Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Więcej-„lepiej” nie będzie, więc już w tym pędzie podaję tu swoje lektury, by za spóźnienie nie dostać bury:P *Carmen - to z książki Ciszy lasu i twojej ciszy... (5.5; czyta Jerzy Zelnik http://www.filmweb.pl/person/Jerzy+Zelnik-440, http://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Zelnik; przesłuchana 23. sierpnia, g. 16:55 tekstowo, a 17:06... arie:))! *Los człowieka (5,5; przeSŁUCHany 16. sierpnia 2013, przed g. 16:36) - po spotkaniu ...
Pijąc kawę gdzie indziej czytałem już dawno temu, ale też doszedłem do wniosku, że opowiadania mają bardzo nierówny poziom. A szkoda. Szczególnie dla tych lepszych!
I jak początkowe wrażenia z "Nędzników"?
"Brak miłości matczynej to rana, której człowiek nigdy nie przestaje rozdrapywać. Z biegiem czasu staje się coraz rozleglejsza, głębsza – a przynajmniej skłania do niezrozumiałych w innym kontekście działań (…)" Życie ludzkie jest jak ogród. Odpowiednio pielęgnowany i użyźniany, daje cudne plony w postaci pięknych roślin. Życie, kształtowane od najmłodszych lat, przynosi swoje owoce w dorosłym życiu. Czy można więc zaniedbany od wielu lat ...
Daisy Fay i cudotwórca - 4,0 Brzoskwinie dla księdza proboszcza - 5,5 Księga Diny - 5,5 Klub Seryjnych Morderców - 3,0
Raczej nie dam się namówić na skosztowanie tych rajskich jabłuszek. :) Film dawno kiedyś oglądałam i chyba po tym właśnie podjęłam próbę przeczytania i książki. Nie dałam jednak rady wówczas. Teraz zmęczyłam całość i to jest właśnie odpowiednie słowo. Słuchałam audiobooka, ale żeby szybciej uporać się z tym dziełem to końcówkę już doczytałam. Lektorka audiobooka, Beata Rakowska, niczym nie zachwycała, wręcz przeciwnie, ale mój zły odbiór ksią...
Sięgnęłam po trzecią część serii Mankella o szwedzkim komisarzu Wallanderze, Biała lwica (tak się złożyło w ostatnim czasie, że jak mnie nachodzi na czytanie to albo on, albo Marinina). I jak zwykle kończyłam na wydechu, ostatnie 100 stron przeczytałam ciągiem i za samo zakończenie miałam odruchowo ochotę postawić 5, bo przecież tak dobrze się czytało. Zdążyłam bowiem już zapomnieć jak męczyłam początek i wątki polityczne, które wydawały się ...
To jest skrajnosc w kazdym wychowaniu, poniewaz tacy rodzice sa niezalezni od kregu kulturowego. Pamietam jakas pisarke angielska o chinskich korzeniach, wychowana w Chinach, (nie Amy Tan), ktora z cala stanowczoscia powiedziala, ze ten model w tak drastycznej wersji wcale nie jest w Chinach dominujacy. Ta ksiazka nie moze byc uznana za reprezentatywna dla "chinskich wartosci" chocby dlatego ze Chiny to olbrzymi kraj, bardzo zroznicowany kulturow...
„... chyba przypadkiem stałam się fanką Pana Miłoszewskiego” - a ja chyba jestem za to odpowiedzialny:(! :P Ale za takie coś można - i to z dumą - być odpowiedzialnym:)
Zgadzam się ze Zło. Prawda? Czytałam i myślałam, nie, to straszne. Jak to w ogóle może być. I też dałam 6.
Skazani na Shawshank 5 Zapach spalonych kwiatów 3 - wędrująca książka Ruiny 5 Czytam: Nędznicy
Wystraszył mnie ta g. 2:15, bo niby dla kogo ta pora?!, ale okazuje się, że „Północ w ogrodzie dobra i zła” ma być tam też o 18:00:)
Przez Nikę i ja poproszę o dopisanie;)
1.mamuśka 2.espinka - w drodze 3.evuś:) 4.melania35 5.leda 6.nika 7.kulka5 Kulko, tak jak prosiłaś jesteś w kolejce po "nika". Mam nadzieję, że związku z tym nika nie będzie na mnie zła, że przed nią w kolejce wpisałam "leda", która zgłosiła chęć do wpisania chwilę przed Tobą;)
G.Delacourt "Lista moich zachcianek" (4) M.Pollan "W obronie jedzenia : Manifest wszystkożerców" (4,5) J.Hugo-Bader "Biała gorączka" (5) S.Montefiore "Morze utraconej miłości" (2) B.O'Neal "Jak znaleźć przepis na szczęście" (3) A.Towles "Dobre wychowanie" (5) E.George "perfidny plan" (4)
Dzisiaj: TVP Kultura, godz. 23.25 - "Motyl i skafander" wg: Skafander i motyl TCM, godz. 2.15 - "Północ w ogrodzie dobra i zła" wg: Północ w ogrodzie dobra i zła: Opowieść o Savannah Jutro: TVP Kultura, godz. 20.00 - "Senność" wg: Senność
Pani na Srebrnym Gaju - 5 Powrót nauczyciela tańca - 5 Kaznodzieja - 5 Dziewiętnaście minut - 5,5 Heban - 6
Widzę, że nie zachwyciły Cię "Dziewczęta z Nowolipek"? Cóż, "Rajska jabłoń" jest trochę lepsza. Natomiast polecam ekranizację z lat 80. Barbary Sass. Rewelacyjne oba filmy - po prostu powaliły mnie na kolana!
