Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Poetycki świat podmiotu lirycznego tomiku "Kamienne miasteczko" Barbary Mazurkiewicz jest kolorowy, romantyczny, zaciekawia spontanicznością, różnorodnością doznań zmysłowych, nie raz wrażliwością społeczną, a zawsze niekłamanym przejęciem wobec dostrzeżonych wydarzeń tak osobistych, jak i z nieco odleglejszej półki... [Towarzystwo Słowaków w Polsce, 2007]
Trzeci tomik o przygodach Julka, w którym chłopiec odkrywa w sobie duszę detektywa i tropi afery we własnej rodzinie i w szkole. Śmieszne zdarzenia, paradoksalne podejrzenia, zabawne rozwiązania sytuacji, osadzonych w realiach bliskich każdemu dziecku oraz żywy język powodują, że jest to lektura lekka i przyjemna. [Nasza Księgarnia, 2005]
W ostatnim akapicie zawarta jest moja myśl, która została rozwinięta przez Ciebie.
Wiersze o psach i ich właścicielach napisane z wielkim poczuciem humoru przez znanego satyryka. Najzabawniejsze są te, w których na temat relacji pies - człowiek wypowiadają się same czworonogi. [Nasza Księgarnia, 1999]
Wytłumaczcie mi proszę na jakiej zasadzie działa biblioteka na Koszykowej? Jest czytelnia i wypożyczalnia. Pani w wypożyczalni powiedziała mi, że posiadają tylko książki naukowe i popularnonaukowe. A w czytelni? Czy można z niej brać książki do domu? Wiem, że sama nazwa wskazuje - ale różnie bywa. Wolę zapytać.
Opowieść o dwóch dziewczynkach wychowanych w różnych środowiskach, o ich poznawaniu się, docieraniu, a w końcu przyjaźni. Dziunia to rozpieszczona, rozkapryszona jedynaczka, która mieszka w mieście. Bułeczka pochodzi ze wsi, jest sierotą wychowywaną przez krewną. Na jej twarzy zawsze gości jednak uśmiech. Pewnego dnia dziewczynka ma zamieszkać z Dziunią. Początki są trudne… [Nasza Księgarnia, 2007]
Opowieść o przemądrzałym smoku Kruszynce, który pewnego dnia wybrał się do Czarnego Lasu pełnego Niewidzialnych Gadających Strachów... Dowcipne rysunki Marcina i Filipa Bruchnalskich. [Nasza Księgarnia, 2003]
Ernst Satt, właściciel fabryki czekoladek, zaprosił Amandę i jej detektywów do swojej wspaniałej posiadłości. W nocy dzieją się tam przedziwne rzeczy: znikają ubrania, a duchy/strachy wyrywają ludzi ze snu. Kiedy na dodatek następnego dnia znika Bella Satt, Amanda ocenia natychmiast, że w tym przypadku konieczne będzie podjęcie wyjątkowych środków. [Nasza Księgarnia, 2006]
1. Jest pewna magia w śledzeniu czyichś oznakowań książek, które "po kimś" czytamy. Najlepiej takie książki wyszukiwać w przejściach podziemnych, gdzie dawni właściciele są anonimowi i nie mieli oporów przed znaczeniem swojego literackiego terytorium tak jak użytkownicy bibliotekowych książek. 2. Nie jest Pan przypadkiem z Krakowa? Znane jest działanie tegoż miasta w postaci dławienia najlepszych nawet pomysłów w zalążku. To jak jaka...
Jedyna uwaga to taka, ze autor napisał "bądź oszczędny w słowach..." Sam King w słowach oszczędny nie jest. W sumie niedawno zaczęła się moja przygoda z twórczością owego pisarza, ale już zauwazam zgrzyt między jego radami a faktycznym podejściem do pisarstwa (literaturę obcojęzyczną zawsze staram się czytać w ojczystym języku). Tłumaczenia sporo zmieniają... Niemniej, moja sympatia do tego Pana wcale nie jest mniejsza :) Po prostu więk...
