Dodany: 01.10.2006 21:02|Autor: bogna

Nagroda Nike 2006 przyznana!


Nagroda literacka Nike 2006 przyznana! W tym roku tą najbardziej prestiżową nagrodą literacką w Polsce jury uhonorowało Dorotę Masłowską za powieść Paw królowej.

Nagroda Nike została przyznana po raz dziesiąty. Wśród książek nominowanych do nagrody były również: "Ta chmura powraca" Piotra Matywieckiego, "Wszystkie języki świata" Zbigniewa Mentzla, "Warunek" Eustachego Rylskiego, "Dwukropek" Wisławy Szymborskiej, "Wołoka" Mariusza Wilka i "Lubiewo" Michała Witkowskiego.

Oprócz nagrody głównej wręczono także nagrodę czytelników. Nike od publiczności otrzymała Wisława Szymborska za tom Dwukropek.

Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 96
Użytkownik: bogna 01.10.2006 21:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Niestety, to nie mój faworyt :-(
Użytkownik: Xenna 01.10.2006 21:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Niestety, to nie mój fawo... | bogna
Moim faworytem też nie jest Masłowska. To absolutna groza! Jak można było przyznać tak prestiżową nagrodę Masłowskiej? Całkowicie zgadzam się z Verdianą Pracoholiczką, że Nike już niżej upaść nie może. Zaraz sprawdzę kto był w Jury. Jestem załamana :-(
Użytkownik: konrad236 01.10.2006 23:48 napisał(a):
Odpowiedź na: Niestety, to nie mój fawo... | bogna
Trochę zaskakujące, ale pozytywnie. Okazuje się, że NIKE nie jest taką spierniczałą nagrodą, jak mogło się wydawać...
Użytkownik: woy 02.10.2006 08:57 napisał(a):
Odpowiedź na: Niestety, to nie mój fawo... | bogna
I co? Kto był w jury? Bo to warte zapamiętania.
Użytkownik: bogna 02.10.2006 09:12 napisał(a):
Odpowiedź na: I co? Kto był w jury? Bo ... | woy
W jury Nike 2006 zasiadają: Henryk Bereza (przewodniczący), Izabella Cywińska, Tadeusz Drewnowski, Andrzej Makowiecki, Tadeusz Sobolewski, Marian Stala, Małgorzata Szpakowska, Piotr Wierzbicki, Marek Zaleski.

Żródło: gazeta wygorcza.pl
Użytkownik: verdiana 02.10.2006 09:14 napisał(a):
Odpowiedź na: I co? Kto był w jury? Bo ... | woy
Wygooglałam jury:

http://serwisy.gazeta.pl/nike/1,36306,1475280.html​
Użytkownik: Moni 02.10.2006 11:11 napisał(a):
Odpowiedź na: Niestety, to nie mój fawo... | bogna
Moj tez nie! :-(

Ciekawostka - "mazalova" napisala jakis czas temu w czytatniku:

"Jak dla mnie wszystkie książki nominowane w tym roku są równie porywające jak ziemniaki z masłem, ale przeprowadziłam długi przewód myślowy i wyszło co następuje;
- albo Szymborska, bo Nobel, bo zasłużona, bo czcigodna
- albo Masłowska, bo drugi raz, chociaż właściwie za to samo."

