Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Można byłby też przejrzeć książki psychologiczne o poczuciu humoru, stylach humoru. Jest taki psycholog Rod A. Martin, który się tym zajmuje. Nawet przypominam sobie, że robił badania porównawcze: humor brytyjski i amerykański (na parach bliźniąt, duże próby, chyba ok. 500 par), jest też twórcą powszechnie wykorzystywanego kwestionariusza stylów humoru. Pamiętam książkę "the Psychology of humor. An integratorem approach" Poza tym niejasno sobie p...
Tak się złe zaczyna 4,5 Moskwa-Pietuszki 4 Pedro Páramo 4,5 Minimalizm: Żyj zgodnie z filozofią minimalistyczną 2,5 Czego chce dziewczyna 3 Obłęd 3 Trauma 3 Katharsis 2
Przeczytane: 14. Harry Keogh i inni dziwni bohaterowie - 3 W trakcie: Zbrodnia w błękicie :)
😃 A to dobre! ...„Księgi” dalej są przede mną.
Szczerze polecam "Przejrzeć Anglików", to jest doskonałe kompendium angielskości i jej poczucia humoru.
Witaj! Proponuję przejrzeć tag 'humor': https://www.biblionetka.pl/TagSearch.aspx?tags=humor I np. wyszukać przy nich współwystępującego tagu 'Anglia', tak jak w Alternatywa według Wilta - Sharpe'a też zresztą polecam do czytania, bo jest świetnym humorystą :)
Witajcie! Mam na imię Dawid i to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję, że wybrałem dobrą kategorię:) Jestem na trzecim roku filologii angielskiej i w tym roku czeka mnie pisanie licencjatu. Mam przygotowane trzy tematy do wyboru, jednym z nich jest praca o szeroko pojętym brytyjskim poczuciu humoru i filmach/serialach z Wielkiej Brytanii. Nie bez powodu wybrałem ten temat, jestem ogromnym fanem Monty Pythona, IT Crowd, Hotelu Zacis...
Przeczytanki, lipiec i czerwiec razem wzięte 7 + 37 cudów świata 5.0 Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął 4.0 Taras z uroczynem. 4,5 Pelikan: Opowieść z miasta. 5.0 Kartki Celana: Interpretacje. 6.0 Mała Nina. 5.5
No brawo! "Miasteczko" się doczekało - a zdecydowany byłeś już prawie 1,5 roku temu: Cytaty z Middlemarch, cz. I. ;) To teraz pora gdzie indziej się wybrać (mi też): Miasteczko Winesburg: Obrazki z życia w stanie Ohio
Domagalik był laureatem jakichś konkursów typu "socjalistyczna powieść dla młodzieży", więc kreował pewną wizję - trochę łopatologicznej dydaktyki, właściwa wizja, no ale na pewno też opisuje czasy, które mocno się odmieniły. Księżniczka i chłopcy to tylko rok późniejszy zbiór opowiadań - a pozostawia dużo lepsze wrażenie. Choć i tak mocno wątpię, czy się będzie go czytać, gdy ostatnie wydania już do cna zmurszeją na półkach bbtek, rodziców i dzi...
W Księgi Jakubowe jest chyba ukłon w stronę podobnie czyniących, bo strony są ponumerowane w kolejności malejącej :D
Też czasami liczę strony do końca, ale w ten sposób, jak niedźwiedź - odliczam, kiedy jakaś książka wreszcie się skończy, jak akurat z taką książką jest mi „nie po drodze”.
Kiedy czytałem "Koniec wakacji", miałem wrażenie, że ta książka się okropnie zestarzała. Oczywiście, to dotyka chyba większość literatury tego typu, ale w przypadku tej powieści bardzo mnie to uderzyło.
Oto moje lipcowe przeczytanki: 1 Jeden dzień - 4 - bardzo miłe zaskoczenie. Obawiałem się płaskiego romansidła, a to całkiem dobra, wzbudzająca emocje powieść psychologiczna. Może nie jest to lektura, która zostanie mi w pamięci na długo - ale wrażenia mam pozytywne. 2 Ostatnie historie - 4 - jednak nie przemawia do mnie Olga Tokarczuk. Liczyłem na literacką ucztę, a dostałem trzy historie, które nieszczególnie mnie porwały. 3 Wysoko wrażli...
No cóż, zawsze po prostu może Ci się nie spodobać, bo wolisz coś innego :) Dla mnie to prawdopodobnie najlepsza książka na świecie. A kolei jest wiele, którymi inni się zachwycają, a ja wręcz gatunkowo nie znoszę.
Ależ może pisać jak chce - tylko akurat taka interpretacja zaburzyła ww. "subiektywną przyjemność odbioru".
Jestem już mniej więcej w połowie. PS. To zależy. Ten konkretny typ liczenia jest złym objawem.
Bardzo się cieszę, że dzięki mojej recenzji zawarłaś tak udane kocie znajomości:)
Może to zależy od tego, jak daleko już dotarłaś? Moja ciotka chciała rzucić po pierwszych stronach, ale dała radę i potem była zadowolona, że się nie poddała. Zresztą moim zdaniem jest to specyficzna stylizacja, która później staje się bardziej zrozumiała. PS: ja zawsze liczę strony do końca, więc może niekoniecznie jest to zły objaw ;)
LIPIEC: Mur - 5 {Akcja: Nobliści} Baśnie czarodziejskie pani d’Aulnoy - 4 Wszystko dla Pań - 6 Do zobaczenia w zaświatach - 6 (Nagroda Goncourt 2013) Czwarta ściana - 4 Murzyńskie bajeczki dla dzieci białych ludzi - 4 Jedenaście tysięcy pałek czyli Miłostki pewnego hospodara - 1 Awatar - 4,5 Adrianna Mesurat - 4,5 Pewien uśmiech - 4 Przyparty do muru - 5 Delikatność - 4,5
Voice Dream Reader. Dla książek, które nie wymagają ode mnie wielkiego skupienia okazała się rozwiązaniem idealnym, wszak telefon mam przy sobie zawsze. :) A audiobooków w standardowej formie nie lubię.
Oczekiwałam, że książka być może mnie wymęczy swoją treścią, ale nie formą. A to jest napisane w sposób kompletnie dla mnie nieprzyswajalny i łapię się na tym, że liczę strony do końca, a to nie jest dobry objaw.
Troche mnie to zaskakuje. Z jednej strony mowisz ze mozna spogladac przez ten pryzmat a z drugiej - ze to bledna droga intepretacji. To sa rzeczy sprzeczne. Wiec co twoim zdaniem jest alternatywa? Jesli mozna - to Koziolek moze tal wlasnie robic i robi (w sumie nie pamietam tego typu wtretow i twoja uwaga w ogole mnie zdumiala. Musze powtorzyc).
Moze to: Rzeki Londynu ? Kryminal fantasy w Londynie.
Marżin patrzy na Wypadek
Może spodoba Ci się ten cykl: Akta Harry'ego Dresdena - fantasy i kryminał w jednym :)
O, a czegóż oczekiwałaś po Kevinie? I co otrzymujesz?
1 Czary Marigold (4) 2 Zatańcz ze mną (3,5) 3 Oczyszczenie (5) 4 Dom nad lazurowym urwiskiem (2) 5 Zmuś mnie (4,5) 6 Zapomniany ogród (5) 7 Gosposia prawie do wszystkiego (3) 8 Podróż zimowa (3)
Fajrant gorszy od Podkrzywdzia? Taki słaby?
"moja ocena jest jakiegoś rodzaju wypadkową obiektywnego docenienia łamanego przez subiektywną przyjemność odbioru" - muszę chyba zapamiętać to wyrażenie, będę z niego korzystać ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)