Zbieranie kamieni ozdobnych może być pasjonującym zajęciem dla każdego, kto lubi piesze wędrówki i interesuje się przyrodą. Wyprawy po kamienie mogą przerodzić się w interesujące hobby. W wielu krajach zbieranie minerałów jest bardzo popularne. [Wydawnictwa Geologiczne, 1981]
Proszę o napisanie dla mnie listy książek ktore uwielbialiscie w moim wieku. Lubie poczytac cos lekkiego i przyjemnego, ale nie pogardze rowniez jakimis ciezszymi. Piszcie wszyscy o swoich ulubionych ksiazkach wjakie lubiliscie w moim wieku. Pozdrawiam Nutria95
"Ciało pedagogiczne nie składało się wprawdzie z tak rutynowanych, a czasem nawet wybitnych nauczycieli co u Konopczyńskiego, lecz za to byli to przeważnie ludzie młodzi i sympatyczni. Noszę ich nazwiska we wdzięcznej pamięci. Kontakty uczniów z nimi były naturalne i pozbawione sztywności. Można było z nimi, rzecz u Konopczyńskiego nieznana, nawet dyskutować i swobodnie na różne tematy rozmawiać. Szybko polubiłem więc młodego polonistę Ciepliński...
Ja w czerwcu przeczytałam: - Hanna Ożogowska - "Za minutę pierwsza miłość", "Ucho od śledzia", "Tajemnica zielonej pieczęci", - Katarzyna Majgier - "Trzynastka na karku" - L.M Montgomery - "Czary Marigold" - Agnieszka Osiecka (nie pamietam dokladnie tytulu ale cos tam o diable:) - teraz zaczynam Siesickiej 2 ksiązki "Przez dziurkę od klucza" i "Parada fiołków":)
Myslę, że zwracamy uwagę na to przejaskrawienie, jeśli myślimy, że tyczy się jedenj osoby (chłopca). Uważam, że chłopiec był tylko przedstawicielem wielu dzieci, które spotkały takie nieszczęścia i do wielu dzieci należy odnosić opisane wydaarzenia, a nie do jednej osoby. Wtedy to ma sens P.S Przepraszam, że troche niejasno przedstawiałam moje rozważania,ale trudno to wytłumaczyć :).
też dwa zielone...
Klasycy również odwołują się do tego, co będąc pozornie skończonym, może być nieskończone. Do ludzkości. Pojedynczy człowiek, indywidualista, jest z pewnością skończony i tylko jego czyny mogą rezonować wiecznie. Ludzkość, co zdaje się dostrzegał niby romantyk pełną gębą Mickiewicz w wierszu "Broń mnie przed sobą samym", jest niczym bóg - wieczna. Rozumowe podejście do świata jest z kolei źródłem podniet intelektualnych. Oczywiście natc...
Wokół stolika (najczęściej okrągłego, by „przepływ energii był korzystny dla całego procesu”) gromadzą się zainteresowani. Pośród nich musi być osoba ze zdolnościami mediumicznymi (bowiem tylko ona ma możliwość „kontaktu” i jego interpretacji). (...) na nowo modne stają się seanse spirytystyczne i już nie przy wirujących stolikach, lecz przy użyciu komputerów, magnetofonów, telefonów i telewizji. W USA powstał tzw. Ruch Nadziei, który opłakujący...
Bezsenność w Tokio była rewelacyjna, tego samego spodziewałam się po jego kolejnej książce. Rozczarowałam się srodze i stąd ta jedynka. Oczekiwałam ponownie czegoś w stylu wspomnień/dziennika/relacji z pobytu (tym razem w Singapurze) a nie powieści stylizowanej na leksykon muzyczny z jakimś bezpłciowym bohaterem w roli głównej.