Bez komentarza! ;-)
Użytkownik: verdiana 01.10.2006 21:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Patrzę i nie wierzę. Po prostu nie wierzę.
Nike już niżej upaść nie mmoże. :(
Użytkownik: emkawu 01.10.2006 21:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
łomatko...
Użytkownik: Xenna 01.10.2006 21:55 napisał(a):
Odpowiedź na: łomatko... | emkawu
No właśnie!
Użytkownik: exilvia 01.10.2006 22:06 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Młodzi górą! :))))
Nike upadła kiedy nagrodę dostał Pilch.
Użytkownik: Sznajper 01.10.2006 22:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Młodzi górą! :)))) Nike ... | exilvia
Do Pilcha to akurat nic nie mam, niektóre jego felietony są całkiem przyzwoite :)
Użytkownik: exilvia 01.10.2006 22:24 napisał(a):
Odpowiedź na: Do Pilcha to akurat nic n... | Sznajper
Za felietony nie dostaje się Nike. Też lubiłam felietony póki nie przeczytałam nagrodzonej książki.
Użytkownik: niebieski ptak 01.10.2006 22:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Młodzi górą! :)))) Nike ... | exilvia
Chyba puszczę pawia[wybaczcie],makabryczny żart czy dziś 1 IV?
PORAŻKA
Użytkownik: Marylek 01.10.2006 22:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
No nie. Od dziś Nike nie ma już żadnej wartości. Masłowska wygrała z Szymborską. O tempora!
Użytkownik: woy 02.10.2006 09:03 napisał(a):
Odpowiedź na: No nie. Od dziś Nike nie ... | Marylek
O, i to jest wskazówka, wytyczna na przyszłość. Tak będzie to szło. Bo i Szymborska, i Masłowska napisały rymowanki. Jury wskazało, kto lepsze. (Tu wstawiłbym emotkę z oczkiem, ale mi jakoś nie do śmiechu.)
Użytkownik: modulla 02.10.2006 00:04 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
A dla mnie ok, bo książka mi się spodobała.Jak dla mnie zdecydowanie lepsze od Pilcha.Lubię patologiczne klimaty w literaturze(i nie tylko), opisane niekoniecznie standardowym ułożeniem literek.Daleko jej do Herty Muller, ale to jest ten trop.
Użytkownik: Czajka 02.10.2006 05:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
W głowie się nie mieści. Właściwie nigdy nagrody nie były dla mnie jakimś szczególnym wyznacznikiem wartości książki i okazuje się, że całkiem słusznie.
Użytkownik: verdiana 02.10.2006 09:11 napisał(a):
Odpowiedź na: W głowie się nie mieści. ... | Czajka
Dla mnie to jest po prostu policzek dla pozostałych nominowanmych, nic więcej. "Paw królowej" był jedynym niepasującym elementem, poza nim każda książka mogła Nike dostać, bo każda coś sobą reprezentowała. Uważałam "Pawia" w tym gronie za żart jury i nawet było mi do śmiechu. Teraz nie jest. Teraz to już wstyd być nominowanych do Nike i niech się cieszą ci, którzy nominowani w tym roku nie byli...
Użytkownik: cuayatl 02.10.2006 07:24 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
zastanawia mnie, czy wszyscy, którzy tak jęczą, przeczytali chociaż tę książkę, bo mam wrażenie, że to reakcja na słowo-klucz "Masłowska", a nie bezpośrednio na "Pawia królowej"
Użytkownik: verdiana 02.10.2006 09:12 napisał(a):
Odpowiedź na: zastanawia mnie, czy wszy... | cuayatl
A czytałaś choćby kilka z pozostałych i z ręką na sercu możesz powiedzieć, że "Paw" był od nich lepszy? Bo jeśli tak, to ja nie mam pytań. ;)
Użytkownik: sol_ang 02.10.2006 07:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Zgadzam się z exilvia, po Pilchu to już wszystkiego można się spodziewać. Nie wiedzieć czemu w naszym kraju promuje się szmirowate książki tegoż i pani M., której grafomania przyprawia mnie o ból głowy. Podobnie zresztą jak i jej styl.
Użytkownik: Sophie7 02.10.2006 07:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgadzam się z exilvia, po... | sol_ang
Chce mi się płakac...
Użytkownik: exilvia 02.10.2006 10:00 napisał(a):
Odpowiedź na: Zgadzam się z exilvia, po... | sol_ang
Ja za to się do końca z Tobą nie zgadzam, bo cieszę się, że nagroda przypadła Masłowskiej :)
Użytkownik: Panterka 02.10.2006 08:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Sądzę, że nawet Nike nie poprawi ani stylu Masłowskiej ani poczytności jej "powieści". Szczęściem nie czytuję nagrodzonych książek, gdyż doświadczenie nauczyło mnie, że rację mają czytelnicy, nie krytycy.
W przeciwieństwie do telewizji, gdzie wygrywają seriale amerykańskie przełożone na realia polskie...
Użytkownik: Xenna 02.10.2006 08:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Sądzę, że nawet Nike nie ... | Panterka
To prawda, o książce decyduje Czytelnik, a nie krytyk. Cieszmy się, że na realia polskie nie przekłada się seriali wenezuelskich, brazylijskich itp. ha, ha, ha...
Użytkownik: Sluchainaya 02.10.2006 09:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
A ja tam gratuluję Masłowskiej. Co prawda nie przeczytałam Pawia królowej (zrobię to przy najbliższek okazji), ale cieszy mnie kiedy młodej osobie uda się coś w życiu. Taka nagroda to dobry start w przyszłość :)
Użytkownik: woy 02.10.2006 10:29 napisał(a):
Odpowiedź na: A ja tam gratuluję Masłow... | Sluchainaya
To idźmy dalej w tym kierunku, po co się ograniczać. Ja proponuję dawać Nike każdemu młodemu absolwentowi polonistyki, niezależnie czy coś napisał, czy dopiero ma zamiar. Trzeba stawiać na młodych, oni tak fajnie cieszą się z nagród. I pieniądze przydadzą się im bardziej niż tym starym ramolom.
Użytkownik: Panterka 02.10.2006 11:01 napisał(a):
Odpowiedź na: To idźmy dalej w tym kier... | woy
Nike zamiast becikowego?;-)
Użytkownik: woy 02.10.2006 11:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Nike zamiast becikowego?;... | Panterka
Tak jest. Kasa większa, wstyd mniejszy i na komodzie jest co postawić. Bo dziś to jedynie zdjęcie ministra Giertycha, a to trochę obciach.
Użytkownik: Chilly 02.10.2006 11:17 napisał(a):
Odpowiedź na: To idźmy dalej w tym kier... | woy
Dlaczego tylko absolwentom polonistyki? Też bym chciała nagrodę. :( Zapewniam, że potrafię się fajnie cieszyć. ;>
Użytkownik: woy 02.10.2006 11:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Dlaczego tylko absolwento... | Chilly
To na początek, bo kasy mogłoby braknąć. Ale jak dobrobyt się u nas rozwinie, to czemu nie? Dawałbym każdemu, kto potrafi powiedzieć publicznie co najmniej trzy zdania, nie używając k...wa w charakterze przecinka. A dorobek sie później - nomem omen - dorobi :>
Użytkownik: dudla 03.10.2006 12:52 napisał(a):
Odpowiedź na: To na początek, bo kasy m... | woy
Ja uważam, że Nike powinien dostawać każdy kto prowadzi bloga dłużej niż miesiąc.
Młodym należy dać szansę, o!

