Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Książka zupełnie nie przypomina jego kryminałów, które ja też uwielbiam. "Białej lwicy" nie doczytałam do końca, znudziła mnie. Ale "Comedia infantil" podobała mi się - pisana w stylu, jaki lubię, ma specyficzny klimat. Jednych - jak mnie - zachwyci. Innych pewnie rozczaruje. Obawiam się, że musisz spróbować sama :-) Wiem, że wielu czytelników ujęła historia małego chłopca z "Mojego drzewka pomarańczowego" - mnie ta...
No co Ty, jest boska! :D Uwielbiam jej mieszanie się do wszystkiego :) I w ogóle :))) Ale nie wszyscy lubią to samo. Wtedy świat pewnie byłby nudny ;)
Marquez rewelacyjny! Tylko czemu ja go dopiero niedawno odkryłam? :) A Chmielewska... Nie podoba mi się. Nie wiem, no. Lesio ma u mnie wielką piątkę, płakałam ze śmiechu przy nim. A ta cała Joanna mnie irytuje, wrrr.
Współczesna literatura słoweńska nie jest zbyt licznie reprezentowana na polskim rynku wydawniczym. Właściwie po zbiorze opowiadań Aleša Čara nadwiślański czytelnik nie miał możliwości zapoznania się z jakimikolwiek nowymi dokonaniami słoweńskich twórców. Aż do teraz. Oto bowiem wydana została książka–bomba, opowieść wartka, cyniczna i przygnębiająca, ale w szczególny sposób wpisująca się w nowoczesne trendy krytyki kultury masowej i społeczeństw...
Ja z reguły staram się najpierw przeczytać książkę, a później obejrzeć film nakręcony na jej podstawie. Zaczęłam czytać książkę "PS kocham cię" i niestety nie zakręciła mnie w ogóle. Czyta się ją dość szybko, bo język bardzo prosty, ale niestety nie porywający. Przerwałam czytanie nim doszłam do połowy książki. Mam nadzieję, że film jest lepszy, bo książki zdecydowanie nie polecam - jest po prostu nudna.
Ha! Zabiłeś mi klina! Nie jestem pewna czy uda mi się opowiedzieć o tej książce – to niezmiernie trudne. Głównym bohaterem i narratorem jest młody mężczyzna, któremu najlepiej ze wszystkiego wychodzi śnienie na jawie. Uczynił z tego swój zawód – pisze scenariusze. Makabryczne scenariusze. Jego jedyny przyjaciel zarzuca mu, że wszystkie dzieła zmierzają ku tragicznym zakończeniom i dlatego, mimo wzbudzania ogromnego zainteresowania...
Dziś na Polconie 2008 ogłoszono nazwiska laureatów najbardziej prestiżowej polskiej nagrody fantastycznej, imienia Janusza A. Zajdla. Otrzymuje ją Jacek Dukaj za powieść " Lód " oraz Wit Szostak za opowiadanie "Miasto grobów. Uwertura". To już piąty Zajdel dla Dukaja i pierwszy dla Szostaka.
Runa podała wyniki: Powieść: "Lód" Dukaja. Opowiadanie: "Miasto grobów. Uwertura" Szostaka. Obu nie czytałam - jeszcze; z obu ogromnie się cieszę, bo autorów znam i cenię.
U mnie tam "Wszystko czerwone" ma szóstkę :P Cudowne! :D
- (...) Posłuchaj, przyszło mi do głowy coś wyśmienitego: "Urbanistyka cygańska". - Wspaniale - przyznał zachwycony Belbo. - Ja myślałem o "Hippice azteckiej". - Wybornie. Ale umieścisz to w Potiosekcji czy wśród Adynata? - Trzeba się zastanowić - odparł Belbo. Poszperał w szufladzie i wyciągnął jakieś kartki. - Potiosekcja... - Popatrzył na mnie i dostrzegł moje zaciekawienie. - Jak pan wie, to sztuka krojenia rosołu. Ależ nie. - Zwrócił się ...
Oczywiście Moje SIERPNIOWE lektury
Moje WRZEŚNIOWE lektury: 1. Józef Ignacy Kraszewski "Żywot i sprawy JMPana Medarda z Gołczwi Pełki z Gołczwi" t. 3 (6) 2. Robert Crais "Zapomniany człowiek" (4) 3. Nora Szczepańska "Sprzysiężenie Czarnej Wydry" (5) 4. Maurice Leblanc "Niesamowity dwór. Przygody Arsena Lupina" (4) 5. Karol May "Kanada-Bill" (5) 6. Dennis Lehane "Gdzie jesteś, Amando" (5) 7. Robert van Gulik "...
Bardzo dobra recenzja! Od jakiegoś czasu mam tę książkę na oku, a teraz czuję się wręcz wybitnie zachęcony:)
No to zgadzamy się co do Marqueza...:)A Chmielewska u mnie za intrygę kryminalną ma trochę niższą ocenę:)
spokoj, spokoj i jeszce raz spokoj.to jest zycie.
Proszę jeszcze słówko o Półbracie...:)
Tak dużo czytacie, że wstyd się wpisywać! Ale niech będzie: Jentz Dziwny skrawek raju - bardzo ciekawa, tyle że dłuuuga, 560 stron. Ocena 4. Banach Chwast - jeszcze się zastanawiam nad oceną, na pewno będzie wysoka. Murdoch Dylemat Jacksona Ocena 2. Hen Nikt nie woła Ocena 4. Tę książkę czytałam już dwa razy, pierwszy raz ze 4 lata temu, jest bardzo ciekawa. Bieńczyk Tworki Ocena 2.
