Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jakoś ta część "Jeżycjady" nie zabardzo mi się podobała ponieważ wg. mnie była troche nudna :/ Osobiście wole inne części;)
"Kwiat Kalafiora" to jedna z moich ulubionych części "Jeżycjady" ... A Gabrysia i Pulpecja są moimi ulubionymi bohaterkami więc trudno się dziwić;) Ogólnie to bardzo lubie rodzinę Borejków, także lubie książki w których ta rodzina występuje w większej roli :) PS. I część jeżycjady nazywa się : " Szósta klepka "
Gorąco zachwalana przez wszystkich, a szczególnie przez moją mamę, "przez" którą przeczytałam ową książkę ("Duma i uprzedzenie") - i mówiąc prawdę, i tylko prawdę - nie spodobała mi się! Pierwsze rozdziały nudziły mnie i to bardzo, mało dialogów i prawie żadnej akcji. Dopiero po okołu dwustu stronach mojego wydania książki zaczyna "coś" się dziać. Jednak humor i wartka dalsza akcja nie naprawiły nudy pierwszych rozdziałów, przez co książka wydała...
Książka ta powinna rozśmieszać, i zresztą chyba rozśmiesza ludzi do łez! Po raz kolejny zakompleksiona kobieta chce zmienić swoje życie. W książce ukazany jest wpływ czasopism i gazet na postępowanie zwyczajnych ludzików, który nie zawsze daje nam takie (jakże proste i oczywiste) rozwiązanie, jakiego byśmy chcieli, skłania do zastanowienia się nad samotnością i uwierzenia w siebie! Gorąco polecam na poprawę humoru, jako miłą lekturkę do ł...
zgadzam się z przedmówcami- nie pasjonuje mnie sensacja jako taka ale barwnie opowiedziana - jak najbardziej :-)
Czytałam tę książkę dość dawno, ale jedno pamiętam doskonale - opis skutków użycia gazu. To było naprawdę wstrząsające. Całkowicie się zgadzam z tym co napisałaś.
Książka ta nie wywarla na mnie większego wrażenia. W porównaniu do innych z cyklu "Jeżycjady" uważam, że jest stosunkowo slaba. Z pewnością nie będzie należala do rangi moich ulubionych książek z tego cyklu ;) Ale i tak nie byla taka zla ;)
Książka "Na zachodzie bez zmian" przedstawia losy chłopców, którzy, wyrwani ze swego dotychczasowego - spokojnego - życia, muszą zmierzyć się z okropieństwem wojny. Ich młode oczy, nienawykłe do widoku cierpienia, z czasem stają się coraz bardziej na nie obojętne. Bohaterowie stają twarzą w twarz z wojną, która ich przerasta, jednak chęć życia dodaje im sił do przetrwania w tym nieludzkim świecie. Ci młodzi mężczyźni, którym zabrano beztroskie la...
Riker's Island jest rozległym kompleksem więziennym, centrum nowojorskiego wydziału penitencjarnego. Na początku 1995 roku przebywał tam Tupac Shakur - legendarny raper i aktor - osadzony za przestępstwo, którego, jak się zarzekał, nie popełnił. Właśnie wtedy, podjąwszy wyzwanie rzucone przez koleżanki z pracy, napisała do niego Angela Ardis - pisarka, scenarzystka, aktorka i modelka - załączając swoją fotografię i numer telefonu. Ku jej ogromnej...
Książki Meg Cabbot są po prostu znakomite! Najbardziej ze wszystkich podobała mi się seria "Pamiętnik księżniczki". NIe wiem, jak wy, dziewczyny, ale ja tam w niektórych momentach zazdroszczę Mii tego całego życia. Chociaż wiem, że to książka. W każdym razie całość bardzo łatwo i szybko się czyta i masz chęć ugryźć jeszcze więcej. Hej, bo kto nie czytałby z wypiekami na twarzy opowieści o dziewczynie w naszym wieku, któa doznała tylu porażek ...