A tak poza tym, to jestem zażenowana. Czy ktokolwiek wierzy, że Masłowska za dwadzieścia lat przejdzie do kanonu?
Że ktokolwiek będzie pamietał jej "awangardowe" popisy?
Już prędzej powinna dostać za "Wojnę polsko ruską", chociaż i ona była żenująca, ale "Paw królowej" prowokuje jedynie do puszczenia takiego pawia.
Użytkownik: Sluchainaya 03.10.2006 08:54 napisał(a):
Odpowiedź na: To idźmy dalej w tym kier... | woy
No jasne... nagradzajmy cały czas Szymborską i trzymajmy się kurczowo tylko jednego nurtu literackiego. Świat się zmienia, my się zmieniamy, a więc i literatura się zmienia.
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 09:03 napisał(a):
Odpowiedź na: No jasne... nagradzajmy c... | Sluchainaya
Nie czytałam wszystkich książek, które były w "siódemce" i wcześniej w "dwudziestce", ale niektóre znam i zapewniam Cię, że reprezentowały różne style i nurty literackie.
Nowatorstwo ma różne oblicza.
Użytkownik: woy 02.10.2006 12:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Może jeszcze nie wszystko stracone. Tomasz Piątek wraca mi trochę wiary w normalność:
http://czytelnia.onet.pl/0,1362930,1,artykuly.html​
Użytkownik: emkawu 02.10.2006 12:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Może jeszcze nie wszystko... | woy
Bardzo dobry tekst, ale te uwagi o "pulchnej piękności z Wejherowa" mógł sobie darować...
Użytkownik: cynkol 02.10.2006 15:02 napisał(a):
Odpowiedź na: Może jeszcze nie wszystko... | woy
Przeczytałem tekst Piątka i muszę powiedzieć, że zupełnie się z nim nie zgadzam. Sam autor jest może specem od językoznawstwa, ale język jego wypowiedzi przypomina styl "nawiedzonego licealisty" (besserwisserstwo wsparte naciąganymi argumentami). W gruncie rzeczy popełnia te same błędy (górnolotno-toporny pseudointelektualizm), które zarzuca Masłowskiej. Piątek stara się "prześwietlić" sukces Masłowskiej, podczas gdy pierwszych kilka stron "Pawia..." - moim zdaniem - prześwietla jego samego.
Użytkownik: infrared 02.10.2006 14:09 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Hmm, ja tam swego faworyta specjalnie nie miałem, bo ani w literaturze polskiej, ani tym bardziej w nagrodach polskiego przemysłu literackiego za bardzo się nie odnajduję. Niemniej obstawiałem Masłowską, gdyż to urodzona lauratka już od debiutu począwszy. Cóż, śmiech na sali, smutny śmiech, nie wiadomo tylko czy z werdyktu (i uzasadnienia) jury czy z kondyncji tzw. 'najmłodszej prozy polskiej'..
Użytkownik: vinga9 02.10.2006 17:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Ponownie potwierdziła się teza, iż to, co podoba
a się krytykom - niekoniecznie trafia w gusta zwykłych ludzi.