Czajko, Czajeczko droga tak się cieszę! Opowiedz coś więcej o wrażeniach, Misiak bardzo ciekawy jak odebrałaś jego ukochaną książkę:) Oj, dziś poszukam swoich ulubionych fragmentów:)
I jak wrażenia po "Moim Michale"? Zdaje się recenzowałem książkę o swoim imienniku i przypadła mi do gustu, choć dziś już słabo ją pamiętam:)
Moje sierpniowe osiągnięcia:) Stendhal "Czerwone i czarne" - no i dokończyłem, zaliczając jedno z wakacyjnych wyzwań czytelniczych:) ocena: 5 Erle Stanley Gardner "Sprawa niedobudzonej żony" i "Sprawa mądrych małp" - obie pozycje na 5 Molier "Skąpiec" - 4 Sienkiewicz "Krotochwile i maksymy imć Jana Zagłoby" - niestety 2. Nijak nie zachęciło mnie to do trylogii:( Pola Gojawiczyńska "Raj...
zupka chińska disco polo czy techno XD?
Ahatanhel (Śniadanko Natalka) [Ocena: 4] Cela: Odpowiedź na zespół Downa (Sobolewska Anna) [Ocena: 6] Co kochałem (Hustvedt Siri) [Ocena: 5] Filtry (Wiedemann Adam) [Ocena: 5] Hymn demokratycznej młodzieży (Żadan Serhij) [Ocena: 5] Opór skóry (Płaczek Michał) [Ocena: 4 zmień] Prąd zatokowy (Sosnowski Jerzy) [Ocena: 5] Ulica (Odija Daniel) [Ocena: 3] Uwaga, nie ma takiej fali (Kozioł Paweł) [Ocena: 4] Warszawa mało znana (Chwiszcz...
Jeszcze sierpień: - Kim Novak nigdy nie wykąpała się w jeziorze Genezaret - Hakan Nesser (nie jestem zainteresowana) - Holding i reszta - Józef Łoziński (6)
Sierpień: Książę przypływów - Pat Conroy (5) Kalamburka - Małgorzata Musierowicz (powtórka, nadal 6) Wszystko czerwone - Joanna Chmielewska (3) Na południe od granicy, na zachód od słońca - Haruki Murakami (4) Suppli: Tom 1 - Mari Okazaki (4) Sto lat samotności - Gabriel García Márquez (6)
Dzieje naszego otoczenia znamy zwykle tylko częściowo, zwłaszcza jeśli początki ich gubią się w mroku prahistorii albo jeżeli rozporządzamy tylko nielicznymi śladami materialnymi. Jednak już to, co wiadomo, albo to, czego możemy się domyślać, mówi nam wiele o nas samych, o naszej przeszłości, o dawnych obyczajach i wierzeniach, o niezwykłych czynach i dalekich, niebezpiecznych wyprawach, o stosunkach między ludźmi. Mówi też o tym, że możliwości r...
Julia James: "Przygoda w Paryżu" Vanessa przyjechała sama do Paryża, by poznać miasto. Marzyła o tym od dawna. Nie sądziła, że będzie obiektem zaczepek tylu mężczyzn zachwyconych jej urodą. W wyjątkowo kłopotliwej sytuacji spieszy jej na odsiecz grecki milioner. Proponuje też wspólne zwiedzanie Paryża... Kate Walker: "Ślub na wyspie" Theo Antonakos spędza w Londynie noc z tajemniczą dziewczyną. Niestety nad ranem dziewczyna znika bez ...
Choć mam uraz do tematyki niemieckich obozów koncentracyjnych - dodałam do schowka.
Michelle Celmer: "Pod wspólnym dachem" Nick zawsze marzył o dużej rodzinie. Do tej pory nie udało mu się jednak znaleźć odpowiedniej kobiety, która podzielałaby jego pragnienie. Po drugiej nieudanej próbie ożenku niespodziewanie spędza noc ze swoją asystentką i przyjaciółką Zoë. Oboje są zadziwieni intensywnością tego przeżycia, ale starają się powrócić do służbowych relacji. Wkrótce jednak się okazuje, że Zoë jest w ciąży... Heidi Betts:...
Paryski policjant Mathieu Durey dowiaduje się, że jego przyjaciel i kolega Luc Soubeyras, również z wydziału zabójstw, próbował popełnić samobójstwo. Otarł się o śmierć kliniczną i w stanie śpiączki leży w szpitalu. Dlaczego posiadający szczęśliwą rodzinę mężczyzna, żarliwy katolik, targnął się na swoje życie? Stres? Nierozwiązana sprawa? Mathieu postanawia pójść tropem ostatniego dochodzenia Luca. Musi sięgnąć w odległą przeszłość. Czternaście l...
Sławny kierowca rajdowy Toby Haynes założył się z przyjacielem, że uwiedzie powściągliwą pielęgniarkę Amelię Lambert. Kiedy po pierwszej wspólnej nocy Amelia od niego uciekła, poprzysiągł sobie, że znów ją zdobędzie, a potem porzuci. Dziesięć miesięcy później spotykają się w Monaco. Amelia ponownie ulega jego czarowi, ale narzuca własne reguły gry... [Harlequin, 2008]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)