Stanley Yelnats w wyniku pomyłki sądowej zostaje skazany na półtoraroczny pobyt w obozie poprawczym. Surowa dyrektorka stosuje tu jako metodę wychowawczą niewolniczą pracę. Nieletni pod palącym słońcem codziennie kopią doły w płaskiej, nieprzyjaznej pustyni, która jest pozostałością wyschniętego jeziora. Jednak prawdziwy cel tej morderczej harówki okazuje się zupełnie inny niż "naprawa charakterów"... Pobyt Stanleya w obozie, przyjaźń z murzyń...
Kolejny wspaniały cykl powieści Christiana Jacqa, trylogia pt. „Królowa wolności”, którą ta książka inauguruje. To kolejna perełka dla miłośników Starożytnego Egiptu, napisana w formie popularnonaukowej, z posmakiem dramatu i sensacji. Opisuje dzieje Egiptu od ok. 1690 r p.n.e., czyli wcześniejsze od „Świetlistego kamienia”. Najazd Hyksosów, obejmujących Azjatów, Arabów, Kananejczyków, Syryjczyków, Minojczyków, Irańczyków i wielu innych plemion p...
Zgadzam się, że to najlepsza część przygód małego czarodzieja. Zdecydowanie Syriusz Black stał się moim ulubionym bohaterem książem Rowling. Również uważam, że to ostatnia część, którą mogą czytać dzieci. Kolejne części, nie dość, że mogą przerazić dzieci swoją objętością, to jeszcze treść coraz bardziej skomplikowana, zabójstwa itp. Odniosę się jeszcze do filmu. Otóż uważam, że filmowa wersja "Harrego Pottera i wieźnia Azkabanu" jes...
Czy "Buszujący w zbożu" to szkolna lektura?
Jest rok 400 p.n.e. Cofnąłeś się do czasów pierwszych Igrzysk Olimpijskich. Dopiero co zacząłeś poszukiwania legendarnej Atlantydy, gdy oto znalazłeś się tuż przed pędzącym rydwanem! Możesz po prostu uskoczyć albo przenieść się do innego miejsca w starożytnej Grecji. Od twej decyzji zależy, czy będziesz bezpieczny, czy też znajdziesz się w pułapce czasu! Czy jesteś gotów podjąć wyzwanie? [Alfa, 1990]
Coś na kształt dziesiejszej „Uwagi”, czy też innch telekurierów… Dziennikarz na tropie morderstwa, którego nie wykryła powołana do tego służba…
Ogolnie cala seria mi sie podoba. Ale z dwoch ostatnich tomow Meg Cabot zrobila straszne romansidla. Pomimo to polecam.
"Cienką czerwoną linię" już przeczytałem. Rewelacja. Pierwszy tom Korpusu też bardzo mi się spodobał. Mam tylko jedną uwagę. Z tego co wiem to w cyklu jest 10 tomów, ale to w sumie i tak niczego nie zmienia...
Jest coś perwersyjnie urzekającego w literaturze postapokaliptycznej. Trudno raczej mówić o jej eskapistycznej roli, no bo kto przy zdrowych zmysłach szukałby ucieczki w lekturze książki, która mówi o unicestwieniu cywilizacji? A jednak. "Kantyczka dla Leibowitza" ma w sobie to coś, co sprawia, że pochłania się stronę za stroną. Co ciekawe, w interesujący sposób prezentuje rolę Kościoła w scementowaniu ludzkości po nuklearnym holokauście. Kons...
Nie tylko socjalista powinien przeczytać tą książkę. Również ten, któremu zdaje się, że wie o czym myślą i marzą inni ludzie, który ich pojęcie szczęścia stara się zaszufladkować, zunifikować, sprawić, żebyśmy wszyscy czuli jednakowo, nie zważając przy tym na to, że mimo podobieństw wszyscy jesteśmy różni. Książka została napisana bodajże w 1931 roku, czyli wtedy, gdy widmo nazizmu nie krążyło jeszcze nad Europą.Myśle, że i pod tą interpretacją p...