Przyznaję - nie czytałam tej książki - ale po doświadczeniach z "Wojną (...)" nie mam najmniejszego zamiaru po nią sięgać. Tę pierwszą wziełam do ręki wiedziona falą ogólnego zachwytu krytyków, wszechobecnych ochów i achów nad tym 'cudownym odkryciem' wśród polskiego młodego pokolenia. I... nie zdzierżyłam do końca. Ba, nawet do połowy nie dotrwałam - a pozycja ta jest niezbyt obszerna.

Właściwie to kwestia gustu czytelnika - ale mnie osobiście kompletnie nie odpowiada podobna estetyka.
Użytkownik: librarian 02.10.2006 17:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Czytałam ostatnio dużo o spustoszeniach w substancji ludzkiej, dorobku kulturowym Polski jaki się dokonał w wyniku wojen i okupacji XX wieku. To mi wygląda na bezpośredni rezultat oraz jakąś koszmarną kontynuację w duchu niszczenia tego co piękne i wartościowe.
Użytkownik: gajda 02.10.2006 19:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Czytałam ostatnio dużo o ... | librarian
Więcej, więcej Masłowskiej! Gratulacje.
Użytkownik: --- 03.10.2006 00:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
komentarz usunięty
Użytkownik: Nulka 03.10.2006 01:57 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Ależ to żaden argument, bo Nobel od dawna goni w piętkę. Nagrodzenie Jelinek to doskonały dowód na to, że komitety rozdające nagrody nie traktują literatury jako sztuki. Smutne to! Zwlaszcza,że właśnie czytam Raptularz Raszewskiego. Szkoda by mi było czasu na czytanie Jelinek, czy Masłowskiej. Próbowałam, ale ogarnęło mnie obrzydzenie...
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 08:30 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Nie znam zupełnie twórczosci Jelinek, ale chyba o połowie pisarzy mozna powiedzieć, że piszą dziwacznie. Pytanie, co się za tą dziwacznością kryje?

Pozwolę sobie skopiować moją wypowiedź z toczącej się równolegle dyskusji:

Bardzo lubię książki oparte na igraszkach językowych. Do moich ulubionych pisarzy należą wielcy eksperymentatorzy jezykowi - Bruno Jasieński i Raymond Queneau. Tylko że wiem, że Jasieński, jeśli chciał, potrafił pisać heksametrem ("SŁOŃce przyGNIÓTłszy koLAnem SKÓry dyMIĄce się POŁcie...") a Queneau sypał jak z rękawa aleksandrynami i innymi perełkami.
Opanowali do mistrzostwa posługiwanie się językiem i dlatego mogli się nim tak twórczo bawić. Mieli świetny warsztat. U Masłowskiej tego warsztatu nie widzę.

