Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Witaj Tanya, szczerze mówiąc myślałem raczej o sprzedaży tych książek, ponieważ likwiduje stopniowo kolekcję moich książek. Troch ich jest, a te które obecnie zaoferowałem nie wpisały się w mój gust i chciałbym się ich pozbyć.
Jak wygląda sprawa: Odpowiedzi w temacie autora, ale nie kierowane bezpośrednio do autora? Czy już się wyświetlają w ostatnich odpowiedziach?
Bardzo dziękuję za dogłębne wytłumaczenie. :) Mam nadzieję, że kiedyś wydadzą w Polsce pozostałe pozycje. Chociaż wiem, że wydawnictwa nie chcą wydawać książek starszych z lat '90 a tym bardziej '80.
Ciężko coś znaleźć. Z opisu wynika, że akcja dzieje się w Belgii: Nielegalne związki, Brukselska misja Maigret z książek Georgesa Simenona robił czasami "wypady" do Belgii, jest też coś takiego (ale znalezione tylko po tytułach - treści nie znam): Widziane z Brukseli, Zabójcy z Brukseli, Przeżycia Katarzyny: Z Poznańskiego przez Berlin do Brukseli.
"Wyprawa skrytobójcy" jest w którym wydaniu?
Po odświeżniu fakycznie są wyrównane do lewej ;) Dziwne :) Dzięki :)
Do Holandii wyskoczę na pewno, bo jadę w tamte strony na długo. Rzecz w tym, że o samej Belgii niczego znaleźć nie mogę. Czyżby nikt się nią nie zachwycał?
Witaj ,znalazłbyś coś u mnie za Sprzedawca broni, Hugh Laurie ?
Jak się dowiesz, to mi daj koniecznie znać. Też się piszę na kurację :-)
Dziękuję za informację. W związku z tym wolę mieć pełen "smak" tego cyklu i zabieram się za poszukiwanie tomu 1 do pożyczenia.
Buhaha! Ja bym mogła grafik moich pożyczek na rok rozpisać, a nie na miesiąc, aż wstyd się przyznać. :( A najgorsze, że jak widzę ciekawą książkę, to nie mogę się oprzeć. Książkoholizm, nic innego! Czy to można jakoś leczyć? ;)
Tak, świetna ta "Błękitna pustka", nawet się nad szóstką zastanawiałam. Nie można się oderwać! :) Jeśli chodzi o panią Lackberg, to jest tak: wątek kryminalny w każdej części jest oddzielny. Ale rzecz dzieje się w jednej okolicy, są ci sami bohaterowie - zespół policjantów z lokalnego komisariatu, poza tym ich życie prywatne, szczegolnie jednego z nich, sympatycznego Patryka, ewoluuje i ma wpływ na akcję. A to jest ważne też dlatego, że wytwar...
Ale zostałam wyróżniona ;)
Widzę, że całkiem podobnie oceniłyśmy "Błekitną pustkę", prawda, że to interesująca książka? A swoją drogą, czy ten cykl "Lackberg" można czytać na wyrywki? Mogę pożyczyć "Kaznodzieję", ale nie mam pierwszego tomu, więc nie wiem, czy pożyczać ;)
To się nazywa prezent! Cudny taki :) Uwielbiam dostawać książki (zapewne, jak każdy użytkownik tego serwisu ;p) i dawać zresztą też, ciekawe czy dostanę coś na urodziny za jakiś czas :D
Czyta się bardzo dobrze. Stary Testament czytałem już jakiś czas temu a przez język i liczbę wątków trochę mi się już pomieszało, natomiast w "Opowieściach biblijnych" wszystko jest przejrzyście opowiedziane i lekko sfabularyzowane. Co do jego komentarzy, to na pewno odkrycia archeologiczne w ciągu tych kilkudziesięciu lat, które upłynęły od wydania książki, posunęły do przodu naszą wiedzę o biblijnych czasach, ale nie umniejsza to wartości książ...
Koniecznie napisz coś o Twoich odczuciach względem Kosidowskiego, bo dla mnie to jest dobra książka, a cała ta wcześniejsza dyskusja toczyła się - oczywiście wg mnie - wokół mało istotnego - oczywiście dla mnie - nazewnictwa :-) A swoją drogą, muszę to przeczytać jeszcze raz, bo twierdząc, że jest dobra, opieram się jednak na opinii sprzed ponad dwudziestu lat...
Listy bardzo mi się podobały, bo uwielbiam takie ironiczno-sarkastyczne rozprawianie się z najprawdziwszymi prawdami :-) Dzięki, że zwróciłeś mi uwagę na Tajemniczego przybysza, bo nie wiedziałam, że to kontynuacja Listów. Ja z kolei czekam w bibliotece na Pamflety, choć nie wiem, czy to też ta tematyka. Choć w sumie to nie jest takie ważne - i tak przeczytam.
Przygody chemiczne Sherlocka Holmesa (Gołembowicz Wacław) 5,5 Świętoszek (Molier (właśc. Poquelin Jean Baptiste)) 5,5 Dziecko szczęścia (Gregory Philippa) 5,0 Historia filozofii po góralsku (Tischner Józef) 5,0 Jak na starym gobelinie (Popławska Halina) 5,0 Majątek Wideacre (Gregory Philippa) 5,0 Na wersalskim trakcie (Popławska Halina) 5,0 Pies Baskerville'ów (Doyle Arthur Conan (Doyle Conan)) 5,0 Studnie p...
I jak Kosidowski? Aż sama mam ochotę powtórzyć, po tej dyskusji, która się toczyła. Wsominam tę książkę bardzo dobrze, ale to było ze 30 lat temu:)
Upchaj, upchaj :) Jego naukowe książki są dużo lepsze niż "Bóg urojony".
Tego Dawkinsa to ja sobie upcham w schowku.
A ja już mam Listy z Ziemi. :-) Dostałam w prezencie od koleżanki, która ma antykwariat. Razem z całą Anią, Dżumą i wierszami Broniewskiego dostałam. Jestem cała szczęśliwa. :-)))
Hmm, tylko Holandia mi przychodzi do glowy... Ale moze uda ci sie wyskoczyc :) Niebezpieczny związek albo listy z Daal en Berg - to wariacja na temat Niebezpiecznych zwiazkow Choderlosa de Laclos. Rozwiniecie tego jednego zdania o markizie de Merteuil "Mowia, ze udala sie w kierunku Holandii"... Dziwna ksiazka, ale warto zajrzec. Martwa natura z wędzidłem - no, to wiadomo. W nastroj flamandzki wprowadza na pewno, moze sie nada? Polecil...
Jest niezły cykl "Wojny Rady”, który zaczyna sie pozycją: Tam będą smoki Z ery nanomaszyn, zmian wyglądu na osiemnastkę (możesz stać się np. jednorożcem), wiecznej szczęśliwości- w ciągu jednej chwili właściwie do ery średniowiecza. Jest też kilka mi znanych, ale niestety w języku angielskim, gdyż nie wydano ich w Polsce. Podaję tak dla porządku. Przede wszystkim cykl "The Change" S.M.Stirlinga, zaczynający się "Dies the Fire" - na świecie ...
Kochani, kiedy jechałam do Irlandii, miałam za sobą "Prochy Angeli" Franka McCourta i "Dziennik irlandzki" Boella, a w torbie "Bar McCarthy'ego" Pete'a McCarthy'ego. Z okazji pobytów we Lwowie czytałam Janickiego, Makuszyńskiego i Wittlina. Teraz jadę do Belgii i chciałabym wziąć ze sobą coś na złagodzenie stresów. Liczę na wsparcie!
A może Murphy z Lot nad kukułczym gniazdem Mi się kojarzy pozytywnie. Stara się pomóc innym, mimo swoich grzeszków. Nie jest to może na pierwszy rzut oka, ciepły i dobry, ale najwyraźniej jest kimś kogo chcielibysmy( ja na pewno) mieć przy sobie w chwili załamania.
Przeszukałem tematy na ok 2 lata wstecz i nie znalazłem nic takiego. A kiedyś ktoś polecał: Korporacja Znakomita książka dla każdego, kto popracował przynajmniej rok-dwa w dużej korporacji. Alebo chce poznac ten smak. Główny bohater dopiero się zatrudnia w firmie i nie wie, ze do kierowniczki nie można wejść bez wezwania, próbuje się dowiedzieć, co właściwie robi korporacja Zephyr. Widzimy aferę braku jednego paczka, zamach stanu na poziomie ...
"Hobbit" Tolkiena, większość pozycji Juliusza Verne'a i Karola Maya, no i wszystkie rodzime wiersze i wierszyki dla dzieci Tuwima, Konopnickiej...
Widzę, ze też zaszóstkowałaś "Listy z Ziemi" :) Prawdę mówiąc myślałem, że to objętościowo trochę większa książka, ale pomimo mizernych rozmiarów nie zawiodłem się lekturą :) Poluję teraz na Tajemniczy przybysz
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)