - Christine Angot 12 zł: Autobiografia grubej panny młodej - Laurie Notaro Blondyn i Blondyna - Magdalena Kulus Czarownik swojego plemienia - Amos Oz Dziecko niczyje - Marie Balter, Richard Katz Filadelfia - Christopher Davis Gdy kochają anioły - Dariusz Kunicki Mój pie...
-- styczeń -- Koty są dobre na wszystko (5) Niechciani (5) Prochy Angeli (6) Przebudzenie (5,5) I rzeczywiście (5) Klinika (4,5) Sieroce pociągi (4,5)
Witam! Jestem tu nowa. Widzę, że nie tylko ja lubię czytać. Niestety same romansidła hehe Nie bardzo wiem na czym biblionetka polega, ale wciąż się uczę. W zeszłym roku przeczytałam 86 pozycji ( książki dla dzieci do poduszki tez się liczą ?) a w tym dopiero 15. życzę wszystkim sukcesów.
Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (audiobook) [5] +0,5 oceny za świetną obsadę aktorską audiobooka, dzięki której bardzo przyjemnie mi się słuchało. http://audioteka.pl/blade-runner-czy-androidy-marza-o-elektrycznych-owcach,produkt.html Zamieć [4] Boskie przyrodzenie: Historia penisa [4] Wołanie kukułki (audiobook) [4,5] tu z kolei ocenę musiałbym obniżyć przez lektora. O ile Maciej Stuhr radzi sobi...
Kilka lat temu szwajcarski architekt Christian Kerez wygrał konkurs na projekt budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Jego projekt, ostatecznie niezrealizowany, nawiązywał wprost do modernistycznej architektury stolicy. Nieprzypadkowo, gdyż Kerez zachwycił się właśnie tym, co inni chcieliby zapomnieć i wymazać z mapy miasta: modernistycznymi budynkami epoki komunizmu. Zainteresowanie architekturą Warszawy znalazło także odbicie w wycieczc...
[W recenzji odwołuję się do szczegółów fabuły i zakończenia omawianej powieści oraz całej trylogii] Już po raz trzeci możemy powrócić do mrocznej Szwecji późnych lat 80. To właśnie wtedy tamtejsze szpitale (i cmentarze) wypełniły się zarażonymi na AIDS homoseksualistami. "Śmierć" jest finalnym rozdziałem mrocznej gejowskiej epopei "Nigdy nie ocieraj łez bez rękawiczek". Pora na ostatnie zbliżenie na pomnik tych, którzy odeszli w cierpieniu,...
"Sherlock Holmes nie żyje. Zapada mrok". Stało się! W pamiętnym starciu nad wodospadem Reichenbach przepadli Sherlock Holmes i jego arcywróg, profesor James Moriarty. Policjanci ze Scotland Yardu opłakują największego z detektywów, a przestępcza brać Londynu tęskni za swym hersztem - zwłaszcza że na horyzoncie pojawia się nowa, brutalna siła zza oceanu, gotowa przejąć kontrolę nad półświatkiem: gang Clarence’a Devereux. Śledczy Frederick Ch...
I jak Ci się podoba Munro?
Noc komisarza Montalbano została urozmaicona w bardzo zaskakujący sposób: przyśnił mu się jego własny pogrzeb. No cóż, fakt, że jest coraz starszy nie przestaje go wyprowadzać z równowagi... Następnego dnia komisarz zostaje wezwany do portu. Właśnie odpłynął stamtąd pewien jacht, który u wejścia do portu udzielił pomocy łodzi, która zaczęła tonąć. Tyle tylko, że w tej łodzi był martwy mężczyzna... Co się naprawdę wydarzyło? Kim był ten mężczyz...
Wciągająca, sensacyjna powieść z gatunku watykańskich thrillerów, pełna tajemnic, w której rzeczywistość sugestywnie przeplata się z fikcją literacką, dostarczając czytelnikowi wielu niezwykłych wrażeń. Bohaterowie tej historii muszą dokonać wyboru, a nie jest on wcale łatwy i oczywisty. Stawką jest życie... i to nie tylko to ziemskie. Dlatego jego ocalenie za wszelką cenę nie musi okazać się najważniejsze. Kto i dlaczego chciał dokonać zamachu n...
Zbiór korespondencji Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskej i Stefana Jasnorzewskiego, jej trzeciego męża, w okresie wojny pilota RAF-u, to rozpisana na dwa głosy opowieść o trudnych latach 1940–1945, gdy oboje przebywali w Anglii, jednak z daleka od siebie, widując się tylko od czasu do czasu. Opowieść zdumiewająca, napisana wyrafinowanym, a zarazem pełnym humoru językiem. Humoru, który pozwalał choć trochę złagodzić wojenny koszmar i wszelkie, w tym...
Muzy i redaktorki. Zbawczynie i wydawczynie. Kobiety za największymi dziełami literatury rosyjskiej. "Za każdym dobrym mężczyzną stoi dobra kobieta" to klasyczny truizm, w świecie literatury jednak relacje pomiędzy małżonkami są o wiele bardziej złożone. Dla F. Scotta Fitzgeralda i Ernesta Hemingwaya żony były źródłem inspiracji, ale w rezultacie cierpiały na tym ich związki. W Rosji natomiast żony najsławniejszych pisarzy głęboko angażow...
U mnie: Przybysz (6) Moja pierwsza ksiąźka obrazkowa... Wbiła mnie w ziemię, szczerze mówiąc. Liczby Charona (3) Szkoda czasu na czytanie, moim zdaniem... Mniej: Intymny portret zakupowy Polaków (5,5) Autorka znana mi z innego forum, opisywany projekt śledziłam już w czasie trwania... Idea dla mnie bliska, a książka baaardzo inspirująca, i do tego naprawdę dobrze napisana. I czytam Dziewczęta i kobiety
Poruszająca historia rodzinna o miłości, niewoli i przetrwaniu. Gdy Maziar Bahari wyjeżdżał z Londynu w czerwcu 2009 roku, by relacjonować wybory prezydenckie w Iranie, zapewniał swoją brzemienną narzeczoną Paolę, że wróci do niej najdalej za tydzień. Nie miał pojęcia, całując ją na do widzenia, że następne trzy miesiące spędzi w osławionym irańskim więzieniu Ewin, przechodząc brutalne śledztwo. Dla rodziny Bahari wojny, zamachy stanu i rewo...
Zapraszam :)
Carl Gustav Jung (1875-1961), szwajcarski psychiatra i psychoanalityk, najwybitniejszy – obok Freuda i Adlera – badacz tzw. psychologii głębi. Studiował i doktoryzował się na uniwersytecie w Bazylei. Od 1903 r. pracował jako lekarz w znanej klinice Burghoelzli. W latach 1907-1913 współpracował z Zygmuntem Freudem. Autor m.in. prac: „Wandlungen und Symbole der Libido” (1912), „Psychologische Typen” (1921), „Psychologie und Religion” (1940), „Psych...
Seks, psychologia i zbrodnia to typowe cechy znakomitej prozy Jacka Ketchuma. Podobnie jak dziwne zbiegi okoliczności, które przepełniają jego kolejne wyśmienite książki. Wayne, barman i potencjalny zabójca, który zawsze tchórzy w ostatniej chwili, prawie dusi swoją dziewczynę podczas wspólnej wycieczki. Gdy ona ucieka, Wayne widzi parę, która popełnia brutalne morderstwo i rozpoznaje w jednym ze sprawców stałego klienta swego baru. Trupa...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)