Tak jak napisał woy w swojej recenzji- "niech mi ona najpiejw kónia narysuje..."
Użytkownik: Agis 03.10.2006 09:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie znam zupełnie twórczo... | emkawu
Dokładnie. Dziwacznie napisana książka, to może być genialna książka. Czytałam "Pianistkę", ani razu nie ogarnęło mnie obrzydzenie, wprost przeciwnie, byłam zachwycona stylem i poruszona treścią. Kiedyś czytałam rewelacyjny artykuł o tym, że większość argumentów przeciwko twórczości Jelinek to było właśnie: "nie czytałam, bo szkoda mi czasu, jest tyle lepszych książek". Jasnowidzwtwo się szerzy.
Użytkownik: woy 03.10.2006 09:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie znam zupełnie twórczo... | emkawu
"najpiejw kónia"? Tak nie napisałem :-D
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 09:47 napisał(a):
Odpowiedź na: "najpiejw kónia"... | woy
Nu, ta moja interpretacja jest.
Kóń każden wie, jak wyglunda.
Użytkownik: Amhotep 03.10.2006 00:18 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Cóż, skoro Nike, jak mówicie upada (nie wypowiadam się, bo nie czytałem tych pozycji) to najwyraźniej czas najwyższy na zorganizowanie niekomercyjnej dorocznej nagrody biblionetki dla najlepszej polskiej powieści, można by ją również rozbić i jedna część przyznawana byłaby na podstawie ocen, a druga, główna na podstawie oceny wyłonionego jury. Nagrodą byłoby oczywiście ogłoszenie na głównej stronie bnetki. :-)
Użytkownik: --- 03.10.2006 00:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Cóż, skoro Nike, jak mówi... | Amhotep
komentarz usunięty
Użytkownik: woy 03.10.2006 09:46 napisał(a):
Odpowiedź na: komentarz usunięty | ---
Pomysł znakomity, tylko żeby miała znaczenie, nagroda powinna mieć materialny wymiar. Może to brutalnie zabrzmi, ale także dla pisarza żołądek to ważny organ. Prestiż nagrody przychodzi potem ;)
Użytkownik: Agis 03.10.2006 09:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Pomysł znakomity, tylko ż... | woy
Szukajmy zatem sponsora! :-)
Użytkownik: woy 03.10.2006 09:59 napisał(a):
Odpowiedź na: Szukajmy zatem sponsora! ... | Agis
Teoretycznie to wcale nie musi trudne. Bnetkowiczów jest ponad 33 tysiące. Gdyby każdy zrzucił się po złotówce, to nawet zakładając, że połowa by nas olała, to i tak kawał grosza można nazbierać. Może nie tyle, co Nike (100 tys.), ale i 10 tys. to niezła sumka. Przynajmniej na początek. A potem sponsorzy się znajdą, a myślę, że i wśród nas byliby tacy, co daliby więcej niż złotówkę. Sam bym dał :)
Użytkownik: verdiana 03.10.2006 10:05 napisał(a):
Odpowiedź na: Teoretycznie to wcale nie... | woy
Ja też, pod warunkiem, że nie wygrałaby Masłowska. :P
Użytkownik: Agis 03.10.2006 10:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja też, pod warunkiem, że... | verdiana
Ja mam wizję. Stworzyć Fundację, wybrać prezesa, nagłośnić o co chodzi, a Ciebie to nawet uczyniłabym przewodnicym jury, jako że i tak mało kto dorówna Ci w oczytaniu. Ale pod warunkiem, że mnie też do komisji weźmiesz. :-)
Użytkownik: woy 03.10.2006 10:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja mam wizję. Stworzyć Fu... | Agis
No to działajcie, dziewczyny. Ja w razie czego pomogę od strony organizacji finansów, ale tylko zdalnie, niestety.
Użytkownik: verdiana 03.10.2006 10:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja mam wizję. Stworzyć Fu... | Agis
A potem fani Masłowskiej będą gromy w nas ciskać? :P
To ja wolę być członkiem anonimowym i ewentualnie się podpisać pod decyzją żyri. :-)))
Użytkownik: Agis 03.10.2006 10:26 napisał(a):
Odpowiedź na: A potem fani Masłowskiej ... | verdiana
Co tam, takie są koszta. Ja całkiem poważnie mówię. Tu się może zrodzić piękna, nowa inicjatywa. Tylko jakiego mocnego człowieka by trzeba, który by się wziął za organizację. No i przyzwolenia redakcji pewnie.
Użytkownik: verdiana 03.10.2006 10:33 napisał(a):
Odpowiedź na: Co tam, takie są koszta. ... | Agis
Żeby to się udało, ten ktoś musiałby mieć czas, siłę, chęci i głowę do trzymania tego w ryzach. Widzisz kogoś takiego? Nie widzę lasu rąk. :>
Użytkownik: Agis 03.10.2006 10:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Żeby to się udało, ten kt... | verdiana
Każdy, kto pracuje w szkole, jest wytrenowany w wyznaczaniu ochotników. Zatem ja wyznaczam Ciebie i mnie. I czekam na resztę. :-)
Użytkownik: verdiana 03.10.2006 10:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Każdy, kto pracuje w szko... | Agis
Nie, nie, ja się na to nie piszę. Chyba że ktoś inny przejmie inne moje obowiązki. Poważnie.
Użytkownik: Admin 03.10.2006 11:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Każdy, kto pracuje w szko... | Agis
Pomysł jest ciekawy :)