Och, proszę bardzo. Do usług. ^^ Możesz jeszcze pomiętosić i ją pogłaskać, bo zasługuje na to. To dobra książka. ;))) (jeśli chodzi o Twoje książki, to jeszcze trochę pomęczę je, szybko się powrotu nie spodziewaj, o ile wytrzymasz. ;p)
sekret
Co o niej myślicie? Jestem ciekawa co napiszecie bo slyszalam duzo o tej piosence. Jest to piosenka Moniki Brodki. Pozdrawiam Nutria95
Na rozstaju drog siedzi dobry Bóg!!!! Nie wiem co za za przeproszeniem idioci piszą na tym forum! Aż sie zdenrwowałam...stwierdzacie że są do bani znajac 1 czy 2 piosenki tego zespołu!!! Aż żall....No ale trudno...
Hi, hi! To ja miałam na studiach taką panią profesor, specjalistkę od dramatu amerykańskiego, która mnie kiedyś spytała: "Naprawdę podoba się pani Henry James, ten stary nudziarz? Ja nigdy nie zdołałam przebrnąć przez >>Portret Damy<<!" Kapitalne, do dziś to pamiętam. I muszę przyznać, że wpłynęło to na mój stosunek do Henry Jamesa. :-p
Dziękuję Natii za przygotowanie konkursu i wszystkim kowbojom za podpowiedzi na forum, inaczej pewnie nadal byłabym w stepie bardzo szerokim, czy raczej - prerii. :)
Virginia Woolf - Pochyła wieża (6) Jorge Luis Borges - Powszechna historia nikczemności (5) Sándor Márai - Dziennik (5) Doris Lessing - Piąte dziecko (4) Ivo Andrić - Kobieta na kamieniu (3) Umberto Eco - Sześć przechadzek po lesie fikcji (3) i mała powtórka z "Jeżycjady".
Chodziłam do szkoły, uczyłam się historii, matematyki, polskiego. Nauczyłam się pływać, a nawet grać w szachy. Nikt jednak nie uświadomił mi, po co są uczucia lub jak się uspokoić, gdy jestem zdenerwowana i przygnębiona. "Gdzie zdobyć taką wiedzę, jak zatrzymać gonitwę myśli lub wyrazić gniew, tak by nikogo nie zranić?" - myślałam. Teraz, dzięki książce Darlene, mam mój własny "przybornik emocjonalny". Kiedy nie jestem pewna, co czuję, czymś s...
Kojarzy mi się tylko Sekret taty i ciężarówka (znana też pod tytułem "8+2 i ciężarówka"), ale po pierwsze to Norwegia, a nie Szwecja, po drugie dzieci było w sumie ośmioro, w w miarę równych proporcjach, a po trzecie podróż - nad morze, na pierwsze w życiu wakacje - stanowi tylko fragment książeczki:) Ale, tak czy inaczej, polecam - mimo że to raczej na pewno nie twoja poszukiwana:)
*Chmielewska Joanna, Rzeź bezkręgowców (5 -uśmiałam się parę razy, również w miejscach publicznych i bardzo chciałam postawić 5:-) ) *Malmsten Bodil, Cena wody w Finistère (4) *Camilleri Andrea, Wycieczka do Tindari (4) *Blyton Enid, Tajemnica zielonych rękawiczek (3 -pewnie ocena byłaby inna, gdybym przeczytała tę książkę 15 lat temu)
Czerwiec bardzo udany, szczególnie jeśli chodzi o jakość. Joanna Papuzińska – Darowane kreski (5)Bardzo ciekawe wspomnienia i rewelacyjny obraz świata powojennego widzianego oczyma dziecka. Neil Gaiman – Nigdziebądź (5) Korniszonie, wielkie dzięki za pożyczkę, szalenie mi się podobało. :) Antoni Libera – Madame (5) Anna Brzezińska – Wody głębokie jak niebo (5) Simon Beckett – Zapisane w kościach (3) Jakoś zupeł...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)