Książka opowiada historię pewnego bunkra (wojskowego budynku) z pozoru wyglądającego na opuszczony i zapomniany przez właściciela. Przez przypadek pewien mężczyzna zakupuje działkę rekracyjną, na której odkrywa tytułowy bunkier. Prosta i opuszczona z pozoru budowla okazuje się żyć swoim życiem (dosłownie i w przenośni), co skutkuje mnóstwem zaskakujących przygód dla amatorów poznania tego budynku. Do połowy jest super, a później akcja staje s...
Boshe jaka szkoda, że to ostatnia część :( Jeszcze jej nie czytałam ale z tego co przeczytałam nie będzie gorsza od poprzednich! Nie mogę się już doczekać aż wreszcie ją zdobędę:P Gorąco polecam całą serię "Pośredniczki"!!
Tym razem bez szpiegów się obywa, dzielni milicjanci jako „trzeci gang” wkradają się w świat handlarzy dzieł sztuki, niemało robiąc w nim zamieszania… Polecam gorąco!!!
Długo nie zapomnę mojej męczarni przy lekturze "Chłopów" Władysława Reymonta. Ale wakacyjna wyprawa rowerowa do Lipiec Reymontowskich i ujrzenie ukrytego w polu domku dróżnika, w którym jakiś czas spędził autor, sprawiło, że pomyślałam, iż musiał to być jednak ciekawy człowiek. I postanowiłam dać mu jeszcze jedną szansę. "Ziemia obiecana" - intrygujący tytuł i doskonale dobrany do zawartości książki. Początkowo byłam rozczarowana, bo bogactwo...
Czytałam i oddałam w prezencie przyjacielowi. Nie to, żeby zła była. Przeciwnie. Polecam.
Technika, w jakiej napisana została książka, jest intrygująca, chociaż sama książka nie zachwyca. Hultberg, który ukończył slawistykę, przedstawia w niej świat widziany oczyma małego Fryderyka Chopina. Zastosował przy tym strumień świadomości, łącząc lużne asocjacje, splatając wypowiedzi małego Frycka z tym co usłyszał, co podsłyszał, co sobie przyśnił. Całość inspirująca, choć przyznaję, że książka momentami rozprasza. Zbudowana jest z króciutki...
"Szarada" to niezwykle intrygująca, miejscami zabawna, świetnie napisana, a przede wszystkim trzymająca w napięciu książka. Główną bohaterką jest młoda kobieta - Regina, która wraca z wakacji z zamiarem rozstania się z mężem, jednak niespodziewanie dowiaduje się, że został on zamordowany. Wkrótce okazuje się, że nie znała całej prawdy na jego temat. Zgłaszają się do niej "przyjaciele" zmarłego męża, którzy domagają się zwrotu dużej sumy pieniędzy...
No tak, znowu szpiegostwo, ale jednym z ciekawszych wątków jest postać młodego szpiega, który chce mścić się na tych, którzy tak pogmatwali jego życie…
Egipt - życie i śmierć, bogowie i kapłani, groby uśpione w piaskach pustyni, dążenie do nieśmiertelności, święci i świętokradcy, żółte piaski Sahary i błękitne wody Nilu, urodzaj i susza, piramidy i doliny, Giza i Teby. To kraj pełen sprzeczności, które składają się na jego prawidzwy obraz. W tym starożytnym kraju, którego pozostałości możemy oglądać jeszcze dzisiaj, trzy tysiące lat po ich powstaniu, została ustytuowana część akcji tej książki. ...
Fikcyjna autobiografia "Ja, Klaudiusz" jest pierwszą częścią dyptyku poruszającego temat imperium rzymskiego w okresie wczesnego cesarstwa (drugą jest "Klaudiusz i Messalina"). Opisuje ona krwawe czasy obalenia republiki i wprowadzenia nowej formy władzy – pryncypatu. Robert van Ranke Graves oparł swoją książkę na wieloletnich studiach nad wiekami starożytnymi. Dzięki temu pozycja „Ja, Klaudiusz” jest niezwykle dokładna, jeśli spojrzeć na nią ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)