Odrazu zaproponuję aby głosować mogły tylko osoby zarejestrowane "do wczoraj" w BiblioNETce. To nam rozwiąże trochę problem klonów i nadgorliwego marketingu.

A jacy są kandydaci do nagrody? Skąd będą się rekrutować? Z rankingów?
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 11:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Pomysł jest ciekawy :) ... | Admin
Numery od 1 do 33718 :-)

A nim niższy numer tym większe prawo głosu ;-))
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 11:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Numery od 1 do 33718 :-) ... | emkawu
A może liczyć ilość wypowiedzi? :-)
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 11:28 napisał(a):
Odpowiedź na: A może liczyć ilość wypow... | Czajka
:-)

PS. Jak sprawdzałam, jaki mam numer użytkownika to odkryłam, że mam dwa klony.
Bo jak zakładałam konto, to coś mi się wieszało i założyłam dwa konta zamiast jednego. A potem zapomniałam hasło i założyłam trzecie...
Muszę poprosić Admina, żeby zlikwidował tamte dwa...
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 11:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Pomysł jest ciekawy :) ... | Admin
To byłoby dobre, gdyby nie to, że rankingi chyba mało się zmieniają. I w rankingach nie mają szans młodzi, czy mniej znani. Chyba trzeba byłoby jakoś ich zgłaszać niezależnie od rankingu.
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 10:22 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja też, pod warunkiem, że... | verdiana
Ja też, pod warunkiem, że wygrałby, czy to musi być żywy, z Polski i Sapiens?
No dobrze, dałabym i tak. :-)
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 10:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja też, pod warunkiem, że... | Czajka
Ja też wolałabym zagranicznych nieboszczyków, ale jest ryzyko, że nie ucieszyliby się z nagrody.
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 10:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Ja też wolałabym zagranic... | emkawu
Nagrodę mogliby dostać najbardziej aktywni wielbiciele, a im przypadłby jeszcze większy laur. :-)
Użytkownik: Agis 03.10.2006 10:46 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagrodę mogliby dostać na... | Czajka
Niezłe. :-)
Użytkownik: woy 03.10.2006 11:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Niezłe. :-) | Agis
Etam, teoretyzujecie. Jeśli to mialaby być poważna nagroda, to nalezy skupić się na współczesnej literaturze polskiej. Konkurencja dla Nike, tylko to ma sens. Prawdziwa nagroda dla prawdziwego pisarza. Od autentycznych czytelnikow.
Użytkownik: verdiana 03.10.2006 11:24 napisał(a):
Odpowiedź na: Etam, teoretyzujecie. Jeś... | woy
A kto będzie tych prawdziwych pisarzy nominował do nagrody i jak będą weryfikowani autentyczni czytelnicy? :)
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 11:32 napisał(a):
Odpowiedź na: A kto będzie tych prawdzi... | verdiana
Każdy Biblionetkowicz miałby jeden głos do oddania. Jeżeli odda go na wybranego, to znaczy że autentyczny czytelnik. Z nominowaniem to nie wiem. :-)
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 11:34 napisał(a):
Odpowiedź na: Etam, teoretyzujecie. Jeś... | woy
Woy, to był żart, przecież tak poważnie to nie liczę na to, żeby Kubuś mógł Nike dostać.
Użytkownik: Amhotep 04.10.2006 10:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Pomysł znakomity, tylko ż... | woy
Prrr... szalony, rozwój koncepcji jest dopuszczalny, ale zastanówmy się czy nagroda pienięzna to jest "to"? Z pieniędzmi zawsze wiążą się problemy, trzeba by to jakoś usystematyzować, formalizować, tego się raczej nie uniknie. Nie zrobi się z dnia na dzień nagrody o dużym znaczeniu i jest to również zresztą kwestia koncepcji, czy taka właśnie ma być celem. Może wyróżnienia kameralne, jeno na stronie bnetki, tak naprawdę dla użytkowników bnetki i oczywiście z ewentualnym poinformowaniem zainteresowanych pisarzy, że właśnie takie wybory mają miejsce, może to byłoby bezpieczniejsze.
Użytkownik: emkawu 03.10.2006 11:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Cóż, skoro Nike, jak mówi... | Amhotep
Popatrzyłam na rankingi - wychodzi mi, że wygrałby Sapkowski albo Musierowicz. Lubię oboje, ale chyba bym się nie dorzuciła - mają już dużo nagród :-)
Użytkownik: Czajka 03.10.2006 11:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Popatrzyłam na rankingi -... | emkawu
Mnie wyszedł Libera. :-)