Annabelle, której choroba po kolei zabiera wszystkie wspomnienia, przekonuje się, że ich siła może ją wyzwolić… lub zniszczyć. Niedawno owdowiała Annabelle Storm odnajduje list zmarłego męża, Stanleya, do ich córki, Lily. Mężczyzna pisze w nim o druzgocącej lekarskiej diagnozie: początkach choroby Alzheimera wykrytej u żony. Annabelle drze list na drobne kawałki. W jej głowie rodzi się niedająca spokoju myśl, że powinna jak najszybciej znisz...
Sierpniowe lektury: Tydzień z godziną zero - 4 Krzyżacy 1410: Obrazy z przeszłości - 4 Przewodnik stada - 4 Nie licząc psa (80%) - 5 Nagrody - 5 Drozdy: Dotyk przeznaczenia - 3 Kacper Ryx - 5 (powtórka) Kacper Ryx i król przeklęty - 5 Kacper Ryx i tyran nienawistny - 5 Turms nieśmiertelny - 3,5 Kacper Ryx i król alchemików - 5 Krew Inków - 4,5 Księga Diny - 5 Oblicze Pana - 4 Karin, córka Monsa - 4 (powtórka) O każdej książce ...
„Dziewczyna w stalowym gorsecie” Kady Cross to, według informacji zamieszczonej na okładce (Fabryka Słów, 2013), połączenie X-Menów z epoką wiktoriańską – i to prawda. Książka ta należy do gatunku steampunk, więc przedstawiony świat bogaty jest w różnorodne wynalazki, które mogą czytelnika zadziwić i z pewnością dodają powieści atmosfery i uroku, a akcja rozgrywa się za panowania królowej Wiktorii. Główni bohaterowie okazują się osobami specyficz...
Zostały jeszcze tylko: Saga o Czarnoksiężniku: 1-10, 12 Opowieści: 1-27, 29, 31-32, 34, 38 Oraz opowieść "Przeznaczenie" wydaną w cyklu "Najpiękniejsze opowieści" Kto chętny? :-)
Amerykańscy bogowie (4.5) - przyjemna książka, ciekawy pomysł (chociaż wątpie, żeby był nowy) i zakończeniu udało się mnie zaskoczyć. Orientuję się trochę w mitologiach, ale i tak w połowie się poddałam i zaczęłam się posiłkować Wikipedią, żeby ogarnąć wszystkie bóstwa. Ogólnie dobra rzecz, ale Nigdziebądź wciąż o klasę wyżej. Obrona Sokratesa (5 - audiobook) - mądre. I wciąż aktualne. Ci Grecy to jacyś podobni do nas, tylko cykuty już się nie...
Koniec mojej Rosji: Dziennik 1914-1919 Dla rodziny autorki jest to lektura na pewno fascynująca, ale dla współczesnego czytelnika niekoniecznie. Ocena 3. Zło Szwecja z lat 1958/59. Okrutne, przerażające! Dobrze, ze chociaż zakończenie nie "dobija". Ocena 6. Spójrz mi w oczy Raczej podrzędne czytadło (naiwne i sentymentalne) z wątkiem nieudanej adopcji i intrygą kryminalną. Cóż zrobić, podobało mi się i tak... Ocena 4,5. Jerzy Giedroyc: Do Pols...
Dziękuję Wam obojgu. Książkę zaschowkowałam.
Lpiec 2013 1 (31). Klaudyna w szkole (4) (p) 2 (32). Klaudyna w Paryżu (4) (p) Książka miesiąca: Klaudyna w szkole Sierpień 2013 1 (33). Sekret (4) (p) 2 (34). Życie jest bajką: Mit o Babie Jadze (4) (p) 3 (35). Służące (5) (p) 4 (36). Zew ciszy (5) (p) 5 (37). Summerhill (4) (p) Książka miesiąca: Służące Wrzesień 1 (38). Zanim zasnę (4) (p) Październik 1 (39). Gorączka: W świecie poszukiwaczy skarbów (5) (p) 2 (4...
Obcowanie z pewnymi typami literatury jest, moim zdaniem, doświadczeniem metafizycznym. Chodzi mi przede wszystkim o eposy, a do nich właśnie zalicza się sumeryjska opowieść o heroicznym Gilgameszu. Takie dzieła są czymś więcej niż "tylko" literaturą. Pozwalają wejrzeć w umysły ludzi, którzy je tworzyli, a ponieważ z reguły bywało tak, że nim epos przybrał znaną nam zapisaną postać, był z pokolenia na pokolenie przekazywany ustnie, możemy powiedz...
Gra o tron [4.5] Wyspa z mgły i kamienia [1.5] O psie, który jeździł koleją [4.0] Upalne lato Kaliny [3.0] Tajemniczy ogród [5.0] Zaślubiny patyków [2.5]
Trochę z innej beczki, bo audiobook od Audioteki, z okazji Polconu za darmo, do wyboru: Achaja, Pan Lodowego Ogrodu, Gra Endera, Opowieści o pilocie Pirxie. Szczegóły tutaj: http://ebookowy.blogspot.com/2013/08/darmowe-ebooki-od-audioteki.html
Hurlin już mnie wyręczył w odpowiedzi, ja tylko dodam, że tak ogólnie rzecz biorąc Frankl napisał tę książkę dla nas, ludzi, którzy niekoniecznie przeżywają ekstremalne sytuacje, ale są zwyczajnie zagubieni, a on pokazuje w niej, jak znaleźć sens życia. Oczywiście pokazanie siły odnalezionego sensu życia na przykładzie ludzi, którzy przeżywali obozy zagłady, wzmacnia przekaz. Jeśli oni nie tyle nawet odnaleźli, co nie zgubili sensu życia, to każd...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)