Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeśli ktoś posiada, a nie potrzebuje, proszę o kontakt.
Przeczytane w październiku: Niecierpliwość serca (5,5) Inne głosy, inne ściany (3) Moja Antonia (4,5) Matka dzieci Holocaustu: Historia Ireny Sendlerowej (5) Szósta klepka (5) Włoskie szpilki (4,5) Niebo ma kolor zielony (5) Dziki Imbir (4) Zrób sobie raj (4,5) Policjantka (4,5)
No to będzie ciężki wybór dla miłośników Kinga, bo również dzisiaj na kanale TCM o godz. 21.00 "Dolores Claiborne" :-)
Mój październik: McDusia 3,5 Fiasko 4,5 Brama do gwiazd 3,5 Gdzie dawniej śpiewał ptak 4,5 Radość 4,5 Pamiętnik Blumki 4,5 Skrzydła 4,5
Dopowiem, że "Magia rzeczywistości" jest dla młodzieży nie z powodu infantylnego języka, bo taki nie jest, tylko dlatego, że o większości faktów gimnazjalista już uczył się w szkole, albo mógł się o tym dowiedzieć z telewizji, sieci, czy innych książek. Choć może przeceniam gimnazjalistów, którzy tak naprawdę nie wiedzą np. z czego zbudowana jest materia, albo na czym polega dryf kontynentalny.
"Świat wczorajszy" mam, ale jeszcze jej nie przeczytałem. Muszę się za nią zabrać. "Niecierpliwość serca" z przyjemnością przeczytałem, również "24 godziny z życia kobiety i inne opowiadania" wydane w serii "Nike". Jak lubisz odkrycia geograficzne, to polecam "Magellana". Była to pierwsza książka Stefana Zweiga, którą przeczytałem, jeszcze w liceum. Pamiętam, że na lekcji historii ją opowiedziałem i od tego czasu stałem się ulubionym przez nauczy...
Mój październik: 1 Bratnie dusze - 3+ - jest czytatka 2 Mądrości Puchatka - 4+ 3 Dąsy Kłapouchego - 4 4 Opowieść niewiernej - 4+ - bardzo miłe odkrycie czytelnicze. Jest recenzja. 5 Romanse literatury - 4+ 6 Make-up - 4 - jest czytatka 7 Zlatanka i ukochany wujek - 5 - jest recenzja 8 Gdy KOT przebiegnie ci drogę - 5 - dziękuję, Marylku 9 McDusia - 5 - jest recenzja 10 Sprawa sztucznego oka - 5 11 Obce dziecko - 4+ 12 Niech twoj...
"Podróż za jeden uśmiech" - też dałam 6, gdy sobie robiłam powtórkę tej książki kilka lat temu. Nie zestarzała się, śmieszy tak samo i jest tak samo mądra. :)
Jak poniżej gimanzjalnej, to chyba nawet dla dzieci. ;) Dzięki!
To, co napisałaś, jest jak najbardziej słuszne. Warto jednak dodać jeszcze jedno: to wielka sztuka umieścić w wartkiej fabule nieprawdopodobnie odurzającą "pigułę" stereotypów. Już na początku charakterystyka poszczególnych narodowości zapowiada wręcz niezwykłe spostrzeżenia. Kiedy dodamy do tego tak typową dla Eco żonglerkę źródłami literackimi i paraliterackimi, dziewiętnastowiecznymi fobiami i manierą przymrużania oka do czytelnika, że trochę ...
Treść zdecydowanie dla młodzieży. I to takiej młodszej, raczej nie gimnazjalnej. Natomiast ilustracje są cudowne i z ich powodu każdemu mogę książkę polecić. :)
PAŹDZIERNIKOWE LEKTURY 2012 R. 1. Artur Conan Doyle "Znak czterech" (5) 2. Julie Anne Long "Piękna i szpieg" (4,5) 3. Åke Edwardson "Wołanie z oddali" (5) 4. Kerrelyn Sparks "Mój wampir" (5) 5. Susan Elizabeth Phillips "To musiałeś być ty" (5) 6. Susan Elizabeth Phillips "Podróż do nieba" (5) 7. Kerrelyn Sparks "Najseksowniejszy istniejący wampir" (5) 8. Barbara Michaels "Czarownica" (4,5) 9. Kerrelyn Sparks "Poszukiwany żywy lub Nieum...
Z jednej strony jesteśmy skazani na przekłady, z drugiej możemy też z tego "wyroku" skorzystać. Obserwując reakcje czytelników, ich odczucia i komentarze, w jakiś sposób możemy zweryfikować jakość tłumaczenia. A poza tym pozostaje twórczy niedosyt, rodzaj tajemnicy, która kryje się w oryginale. Może się też zdarzyć, że przekład jest lepszy od oryginału. Moi dwujęzyczni przyjaciele wolą "Kubusia Puchatka" w przekładzie Ireny Tuwim czy przygody Har...
Spotkałam się z opinią, że ten nowy Dawkins jest dla młodzieży. A jakie jest Twoje zdanie? Ocena zachęcająca. :)
Nie ma problemu;)
Zniknąć (5) Bielszy odcień śmierci (5) Bez pudła (5) Czasami warto umrzeć (5,5) Godzina pąsowej róży (4,5) [powtórka, zmiana oceny] Zamek Königswald (4,5) Umierający dandys (5) We własnym gronie (4,5)
Ja mam obie biografie "Balzaca" według Zweiga, tzn. w starym i nowym wydaniu. To starsze jest dla mnie nawet lepsze, ma większą czcionkę, bardzo dobrze się czyta. Jeśli chodzi o Zweiga, to na drugim miejscu, zaraz po "Balzacu" stawiam jego autobiografię "Świat wczorajszy". Dość trudno ją dostać, ale niektóre biblioteki jeszcze ją posiadają, a mnie nawet udało się zakupić na allegro (trzeba polować). Jeśli lubisz Zweiga, to bardzo Ci ją polecam. N...
Ładny gips! - 5 Aleja samobójców - 4 Dziecko piątku - 5 Dziesiąty krąg - 4 Jak z obrazka - 4 Bez mojej zgody - 6 Krokodyl z Kraju Karoliny - 4,5 Zwyczajne życie - 5 Lapidarium II - 5 Lapidarium III - 5 Mistrz i Małgorzata - 4 Przybierz dom swój ostrokrzewem - 4
jeżeli ta sama seria to poproszę
W taki razie poproszę o adres na PW:) A "Psów z Rygi" nie chcesz? To ta sama seria.
dziś w TVP 1 o 20:25 film "Mgła", adaptacja opowiadania Stephena Kinga, ze zbioru Szkieletowa załoga . Zwiastun - http://www.youtube.com/watch?v=y7VJtHxkRA0
Październik: Wyspa skazańców -(5.0) Pies Baskerville'ów -(4.5) Studium w szkarłacie -(4.0) To nie jest kraj dla starych ludzi -(3.0) Wyspa Złoczyńców -(4.0) Pan Samochodzik i templariusze -(4.0) i czytam Księga strachów
ja była bym zainteresowana męzczyzną który się uśmiecha
Na początku rzeczywiście mnie trochę drażnił lektor, ale potem się przyzwyczaiłam i było fajnie. Właściwie, to ja miałam tak z każdym audiobookiem. A Czerwone i czarne dobre :-D Trochę się obawiałam tej książki, że będą trochę przysłowiowe flaki z olejem, a tu było bardzo przyjemnie.
Zapraszam do mojego schowka - w dziale Oddam/Wymienię znajduje się kilka książek, które najchętniej wymieniłabym na coś z zakresu Poszukuję, ale jeśli nic takiego się nie znajdzie - po prostu oddam. To dobre książki, które nie zasługują na to, żeby stać bezczynnie na półce i zbierać kurz. Nie ich wina, że nie potrafię ich docenić.
Rozmawiał z bydlętami, ptakami, rybami...: Opowiadania o zwierzętach. A Twój facet audio też tak irytująco czytał? Tak czy inaczej, fajnie, że Ci się podobało. Czerwone i czarne też się nieźle czyta, nie?
Ja też chyba sobie dorzucę.
Dla mnie najlepsza jest Nauka Świata Dysku II - mnóstwo Shakespeare'a, dużo lepsza niż I. Więc jeśli kiedyś zatęsknisz za Pratchettem, to może ta pozycja nie będzie rozczarowaniem. III już do mnie nie przemawiała.
Mój październik: Na rozstaju dróg - 5,0 Sunset Park - 4,5 Uratuj mnie - 4,0 Małe miasteczko - 3,5 Dom na plaży - 3,5
Józefina i ja – 2 Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi – 6 Zielony trabant – 5 Czysta jak łza – 4 Sprężyna – 6 Królowa Słodyczy - 2 Książę Mgły - 5 Podróżuj, módl się i kochaj – 5 Ostatni sprawiedliwy – 4 Śmiertelne zlecenie – 4 Świąteczna podróż – 4 Pod wiatr – 4 McDusia – 3,5 Harry Potter i Zakon Feniksa – 6 Entliczek pentliczek - 5
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)