A może do Nagrody Biblionetki zmniejszyć ilość ustawionych ocen?
Użytkownik: woy 03.10.2006 12:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Mnie wyszedł Libera. :-) ... | Czajka
To musialoby być oddzielne głosowanie, i to dwuetapowe. Najpierw ogół bnetkowiczów wybrałby nominacje, np.z 5 do 10 pozycji, a potem albo wybrane przez bnetkowiczów jury, albo np. zielona lista, juz tylko spośród nominacji.
Użytkownik: emkawu 04.10.2006 10:01 napisał(a):
Odpowiedź na: To musialoby być oddzieln... | woy
A może lepiej odwrotnie? Jury wyłowiłoby ciekawe pozycje, a potem ogół głosuje?
Użytkownik: Agis 04.10.2006 10:06 napisał(a):
Odpowiedź na: A może lepiej odwrotnie? ... | emkawu
Też mi sie wydaje, że Twój pomysł miałby większe szanse na sprawdzenie się.
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 10:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Też mi sie wydaje, że Twó... | Agis
I znowu wygrałaby Masłowska? :-)))
Użytkownik: Agis 04.10.2006 10:15 napisał(a):
Odpowiedź na: I znowu wygrałaby Masłows... | verdiana
W biblionetce? Nigdy.
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 10:20 napisał(a):
Odpowiedź na: W biblionetce? Nigdy. | Agis
Myślisz? Obyś miała rację... :)
Użytkownik: Amhotep 04.10.2006 10:30 napisał(a):
Odpowiedź na: Myślisz? Obyś miała rację... | verdiana
Postulowałbym raczej pluralizm koncepcyjny, to, że Tobie Masłowska nie odpowiada nie jest powodem by ją wykreślić z ewentualnego konkursu.
Ja nie czytałem, także się nie wypowiem. :-)
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 10:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Postulowałbym raczej plur... | Amhotep
Przecież nie postuluję wykreślania kogokolwiek.
Użytkownik: Amhotep 04.10.2006 10:44 napisał(a):
Odpowiedź na: Przecież nie postuluję wy... | verdiana
Hmmm, być może faktycznie Agis ze swoim: "Nigdy" była ostrzejsza, ale chodzi mi generalnie o to, że dopuszczając do głosu innych ludzi musimy się pogodzić z tym, że wspólny werdykt może być nieco inny od naszych poglądów, upodobań. POzdrawiam.
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 11:01 napisał(a):
Odpowiedź na: Hmmm, być może faktycznie... | Amhotep
No właśnie, dlatego ja się na to nie piszę. Kolejna nagroda, którą po raz kolejny zgarnie jakiś "bestseller"? Nie widzę w tym sensu, bo po co powielać byty?
Jeśli robić jakiś konkurs, to INNY, a z kolei na taki nie mam pomysłów, ani nie mam weń wiary... :(
Użytkownik: Agis 04.10.2006 11:10 napisał(a):
Odpowiedź na: No właśnie, dlatego ja si... | verdiana
Właśnie wyczytałam, że powstają już nagrody konkurencyjne dla Nike, w tym Nagroda Literacka Gdynia, gdzie przyznaje się wyróżnienia w trzech kategoriach: poezja, proza, esej, a zwycięzcy otrzymują po 50 tysięcy każdy. Zdaje się, że ta nagroda ma więcej sensu.
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 12:20 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie wyczytałam, że po... | Agis
Gdynia to chyba powstała w zeszłym roku, albo i dawniej, bo pierwszy "nabór" utworów już dawno zamknięty. Ale rzeczywiście mam nadzieję, że ta będzie miała jakąś wiarygodność i prestiż...
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 11:03 napisał(a):
Odpowiedź na: Hmmm, być może faktycznie... | Amhotep
A jeszcze dodam, że mnie się zdaje, że Agis ze swoim "nigdy" wcale nie była ostra, tylko łagodna! Ja to odebrałaam jako wiarę w wybory biblionetkowiczów, jako wiarę w to, że w netce nie zdarzy się druga Nike. :-)
Użytkownik: Agis 04.10.2006 11:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Hmmm, być może faktycznie... | Amhotep
Poniekąd moje "nigdy" wysnuło się z niczego innego, tylko pozycji Masłowskiej w biblionetkowych rankingach.
Użytkownik: Amhotep 04.10.2006 11:21 napisał(a):
Odpowiedź na: Poniekąd moje "nigdy... | Agis
Rozumiem, nie wiem jak stoi Masłowska w bnetce.
A mi chodziło o co innego i tak właśnie się dogadaliśmy... :)
Użytkownik: Amhotep 04.10.2006 10:28 napisał(a):
Odpowiedź na: A może lepiej odwrotnie? ... | emkawu
bałbym się nieco dopuszczenia ogółu do głosowania, chciałbym móc mieć pewność, że każdy kto zagłosuje przeczytał WSZYSTKIE książki spośród których wybór jest dokonywany. Dlatego może lepiej byłoby wybrać kilku pasjonatów i zachęcić ich do przeczytania tych książek.
Pomysł był dosyć luźny, więc spójrzmy na problemy, jest ich kilka:
-kwestia osób które zajmą się projektem i ew. jury, jak je znaleźć, jak je zachęcić (skoro padają pomysły nagród pieniężnych, to można by i członkom jury coś dać za udział w szczytnym przedsięwzięciu, ale wszak wolimy zapewne by robili to z ochoty serca i dla idei, także...?);
-kwestia doboru książek do konkursu, na jakich zasadach będzie się to odbywać?;
-kwestia wyboru metody wyboru najlepszej (osobiście proponuję by wyboru dokonało niezależnie jury i jakieś szersze grono czytelników);
-Ew. wszelkie kwestie finansowe które mogą jednak być zagrożeniem dla projektu, nie do końca wierzę w funkcjonowanie takiego "pospolitego ruszenia" jakie byłą propozycją, bodajże Woya. Ale kto wie, takie internetowe społeczności mogą być silniejsze niż jestem w stanie uwierzyć.
Użytkownik: Agis 04.10.2006 09:54 napisał(a):
Odpowiedź na: Nagroda literacka Nike 20... | bogna
Właśnie poczytałam sobie na stronie gazety komentarze po przyznaniu nagrody. Oczywiście same zachwyty, plus z dwa umiarkowane. Zaciekawił mnie szczególnie głos Kory: "Ja byłam za Dorotą. Bardzo chciałam, żeby ona wygrała. Dorota robi na mnie ogromne wrażenie i jest wydarzeniem literackim, które ocala nasz kraj od obciachu." Tylko ona ocala nasz kraj od "obciachu"? Moim zdaniem mamy naprawdę kilku dobrych, ambitnych autorów.
Użytkownik: verdiana 04.10.2006 10:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie poczytałam sobie ... | Agis
Ech... ale obciach. :(
Użytkownik: dot59Opiekun BiblioNETki 04.10.2006 18:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Właśnie poczytałam sobie ... | Agis
A mnie powaliło na kolana uzasadnienie wygłoszone przez przewodniczącego jury: "Druga książka Doroty Masłowskiej już przez to jest wyjątkowa, że jest chyba wybitniejsza od pierwszej." Czyżby nasza genialna młoda autorka była jedyną w Polsce osobą, której udało się napisać drugą książkę lepszą, niż pierwsza (zakładając, że istotnie jest lepsza, bo osobiście nie widzę szczególnej różnicy)? No to gratulacje, faktycznie, widać np. Szymborska co nowego napisze, to gorzej! Ciekawe, dlaczego mam odwrotne zdanie?
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: